Gå til innhold

Om å svare surt i tråder.

Fremhevede innlegg

Gjest Frøken Titt
Skrevet (endret)

Hva gnager noen folk her?

Jeg ser i gjentatte tråder at en del svarer så innmari surt.

Det gjør egentlig ikke meg noe, men det fikk meg til å undre litt da...

Hvis en person eller flere personer gjentatte ganger svarer surt i tråder. Kan vi tolke det dithen at personen har en vanskelig periode? At personen bruker nettet til å få ut all dritten h*n bærer på inni seg? Jeg kan jo kjenne meg selv på andre, og hadde jeg hatt en dårlig periode i livet mitt hadde jeg helt sikkert latt gallen gå ut over et eller annet forum for eksempel (siden vi diskuterer det nuh).

Og hva med de som gjentar sure svar som allerede har blitt sagt i en tråd?? Dere må gjerne gjenta det "anna2345" skrev rett over deg, men hva er poenget? Er det en måte å si fra om at man er enig med overstående på? I såfall kan man ikke bare skrive at man er enig, eller... holde kjeft (hadde ikke det vært det beste, eller samler noen her poeng? Hehe).

Også vil kanskje noen skrive til meg her:

"tåler du ikke svarene du får så trenger du ikke være her".Det er heeeeelt sant, men man må få lov til å spørre da. Og jeg tåler sånne svar helt fint, men som sagt... det får meg til å undre *åndenes makt-stemme* :)

Kompisen min her inne sier jeg er så typisk jente, men jeg vil heller være en typisk jente enn typisk hønsehøns.

Må da være innmari kjipt å ha det sånn? For når folk kommer med oppgulp på stadiet til en fjortenåring kan da umulig personen ha det godt med seg selv?

Jeg vil bare få frem at jeg ikke bare snakker om èn her inne. Jeg snakker om flere. Jeg snakker heller ikke bare om meg selv, men ser at det blir gjort i andre tråder.

Dette er jo som forventet på et forum hvor man kan være anonym, men for det... jeg spør allikevel.

Det virker som om enkelte her inne henger i halen på hverandre når det kommer til dette "survenivået". En slags spiraleffekt kanskje?

Åhahahaahahaha jeg er så glad jeg ikke er sånn, da... :briller2:

Men vi kan alle ha dårlige dager såklart... bare så rart at har en her en "dårlig dag" så er plutselig de tre-fire brukerne etter den første surpadda like sure selv. Rart, er det ikke?

Endret av Frøken Titt
Videoannonse
Annonse
Skrevet

Jeg skjønner faktisk ikke helt hva du mener. For jeg kan ikke huske å ha sett særlige sure innlegg her. Mange går imot trådstarter, ja, men det er nå en gang slik at folk har forskjellige meninger, og vi skal da ikke bare kosemose heller..?

Gjest Frøken Titt
Skrevet
Jeg skjønner faktisk ikke helt hva du mener. For jeg kan ikke huske å ha sett særlige sure innlegg her. Mange går imot trådstarter, ja, men det er nå en gang slik at folk har forskjellige meninger, og vi skal da ikke bare kosemose heller..?

Kosemose? Har aldri sagt at man må kosemose.

tror kanskje ikke du skjønner hva jeg helt vil frem til. Svarer en surt (som faktisk er helt greit) så kommer det tre-fire andre rett etter og svarer nøyaktig det samme, i samme nivå.

Men du har jo ikke lagt merke til det, og selvfølgelig skal folk ha forskjellige meninger, men jeg forventet et svar du ga. Bla bla bla... folk har forskjellige meninger, men det er ikke det jeg sikter til. det er da en menneskerett å ha en annen mening enn en annen. :)

Skrevet (endret)

Det som forundrer meg er at gretne trådsvarere i det hele tatt gidder å svare. :klø:

Endret av Mystisk
Gjest Gjest 1
Skrevet

Et så langt innlegg, Frøken Titt, og ingen linker eller eksempler på hva du mener, slik at folk som leser ser mer konkret hva du oppfatter som surt?

Gjest Frøken Titt
Skrevet (endret)
Det som forundrer meg er at gretne trådsvarere i det hele tatt gidder å svare. :klø:

edit: Sorry, misforsto spørsmålet.

Ja, jeg forstår ikke det helt selv, men er man sinna på værden er det sikkert ikke lett. :tristbla:

Endret av Frøken Titt
Gjest Frøken Titt
Skrevet
Et så langt innlegg, Frøken Titt, og ingen linker eller eksempler på hva du mener, slik at folk som leser ser mer konkret hva du oppfatter som surt?

Her har du to som jeg ble litt inspirert av nå:

http://forum.kvinneguiden.no/index.php?showtopic=249337 (klassisk spiraleffekt).

http://forum.kvinneguiden.no/index.php?showtopic=249246

Har flere på lager om du skal ha, men da må jeg lete litt.

greit å svare surt, men i det minste: kan man ikke klare å vinkle inn et eller annet råd i svaret i stedet for å komme med helt ubetydelig oppgulp?`

Og som jeg legger vekt på: hvorfor kommer det flere etter hverandre? Er folk i familie her? :tunge1:

Skrevet

Jeg skjønner hva du mener. Det er riktignok forskjell på hva folk mener surt når de skriver og hva du selv oppfatter som surt når du leser. Som all annen kommunikasjon er det ikke alltid sender og mottaker får det samme budskapet gjerne pga mediumet som det sendes over. I dette tilfellet forumet.

Bare for å gjøre det klart, er det feks når man spør om noe og man får svar: "Bruk søkefunksjonen, det finnes mange tråder på dette fra før" eller "hvorfor sjekker du ikke selv?" type svar du synes er "sure"?

Gjest Frøken Titt
Skrevet
Jeg skjønner hva du mener. Det er riktignok forskjell på hva folk mener surt når de skriver og hva du selv oppfatter som surt når du leser. Som all annen kommunikasjon er det ikke alltid sender og mottaker får det samme budskapet gjerne pga mediumet som det sendes over. I dette tilfellet forumet.

Bare for å gjøre det klart, er det feks når man spør om noe og man får svar: "Bruk søkefunksjonen, det finnes mange tråder på dette fra før" eller "hvorfor sjekker du ikke selv?" type svar du synes er "sure"?

Nei, ikke sure... Bare unødvendige siden en allerede hadde skrevet det.

Hvorfor kom det to eller tre etterpå og skrev det da? Man har jo allerede fått den infoen. :ler:

Det er mer i den siste linken det kom et unødvendig oppgulp.

Har sett det her flere steder også og forstår ikke poenget. Jeg syns det er skikkelig barnslig jeg, og nei, jeg er ingen kosemoser.

Gjest Gjest 1
Skrevet

http://forum.kvinneguiden.no/index.php?showtopic=249337 (klassisk spiraleffekt).

greit å svare surt, men i det minste: kan man ikke klare å vinkle inn et eller annet råd i svaret i stedet for å komme med helt ubetydelig oppgulp?`

Og som jeg legger vekt på: hvorfor kommer det flere etter hverandre? Er folk i familie her? :tunge1:

:) Kanskje enkelte av brukerne her er i familie med hverandre eller i verste fall gift?

Skrevet
Nei, ikke sure... Bare unødvendige siden en allerede hadde skrevet det.

Hvorfor kom det to eller tre etterpå og skrev det da? Man har jo allerede fått den infoen. :ler:

Det er mer i den siste linken det kom et unødvendig oppgulp.

Har sett det her flere steder også og forstår ikke poenget. Jeg syns det er skikkelig barnslig jeg, og nei, jeg er ingen kosemoser.

Fordi du skrev innlegg mens jeg skrev, derfor så jeg ikke at du skrev noe.. OKEI?!??!?! :frustrert:

neida :ler:

men la alle som vil være sure være sure. Sjekket ut de innleggene der, og jeg er jo enig i noe av det som står der, at du kanskje kunne sjekket ut eldre tråder før du startet en ny

Skrevet

Enig at det hadde holdt med ett av svarene i første tråd, og at første svar i andre tråd var teit. Men en og annen sitron vil det jo alltid være her inne som over alt ellers.

Skrevet

Fant ikke noe survete med noen tror jeg. Du må tåle å få høre det du ikke vil høre. At noen påpeker fakta som du allerede vet fra før, og det plager deg, kan vel neppe kalles surving enn fra andre en deg.

Skrevet

Når mennesker skriver ting her som jeg oppfatter som dumt, hender det jeg svarer surt. Andre ganger er jeg som teflon, det sklir bare vekk.

Gjest Maxagaze
Skrevet

Var kanskje litt sure svar i de trådene, ja. Men det går an å bruke søkefunksjonen litt her i KG, og på nætet (google, og div prissammeligningstjenester der ute) først. Prøve litt selv, og så spørre.. ? :)

Selv har jeg ett nærmest avhengig forhold til prisguiden til hardware.no og Kelkoo..

Blir stadig like forundret over at folk i dataforumet ikke vet om førstnevnte, det skal ikke mye til for å finne den, det er tilogmed link direkte til hardware.no på toppen i det forumet..

Noe annet er å finne priser på varer som butikkene ikke gidder å legge ut på nettet, ta f.eks Expert eller Coop kjeden. Slike firma burde boikottes !

Skrevet
Var kanskje litt sure svar i de trådene, ja. Men det går an å bruke søkefunksjonen litt her i KG, og på nætet (google, og div prissammeligningstjenester der ute) først. Prøve litt selv, og så spørre.. ? :)

Tror det finnes en del late personer der ute, men og en del som ikke vet hvordan man søker fram info.

Gjest Frøken Titt
Skrevet
Fant ikke noe survete med noen tror jeg. Du må tåle å få høre det du ikke vil høre. At noen påpeker fakta som du allerede vet fra før, og det plager deg, kan vel neppe kalles surving enn fra andre en deg.

Hva med innlegget mitt forsto du ikke jack?

Gjest Frøken Titt
Skrevet
Tror det finnes en del late personer der ute, men og en del som ikke vet hvordan man søker fram info.

Jeg innrømmer det, jeg vet det... venta nesten på en liten skjennepreken ang. at jeg ikke gadd å søke (noe jeg presiserte i det innlegget), og booom, der kom dem på rekke og rad. :ler:

Hyggeligvis var det noen der som svarte.

Men faktisk så er jeg dårlig på å søke.. Da tenker jeg på "finessene" man kan bruke for å søke frem til et innlegg som matcher mer det hva man leter etter (hvordan gjør man deeet?). :klø:

Gjest Frøken Titt
Skrevet
Enig at det hadde holdt med ett av svarene i første tråd, og at første svar i andre tråd var teit. Men en og annen sitron vil det jo alltid være her inne som over alt ellers.

Det gjør ingenting om noen er sure, men som sagt, jeg lurte... og lagde en tråd om det her.

At man i en spiraleffekt velger å se vekk i fra info som har blitt gitt tidligere (jrf:min tråd) får være deres bortkasta tid. :)

Gjest Frøken Titt
Skrevet

Ja, vet det altså, men nå var det flere innlegg jeg reagerte på. Ikke sur, ikke trist, bare nysgjerrig... på hvorfor noen svarer sånn.

Innlegget handler heller ikke om meg, men takk for tips...(jeg kan søke). Hehe :tunge1:

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...