Gå til innhold

Fanta`s dagbok


Fanta

Anbefalte innlegg

Fortsetter under...

Blæh, har vært ei kjiip helg...Vet ikke helt hvorfor egentlig. Har vært "rar" stemning mellom meg og sambo også...Ska bli godt å jobbe neste uke.

Søsteren min kommer forressen oppover på onsdag. Det blir kos. Dessuten kommer det endel annen slekt også til helga. Skal feire 80-årsdagen til mormor. Gleder meg vannvittig til det! Tror det blir så gøy!

Har nettopp sett Birkebeineren på tvnorge nettopp, og gleda meg til Åndenes makt, men det skal ikke være idag. :tristbla: Får se om der er noe å se på det som sendes isteden. Tippe det er litt vel amerikansk for min del...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 2 uker senere...

Oj-oj-oj, nå er det lenge siden jeg har skrevet her...

Har hatt besøk av søsteren min den siste uka, men nå har hun reist hjem igjen. Var koselig å ha hun her, men deilig å få huset for seg selv igjen.

Har dessuten feiret 80-årsdagen til mormor forrige helg. Skikkelig vellykka feiring. Alle barn, barnebarn og oldebarn møtte opp. Tror mormor og morfar satte stor pris på det! Var koselig å se slekta igjen også. Noen av søskenbarna mine har jeg ikke sett på 3 år...

Ellers har det ikke skjedd så mye her. Har friuke denne uka, og hadde håpa å få brukt den til noe fornuftig ilag med sambo, men han sliter fortsatt med døgnrytmen så det er ikke bare-bare...

Idag har jeg tenkt å vaske huset, (har ikke hybelkaniner, men hybelelefanter!!) og få sydd litt. Har begynt på mitt første skjørt...men står litt fast. Får invitere svigermor på besøk hvis jeg ikke får til selv :sjenert:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har bare en aldri så liten pause i vaskinga. Er kommet ca halvveis. :)

Sambo er ute å måkker av taket over inngangspartiet.

Lurer på hva vi skal finne på til middag idag, må surfe meg en runde og se om jeg kommer på noe...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Da er huset nyvasket og middagsluren unnagjordt. Nå må vi bare finne ut hva vi skal ha til middag :ler:

Godt med rent hus igjen! Får prøve å være flinke til å holde det ryddig, men det er lettere sagt enn gjordt :sjenert:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Sto opp tidlig idag. Allerede klokka åtte! Har ikke gjort så mye fornuftig enda, men har vært på blomsterbutikken å handlet blomster. Var salg så jeg endte opp med 6 planter og 5 potter til 505,- kr! Sååå fornøyd :) Kjøpte 1 svigermors tunge og 5 sukkulenter som jeg ikke vet navnet på.

Nå skal jeg lage meg en god frokost med kakao.

Livet er helt ypperlig idag! Fint vær, nye planter og rent hus :)

Har tilogmed planer for kvelden. Skal lage istand koldtbord ilag med en venninne. Satt her en dag å prata om hvor godt det var, så da fant vi ut at det måtte vi lage :ler: Det vi skal ha er : eggerøre, fenalår, eggesalat, rundstykker, loff, reker, spekemat og sikkert noe mer som jeg ikke kommer på. Godt blir det iallefall!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Heihei! Jeg vil bare hilse på! :vinke:

Jeg har da altså fått æren av å være moderator på F-J en stund fremover. :)

Jeg har luska rundt en liten stund nå, men har nesten ikke sagt eller gjort et pip enda. (Dere oppfører dere jo så pent! :overrasket: )

Så ville bare si hei og at dere må bare sende meg PM osv. hvis det er noe som skal slettes, redigeres osv. så kommer jeg løpende for å stå til tjeneste. :bukke:

Hilsen Colargol -moderator

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Heihei! Jeg vil bare hilse på! :vinke:

Jeg har da altså fått æren av å være moderator på F-J en stund fremover.  :)

Jeg har luska rundt en liten stund nå, men har nesten ikke sagt eller gjort et pip enda. (Dere oppfører dere jo så pent! :overrasket: )

Så ville bare si hei og at dere må bare sende meg PM osv. hvis det er noe som skal slettes, redigeres osv. så kommer jeg løpende for å stå til tjeneste. :bukke:

Hilsen Colargol -moderator

Heihei :vinke:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kvelden igår ble vellykket, og vi ble mette :) Var kjempegodt med koldtbord. Gjett hva jeg skal spise til frokost, lunch og muligens middag :ler:

Lurer på om jeg begynner å få influensa. Er trøtt, slapp og "tett i tryne"... :forkjola:

Har ingen planer for dagen, men lurer på om jeg skal ta meg en tur ut for å ta noen bilder...Er ikke sol idag, men det er like greit egentlig. Blir ofte veldig fint lys på bilder tatt i overskyet vær...

Sitter å venter på rally på nrk som skulle begynne fem over ti. Der er det jo bare ski nå :frustrert:

Endret av Fanta
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Lenge siden jeg har skrevet i boka mi nå...Men tar det egentlig som ett godt tegn. I begynnelsen når jeg begynte å skrive her på KG trengte jeg det virkelig. Godt å få luftet tanker og følelser i en tid som ikke var helt lett. Sier ikke at ting er helt på topp enda, men det går rette veien :)

Er ikke så deprimert og usikker lengre, heller :)

Men kommer sikkert til å skrive litt fremover også, men det er fordi det er koselig å "være her", og ikke fordi jeg "må"...

Både jeg og sambo har "hanglet" litt de siste dagene, var redd jeg hadde fått influensa, men føler meg rimelig bra idag så det var nok ikke det heldigvis.

Men nå skal jeg faktisk ta kveld. Er rimelig trøtt selv om jeg sov 2 timer før middag :sjenert: Hadde fiskeboller i hvitsaus med bacon til. Nam-nam!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

:vinke:

Du må ikke finne på å bli borte! Da må du si ifra ettertrykkelig først i såfall!

Er så utrolig glad for at det har gått så bra med deg vennen, det er jo en helt annen tone over innleggene dine, merker godt at du har det bedre enn for tja... snart et år siden? Tiden går så fort, helt merkelig.

:klem:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

:vinke:

Du må ikke finne på å bli borte! Da må du si ifra ettertrykkelig først i såfall!

Er så utrolig glad for at det har gått så bra med deg vennen, det er jo en helt annen tone over innleggene dine, merker godt at du har det bedre enn for tja... snart et år siden? Tiden går så fort, helt merkelig.

:klem:

Neida, blir ikke borte :) men blir nok litt mindre aktiv i dagboka mi...

Ja, tenk at det snart er ett år siden jeg begynte å skrive her...helt merkelig hvor fort tiden går.

:klem:

Endret av Fanta
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Idag har jeg gjort svært lite :sjenert: Sto opp i 10-tia, spiste vafler til frokost, og så surfa jeg litt før jeg gikk å la meg på sofaen for å se litt på tv. Sovna selfølgelig der, og har nesten nettopp våknet nå...

Nå venter jeg bare på at The O.C skal begynne på tv3.

Kanskje jeg skal være flink å gå å :husarbeid:

Endret av Fanta
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Deilig med sånne dager da :)

Så forresten at du er like personlighetsforstyrret som meg, huff... blir jo helt redd for hva slags menneske jeg egentlig er :overrasket::ler:

Neida, tror ikke fullt på sånne tester, men det er endel sant der og...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Deilig med sånne dager da :)

Så forresten at du er like personlighetsforstyrret som meg, huff... blir jo helt redd for hva slags menneske jeg egentlig er :overrasket::ler:

Neida, tror ikke fullt på sånne tester, men det er endel sant der og...

Hehe, ja den testen lovet ikke godt ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Kom meg opp rimelig tidlig idag :) Nå står det en rundstykkedeig til heving, skal bare trille den ut før jeg drar bort til mormor og morfar med ferske rundtykker til frokost. Må også vaske der idag. Har ikke vasket der på 3 uker så det er sikkert litt å ta tak i...

Har friuke denne uken, men var på jobb igår. Ekstra-arbeid. Deilig å tjene seg litt ekstra penger :)

Været var sååå fint når jeg sto opp, men nå snør det :tristbla:

Ellers er det lite nytt fra denne kanten...

Endret av Fanta
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Da står rundstykkene til etterheving :) Plagdes med deigen idag :sur: Og den som pleier å være så lett å holde på med, og gir kjempegode rundstykker. Får alltid skryt av de rundstykkene. Her er oppskriften:

2 liter mel

2 ts salt

2 ss sukker

1 pk tørrgjær

6 ss smeltet smør

6-8 dl vann eller melk

Elt alt sammen, men ikke kna deigen for mye (da blir den seig og vanskelig), hev til dobbel størrelse og bak ut. Etterhev.

Stekes på 225 grader i 10-12 min

Endret av Fanta
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vært på jobb idag å. På en annen avdeling enn den jeg vanligvis jobber på. Er ca 5 mil dit, og det var glatt idag...Skal dit i morgen også, og håper mesteparten av veien er blitt bar til da.

Har sovet laaang middagshvil etter jobb idag. Det var godt, men det ble litt for lenge så jeg er ikke særlig trøtt nå. Men skal opp om 6 timer så får prøve å komme meg i seng snart...

Har ingen planer for helga, men håper på å få vært litt ute. Deilig at det begynner å bli litt vår, syns jeg :)

Endret av Fanta
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Blæ, bra trøtt...Kom meg ikke i seng før halv tre i natt :sove:

Har kakao til frokosten så det veier nesten opp for trøttheta...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...