Gå til innhold

Er jo f..n ikke rart folk ikke skjønner alvoret!


Gjest Kashmir

Anbefalte innlegg

Jeg vil gi media skylden for forvirringen. Der journalister skulle ha gitt oss informasjon om hvordan det står til, så har de isteden bidratt til forvirringen ved å blande sammen begreper.

Eller er det kanskje ikke så lette og skrive for allmuen, i vert fall slik at allmuen forstår?

Til slutt vil jeg også si at en del av miljøbevegelsen også er skyld i dette. Slutt å brøle i en hver sammenheng. Snakk så vi forstår dere - det er langt bedre. Akkurat der må jeg berømme Belona og Fredrik Hauge, han oppfatter jeg og hører jeg når han snakker. En del andre skriker til frokost, middag og kvelds, og man orker ikke høre mer på dem.

Her er du inne på noen, det er et få tall av organisasjoner jeg hører på lengre.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Ja, det er jo bedre at flere folk dør av tørke og mangel på vann.

Nåja, jeg syntes det ihvertfall er positivt at færre dør uansett. Det er jo ikke akkurat negativt at færre dør i England og Wales.
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nåja, jeg syntes det ihvertfall er positivt at færre dør uansett. Det er jo ikke akkurat negativt at færre dør i England og Wales.

Hva med de tall ifra 1990 tallet som sier at cirka 25000 dør av hungers nød hver dag? Kommer det til å bli bedre at områdene rundt ekvator ikke kommer til å være levbare?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

hadde det bare vært å trykket av-knappen, man må jo jaggu dra ut ledningen også vettu... *fniser*

men, ærlig, ja, det er blant småting som kan gjøres, utgjør det i seg selv så stor forskjell altså? Jeg er nok blant de som trodde at det var for lite til at kun det utgjorde noe særlig forskjell verken for miljø eller strømregning.

(nå har jeg kun to produkter som står på stand-by da, så det kan være årsaken til min følelse)

:ler: Neida, det holder å trykke på AV knappen. Må ikke dra ut ledningen - selv om også også apparater som er slått helt av drar bittelitt strøm. Men det er ingenting sammenliknet med hva de trekker i stand-by. Har hørt at flere og flere el-apparater nå designes helt uten AV knapp. Ikke bra.

Angående "de små ting". Jeg har innstallert timere på el. ovnene mine (som jeg har nevnt over). De slår seg av i elleve tiden på kvelden - da jeg går og legger meg. Så er de av hele natten frem til to timer før jeg står opp. De slår seg også av mens jeg er på jobb. Jeg sparer MASSE strøm. Og det er ikke kaldere i leiligheten min enn det var før. Det er for tiden nesten en glede å betale strømregningen.... :ler: Slike timere koster 55,- stk. Og det er ikke vanskelig å innstallere. Jeg kaller det "en liten ting i hverdagen".

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hva med de tall ifra 1990 tallet som sier at cirka 25000 dør av hungers nød hver dag? Kommer det til å bli bedre at områdene rundt ekvator ikke kommer til å være levbare?

Men det er nok sånn at mange (inkl TopGun) synes det er mer opprivende at 25000 dør av kulde i England/Wales i løpet av en vinter enn at 25000 dør av hungersnød hver dag ellers i verden.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

:ler:  Neida, det holder å trykke på AV knappen. Må ikke dra ut ledningen - selv om også også apparater som er slått helt av drar bittelitt strøm. Men det er ingenting sammenliknet med hva de trekker i stand-by. Har hørt at flere og flere el-apparater nå designes helt uten AV knapp. Ikke bra.

Angående "de små ting". Jeg har innstallert timere på el. ovnene mine (som jeg har nevnt over). De slår seg av i elleve tiden på kvelden - da jeg går og legger meg. Så er de av hele natten frem til to timer før jeg står opp. De slår seg også av mens jeg er på jobb. Jeg sparer MASSE strøm. Og det er ikke kaldere i leiligheten min enn det var før. Det er for tiden nesten en glede å betale strømregningen.... :ler:  Slike timere koster 55,- stk. Og det er ikke vanskelig å innstallere. Jeg kaller det "en liten ting i hverdagen".

har bl.a en stereo som jeg må dra ut kontakten på om den lille røde lampen skal slutte å lyse, og dataen, mente å lese en gang tidligere at også slike ting dro strøm, og da må man dra ut kontakten for å spare.

men uansett er det jo ikke mye til jobb, mest skit når man glemmer det etterpå og står febrilsk å trykker på knapper for å få dingsen til å virke... :sjenert::ler:

timere er sikkert lurt ja, skal vurdere det selv også, på min ene ovn.. hihi..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Gjest Blondie65

Kjøp skjøteledning med avknapp! Da slipper du den lange turen rundt alle aparatene for å slå dem av.

Jeg bruker timere på mine to ovner. Jeg har en på stuen som står på om dagen og slår seg av om natten. På soverommet ønsker jeg at det skal være litt varme - derfor slår ovnen seg på med 3 timers mellomrom og står på en time hele døgnet. Dermed blir det litt temperatur i soverommet istedenfor iskaldt som det var.

Du får kjøpt pakker med to timere på Ikea - og investerer du i en nyere ovn så er det ofte timere på dem.

Jeg har spart MYE strøm med disse.

Hvis du setter en sånn timer på tv'en også og setter at den ALLTID skal være av mellom f.eks. 2 og 8 eller til og med 14 hvis du ikke ser tv på dagtid - da vil du jo slippe dette dra ut ledningen fenomenet.

Andre ting: Husk å ise av fryseren. En fryser som er full av is bruker masse strøm for å opprettholde kulden. Termostaten vil ALDRI slå seg av.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

har bl.a en stereo som jeg må dra ut kontakten på om den lille røde lampen skal slutte å lyse, og dataen, mente å lese en gang tidligere at også slike ting dro strøm, og da må man dra ut kontakten for å spare.

Sikker på at det ikke er en AV knapp på siden? Sånn litt gjemt. Det pleier det å være på stereoanlegg....

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Blondie65:

Mange gode tips, takk takk.

Sikker på at det ikke er en AV knapp på siden? Sånn litt gjemt. Det pleier det å være på stereoanlegg....

jepp, sikker.

teit men sant.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hva med de tall ifra 1990 tallet som sier at cirka 25000 dør av hungers nød hver dag? Kommer det til å bli bedre at områdene rundt ekvator ikke kommer til å være levbare?

Jeg tror det er mulig å kombinere færre døde Briter og færre døde Afrikanere. Afrika er jo ikke fattig fordi det er varmt der.

Ekvator? Ekvator er vel dekket av skog.

Endret av Top Gun
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Og hva er rundt ekvator?

Hvis du mener over og under ekvator bør du ikke bruke ordet "rundt" dersm du ønsker å gjøre deg selv forstått.
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hvis du mener over og under ekvator bør du ikke bruke ordet "rundt" dersm du ønsker å gjøre deg selv forstått.

Ordet "rundt" er fult muligt å bruke.

Endret av talin
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...