Gå til innhold

Fanta`s dagbok


Fanta

Anbefalte innlegg

Da er helga snart over, og en ny jobb-uke venter. Har ikke gjordt så mye i helga egentlig. Kom oss ut en tur i finværet idag, men ellers har vi bare vært hjemme og sløva... :sjenert:

Driver å sjekker ut hunderaser for tiden...Har hatt lyst på hund siden jeg var 12, så nå syns jeg det er på tide å sette planene ut i livet...Har funnet en rase jeg liker, og som sambo også kan godta :) Det er Cairn-terrier. Har funnet en oppdretter 10 mil unna her som skal ha valper til høsten, men det er jo så lenge å vente. Har lyst på en nå!!! :)

Men siden jeg har ventet en del år på at det skulle passe klarer jeg vel å vente noen mnd til ;)

Har ikke så mye å skrive om så jeg tror jeg avslutter nå.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Jeg ønsker meg også huuuund :(  og absolutt terrier!

Men sambo er allergisk... blæh.

Uff, stakkars deg. Må være skikkelig kjipt å ønske seg noe du ikke kan få... :tristbla: Kan jo alltids prøve å finne en som ikke er så "allergisk" (hund altså, ikke samboer ;) )

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har vært en grei dag, men forsov meg skikkelig. Våkna ti på halv ni, og skulle ha vært på jobb kvart over sju...Fatter ikke hvordan jeg klarte det :klø: skulle jo bare sove 5 minutter til :ler:

Fikk forressen :dagens-rose: av sambo her om dagen. Det var koselig! :)

Uff, bør vel komme meg i seng nå sånn at jeg ikke gjentar "dagen blunder" i morratidlig, men det er jo sååå kjedelig å legge seg. Tror jeg må surfe innom noen hundesider først... :sjenert:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

:klem:

:klem:

Har vært syk idag...kjedelig, men er bra nå :)

Nå skal jeg ta kveld, er faktisk ganske trøtt selv om jeg har sovet stort sett hele dagen.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Vi skal få oss hund etter påske! Henter den den 10.april. Gleder meg helt vilt!!! Tenk at det bare er 9 dager igjen :hoppe:

Fant en oppdretter som hadde valper nå, og var å hilste på dem på fredagen. Helt nyyydelige valper, og koselige eiere. Kunne ha få hente han på langfredag, men pappa og samboeren kommer på besøk i påska så da tror jeg det er like greit å vente til dem drar hjem.

Driver å pønsker på navn nå. Vanskelig å finne noe både jeg og sambo kan godta :klø:

Her er noen navn jeg har funnet:

:) FANT

LEO

:) TIM

ZORRO

:) TAMLIN

LUCIFER

DRACO

ORION

:) CAIZER

CHAKKA (betyr venn på eskimoisk)

:) CHILLI

ADOLF

:) DIABLO

FABIAN

:) GIMLI

ZIMBAD

PANZER

De med smil foran er mine favoritter.

Regner det blir mye hundeprat i boka mi framover :sjenert:

Var å handla litt til valpen på lørdagen...Kjøpte ei "hundehule" (som gammelkatta kapra når jeg kom hjem ;) ), 2 søte matskåler, band og halsband, en leke og ett halsband med ett rødt "tørkle" på. Skikkelig søtt. Måtte prøve halsbandet med tørkle på på gammelkatta. Hun ble så søøøøt. Tror hun syns det selv å. Gikk rundt å sprada og viste seg frem :ler:

Idag har jeg litt å gjøre. Jeg skal :

* til legen kl 1400

* kjøre søppel

* handle til påska

* vaske klær

* rydde siste rest av huset

* pynte til påske

* levere resept på apoteket

* kjøre mormor på handel

Uff, har nok å gjøre ser jeg. Håper sambo gidder å stå opp i ei vettig tid idag...men tviler ;)

Søstra til sambo med mann og 2 unger er hjemme på påskeferie. Var hos svigermor å spiste kalkun ilag med dem igår. Koselig å møte dem igjen. Blir lenge mellom hver gang siden dem bor i midt-norge.

Gruer meg til legetimen. Har fått ny fastlege, og må ta en GU. Fikk brev i posten fra kreftregisteret om at jeg ikke hadde tatt celleprøve fra livmorhalsen de siste 4 år. Og det er iallefall 6 mnd siden det brevet kom, så nå er det på tide... Men det er jo ikke det morsomste man gjør da... grue-grue-grue :tristbla: Det går vel bra...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fikk gjordt endel igår, men ikke alt:

* til legen kl 1400

* kjøre søppel

* handle til påska

* vaske klær

* rydde siste rest av huset

* pynte til påske

* levere resept på apoteket

* kjøre mormor på handel

I tillegg til dette skal jeg :

* bake 2 kaker, en til mormor og morfar, og en til oss selv :)

* levere kake, og kjøre mormor til frisøren

* kjøpe langline til valpen

* vaske soverommet

* levere bøker på biblioteket

* skrive påskemail til tantene mine

Det var det jeg kom på for øyeblikket.

Står igjen med 2 navn til valpen. Det er Panzer og Chilli . Vet ikke hva jeg liker best...

:klø:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Da står en kake i ovnen, og en på benken, klar til steking. Har lagd en sjokoladekake, og en krydderkake. Fantastisk lettvint med de Toro-posene, og så blir jo kakene sååå gode! :enig:

Har forressen ikke prøvd den krydderkaka før. Håper den blir like god som sjokoladekaka. Lurer litt på hvilken glasur jeg skal ha på den. Kanskje bare tørr melis?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Begge kakene ble gode! Nesten litt for gode...kommer til å spise alt for mye ;)

Tok med meg en halvdel av hver sort til mormor og morfar. Det ble de glade for. Morfar hadde vært hos legen idag. Må muligens på sykehuset i morgen for å ta røntgen av magen. Fastlegen trodde det kunne være en svulst der :tristbla:

Håper de ikke finner noe, men hvis dem gjør det så er det jo bra om den blir oppdaga fortest mulig. Får bare krysse fingrene...

Nå er sambo ute å freser. Hadde jo kommet masse snø inatt! Iallefall 10 cm :sjenert: Kanskje ikke så mye, men det føles mye når jeg egentlig vil ha vår og bar asfalt :ler:

Har få planer for kvelden, men blir nok å lese litt om hund, og se F.F. Gleder meg til det!

Må vel finne på noe til middag også...kjeeeeedelig....

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Chilli er kult :tommel:

Bestod rope-testen: Chiiiiiii-liiiii!!!

Blir kanskje litt rart å rope Fant! Fant! Fant!

:ler:

Nei, du får unnskylde, tullete humør.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Tenk at det er påske allerede! Syns tiden går så fort :)

Bare 5 dager til vi skal hente valpen...Gleder meg bare mer og mer for hver dag som går. Har ikke kommet fram til noe navn enda...sambo syns Panzer er finest, men jeg vet ikke helt. Fikk høre av lillesøs at det var en fotballspiller som ble kalt Panzer-Hagen (?) så da ble jeg enda mer i tvil. Vil jo ikke at folk skal tro vi har "oppkalt" valpen etter en fotball-spiller :ler: Vi som hater fotball... Syns Chilli blir mer og mer fint egentlig :)

Pappa og samboeren hans kom fra sør-norge igår. De skal være her i påska. Akkurat nå er de ute på skitur så vi har huset for oss selv. Sambo har ikke stått opp enda, men jeg tenkte jeg skulle gå ned å vekke han snart.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ojojoj, hvor det har snødd de siste dagene :tristbla: Nå er det jo full vinter igjen. Dumt egentlig for det hadde tint så mye at jeg hadde begynt å komme i vårsteming før påske. Må vel bare innfinne meg med at det er lenge til det er vår her...

Samboeren til pappa fortalte at hos dem hadde blomsene begynt å titte frem...og her har vi iallefall 1 meter snø i hagen :frustrert:

Har forressen vært ute å frest oppkjørselen nå. Kjedelig...

Igår hadde vi en kjempekoselig dag sammen med familien til sambo. Dro til hytta til broren hans der alle var samlet. Vi var 14 til middag. Spiste nydelig lammelår med fløtegratinerte poteter :)

Pappa og samboeren hans er på bytur. Dro igår og kommer hjem idag. Har vært deilig å være kvitt dem ett døgn... :sjenert:

Har enda ikke bestemt navn til valpen...Bare 3 dager igjen til han skal hentes :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Bare 1 dag igjen til valpen skal hentes :) Gleder meg sånn!

Igår lagde samboeren til pappa bollemelk til meg! Det er så godt! Og nå har jeg lært å lage det selv så nå blir det ikke år til neste gang :ler: Sambo er ikke sååå begeistra for det...og kan jo forstå det for det ser jo ikke akkurat delikat ut ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Idag skal vi hente valpen :hoppe: men først må jeg på jobb...er trøtt :sove: Merkes at det har vært påske...

Pappa og samboeren hans skulle egntlig dra idag, men flyet var overbooka så dem blir en dag til :frustrert: Vil ha dem hjem idag. Før valpen kommer i hus. Men ingenting å gjøre med det, dessverre.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har ikke vært mye tid til å skrive i det siste. Var å henta valpen på tirsdag. Har fått navnet Kompis. Han er verdens nydeligste.

Nå er sambo og Kompis på besøk hos en kompis av oss så endelig fikk jeg litt tid her inne. Har ikke skjedd så mye her utenom hundepass og renslighetstrening. Er ute med han hver 2. time. Nesten som å ha en baby i hus :sjenert: Men det er gøy! :)

Skulle ønske våren kom snart og at all snøen forsvant. Har fortsatt nesten en meter snø i hagen :tristbla: Men idag er det kjempemildt og det har tint masse!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...