Gå til innhold

Fordommer mot pene kvinner


Cognizance

Anbefalte innlegg

Gjest Frøken Titt
Tittitt: Hei denne tråden handler om jenter, ikke om meg! Pene jenter kan være blærete, kjølige, avvisende og overfladiske uavhengig av hvor attraktiv jeg.

Men du nevnte jo deg selv, og da må man jo få svare tilbake på det? :)

Tidligere: Tittitt.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

En kamerat sa til meg en gang at alle jenter har nerdealarm, og hvis man utløser den, da har man ingen sjanse uansett. Jenta vil prøve å komme seg vekk, og man vil bli avvist og unngått. Og hvorfor skulle de ikke ville prate med folk som ikke er attraktive, det er forskjell mellom å prate og å ligge med folk. Men kansje de er for overfladiske til å tenke slik :P

Jeg tror ikke jenter gjør det her, noe mer enn gutter, egentlig.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Men du nevnte jo deg selv, og da må man jo få svare tilbake på det? :)

Tidligere: Tittitt.

Flott valg av nick, Frøken Brysthvorte!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Men hvem er jeg til å snakke, som har så mange fordommer mot diverse andre grupperinger, som f.eks. sosialister, miljøvernforkjempere, tykke, stygge og folk som stadig vekk kjøper ferdigmat.

:ler:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Kristin_

Ekstrem generalisering, bær over med meg.

Når man er pen er det en del dører som åpner seg automatisk, derfor trenger man ikke prøve så hardt med folk eller i situasjoner. Jeg tror absolutt at dette former personligheten. Akkurat som med stygge folk som nærmest hysterisk prøver å kompensere for et lite tiltrekkende utseende på andre måter.

På barne/ungdomsskole er man stort sett automatisk populær om man er pen, uavhengig av oppførsel. Det gjør at pene mennesker får inntrykk av at de kan slippe unna med alt, og stygge hater pene mennesker fordi de gjør skolehverdagen deres til et mareritt.

Enkelte eksempler av begge generaliseringer finnes, og jeg tror nok det er der fordommene kommer fra, det og sjalusi.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Den peneste gutten jeg noengang har sett, var på en spillkongress på blindern for mange år siden. Her var det slik at 90% var nerder og såg nerdete ut, og det var en del folk som virkelig såg ut som de var langt ute i en annen virkelighet. Men uansett: Jeg spilte et spill der, og blant de andre spillerne var en gutt på rundt 18 år. Blond, solbrun, og helt latterlig pen. Han bare satt der og småsmilte og sa nesten ingenting. Jeg la merke til at de andre guttene som var der også forholdt seg til han på en anna måte.

Tror han har fått mye gratis ja.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Frøken Titt
Den peneste gutten jeg noengang har sett, var på en spillkongress på blindern for mange år siden. Her var det slik at 90% var nerder og såg nerdete ut, og det var en del folk som virkelig såg ut som de var langt ute i en annen virkelighet. Men uansett: Jeg spilte et spill der, og blant de andre spillerne var en gutt på rundt 18 år. Blond, solbrun, og helt latterlig pen. Han bare satt der og småsmilte og sa nesten ingenting. Jeg la merke til at de andre guttene som var der også forholdt seg til han på en anna måte.

Tror han har fått mye gratis ja.

Så pen betyr mye gratis? Og hvordan kunne du se det på akkurat han at han hadde fått mye gratis?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Så pen betyr mye gratis? Og hvordan kunne du se det på akkurat han at han hadde fått mye gratis?

Jepp.

Han har sannsynligvis fått mye gratis, fordi han er pen.

Pene mennesker får jamnt over lettere kjærester, bedre jobber, mer lønn, lever lengre, er mindre sjuke og deprimerte og får mildere straffer i domstoler enn stygge mennesker.

Dette har jeg fra å ha lest om forskning som bygger opp under disse påstandene

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Frøken Titt
Jepp.

Han har sannsynligvis fått mye gratis, fordi han er pen.

Pene mennesker får jamnt over lettere kjærester, bedre jobber, mer lønn, lever lengre, er mindre sjuke og deprimerte og får mildere straffer i domstoler enn stygge mennesker.

Dette har jeg fra å ha lest om forskning som bygger opp under disse påstandene

Syns det er merkelig at du kan være så bastant angående en gutt du aldri har snakket med.

Du vet ikke hva som foregår oppe i hodet til denne gutten.

Kanskje han smilte fordi han satt og koste seg med ølen sin der han feira bursdagen sin, og ikke fordi han nødvendigvis fikk ølen gratis (sier ikke at du påsto han fikk ølen grais, bare et eks).

Jeg har også lest forskning angående pene mennesker som får fordeler, men det jeg har uthevet er jeg nesten sikker på at ikke stemmer. En pen person kan ha dårlig selvtillit og kanskje slite med det depresjon f.eks. Det kan foregå så mye rart oppe i hodene til mennesker, så det å tolke et menneske som er pent å tro at det har det så innmari bra blir veldig feil for meg da.

Jeg bare lurer. Tror du pene mennesker bare svever lett som en plett gjennom livet og får servert alt på et sølvfat?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...