Gå til innhold

Om å svare surt i tråder.


Gjest Frøken Titt

Anbefalte innlegg

Leser ikke bare selvkritikk i det innlegget nei.

Hva leser du da? Hvis du vil bruke det som argument må du fortelle hva du ser også. Ellers blir det verdiløst.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Sa ikke at jeg skal bestemme når det skal lages nye tråder, men av og til så er det lite nødvendig når en vet selv at det ligger så mye informasjon i tråder som har tatt opp det samme tema.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Tror Nemsis akkurat svarte på det selv.

OG jeg mener at man bør ta hensyn til at det kan være nye brukere på et forum som dette, som ikke vet at man f.eks kan bruke søkefunksjon.

Ikke sikkert ALLE har fått med seg at det finnes gamle tråder om et emne.

Og UANSETT må da være opp til hver enkelt å starte tråder som man selv vil.

For dere som er så lei av å lese disse trådene er det kun å hoppe over de.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nå vet ikke jeg om du har sett hva trådsarter skrev i innlegget, men der presiserte hun at hun visste at det var mange jojoba-tråder men at hun ikke giddet å lese de.

Å jeg vet selvsagt at det er mange nye som ikke vet om det eller hvordan de skal bruke søk.

Jeg vet jo at det ikke er et forum for morro skyld, men at man faktisk skal få poste ting man lurer på. Og av og til så burde jeg vel heller bare være tause Nemesis og la tråden pasere ;)

Og som sagt, jeg skal prøve å forholde meg pyntlig til tråder som blir gjentatt framover. Er alle happy da som har reagert på mine to usjarmerende innlegg! :sjarmor:

Endret av Nemesis
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fatter ikke helt behovet for å påpeke at ting har vært diskutert tidligere jeg, og så henvise til søking etter gamle tråder.

Er det så mye pes at det kommer nye tråder om temaer som har vært oppe tidligere?

I såfall, så er det jo bare å skygge unna akkurat de trådene - man MÅ jo strengt tatt ikke svare på alt som skrives.

Jeg har nå vært her i snart fire år, og jeg ser repriser på repriser.

Hvis alle de som starter disse trådene som for meg er gammelt nytt, skulle søke opp gamle tråder istedet, så hadde det ikke skjedd mye her inne gitt.. det hadde blitt et temmelig dødt forum. :ler:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg ville bare gi beskjed at jeg _faktisk_ leste gjennom mange gamle jojoba-tråder, men ikke fikk svar på hvor man får kjøpt jojobaoljen billigst. Jeg er student, og har ikke så godt råd, og laget derfor en tråd om nettopp dette. Dessuten hadde jeg ikke all verdens tid da jeg skrev innlegget, og hadde derfor heller ikke tid til å ringe rundt.

Veldig hyggelig å få et slikt svar som Nemesis da presterte å gi..

Har skrevet før i denne tråden (men kanskje litt vanskelig å skjønne meninga mi), men om folk absolutt skal trykke "svar" og bare svare surt, så kan de like godt holde kjeft. :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Gjest Fruktfat

jeg må le litt når jeg sure svar; det er ofte gravide som kommer med sure oppgulp. ellers er del endel damer her da, PMS vettu...

men jeg synes det går an å skjerpe seg litt.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Gresk Gudinne med bakoversveis
jeg må le litt når jeg sure svar; det er ofte gravide som kommer med sure oppgulp. ellers er del endel damer her da, PMS vettu...

men jeg synes det går an å skjerpe seg litt.

hehe. jeg tror det er PMS damer, gravide damer eller gifte ulykklige damer. :fniiiiiis: :sjarmor:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Edel-Mari
Ja, jeg synes b.l.a. at det svaret hun som spurte om prisforskjell på apotek og helsekost fikk var ganske surt. "gidder du ikke sjekke det sjøl!?!??" liksom. Det var vel litt unødvendig..

Joda, men logisk nok... Jeg hadde heller spurt her inne og fått et svar på fem minutter enn å løpe fra apotek til apotek. :lol:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Frøken Titt
Det er jo faktisk ingen som tvinger noen til å svare på spørsmål de synes er teite, unødvendige eller har svart på før... Det er jo bare å klikke seg ut og gå videre til neste innlegg.

Jeg for min del synes det er mer idiotisk å svare sånn enn å spørre om ting man kunne søkt på. :ler:

det er det jeg også mener :klø:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Frøken Titt
Men det er en del kosemose-venninne-jeg-er-enig-med-xxxxx-så-det-så her inne! Folk som har blitt kjent her inne, eller kjenner hverandre fra før og lager støtteinnlegg for å backe opp (forums)vennen sin. I surt og søtt...  ;)

I know. Patetisk, ja, men åh så gøy å se på. :ler:

Jeg har også en venn her inne, men støtter ikke han i alt han skriver her inne. Man har da sine egne meninger.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Frøken Titt
Jeg kan ærlig innrømme at det var et surt svar du fikk av meg i den jojobatråden, fordi jeg ble en smule irritert over at du dro opp enda en jojobatråd da du kunne gå inn og lese svar som du ville få i din tråd igjen., og bare fordi du var lat så måtte du lage ENDA en tråd.

Grunnen til at jeg kanskje reagerte sånn på tråden din er at jeg ser meg lei på temaer som kommer så ofte opp, og da har jeg en tendens til å si at de skal sjekke gamle tråder, noe som blir enklere for en får jo svar fortere med å bruke det.

Så har jeg jo vært her en stund på forumet å når ting blir gjentatt så mange ganger så blir jeg rett å slett lei! Burde kanskje bite tennene sammen til tider siden det er mange nye på forumet som tar opp ting som er blitt nevnt i mange tråder, men jeg ble som sagt litt provosert av at du skrev at du ikke giddet å sjekke gamle tråder. Skal prøve å skjerpe meg!

Jeg jobbet som moderator på et forum tidligere.

Gjett hvor lei jeg ble ting da. Og ja, jeg skjønner irritasjonen din, har følt den på meg selv, men nå kan jo ikke moderering sammenlignes med å være en bruker siden man ikke har like stor takhøyde som moddis. Allikevel syns jeg det er best å bite tennene sammen for det kommer til å dukke opp hundreogørten like tråder dessverre.

Jeg har vært gjest her en stund selv og ser jo at dermalogica-topicen på velværeforumet fortsatt er oppe og går. Skulle jeg flippa ut hver gang jeg så en ny dermalogicatråd hadde jeg hatt mye å gjøre merker jeg.

Nei, jeg gadd ikke å sjekke siden det fantes sååååå mange tråder om denne jojobaoljen. *skjerpe seg til neste gang* ;)

Uansett... jeg snakker ikke bare om trådene jeg har linket til.

Det er også andre eksempler her angående dette. Og spesielt om denne spiraleffekten (eller var det fanklubb noen kalte det, det) som jeg fant så unødvendig. Mon tro om man har sine egne meninger.

Nei, dette gjelder jo ikke alle, men det gjelder da nok brukere til å lage et tema om det.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Frøken Titt
Men jeg kan da ha sol i sinnet og være direkte og det er det mange som kan misforstå

Da er vi to og sikkert mange flere. Ikke det jeg reagerer på i allefall.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Gjest Frøken Titt
I dette tilfellet (les: jojoba-tråden) burde både trådstarter og svarer ta selvkritikk, i mine øyne.

Og det har vi gjort, men la oss ikke dreie debatten inn på hun og meg i jojobatråden, for jeg snakket ikke bare om oss to.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fant ikke noe survete med noen tror jeg. Du må tåle å få høre det du ikke vil høre. At noen påpeker fakta som du allerede vet fra før, og det plager deg, kan vel neppe kalles surving enn fra andre en deg.

Jeg er enig med deg i at man må tåle litt, men de eksemplene TS linker til er ganske

:hår: syns jeg.

Hvis noen spør; vet noen hvor man får tak i billigst jojobaolje så er det ganske sprøtt å få til svar; "finn det ut sjæl".

Og hvis noen spør hva man kan bruke jojobaolje til og får til svar: "mener du virkelig at VI skal finne ut dette for deg?"

Da lurer i allefall jeg litt på vedkommende. Greit at noen ikke gidder å svare i nye tråder om ting de allerede har svart på i gamle tråder, men jeg skjønner godt at TS lurer litt på de som svarer henne på DENNE måten...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Frøken Titt
Er alle happy da som har reagert på mine to usjarmerende innlegg!  :sjarmor:

Det handler ikke om at man ikke får lov til å glefse litt fra seg, men se på det sånn da... Glefs i tilfeller der det virkelig trenger og glefses (hæ? haha).

Var ikke spesielt deg jeg var ute etter å henge ut i denne tråden. Jeg snakker generelt så håper ikke du føler deg uthengt for det er ikke meningen. :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Gjest Frøken Titt
Joda, men logisk nok... Jeg hadde heller spurt her inne og fått et svar på fem minutter enn å løpe fra apotek til apotek. :lol:

Jeg og.. :sjenert:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nå vet ikke jeg om du har sett hva trådsarter skrev i innlegget, men der presiserte hun at hun visste at det var mange jojoba-tråder men at hun ikke giddet å lese de.

Å jeg vet selvsagt at det er mange nye som ikke vet om det eller hvordan de skal bruke søk.

Jeg vet jo at det ikke er et forum for morro skyld, men at man faktisk skal få poste ting man lurer på. Og av og til så burde jeg vel heller bare være tause Nemesis og la tråden pasere  ;)

Og som sagt, jeg skal prøve å forholde meg pyntlig til tråder som blir gjentatt framover. Er alle happy da som har reagert på mine to usjarmerende innlegg!  :sjarmor:

Du kan da godt skrive at det finnes mange andre tråder om temaet - det er jo et godt og nyttig tips til det TS spør om! Ikke alle som har full oversikt over gamle tråder her inne ;)

Men du trenger jo ikke akkurat henge henne ut fordi hun spør om noe som har vært oppe før? Virker som du prøver å få henne til å se dum ut, men i mine øyne er det du som dummer deg ut.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har fått noen sånne svar jeg og: "hvorfor kan du ikke søke selv?"

Eh, kanskje fordi jeg har gjort det uten hell, eller at jeg er usikker på hvordan søke best på det emnet?

hvis man ikke har noe annet å komme med enn "gjør det sjølv din lathans" eller " det står det masse om fra før" så synes jeg at man skal la være å svare, for svarene er gjerne intetsigende likevel. Skal man på død og liv fortelle at det har vært skrevet mye om det, så sleng nå med en link til tråden ;)

At man kan bli litt irritert i en diskusjon der mange har mange meninger forstår jeg at man kan bli litt ivrig i tastingen, men i slike opplysningstråder som det er linket til synes jeg det er latterlig å svare slik.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

jeg tror også mange oppfatter innlegg forskjellig, jeg ser f.eks ikke svarene i den første linken som sure, da ts i den tråden selv innrømmer at hun er for lat til å lese svaret på det hun lurer på.

om noen sitter med en tre bøker i fanget, ser på oss rundt og sier: "jeg vet det ligger masse bøker her om temaet altså, men kan ikke noen av dere lese det for meg, for jeg gidder ikke slå opp i EN bok engang for å få svaret jeg søker."

så kunne nok jeg også svart noe som: "åpne boka, så har du svaret der!"

det ville ikke vært surt ment, men rett og slett at jeg ikke gidder dille med late folk.

er folk for late til å finne informasjon som de VET ligger rett under nesa deres, og likevel spør andre om de ikke kan åpne boka for dem... så må man regne med at det kommer noen svar om at man igrunnen kan åpne boka selv og få svaret på fem sek.

den andre linken er jeg enig i at var ett totalt unødvendig svar, det ville være raskere å skrive spørsmålet her en å gå ut å søke svaret selv, i motsetning til link nr en.

utover det, så synes jeg ikke det er mange sure svar, men jeg oppfatter kanskje ikke svar på samme måte som ts.

klart det er sure svar her også, og at flere gjentar ett svar.. personlig har jeg diskutert her på kg på lik linje som jeg gjør irl, dersom vi hadde vært en gjeng som pratet om noe, irl, og en hadde stilt ett spørsmål, så kunne jeg fint svart "enig", "det synes jeg og", "jeg også" eller andre ting som viser at jeg er enig i en som svarer noe jeg er enig i.. her inne kan man tydeligvis ikke gjøre det, da man er sur eller unødvendig dersom man sier seg enig eller svarer noe lignende det andre har svart før...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...