Gå til innhold

Fordommer mot pene kvinner


Cognizance

Anbefalte innlegg

Jeg har kommet fram til at jeg har fordommer mot pene kvinner. Hvis ei jente er veldig pen, har bra kropp, moteriktige klær, sminka og styla, så tenker jeg automatisk at ho er overfladisk, materialistisk, avvisende, arrogant, kjølig, lite interessert i å prate med meg, og at jeg har lite utav å hente å ta kontakt eller prate med henne.

Vakre kvinner er vant med at guttene ligger langflate etter dem, derav avvisende, arrogant og kjølig.

Så er de nødvendigvis opptatt av sminke, mote, klær og kropp -> overfladisk og materialistisk.

Jeg tror ikke dette stemmer alltid - men i alle fall noen ganger. Uansett tror jeg det er et problem for meg, at jeg automatisk tenker slik.

Noen andre som har det på samme måte?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Gjest Gjest 1

Det finns nok en del vakre kvinner som kan risikere å føle seg ensomme eller overfladiske (selvoppfyllende profeti speiles fra andres inntrykk) på grunn av en slik tankerekke med påfølgende konklusjon, når ingen tør å ta kontakt.

Men hvem er jeg til å snakke, som har så mange fordommer mot diverse andre grupperinger, som f.eks. sosialister, miljøvernforkjempere, tykke, stygge og folk som stadig vekk kjøper ferdigmat.

Endret av Gjest 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har kommet fram til at jeg har fordommer mot pene kvinner. Hvis ei jente er veldig pen, har bra kropp, moteriktige klær, sminka og styla, så tenker jeg automatisk at ho er overfladisk, materialistisk, avvisende, arrogant, kjølig, lite interessert i å prate med meg, og at jeg har lite utav å hente å ta kontakt eller prate med henne.

Vakre kvinner er vant med at guttene ligger langflate etter dem, derav avvisende, arrogant og kjølig.

Så er de nødvendigvis opptatt av sminke, mote, klær og kropp -> overfladisk og materialistisk.

Jeg tror ikke dette stemmer alltid - men i alle fall noen ganger. Uansett tror jeg det er et problem for meg, at jeg automatisk tenker slik.

Noen andre som har det på samme måte?

Nei, heldigvis har jeg ikke det på samme måte.

Ingen mennesker er det dere bare ser!

Fordommer er det overalt i dette samfunnet, enten er man for pen, eller så er man for tykk, eller så kler man seg feil, eller så- eller sååå- Jeg blir rett og slett frustret over menneskers fordommer, alle burde tenke over dem og arbeide med seg selv.

Jeg har møtt mange fordommer fordi jeg alltid har vært ganske tynn ( arv) og fordi jeg har likt å trene. Det gjør meg rett og slett litt små hissig at mennesker dømmer meg og tror jeg er klin overfaldisk av den grunn ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Vidvandre

Jeg er ikke gutt da, men jeg har også /hatt ltt fordommer mot pene jenter. Men jeg har blitt motbevisst så mye at det prøver jeg å kvitte med :) Jenter som jeg fikk inntrykk var skikkelig bærtete, jålete, overflatiske og arrogante, har visst seg å være jordnære, morsomme, intelligente og søte mennesker.

Men så er det noen som viser seg å være akkurat slik jeg trodde også da.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Du skriver at du har fordommer mot pene kvinner som er styla, sminker seg og kler seg moteriktig. Hva med pene jenter som kler seg helt vanlig og ikke bruker så mye sminke og stylingprodukter da?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Gresk Gudinne med bakoversveis

Vet du hva C?

utrolig mange pene jenter vet at det finnes flere menn som tenker akkurat som deg, og det gjør ikke "saken" lettere for dem.

Hvorfor skal man være overfladisk fordi man er født pen og samtidig liker å se fresh ut?

Hadde du foretrukket at de pene jentene gikk rundt med en søppelsekk tredd over hodet?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Jeg har samma oppfatning som TS... Mange jenter som blir snurte da, men de tankene der kommer ikke fra ingenstedere.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Vidvandre

Bare for å utdype. Når jeg sier pene jenter, mener jeg "pene jenter", av typen som ligner på noen som har spasert rett ut av siste moteblad og ser ut som at vet at de er pene og spiller bevisst på det. Men som nevnt trenger det ikke være sant ;)

Jenter som er pene i MINE øyne, ser helt annerledes ut enn sånne "pene jenter" som TS omtaler.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hva med pene jenter som kler seg helt vanlig og ikke bruker så mye sminke og stylingprodukter da?

Da er det bare <3 <3 <3 og jeg feiger ut -- spesielt gjerne hvis de kler seg litt alternativt :P

Endret av Cognizance
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Da er det bare <3 <3 <3 og jeg feiger ut -- spesielt gjerne hvis de kler seg litt alternativt :P

Sån er jeg og. Barat jeg feiger ut på absolutt alle da... Jeg er så smuud :sjarmor:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest LilSweetie

Tja... Hvis noen er sånn.... "forretningskvinne-pene" kan jeg ha de fordommene mot dem som Cognizance skriver i første innlegg. Veldig stylet, pene, men ikke spennende klær, og klassisk pent ansikt. Men da er det vel det kjedelige forretningspreget jeg har mest fordommer mot...

For de fleste pene jenter er jo ikke sånn, de fleste er jo søte eller sexy i tillegg, og da har jeg ikke fordommer mot dem.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg tenker på sånne jenter som pynter seg, og bare er veldig pene. Fordommer er veldig teite uansett!

feks Gresk Gudinne med bakoversveis... Hadde jeg bare sett hu ute enleraan plass, så hadde jeg tenkt sån "hah, jeg snakker ikke med hu... Hu er sikkert overlegen og teit!" men heldigvis så viste ikke jeg hvordan hu så ut, da jeg møtte hu :ler:

Gresk Gudinne med bakoversveis er den kuleste jente som fins, tror jeg. Jeg skal gifte meg med hu, enten hu vil eller ikke.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Bellatrix
J

Gresk Gudinne med bakoversveis er den kuleste jente som fins, tror jeg. Jeg skal gifte meg med hu, enten hu vil eller ikke.

Så synd at dere ikke blir enige om dere skal ha sex før eller etter dere er blitt sammen da. :ler:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Så synd at dere ikke blir enige om dere skal ha sex før eller etter dere er blitt sammen da.  :ler:

Jeg ombestemmer meg!! Hehehe

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vet du hva C?

utrolig mange pene jenter vet at det finnes flere menn som tenker akkurat som deg, og det gjør ikke "saken" lettere for dem.

De kan trøste seg med at de iallfall ikke er stygge og feite, og at enda flere folk har fordommer mot dem.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Tittitt
De kan trøste seg med at de iallfall ikke er stygge og feite, og at enda flere folk har fordommer mot dem.

Jeg er enig med gresk gudinne med blablabla.

Hvorfor skulle pene jenter som i tillegg (å gud forbyyy :overrasket: ) pynter seg i tillegg være overfladiske og hva det enn måtte være?

Skal de pene droppe å pynte seg slik at man skal tilfredstille dere som har fordommer i mot dem?

Og hvorfor er det verre at en pen jente pynter seg enn at en mindre pen jente gjør det?

Og punktom. Jeg tror det er ganske likestilt på det punktet. Fordommer mot pene og fordomme i mot de stygge... Det er nok en veldig liten forskjell på det.

Endret av Tittitt
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Og punktom. Jeg tror det er ganske likestilt på det punktet. Fordommer mot pene og fordomme i mot de stygge... Det er nok en veldig liten forskjell på det.

Men du er fortsatt ikke stygg. Så om det er like mange fordommer mot deg som pen, vil det fortsatt være færre som er likegyldig til deg, og dermed flere som liker deg. Og videre vil flere av fordommene være styrt av misunnelse. Fordommer mot feite og stygge vil oftere være styrt av forakt.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg er enig med gresk gudinne med blablabla.

Hvorfor skulle pene jenter som i tillegg (å gud forbyyy  :overrasket: ) pynter seg i tillegg være overfladiske og hva det enn måtte være?

Skal de pene droppe å pynte seg slik at man skal tilfredstille dere som har fordommer i mot dem?

Og hvorfor er det verre at en pen jente pynter seg enn at en mindre pen jente gjør det?

Og punktom. Jeg tror det er ganske likestilt på det punktet. Fordommer mot pene og fordomme i mot de stygge... Det er nok en veldig liten forskjell på det.

Jeg hater alle like mye, uansett, eneten de pynter seg, eller ikke. Egentlig skulle jeg ønska at jeg bodde i en sekk, hvor det bare var plass til meg og fallosn min.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Gresk Gudinne med bakoversveis
Så synd at dere ikke blir enige om dere skal ha sex før eller etter dere er blitt sammen da.  :ler:

Vi sliter litt der ja :grine:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Men du er fortsatt ikke stygg. Så om det er like mange fordommer mot deg som pen, vil det fortsatt være færre som er likegyldig til deg, og dermed flere som liker deg. Og videre vil flere av fordommene være styrt av misunnelse. Fordommer mot feite og stygge vil oftere være styrt av forakt.

Ja det er ikke til å legge skjul på at stygge folk rammes sterkere av fordommene mot dem. Dette gjelder særlig i jobb sammenheng da de har vanskeligere med å få jobb, samtidig som mange antar at de er misslykket og lite interessante. Fordommer mot vakkre mennesker går mer på at man antar at de er overfladiske og får alt som de vil, dette er det lettere for dem å motbevise da de lett kan vise at de er hyggelige mennesker, fordi disse uansett får mer oppmerksomhet og kontakt enn stygge menensker.

Så enten man er stygg eller per bør man ta på seg et gigantisk smil og overrakse omverdenen om at man er et fantastisk menneske uavhengig av hvordan man ser ut. Det er faktisk veldig morsomt når noen man har kommet i kontakt med oppdager at fordommene ikke stemmer, og at de stygge jentene kan ha en fantastisk sjarm og de pene jentene kan ha intelligens. Det kan av og til lyse overraskele av dem og jeg syntes det er like morsomt hver gang.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...