Cognizance Skrevet 16. januar 2007 Forfatter #21 Del Skrevet 16. januar 2007 Pene mennesker får jamnt over lettere kjærester, bedre jobber, mer lønn, lever lengre, er mindre sjuke og deprimerte og får mildere straffer i domstoler enn stygge mennesker. Og dette er ikke noe jeg bare finner på, det finnes mye forskning som bygger opp under disse påstandene. ... eller er det egentlig omvendt? Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Kaya83 Skrevet 20. januar 2007 #22 Del Skrevet 20. januar 2007 Pene mennesker får jamnt over lettere kjærester, bedre jobber, mer lønn, lever lengre, er mindre sjuke og deprimerte og får mildere straffer i domstoler enn stygge mennesker. Og dette er ikke noe jeg bare finner på, det finnes mye forskning som bygger opp under disse påstandene. ... eller er det egentlig omvendt? ← Det er ikke omvendt.. Det ER sånn.. Fordi pene mennesker virker mer tiltrekkende på andre, kommer de som regel lettere i kontakt med andre.. Og blir som regel mer sosialt intelligente.. Og med sosial intelligens trenger man ikke å være flink på skolen for å få bra jobber, bra kjærester, masse materielle goder, bra lønn osv.. Og det hjelper klart mye i domstoler å ha et sympatisk, velstelt og "snilt" utseende enn å se sluskete ut.. Er sikkert mange grunner til det.. Og er nok også en grunn til at jeg ikke er dommer i rettsaker, for jeg hadde klart dømt sluskete folk strengere enn pene mennesker.. Jeg er gjerne fordomsfull, men det handler litt om troverdigheten og fremtoningen til folk.. In a way.. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Fjellsippa Skrevet 20. januar 2007 #23 Del Skrevet 20. januar 2007 De kan trøste seg med at de iallfall ikke er stygge og feite, og at enda flere folk har fordommer mot dem. ← Hvorfor tror dere at pene kvinner vet at de er pene? Hvis man ser på hvem som tar kosmetiske operasjoner, er det flest av de som er pene fra før. De synes ikke nødvendigvis selv at de er pene. Mange kan være misfornøyd med eget utseende, og selv synes at de er stygge. Hvis da omverden har fordommer mot dem gjør det jo vondt verre. Da er det ikke bedre å være pen og oversett enn stygg og oversett. Det går faktisk ut på det samme. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
*melis* Skrevet 20. januar 2007 #24 Del Skrevet 20. januar 2007 Fordi pene mennesker virker mer tiltrekkende på andre, kommer de som regel lettere i kontakt med andre.. Og blir som regel mer sosialt intelligente.. ← Jeg er ikke så veldig enig i dette. De personene jeg vet om som er mest sosialt intelligente er faktisk "mindre pene"/overvektige folk. Min erfaring er at de gjerne bruker humør og selvironi for å "veie opp" for et litt mindre fenslende utseende, og dermed får flere venner og blir mer utadvendte. Jeg vet også om mange pene mennesker som er stille og sjenerte av seg. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
aline Skrevet 20. januar 2007 #25 Del Skrevet 20. januar 2007 er pene jenter som trener og liker å kle seg stilig mer overfladiske en ikke fullt så pene jenter som trener og liker å kle seg stilig? er pene jenter som er fornøyd med hvordan de ser ut, værre en helt normale jenter som er fornøyde med hvordan de ser ut? dette er så jantelov som det går an, hvorfor er det sånn at dersom man er pen, skal man helst skjule det og kle seg stygt eller bli hjemme, hvis de oppfører seg som normale folk så er de overfladiske, materialistiske og usmarte. arroganse finner man hos alle utseender, jeg vet om jenter (og gutter) som ikke er klassisk pene, kanskje til og med tvert imot, som er så fornøyde med hvem de er og hvordan de ser ut at arrogansen lyser av dem, men det er visst gjerne greit, for de er ikke penere en "oss andre"... Jeg er nok også slik at jeg sliter med å ta kontakt med virkelig pene menn, men det har ikke så mye med fordommer mot pene menn å gjøre, som med manglende tillit til meg selv i forhold til menn og andre kvinner som jeg alltid tror er bedre. kan flere ha det slik? at om de har problemer med pene mennesker, så er det kanksje egen usikkerhet som faktisk er problemet? (og hobbypsykologen aline var i gang .. *fniser*) Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Pax Skrevet 20. januar 2007 #26 Del Skrevet 20. januar 2007 at om de har problemer med pene mennesker, så er det kanksje egen usikkerhet som faktisk er problemet? (og hobbypsykologen aline var i gang .. *fniser*) ← Ja, det tror jeg du kan ha rett i. *flink hobbypsykolog* Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Yme Skrevet 20. januar 2007 #27 Del Skrevet 20. januar 2007 Ja, det tror jeg du kan ha rett i. *flink hobbypsykolog* ← Å hva er det man skal være usikker for, når man ser et pent menneske? Er ikke helt enig. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
*melis* Skrevet 20. januar 2007 #28 Del Skrevet 20. januar 2007 Å hva er det man skal være usikker for, når man ser et pent menneske? Er ikke helt enig. ← Fordi man automatisk tror at pene mennesker kan få den de vil og at oddsene for at de skal velge nettopp deg derfor er mikroskopiske? Evt. at pene mennekser får så mye oppmerksomhet at man bare vil forsvinne i mengden uansett. Alt dette handler jo igjen om fordommer. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Yme Skrevet 20. januar 2007 #29 Del Skrevet 20. januar 2007 Fordi man automatisk tror at pene mennesker kan få den de vil og at oddsene for at de skal velge nettopp deg derfor er mikroskopiske? Evt. at pene mennekser får så mye oppmerksomhet at man bare vil forsvinne i mengden uansett. Alt dette handler jo igjen om fordommer. ← Ja, okei. Jeg tenker sån "hu er får sansynligvis for mye oppmerksomhet, å er derfor overlegen. Jeg liker ikke folk som er overlegne, derfor gidder ikke jeg snakke med hu!" Det er forskjell mellom pene folk da... De som er pene, uten å være supermote-menesker, de tenker jeg sån her om "oooh, hu er så pen at jeg ikke tør snakke med hu" men hu vil jeg hvertfal snakke med Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
*melis* Skrevet 20. januar 2007 #30 Del Skrevet 20. januar 2007 Ja, okei. Jeg tenker sån "hu er får sansynligvis for mye oppmerksomhet, å er derfor overlegen. Jeg liker ikke folk som er overlegne, derfor gidder ikke jeg snakke med hu!" Det er forskjell mellom pene folk da... De som er pene, uten å være supermote-menesker, de tenker jeg sån her om "oooh, hu er så pen at jeg ikke tør snakke med hu" men hu vil jeg hvertfal snakke med ← Interessant Har faktisk litt av de samme tankene selv. Om en mann er "objektivt" pen er han uinteressant fordi han sikkert vet det selv og er overlegen og selvgod. Om en mann derimot er søt, men ikke fullt så åpenlyst pen og populær men litt mer jordnær og sjenert, så blir jeg usikker og tenker at han er alt for bra for meg. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Pax Skrevet 20. januar 2007 #31 Del Skrevet 20. januar 2007 Å hva er det man skal være usikker for, når man ser et pent menneske? Er ikke helt enig. ← Det har det jo blitt skrivet om tidligere i tråden... (gidder ikke gjenta akkurat nå. ) Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Bridget J Skrevet 20. januar 2007 #32 Del Skrevet 20. januar 2007 Pene mennesker får jamnt over lettere kjærester, bedre jobber, mer lønn, lever lengre, er mindre sjuke og deprimerte og får mildere straffer i domstoler enn stygge mennesker. Og dette er ikke noe jeg bare finner på, det finnes mye forskning som bygger opp under disse påstandene. ... eller er det egentlig omvendt? ← Jeg er ganske sikker på at forskjellige forskere ville hatt forskjellige oppfatninger av hvilke mennesker som er pene og. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Cognizance Skrevet 20. januar 2007 Forfatter #33 Del Skrevet 20. januar 2007 (endret) Jeg er ganske sikker på at forskjellige forskere ville hatt forskjellige oppfatninger av hvilke mennesker som er pene og. ← Jepp. Derfor sitter ikke forskere og synser om slikt, men spør et utvalg av personer. Eller de skriver kjekk gutt eller pen jente i beskrivelsen av en person og hvilken forbrytelse han/ho har begått - og vips, vurderer de som blir spurt at vedkommende må få lavere straff, enn de som fikk samme spørsmål uten ordene kjekk og pen gjorde. (En slik undersøkelse ble gjordt ved UiO for noen år siden, der studenter blei spurt.) For øvrig tror jeg nok Aline har et poeng Men jeg blir jo som regel avvist av pene kvinner (tror jeg da?), er det feil av meg å tenke at de er overlegne da? Jeg har ikke uendelig selvsikkerhet, hvem har nå det? Jeg liker at den andre viser interesse også, og ikke er passiv, eller kjølig og avvisende. Endret 20. januar 2007 av Cognizance Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Tittitt Skrevet 21. januar 2007 #34 Del Skrevet 21. januar 2007 (endret) Pene mennesker får jamnt over lettere kjærester, bedre jobber, mer lønn, lever lengre, er mindre sjuke og deprimerte og får mildere straffer i domstoler enn stygge mennesker. Og dette er ikke noe jeg bare finner på, det finnes mye forskning som bygger opp under disse påstandene. ... eller er det egentlig omvendt? ← Er du klar over hvor mange drittsekker som "pene jenter" dumper borti? Og det er da ikke lettere for en "pen" jente å få seg kjæreste enn for en "stygg". Når man tipper over en viss alder er det personligheten som i det store og hele som betyr mest. Hva så om man gjør et godt førsteinntrykk? Etter hvert (hvis fyren er oppegående) leter man jo etter gode kvaliteter i partneren sin, og da kommer man ikke langt med "dådyrøynene" sine. Jeg har mange pene venninner og mange av dem sliter rett og slett med å finne seg en fyr. Fordi de dumper borti disse såkalte badboysene hele tiden. Så tja.. du har kanskje delvis rett da. Lett å få seg type for en "pen" dame, men søren meg ikke lett å finne en skikkelig type. Jeg har også lest artikkler hvor det er forsket på at "pene" jenter får f.eks mildere starffer i domstoler o.l. Og det kan godt hende, men en jente med vettet i behold vet at hun ikke skal spille på utseendet sitt. Får man da mildere straff for et eller annet er det jo dommern du burde ha fordommer i mot og ikke ovenfor denne "pene" jenta. Det med depresjoner, etc etc... Det er da sååå individuelt. Kan ikke dømme en person etter utseendet. Du vet ikke hva som foregår oppi hodene til menneskene du går forbi. Endret 21. januar 2007 av Tittitt Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Tittitt Skrevet 21. januar 2007 #35 Del Skrevet 21. januar 2007 For øvrig tror jeg nok Aline har et poeng Men jeg blir jo som regel avvist av pene kvinner (tror jeg da?), er det feil av meg å tenke at de er overlegne da? Jeg har ikke uendelig selvsikkerhet, hvem har nå det? Jeg liker at den andre viser interesse også, og ikke er passiv, eller kjølig og avvisende. ← Trenger man nødvendigvis ikke bli. Jeg har en "pen" venninne som er sammen med en "stygg" fyr. Ting kommer veldig an på. Fra person til person. Ja, jeg syns det er feil av deg å tenke at de er overlegne. Jeg syns det også er litt umodent å tenke sånn. At du har blitt avvist av ei "pen" jente kan det være mange grunner til. Du sier du ikke har uendelig med selvtillit. Jeg tolker det dit hen at du har lav selvtillit (si fra hvis jeg tar feil). Kan det kanskje ha noe med det å gjøre at du blir avvist. Dårlig selvtillit er jo ikke tiltrekkende. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest lurven Skrevet 21. januar 2007 #36 Del Skrevet 21. januar 2007 jeg tenkte også slik som deg før, jeg trodde også at pene jenter ikke var noe interesert i å prate med meg, men så oppdaget jeg at mange pene damer faktisk er ganske hyggelige og at de faktisk kunne bli interessert i meg også, altså det var ikke så overfladiske og teite som jeg trodde. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Cognizance Skrevet 21. januar 2007 Forfatter #37 Del Skrevet 21. januar 2007 (endret) Jeg må prøve å bli som deg Lurven. Tror jeg må aktivt tenke at jeg ikke må diskriminere pene jenter men prøve å ta kontakt på tross av at de er pene og så se hva som skjer. Tittitt: Hei denne tråden handler om jenter, ikke om meg! Pene jenter kan være blærete, kjølige, avvisende og overfladiske uavhengig av hvor attraktiv jeg. En kamerat sa til meg en gang at alle jenter har nerdealarm, og hvis man utløser den, da har man ingen sjanse uansett. Jenta vil prøve å komme seg vekk, og man vil bli avvist og unngått. Og hvorfor skulle de ikke ville prate med folk som ikke er attraktive, det er forskjell mellom å prate og å ligge med folk. Men kansje de er for overfladiske til å tenke slik Endret 21. januar 2007 av Cognizance Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
¤oasen Skrevet 21. januar 2007 #38 Del Skrevet 21. januar 2007 Fordommer er ikke bra uansett! Men; hvis man tenker på hva som i dagens samfunn er "den perfekte kvinne", er det ikke rart at man utvikler fordommer! Tv, filmer, blader og magasiner fremstiller jo "den perfekte kvinne", som en tynn, brun, styla, moteriktig, sminket jente. Over alt ser vi jo disse "perfekte kvinnene". Og ikke minst, fremstilles dette som den perfekte kvinne for mannen. Det er disse jentene mannen vil ha. Det er i bunn og grunn ikke så rart man får fordommer! Men; Som regel, er det ikke noe i veien med noen av disse jentene/kvinnene Man trenger ikke være arrogant, viktig-per, matrealistisk osv, selv om man er pen og å se på. Mener at dette i bunn og grunn handler om hvordan verden og samfunnet fremstiller jenter og kvinner! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Cognizance Skrevet 21. januar 2007 Forfatter #39 Del Skrevet 21. januar 2007 (endret) Note to self: There's a difference between the quote and edit button. Endret 21. januar 2007 av Cognizance Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
siebaeo Skrevet 22. januar 2007 #40 Del Skrevet 22. januar 2007 ... men så oppdaget jeg at mange pene damer faktisk er ganske hyggelige og at de faktisk kunne bli interessert i meg også, altså det var ikke så overfladiske og teite som jeg trodde. ← Men; Som regel, er det ikke noe i veien med noen av disse jentene/kvinnene Man trenger ikke være arrogant, viktig-per, matrealistisk osv, selv om man er pen og å se på. ← Ikke sant! Jeg har opplevd at en fyr jeg snakket med et par ganger sa: "Du er en sånn jente som jeg aldri hadde trodde jeg skulle tørre å snakke med. Jeg skjønner ikke egentlig at jeg tør det nå!" (hehe, og kompisen stod på siden og dunket febrilsk i han.. "hallo, avslører du ikke litt mye nå??") Synes det er ganske trist hvis folk ikke orker snakke med meg fordi jeg er "pen". Samtidig må jeg jo innrømme at jeg har hatt litt av de samme fordommene mot virkelig kjekke menn. Og fått dem avkreftet etter å ha blitt bedre kjent. Skal skjerpe meg! Jeg kan snakke med alle jeg! Uansett utseende. Men det er som (omtrent) nevnt tidligere i tråden; det er forskjell på å ville snakke og pule. Jeg blir nok oftere tiltrukket av kjekke menn, men er smart nok til å skjønne at "mindre kjekke menn" er akkurat like interessante å snakke med. Jeg går jo ikke utelukkende ut for å finne en partner/elsker. Jeg går ut for å ha det hyggelig og treffe folk. OG, hva jeg synes er pent å se på er jo ikke nødvendligvis det samme som andre. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå