Gå til innhold

Tråden for alle som velger å IKKE være utro


Gjest Gjest_gjest_*

Anbefalte innlegg

Gjest Gjest_gjest_*

Jeg er ikke fast bruker, så jeg får ikke laget en poll, men tenkte det kunne være gøy å starte en mot-tråd mot den om ALLE kunne være utro.

Kan ikke alle som vet med seg selv at DE IKKE vil være utro signere? Jeg er ikke ute etter hva man tror om ANDRE, kun seg selv. Så får vi se :) Alle som vet med seg selv at de klarer å gjøre det riktig valget, som har de rette verdier og moral, hånden i været:-)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Gjest Vintersol

Jeg kommer ikke til å være utro, med ett forbehold.

Om mannen min ligger hjernedød og som "grønnsak" på ørtende året, og sjansen for at han skal våkne opp er mindre enn 0,5%, da kunne jeg vurdere å være utro.

Men dette forutsetter at jeg hadde funnet en mann jeg følte samhørighet med, som jeg kunne tenke meg å tilbringe resten av livet med.

"Elskeren" min måtte kunne akseptere at jeg var gift med en annen mann, og at min ektemann ville fortsette å være en del av mitt liv så lenge han levde.

Siden dette er et veldig usannsynlig scenario mener jeg konklusjonen vil være at jeg aldri kommer til å være utro! :)

Og til dere som sier at det er umulig å vite om framtiden, og at jeg aldri skal si aldri, jeg VET at jeg ikke vil klare å være utro!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg er sterkt imot utroskap. Jeg selv kunne aldri hatt samvittighet til å gjøre det! Det er så mangen som sier "du vet aldri", men jo..., jeg vet! Jeg har respekt for den jeg er sammen med, jeg har valgt å være sammen med han, òg dermed det livet. Selv om han ikke nødvendigvis finner det ut, er det ikke det det handler om, det er hva du gjør bak ens rygg og samvittigheten jeg skulle fått, som stanser meg!

NEI- til utroskap! :evil:

JA- til respekt for den du er sammen med! :)

Òg forresten, en gjør det en vil andre skal gjøre mot en selv! ;)

Endret av Lanyah
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Alle som vet med seg selv at de klarer å gjøre det riktig valget, som har de rette verdier og moral, hånden i været:-)

Hvem definerer hva "de rette verdier og moral" er? DET vil jeg gjerne vite...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kan man ikke også si omtrent hvor gammel man er, og hvor lenge man har vært i et forhold? Jeg har ingen planer eller behov for å være utro, men har "bare" vært sammen med samboeren min i fire år, bodd sammen i to og et halvt, og er i underkant av 30 begge to. Jeg vil tro livet kan by på noen overraskelser man ikke hadde forutsett da man var 20-30, så jeg tar forbehold om at jeg kan tenke annerledes om endel år. Derfor rekker jeg ikke opp hånda her.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Maksprell
Hvem definerer hva "de rette verdier og moral" er? DET vil jeg gjerne vite...

Det er ingen som kan definere for alle og enhver hva deres verdier og moral er men h*n mente vel i dette tilfellet at man er imot utroskap og at man vet med seg selv at man ikke kommer til å være utro. For gjesten så vil jo disse verdier og moralene være rette og h*n spør om det er flere som er enige.. ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Gjest Maksprell

Og for å svare på Ts spørsmål, Nei, jeg kunne nok ikke ha vært utro. Det er imot mine verdier og min moral.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg valgte å ikke være utro. For alltid trodde jeg.

Helt til jeg møtte noen som for meg var uimotståelig, og plutselig valgte å være utro.

Nå, i et nytt forhold velger jeg igjen å ikke være utro.

Makes sense? Nei, det gjør det ikke for meg heller. Men sånn var det, og sånn er det. Har ingen planer om å være utro igjen.

Jeg skjønner at mange her inne for enkelthets skyld gjerne vil ha dette til å være et ja/nei spørsmål, men sånn er det altså ikke. Alt hadde vært enklere om det hadde fungert med svart/hvitt tankegang.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg kunne aldri vært utro. Hvis noe skjedde og det mot all formodning dukket opp noen andre som jeg følte at jeg bare måtte være sammen med, da hadde jeg gjort slutt på det forholdet jeg er i før jeg begynte på noe nytt!

Forholdet jeg er i har vart i snart 5 år, jeg er 31.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Vintersol
Kan man ikke også si omtrent hvor gammel man er, og hvor lenge man har vært i et forhold?

Jeg kommer ikke til å være utro, med ett forbehold.

Og til dere som sier at det er umulig å vite om framtiden, og at jeg aldri skal si aldri, jeg VET at jeg ikke vil klare å være utro!

Jeg som skrev dette er 40, og har vært i forhold med samme mann i nesten 20 år, uten å være utro, og uten å ha vurdert utroskap.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Og for å svare på Ts spørsmål, Nei, jeg kunne nok ikke ha vært utro. Det er imot mine verdier og min moral.

Så du mener at alle som er utro (og det er faktisk veldig mange) har dårlige verdier og moral?

Jeg er sterkt imot utroskap - jeg har sett hva utroskap kan bringe med seg av problemer og vansker for hele familier ... Men jeg synes det virker temmelig naivt og arrogant å sette seg på sin høye hest og tro det aldri skjer deg ... Tror dere virklelig at all utroskap er nøye planlagt og underlagt lange vurderingen på forhånd? Tror dere virkelig ikke at endel som har vært utro har tenkt det samme som dere?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det kan være mange årsaker til at noen er utro, men årsaker er ikke det samme som unnskyldninger og bør ikke brukes slik. Man er selv ansvarlig for ens valg og handlinger.

Så lenge man har en moralsk leveregel som tilsier at det er feil å være utro, og man likevel er det, så har man brutt sine egne moralske grenser. Det bør man ikke ta for lett på. (For ikke å snakke om den sorgen og smerten man vanligvis påfører sin partner).

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Så du mener at alle som er utro (og det er faktisk veldig mange) har dårlige verdier og moral?

Jeg er sterkt imot utroskap - jeg har sett hva utroskap kan bringe med seg av problemer og vansker for hele familier ... Men jeg synes det virker temmelig naivt og arrogant å sette seg på sin høye hest og tro det aldri skjer deg ...  Tror dere virklelig at all utroskap er nøye planlagt og underlagt lange vurderingen på forhånd? Tror dere virkelig ikke at endel som har vært utro har tenkt det samme som dere?

Hun skriver da vitterlig at det er i mot HENNES verdier, og HENNES moralsyn, og det er da hverken arrogant eller "å sette seg på sin høye hest".

Hun sier hva HUN tror på, ikke at hun mener at andre skal ha samme syn.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Etter erfaring med utroskap, både på "riktig" og "feil" side, har jeg bestemt meg for at jeg aldri skal sette meg selv i den situasjonen mer, for det er ikke verdt det.

Jeg ønsker meg en mann/et forhold der det aldri er aktuelt å engang tenke på det, om det er mulig. (bortsett fra i en slik "grønnsak-situasjon" som nevnt her, men da blir det jo helt nye premisser å forholde seg til).

Utroskap tapper deg for mye energi og krefter, og jeg vil ikke kaste bort livet mitt på den problemstillingen mer.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Gjest_gjest_*

Nå er det slik at dette er et åpent forum, så jeg kan ikke nekte noen å skrive noe her, men min intensjon var å se alle som IKKE ville være utro, jeg ønsket ikke en diskusjon, vi har en annen lang tråd her rundt det, ønsket bare helt enkelt å se alle som velger å ikke være utro. For det er et valg, uansett hvordan man vrenger på det, og alle omstendigheter rundt, er det fortsatt et valg, det er ingen som tvinger deg med pistol. Så alle som vet med seg selv, som kjenner seg selv så godt, som vet de ikke ville gjort det mot noen, eller i det minste mot den de er sammen med nå:-)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Gjest Vidvandre

Jeg hadde ikke hatt samvittighet til det. Man kan aldri si aldri, men jeg kan ganske sikkert si at jeg rett og slett ikke hadde klart å vært utro. Dessuten er jeg helt og fullt i mot det og i følge mine moralske verdier osv er det veldig galt.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nå er det slik at dette er et åpent forum, så jeg kan ikke nekte noen å skrive noe her, men min intensjon var å se alle som IKKE ville være utro, jeg ønsket ikke en diskusjon, vi har en annen lang tråd her rundt det, ønsket bare helt enkelt å se alle som velger å ikke være utro. For det er et valg, uansett hvordan man vrenger på det, og alle omstendigheter rundt, er det fortsatt et valg, det er ingen som tvinger deg med pistol. Så alle som vet med seg selv, som kjenner seg selv så godt, som vet de ikke ville gjort det mot noen, eller i det minste mot den de er sammen med nå:-)

Tror du virkelig at det er noen som skriver at de tror de kommer til å være utro mot nåværende partner? Faktisk så antar jeg at svært, svært få av de over 40% som faktisk er/har vært utro planlegger utroskapen sin ... Og jeg tror ingen, hverken de som har vært utro, er utro, gift med en utro, eller andre - mener at det er en grei og akseptabel oppførsel.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Tror du virkelig at det er noen som skriver at de tror de kommer til å være utro mot nåværende partner? Faktisk så antar jeg at svært, svært få av de over 40% som faktisk er/har vært utro planlegger utroskapen sin ... Og jeg tror ingen, hverken de som har vært utro, er utro, gift med en utro, eller andre - mener at det er en grei og akseptabel oppførsel.

Noko sant i dette, men folk er ganske ulike, og eg kjenner fleire som meiner at sex og kjærleik ikkje treng høyre saman, og meiner dei har rett til å nyte båe delane for å vere heil, at dei ikkje realiserer seg sjølv til fullt dersom dei ikkje får tilfredsstilt behova sine. Og av ein el annan grunn slår det dei ikkje at partneren kanskje blir heilt knust når ho /han oppdager utroskapet.

Så har du dei andre av oss - som bevisst unngår ting som kan setje forhhalda i fare. Som ikkje flørtar uskuldig med andre på sms/nettet, som ikkje drikker meir enn vi tåler når det er kjekke folk av det motsett kjøn til stades (som vi liker litt for godt), som unngår situasjonar der vi kan møte han el ho som vi anar gryande seksuelle kjensler for når vi er i eit anna forhold.

Litt svart-kvitt dette, men eg meiner det er forskjell på folk, og at nokre har lågare terskel enn andre for å vere utro, og at det er fullt mogleg å unngå å vere utro dersom ein har god sjølvdisiplin.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ok - så da mener du at over 40 % av norges befolkning har dårlig selvdisiplin?

Monogami er ikke naturlig for mennesker - rent biologisk er det naturlig å utveksle gener med flest mulig ... selvom de fleste av oss foretrekker monogami.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...