Gå til innhold

The glamorous life of Mischa


Mischa

Anbefalte innlegg

Hei du, :vinke: nå er det lenge siden jeg har skrevet en hilsen. Jeg titter stadig innom, men av og til blir det uten å legge igjen spor.

Først: Gratulerer med 1 års dag til deg og kjæresten! :hjerte: Høretes ut som en koselig kveld dere hadde.

Og så heldig du er som skal til L.A. da! :hakeslepp: Jeg har vært der(om dog bare èn dag) og det var en opplevelse! Har ytret for kjæresten at jeg kunne tenke meg en tur dit, eller andre steder i US.

Blir gøy å lese shopping- listen din i shopping- boken når du kommer hjem!! :):)

Hvorfor føler du deg så utenfor/bekvem sammen med svigers?

Ha en fin uke!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

tusen takk snille deg:)

kjempekoselig med hilsen!

leser i din også, selv om jeg ikke alltid slenger inn en hilsen.. men det tror jeg at jeg skal gjøre nå!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Dag 4 med gips...

Huff, jeg blir gal av at det klør så skrekkelig.. og jeg får ikke gjort noe med det! :gape: Dessuten er alt blitt så slitsomt, bare det å ta seg en dusj er jo komplisert. Måtte jo for all del ikke få vann på gipsen, men herregud, selv etter polstring og plastring var den ennå ikke helt tørr.. får bare håpe det gikk greit. Akkurat nå hadde det vært kjekt å bo i en liten leilighet så jeg ikke trengte hoppe rundt hver gang jeg skal noe. Et stort hus med 3 etasjer og bratte trapper er ikke helt ideelt nei. Og jeg som er alene hjemme også :forvirret: Gikk nesten galt i trappa da jeg skulle forsøke meg på krykker (bruker de kun når jeg er alene..) ned trappa, det gikk jo ganske dårlig da :sjenert: knall og fall.. og mer vondt i foten.. au :tristbla: Nå må jeg forsøke å få lest litt til eksamen når jeg har muligheten. Men det er gørrkjedelig! Har fått et PS2 spill av kjæresten som jeg skulle få leke med mens jeg kjedet meg, det frister mer, ellers er det alltid noe på tv. Og jeg har et Elle og et Glamour jeg ikke har lest, i tillegg til en bok av Marian Keyes jeg må bli ferdig med og i tillegg bør jeg seriøst planlegge turen til Los Angeles snart.. så har en tykk reiseguide å komme gjennom også! Så det er ikke bare-bare å sette seg ned med skolebøkene :sjenert:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Dag 6 med gips...

I går fant jeg ut at jeg kunne gjøre litt armøvelser og situps til tross for gipsen :ler: pluss at jeg stadig hinker rundt på ett ben, lurer på hvordan kroppen min kommer til å se ut etter den perioden her :forvirret:

Laget middag til min kjære i går, hot kyllingsuppe.. syns den er kjempegod, og veldig lett å lage! Håper den falt i smak hos min kjære også.. :hjerte: Han lager så mye god mat til meg, så når jeg først skal gjøre noe på kjøkkenet vil jeg hvertfall at han skal like det jeg lager.

Halve dagen er allerede gått og jeg har ikke gjort noe fornuftig. Usj. Fint vær er det ute, men får ikke gjort så mye med det. Kjøpte meg to ting på asos.com i går, et jordbærsmykke og en veske.. vesken var på 75% avslag og jeg har sett på den lenge. Gleder meg til å få tingene! :)

I dag skal vi lage hjemmelaget pizza, bare jeg klarer å lage deigen da. Er faktisk ganske vanskelig å lage mat når man står på ett ben!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Da er det 1 dag til jeg får dommen... Skal nemlig på ny legesjekk i morgen for å sjekke hvordan det står til med ankelen. Gruer meg fordi jeg er redd jeg har gjort noe galt, altså belastet benet for mye eller noe sånt.. og at det ikke går fort nok fremover. Men vi får se. Også er jeg blitt såå plaget av allergi i dag. Måtte jo sitte litt i solen når det var så fint vær, men etter noen få minutter var jeg tett og nesa rant, pollen er kjipt! Må nok vurdere å testes hos legen så jeg kan få resept på medisiner ja.

I går tok jeg sjansen på en liten utflukt. Kjæresten min kjørte meg til et kjøpesenter, og da fikk jeg hoppet litt rundt på krykker. Det var utrolig befriende å kunne gå/hoppe i butikker igjen.. Kjøpte faktisk sko av alle ting! Det var det som fristet mest.. I tillegg til en veske. Men fy så slitsomt å hoppe rundt.. jeg ble helt svett..

Har også tatt en liten tur ut i dag, hinket litt frem og tilbake i gaten, men fy søren så tungt.. Uff.. Håper virkelig jeg snart kan gå på benet igjen!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

I dag var jeg hos legen igjen. Ble ganske oppgitt over hvor lang tid det tar.. Mye fram og tilbake.. Merket at legen jeg fikk er nybegynner ja, han var veldig usikker på hvordan han skulle håndtere situasjon og det ble til at JEG måtte ta avgjørelser for han.. Det hjelper ikke at jeg vet om enkelte personer på videregående som jukset på eksamener og dermed kom inn på medisin-studiet. :forvirret: Men etter konsultasjoner med andre leger ble det til at gipsen skulle fjernes og jeg skulle få en skinne i stedet. 5 uker med skinne *grøss* .. det føles lenge. Og så siden benytte den i 3 måneder når jeg skal trene :overrasket: Gleder meg jo sånn til å gå med shorts og kjole, så håper jeg blir kvitt den før det blir sesong.

Allergien har også slått til for fullt nå da. Var helt tett og fæl i går da jeg prøvde få litt vårsol. Huff.. er det ikke det ene så er det det andre.. :sjenert: Og alt jeg tenker på er shopping.. men legekonsultasjoner og røngten koster, så spørs hvor mye det blir igjen til shopping :forvirret:

I dag skal vi (jeg og kjæresten) forhåpentligvis bestille hotell i Las Vegas. Surfet litt i går og da fant vi ut at mye var allerede utsolgt. Jeg visste vi skulle vært tidligere ute ja :sjenert: Tror det blir MGM..mest pga poolen :) Gleder meeeeeeg.. og legen sa jeg ikke trengte være bekymret for USA-turen hvertfall. Det var gledelige nyheter !

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Det hjelper ikke at jeg vet om enkelte personer på videregående som jukset på eksamener og dermed kom inn på medisin-studiet.  :forvirret:

Du kan være trygg på at han ikke har jukset seg gjennom noe der ihf!! Og alle må få lov til å være nye en gang.... ;) bare dumt at VI må utsettes for det.

Leit med beinet ditt da, men enda godt det er noen uker til sommeren setter inn for fult.

Gøy med USA- planlegging!! :hoppe:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jada, jeg er nok altfor skeptisk ;)

Men nå har jeg hatt skinnen en uke.. Går helt greit, bortsett fra at jeg ikke får meg på sko da, noe som skal være meningen. Jeg får akkurat presset på meg en av de største joggeskoene jeg har, men da presser skoen tilbake på ankelen min, så det er ganske ubehagelig. Det gjør også at det blir vanskelig å bøye leddene, slik at jeg halter. Etter noen timer begynner også skinnen å gnage på foten. Så lett er det ikke!

Ser ut til at jeg får sykemeldt meg en stund til.. Ikke det at jeg vil være sykemeldt, men jobben er belastende nok fra før. Tror rett og slett ikke det er mulig for meg å gjennomføre 8 timers arbeid på hardt tregulv.

Nå må jeg få bestilt hotell i Las Vegas. Ser at enkelte hoteller allerede er fullbookede i juni. Skrekken er å ikke få plass på noe annet enn et billig hotell :forvirret: Har så lyst å bo på MGM, rommene ser fine ut og bassenget ser knall ut !! :)

I går var jeg på katteutstilling. Elsker katter.. så det var utrolig koselig. Men jeg er allergisk, så proppet i meg en allergitablett før vi dro. Merket halsen ble tett med en gang vi kom inn i lokalet. 500 katter gjør noe med deg ja :overrasket: De fleste lå i burene sine, mens andre ble striglet og stelt og båret opp til dommere. Jeg håper det er mulighet for å få en allergivennlig katt en gang.

En annen god nyhet er at det ser ut som vi kanskje får leie en leilighet! Den ligger veldig sentralt i Oslo og skal ha god standard. Skal på visning den uken her..

Blir spennende! :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 2 uker senere...
  • 1 måned senere...
  • 1 år senere...

Her var det lenge siden jeg hadde vært!

Nesten to år :sjenert:

Vi fikk leiligheten :hoppe: Og bor der den dag i dag!

Den er liten, men ligger veldig sentralt. Man kan ikke få alt!

USA-turen var fantastisk :) Gleder meg til å reise tilbake.

Kanskje jeg skal sparke liv i denne dagboken igjen! :lur:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

I går bestilte samboer hotell i Barcelona! Jeg gleder meg så til å oppleve Barcelona. Spania er et herlig land, og det skal bli digg med tapas og sangria :sikle:

Hotellet hadde høy plassering på tripadvisor, så det er sikkert good value for money, men jeg tror det ligger litt utenfor selve kjernen av sentrum og det bekymrer meg en smule.

Jeg vil helst være nær all action! Det er ikke sikkert det er mulig i Barcelona (har jo ikke vært der før), men av erfaring vet jeg at lokasjon er veldig viktig :Nikke:

Men satser på at det blir flere turer til Barcelona i fremtiden :lur:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

I dag skal jeg ha et møte med en kunde, en del kolleger virker skeptiske til at jeg skal holde møte - har nemlig ikke mye erfaring fra før, mens sjefen har sagt at han ikke ser noen grunn til at han må være med og at jeg klarer det selv :tommelopp:

Vi får se hvordan det går, er litt nervøs for å være helt ærlig. Det har ikke vært den beste tonen mellom kunden og meg for å si det sånn..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Møtet med kunden gikk ganske greit - trodde jeg! Helt til jeg kom på jobb og fant et surt, muggent svar med en litt annen tone enn vi hadde på møtet.. Argh.. Mannfolk! Gubber!

Så alt det vi ble enige om på møtet gikk han plutselig bort i fra når han fikk tenkt seg om og kom hjem, og i tillegg sendte han kopi til kolleger, så nå virker jeg inkompetent til tusen! :kjefte:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nå har jeg litt vondt i magen etter for mange Black bottom cupcakes med cream cheese frosting..

Har nettopp sett Fritt Vilt 2 og den var ekkel! Huff.. vemmelig!

Nå roer jeg ned med en episode Gossip Girl :)

Elsker antrekkene!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 3 uker senere...

her var du også gitt! :vinke:

hva heter hotellet dere skal bo på i Barcelona?

så kan jeg fortelle deg litt om beliggeneheten ;)

det er en fantastisk by altså.. virkelig. jeg skal huske å notere alle kule restauranter og butikker når jeg er der nå i påsken!

når er det dere skal dit igjen?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

  • 3 måneder senere...

Nå har jeg selvfølgelig glemt den vanlige dagboken igjen! :slår:

Ble litt mye med treningsdagbok, shoppingdagbok og vanlig dagbok :fnise:

En liten oppdatering siden sist;

Vi har kjøpt og flyttet inn i ny leilighet! Den gamle er nesten avviklet, trenger å vaske ut og kaste litt gamle greier i boden, men ellers så er vi helt ferdige!

Har bare bodd noen dager i ny leilighet og det er spennende!

Fortsatt uvant å legge om reisevei til jobb og bare det å gå til butikken - å bli vant til å ha helt nye lokale matbutikker er litt uvant! :)

Har meldt meg inn på Elixia med start i august :sjokk:

Gruer meg litt :sjenert:

Og om noen dager reiser vi på ferie :danse:

Har virkelig digget det været som har vært nå de to siste ukene! :sol:

Jeg elsker sol og varme :hjerte:

Men nå er den typiske norske sommeren på vei tilbake, kaldt og guffent og regn! :regn: Litt bedre å få sove om nettene, men fortsatt foretrekker jeg varmen altså! :Nikke:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Prøvde å lage mat på den nye komfyren i går.. Det ble ikke særlig vellykket :sjenert:

I tillegg var bare den dårlige stekepannen fra IKEA tilgjengelig.. så ja.. det ble en dårlig brent wok! Den vonde lukten ligger igjen som en stank i leiligheten :sur:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...