Gå til innhold

Hvem synes du er stygge?

venus*

Anbefalte innlegg

Jeg registrer at mange synes det er okey å kritisere utseendet til visse grupperinger.

Det være seg veldig tynne jenter (æsj, så stygt!), de med store silikonpupper (Æsj, så unaturlig), eller jenter med mye sminke (æsj, de har nok dårlig selvtillit).

Samtidig har jeg lagt merke til at hvis noen måtte ytre et negativt ord om feks hengepupper, så får man smekk på lanken. Da er man gjerne barnslig og det som er verre er.

Det er jo godt mulig at det ikke er de samme personene som gjør begge deler, så det er ikke nødvendigvis dobbeltmoral. Men, det er jo litt rart synes jeg.

Men i hvert fall, hvem synes du det er akseptert å kalle stygge?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

jeg synes ikke det er akseptabelt å kalle NOEN stygge pga utseendet og gjør det heller ikke.

kan kalle noen stygge, om de har en stygg væremåte/personlighet, men det er også sjeldent.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Tynne bein, ingen rumpe, store pupper og brede skuldrer er TILSAMMEN noko av det kjipeste eg ser.

Faren er vel at om 20år er det akkurat sånn eg ser ut sjølv! :hår: :tommelsmil:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

jeg synes ikke det er akseptabelt å kalle NOEN stygge pga utseendet og gjør det heller ikke.

kan kalle noen stygge, om de har en stygg væremåte/personlighet, men det er også sjeldent.

Gratulerar med prisen for mest politisk korrekte!

:blomst:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

De som har "gjort seg" stygge for å trekke til seg oppmerksomhet og de som har gått ekstremt langt i å forandre utseende - slik hun med de oppblåste, melkesprengte ku-jurene i en annen tråd synes jeg man kan kalle stygge dersom man mener det.

Og om du ikke klarer å fatte hvorfor det er "tabu" å kalle hengepupper stygge og ikke overdimensjonerte jur det samme, så foreslår jeg at du finner fram en anatomibok og leser om hvordan kroppen er bygget opp og om dens normale aldringsprosess. Da ser du at det ene er normalt, og det andre ikke. OG, da kan jeg fortelle deg at veldig mange i samfunnet i dag ser med gru mot den utviklingen som går mot at alt skal være "perfekt". I en perfekt verden er det ikke rom for det naturlige.

Noen ønsker ikke en slik verden og vil derfor ikke kalle normale hengepupper stygge fordi det ville være å krenke personen selv. Mens kunstige, dyrt betalte kan man kalle det. De er faktisk ikke en del av personen..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

hm man skal kanskje svare som andre her har gjort at ingen er stygge!

men jeg synes fjortissjenter som står å røyker og har de korteste genserne, trangeste buksene og det mest oppflisa blondeste håret er stygge! sorry....

også synes jeg de som er såååååå tykke, men allikevel presser seg inn i de trangeste klærne er stygge..

uff, nei nå følte jeg meg stygg som sa dette... :ironi:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

De som har "gjort seg" stygge for å trekke til seg oppmerksomhet og de som har gått ekstremt langt i å forandre utseende - slik hun med de oppblåste, melkesprengte ku-jurene i en annen tråd synes jeg man kan kalle stygge dersom man mener det.

Og om du ikke klarer å fatte hvorfor det er "tabu" å kalle hengepupper stygge og ikke overdimensjonerte jur det samme, så foreslår jeg at du finner fram en anatomibok og leser om hvordan kroppen er bygget opp og om dens normale aldringsprosess. Da ser du at det ene er normalt, og det andre ikke. OG, da kan jeg fortelle deg at veldig mange i samfunnet i dag ser med gru mot den utviklingen som går mot at alt skal være "perfekt". I en perfekt verden er det ikke rom for det naturlige.

Noen ønsker ikke en slik verden og vil derfor ikke kalle normale hengepupper stygge fordi det ville være å krenke personen selv.  Mens kunstige, dyrt betalte kan man kalle det. De er faktisk ikke en del av personen..

Jeg klarer ikke å se logikken i det du sier.

Vi gjør da alle ting for å se penere ut. Vi klipper og farger håret, vi bruker sminke, vi bruker smykker, vi kjøper fine klær, vi barberer oss, vi slanker oss etc etc etc. Hva er det som ikke er del av oss?

Hvor går egentlig grensen?

Hvorfor i alle dager har du rett til å kritisere andres utseende? Du må da forstå at din kritisering ikke akkurat gjør verden mer åpen for ulike utseender! Jo mer utseendefokus (som jo din fokusering og kritikk faktisk er), jo lengre unna er vi det perfekte samfunnet som du forfekter.

Endret av venus*
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Tante Olm

Kraftig overvektige kvinner er stygge, sammen med dem som ikke tar vare på seg og sitt utseende. Kvinner som ikke gidder å vaske håret, dusje, vokse hår i ansikt, armhulene, underlivet og leggene. Dem som ikke peeler huden eller bruker make-up eller fuktighetskrem. De som kler seg som narkiser og uteliggere, ufeminint og lite klassisk og sjarmerende er det. Jeg må også legge til kvinner som har skjeve tenner.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gratulerar med prisen for mest politisk korrekte!

:blomst:

og den var ikke uventet, og ja, jeg er politisk korrekt og stolt av det.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Noen ønsker ikke en slik verden og vil derfor ikke kalle normale hengepupper stygge fordi det ville være å krenke personen selv.  Mens kunstige, dyrt betalte kan man kalle det. De er faktisk ikke en del av personen..

Jeg vil påstå at for den personen som har valgt å ta en eller annen ikke helt vellykket plastisk operasjon, som silikonpupper eller ansiktsløftning som har gått litt over styr, så ER jo dette selvfølgelig en del av personen! Klart, i noen tilfelle kan man gjøre om inngrepet, men ikke alltid. Og kanskje vedkommende er fornøyd selv. Hva med fett som er ervervet gjennom iherdig burgerspising? Er det også kjøpt og betalt og dermed stygt? Gebiss er jo dyrt og henger ikke engang fast i kroppen? Glassøye?

Det finnes helt klart kroppsrelaterte ting jeg ikke synes er pene, og feildimensjonerte silikonpupper er vel en av de tingene, folk som ikke kler/sminker seg i nærheten av egen alder og utseende/kroppsform er heller ikke spesielt pene (dvs, det de gjør ser ikke pent ut). Men stygt - jo, jeg vil kanskje kalle det dårlig smak, i hvert fall. Men prøver å unngå å tenke at noen er stygge, selv om det kanskje ikke er så mye bedre å si at de var lite heldig med sminken/operasjonen o.l :forvirret: Så jeg er vel egentlig ikke sååå uenig med deg jeg siterer.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Venus, tror du disse damene har tatt disse silikoninnleggene bare for "sin egen velvære"? Tror du ikke operasjonene er tatt for at andre skal synes noe om dem? Kanskje dette kan gå under begrepet "provoserende kunst"?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg klarer ikke å se logikken i det du sier.

Vi gjør da alle ting for å se penere ut. Vi klipper og farger håret, vi bruker sminke, vi bruker smykker, vi kjøper fine klær, vi barberer oss, vi slanker oss etc etc etc. Hva er det som ikke er del av oss?

Hvor går egentlig grensen? 

Hvorfor i alle dager har du rett til å kritisere andres utseende? Du må da forstå at din kritisering ikke akkurat gjør verden mer åpen for ulike utseender! Jo mer utseendefokus (som jo din fokusering og kritikk faktisk er), jo lengre unna er vi det perfekte samfunnet som du forfekter.

Jeg vet ikke hvor grensen går. Jeg vet bare når jeg synes det er stygt. Men, tro det eller ei, det er ikke ofte jeg sier til noen at jeg synes de er stygge! Og ei heller er jeg så veldig opptatt av andres utseende...

Så egentlig lurer jeg litt på hva jeg driver med nå :overrasket:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Her ble det noe tull. Innlegget kom på feil plass. Men jeg henviser til disse silikondamene i et annet innlegg.

Endret av fil
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Venus, tror du disse damene har tatt disse silikoninnleggene bare for "sin egen velvære"? Tror du ikke operasjonene er tatt for at andre skal synes noe om dem? Kanskje dette kan gå under begrepet "provoserende kunst"?

Jeg regner med at de har tatt slike operasjoner for å se penere ut. Både for sin egen del, og for andres. Tror de færreste gjør det for "kunstens" del.

Poenget med innlegget mitt er ikke bare å få frem hva folk synes er flatterende og ikke, men hvorfor det er okey å kalle andre for stygge.

Jeg synes ikke at overvekt er spesielt fint, men jeg har aldri følt et behov for å fortelle og få bekfreftet mitt syn på det (før nå, kan man vel kanskje spekulere i). Andres vekt er ikke mitt anliggende.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nå sikter jeg til de silikondamene som de ble henvist til i en annen tråd. Jeg tror de hadde blitt veldig skuffet dersom ingen hadde en mening om puppene deres.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nå sikter jeg til de silikondamene som de ble henvist til i en annen tråd. Jeg tror de hadde blitt veldig skuffet dersom ingen hadde en mening om puppene deres.

Ja, de vil sikkert gjerne høre at folk finner dem avskyelige (...)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse
Ja, de vil sikkert gjerne høre at folk finner dem avskyelige (...)

Når disse damene bevisst gjør slike eksteme kroppsforvandlinger må de være forberedt på reaksjoner fra begge ytterpunktene; noen syns dette er det mest seksuelt opphissende de har sett og kan ikke få nok av dem mens andre syns det er avskyelig.

Selv tror jeg disse damene ikke er helt rett i nøtta.

Endret av fil
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg synes ikke det er rett å kalle noen for stygg ansikt til ansikt. Men jeg forbeholder meg retten til å mene at noe er stygt helt privat.

Kunne aldri falle meg inn å gå bort til noen for å fortelle dem at jeg synes at de er stygge. Det er toppen av uhøflighet i mine øyne!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Bellatrix

Jeg mener det er forskjell på å kritisere et utseendet som er gjort bevisst og på hvordan noen faktisk ser ut naturlig. Å legge inn 6 kg silikon i brystene er noe man gjør høyst frivvillig og da mener jeg man må få lov å si hva man synes om det. På samme måte som at det må få være greit å si at 10 kg sminke heller ikke er pent. Dette blir da, etter min mening, ikke en kritikk av personen selv, men av personens valg.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...