Gå til innhold

Voldtekt og ansvar


Paradokset

Anbefalte innlegg

Samtidig så bør forhåndsreglene stå i forhold til risikoen. Og siden overfallsvoldtekter er nokså sjelden, statistisk sett, så er ikke den risikoen noe jeg ønsker å legge om livet mitt etter. Samtidig må man også se på hvor stort inngrep en forhåndsregel gjør i ens personlige frihet. Dersom man feks mener at kvinner ikke skal kunne bevege seg ute etter mørkets frembrudd er dette helt uakseptabelt i mine øyne. Mener man derimot at man bør holde seg til de mest opplyste gatene på kveldstid, er jeg helt med på tanken.

Enig. Jeg holder meg til de mest opplyste gatene på kvelden. Trenger ikke ta alle de mørke snarveiene jeg tar når det er lyst ute. Også kan man prøve å ta følge med noen. Men det må ikke bli slik at man ikke kan ferdes ute om kvelden i frykt for å bli voldtatt. Det er vel heller ikke så stor sjanse for det, da de fleste voldtekter statistisk sett skjer av menn som offeret kjenner og i privat sammenheng, ikke ute på gaten.

Endret av Talula
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Samtidig så bør forhåndsreglene stå i forhold til risikoen. Og siden overfallsvoldtekter er nokså sjelden, statistisk sett, så er ikke den risikoen noe jeg ønsker å legge om livet mitt etter. Samtidig må man også se på hvor stort inngrep en forhåndsregel gjør i ens personlige frihet. Dersom man feks mener at kvinner ikke skal kunne bevege seg ute etter mørkets frembrudd er dette helt uakseptabelt i mine øyne. Mener man derimot at man bør holde seg til de mest opplyste gatene på kveldstid, er jeg helt med på tanken.

Og det er akkurat dette jeg mener! (Det du sier som jeg har uthevet) Jeg ville heller ikke dratt det så langt som å bli totalt paranoid, men å "skjerme" meg selv ved å ikke gå alene gjennom mørke bakgater kl. 4 på natta det synes jeg er en ganske logisk og overkommelig forhåndsregel!

En undersøkelse hvor man intervjuet voldtektsmenn, som hadde begått overfallsvoldtekter tydet ihvertfall ikke på at klesdrakt har noe å si. Majoriteten av disse voldtektsmennene kunne fortelle at de i forkant av voldtekten fikk en slags "blackout" som gjorde at de sanset veldig lite av det som foregikk rundt dem. Nesten ingen husken hva kvinnen hadde hatt på seg i det hele tatt, det eneste som var relevant i situasjonen var at det var en kvinne.

Men poenget mitt her var at selv om statistikkene kanskje sier en ting så har jeg liten tro på at klær og utseende ikka har noen betydning i det hele tatt i endel sammenhenger.

Jeg har ingen statistikk å vise til (det har forsåvidt ikke du heller ;) ) men har jo hørt nok av historier om voldtektsmenn og pedofile voldtektsmenn som ser seg ut ofrene før de går til aksjon, og da er det ikke snakk om "blackout i gjerningsøyeblikket" akkurat!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hæ? :overrasket:

Hvorfor i alle dager er "kledning i all hovedsak relevant for voldtekter der innvandrermenn er innvolvert"?

Fordi, som jeg hevder i innlegget du besvarer, at voldtekt som kjent ikke handler sex mens kledning gjør det. Derfor voldtar ikke norske menn på grunn av kledning. Fordi voldtekt handler om vold og maktmisbruk. Eller hat om du vil. Og ikke om den sexen som lette klær signaliserer.

For innvandrermenn stiller det seg annerledes. For dem er lettkledde norske kvinner, og blant annet offentlig praktiserende homofile menn, symboler på det de hater ved det norske samfunnet. Derfor vil lettkledde kvinner, og synlige homofile menn, være mer utsatt for slik hatvold fra innvandrermenn enn fra norske menn, enn hva tilfelle vil være for mer konservativt kledde kvinner og skjulte homofile menn.

Når så du stiller spørsmålet hvorvidt du skal kle deg som du vil, eller hvorvidt du skal ta hensyn til realitetene, velger jeg å stille spørsmålet annerledes. Jeg mener spørsmålet bør være hvorvidt det er riktig at norske kvinner skal ta konsekvensen av innvandringspolitikken. Bør det ikke heller være innvandringspolitikken som tar hensyn til realitetene? Hvorfor er det norske kvinner som skal tvinges til å ta hensyn til innvandringspolitikkens realiteter, og forandre sin klesstil?

Innvandringspolitikken har da vel ingenting med dette å gjøre, iallefall ikke i så stor grad at man kan si at det er den som i hvovedsak skaper problemer for norske kvinner???

Det er et faktum at innvandrermenn, hvis tilstedeværelse i Norge er en direkte konsekvens av innvandringspolitikken, er voldsomt overrepresentert på voldtektsstatistikkene. Etter mitt syn er dette et problem for norske kvinner. Videre mener jeg det er den naturligste ting i verden å kople denne overrepresentasjonen med innvandrernes syn på det norske samfunnet generelt, og innvandrernes syn på norske kvinner spesielt.

Så norske menn voldtar ikke?

Jøss!

Jo da, men norske menn voldtar i vesentlig mindre grad enn det innvandrermenn gjør. Det fremgår tydelig av voldtektsstatistikken.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fordi, som jeg hevder i innlegget du besvarer, at voldtekt som kjent ikke handler sex mens kledning gjør det. Derfor voldtar ikke norske menn på grunn av kledning. Fordi voldtekt handler om vold og maktmisbruk. Eller hat om du vil. Og ikke om den sexen som lette klær signaliserer.

For innvandrermenn stiller det seg annerledes. For dem er lettkledde norske kvinner, og blant annet offentlig praktiserende homofile menn, symboler på det de hater ved det norske samfunnet. Derfor vil lettkledde kvinner, og synlige homofile menn, være mer utsatt for slik hatvold fra innvandrermenn enn fra norske menn, enn hva tilfelle vil være for mer konservativt kledde kvinner og skjulte homofile menn.

Forstår jeg deg riktig hvis du mener at voldtekt ikke handler om sex når det gjelder norske menn, da handler det om makt, og klær spiller ingen rolle. Mens for innvandrermenn (regner med at du mener ikke - vestlige innvandrere) så handler voldtekt kun om sex og ikke om makt? Finnes det i tilfelle noe dokumentasjon på dette?

Endret av Talula
Lenke til kommentar
Del på andre sider

For det første!

Du bruker ordet "innvandrermenn" støtt og stadig!

En innvandrer er ikke nødvendigvis en mann som kommer fra et land der kvinner kler seg annerledes enn her. ALLE som ikke er født i Norge og som kommer hit er innvandrere, dvs. svensker (som det er flust av i Norge), dansker, engelskmenn, franskmenn osv. Tror kanskje du bør moderere de vide begrepene du bruker, for jeg har enda til gode å høre om at de fleste f.eks. etnisk svenske reagerer på norske kvinners "bekledning" og "offentlig praktiserende homofile" som du kaller dem.

For det andre!

Jeg har aldri stilt spm. til hvordan jeg skulle kle meg, jeg har bare nevnt at årsaken til at voldtektsmenn begår en voldtekt, mest sannsynlig , ikke kun er basert på vold og maktmisbruk. jeg sier at jeg ikke har noen kilder men jeg er heller ikke så påståelig som du! (vis meg en statistikk da iallefall, hvis du er så skråsikker)

For det tredje

Jeg synes det er idiotisk å kategorisere en "menneskegruppe" på den måten når du så absolutt ikke har noe å vise til annet enn din egen hukommelse av voldtektstatistikkene.

Endret av Collargol
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Og bare for å ha sagt det!

Det er ikke det at det du sier er vanvittig feil, for det kan ikke jeg svare på! Men jeg blir veldig provosert av at du påstår ting ut av det blå, uten å kunne vise til en seriøs link(statistikk, forsknings rapport).

Det er nok av mennesker som er så fordomsfulle at de har lyst til å kaste folk ut av landet for ingenting, og jeg mener at hvis noe slikt i det hele tatt skal diskuteres så bør man ha en j... god grunn først!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

For det første!

Du bruker ordet "innvandrermenn" støtt og stadig!

En innvandrer er ikke nødvendigvis en mann som kommer fra et land der kvinner kler seg annerledes enn her. ALLE som ikke er født i Norge og som kommer hit er innvandrere, dvs. svensker (som det er flust av i Norge), dansker, engelskmenn, franskmenn osv. Tror kanskje du bør moderere de vide begrepene du bruker, for jeg har enda til gode å høre om at de fleste f.eks. etnisk svenske reagerer på norske kvinners "bekledning" og "offentlig praktiserende homofile" som du kaller dem.

For det andre!

Jeg har aldri stilt spm. til hvordan jeg skulle kle meg, jeg har bare nevnt at årsaken til at voldtektsmenn begår en voldtekt, mest sannsynlig , ikke kun er basert på vold og maktmisbruk. jeg sier at jeg ikke har noen kilder men jeg er heller ikke så påståelig som du! (vis meg en statistikk da iallefall, hvis du er så skråsikker)

For det tredje

Jeg synes det er idiotisk å kategorisere en "menneskegruppe" på den måten når du så absolutt ikke har noe å vise til annet enn din egen hukommelse av voldtektstatistikkene.

:enig_anim: Skulle gjerne sett noen statistikker.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Du bruker ordet "innvandrermenn" støtt og stadig! ALLE som ikke er født i Norge og som kommer hit er innvandrere, dvs. svensker (som det er flust av i Norge), dansker, engelskmenn, franskmenn osv. Tror kanskje du bør moderere de vide begrepene du bruker, for jeg har enda til gode å høre om en etnisk svenske som reagerer på norske kvinners "bekledning" og "offentlig praktiserende homofile" som du kaller dem.

Jeg er helt enig med deg, jeg. Begrepet innvandrer er for vidt til å dekke det vi snakker om. Og i mitt vokabular er en svenske mye mindre innvandrer i Norge enn en pakistaner utstyrt med norsk statsborgerskap. Men bruker jeg mer presise begreper blir jeg stemplet av innvandringstilhengerne og møtt med represalier fra KG-regimet.

Jeg har aldri stilt spm. til hvordan jeg skulle kle meg, jeg har bare nevnt at årsaken til at voldtektsmenn begår en voldtekt, mest sannsynlig , ikke kun er basert på vold og maktmisbruk. jeg sier at jeg ikke har noen kilder men jeg er heller ikke så påståelig som du! (vis meg en statistikk da iallefall, hvis du er så skråsikker)

Slik jeg oppfatter deg kommer du med den innvendingen at det er tilrådelig for kvinner å kle seg etter realitetene. For slik å redusere risikoen for at en selv blir et voldtektsoffer. Det har jeg hele tiden sagt er en fornuftig innvending, i forhold til den bestyrtelsen slike råd vekker på feministisk hold. Som individ har man ikke annet valg enn å forholde seg til realitetene og virkelighetens verden.

Min innvending, derimot, er at kvinners klesstil i seg selv ikke er problemet fordi voldtekt ikke dreier seg om sex (denne påstanden gjentas av flere her, og bærer preg av å være allmennkunnskap). Min innvending er at det er innvandringspolitikken, og ikke kvinners klesstil, som skaper den sikkerhetstrusselen som realitetenes verden tvinger kvinner å forholde seg til.

Da det er innvandringspolitikkens skyld, at norske kvinner må forholde seg til menn, som oppfatter blant annet lettkledde kvinner som et symbol på det norske samfunnet de forakter. Menn som, viss meritter på voldtektsstatistikken tydelig viser, retter sitt hat til det norske samfunnet blant annet mot lettkledde kvinner.

Dette fenomenet er også så nært beslektet med hatvold mot homofile menn, at jeg synes det er på sin plass å nevne det i en tråd om ansvar og voldtekt av kvinner.

Jeg synes det er idiotisk å kategorisere en "menneskegruppe" på den måten når du så absolutt ikke har noe å vise til annet enn din egen hukommelse av voldtektstatistikkene.

I forbindelse med dette har jeg skrevet et eget innlegg om hvor rart jeg synes det er, at min hukommelse av voldtektsstatistikken ikke er en kollektiv hukommelse av voldtektsstatistikken. Hva kan det skyldes, at de perverse konsekvensene av innvandringspolitikken opptar så liten plass i den kollektive bevissthet?

Jeg har selvsagt mine teorier i forhold til årsaken, men her kan du iallfall lese hva Aftenposten for seks år siden rapporterte fra Oslo-politiets voldtektsstatstikk.

Innlegget er redigert i.h.t. reglene.

Mvh

Leo (mod.)

Endret av Leo
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg er til en viss grad enig med Haugsgjerd. Det er naturligvis voldtektsmannens feil, men det hjelper deg ikke dersom man først blir overfalt.

Da er det selvsagt visse forholdsregler en kan ta. For eksempel holde seg unna områder hvor det er mange kriminelle natterstid, som den nedre delen av Grünerløkka, Grønland og lignende.

Det aller beste er kanskje å gå sammen med flere venninder, eller (dersom det er tidlig på kvelden) bli hentet i bil av mamma eller pappa. For de mer eldre er kanskje ikke det et fristende alternativ. ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

hei

nå er det jo slik at sjansen for og bli voldtat ute ikke er så stor, men sjansen for og bli utsatt for en kriminel handling er en del større, som overfall og ran, jeg mener det er en grei regel for bade kvinner og man og ta sine forholdsregler når man er ute

Nå er det slik at det som har ødelagt denne debatten lit er at dette har blit knytte så mye mot voldtekt, jeg mener man hadde kommet bedre ut av det om man hadde snakket om kriminalitet generelt,

jeg mener det er fornuftig og passe seg om man er ute sent på kvelden og ikke gå alene eller ta den siste banen hjem som noen sier men ta drosje.

om man ikke blir utsat for noe kriminalitet kan man komme ut for andre ting som det kan vere vanskelig og komme ut av alene, det kan vere greit og vere sammen med noen, ser det ikke som feil eller bevegelseshemmende og si det

na er sjansen for og bli voldtat ute liten, sa man trenger ikke og ha panik for det, di fleste voldteker skjer desverre i familie og nere relasjoner det er lite voldtekte som skjer ved overfall

Når det gjelder det som alium sier mener jeg det er overdrevet noen hakk, men noe av det stemmer med virkelighetene desverre, men her er det flere ting som spiller in, for eksempel voldtekt etter fest der jenten sel var så drita at hun har problemer med og huske va som skjedde eller om hun satte seg til motverge eller ga tydelige tegn pa at hun ikke ønsket det, alt dete må telle med i en sak, og det viser og vor risikabelt det kan vere og drike for mye om man ikke vet skikkelig vordan man reagerer,

Jeg har jobbet hos politiet og gjort i stand saker og jeg har set lit raporter, og det fins gutter som ikke har skjønt at di har gjort noe galt for etterpå siden di ikke opfattet at jenta satte seg til motverge, hun var for full til og klare det feks eller han var for full til og forstå

man må se på alt, det fins og et mindretall av kvinner som har brukt falsk volteks meldelse for og hindre en man i samver med barna eller hevne seg pa mannen som forlot dem for en annen derfor har mindretall ødelakt for flertallet her, man blir da desverre not til og kjøre kvinnene som melder hart for og finne ut at di snakker sant, ingen vil paføre en uskyldig man en dom for noe sa alvorlig som voldtekt og det er en gylden regel i retsamfunet at det er bedre at ti skyldige gar fri en at en uskyldig sitter inne

det er ikke bra men det blir desverre slik av mange faktorer, det er ikke lett men pa grunn av mye ma man ta sine forhandsregler, man kan ikke risikere for mange justismord men samtidig ma man prøve og ta de skyldige

en annen ting er at nar kvinner har levd med denne risikoen i mange generasjoner sa kunne man vel opfordre dem til og lere seg selforsvarsteknikker slik at di kunne forsvare seg og unga og fa livet sit ødelagt eller få tryggheten tilbake og kan leve fritt igjen

jeg er helt klart på at det kun er gjerningsmannen som har ansvar her men vi er ansvarlige for og ta lit forhandsrelgler og

hilsen

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nå er det slik at det som har ødelagt denne debatten lit er at dette har blit knytte så mye mot voldtekt, jeg mener man hadde kommet bedre ut av det om man hadde snakket om kriminalitet generelt,

Hvorfor det? Er det fordi innvandringspolitikken hadde kommet i et bedre lys, om man unnlot å ta opp temaet?

For øvrig er jeg enig i det meste av det du skriver.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

http://oslopuls.no/nyheter/article1590279.ece

"Kvinnene rår selv over de mest effektive metoder for å forebygge overfallsvoldtekter, skriver Hilde Haugsgjerd, redaktør for Aften."

Dette har skapt storm blant folk.

Jeg stusser litt - det er jo helt akseptabelt å mane folk(menn) til å ta ansvar for å ikke bli banket opp/ranet av andre(menn) på gata.

I utgangspunktet burde jeg få lov til å være både full, sjangle og vandre rundt i byen midt på natta - uten å bli slått ned. Men slik er det selvfølgelig ikke - alle forventer at man tar litt ansvar her om man skal unngå å havne i rennesteinen med kraniebrudd.

Men slik er det ikke når det gjelder voldtekt - her skal man kunne forvente å kunne sjangle hjem drita full gjennom byen uten å bli utsatt for noe. Man skal ikke antyde at det kan være lurt å ta noen forholdsregler for å unngå voldtekt Hvorfor?

Er det fordi det er et lovbrudd som (nesten)utelukkende rammer kvinner, og (nesten) utelukkende er utført av menn?

:klappe::klappe::klappe::klappe::klappe:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hvorfor det? Er det fordi innvandringspolitikken hadde kommet i et bedre lys, om man unnlot å ta opp temaet?

For øvrig er jeg enig i det meste av det du skriver.

hei

poenget var at nar det ble knyttet sa mot voltekt så kom argumentet om at og opfordre til og ta ansvar sel gjorde at kvinnene skulle begrense livet sit, siden voltekt oftest er noe di kan rake ut for jeg mener at vis man ser på risikoen for og bli utsat for noe generelt så er den nesten likestor for men vis man ser pa alt man kan bli utsat for under et

man kan bli overfalt og ranet og og det gjelder os men også, da mener jeg at man hadde fat en bedre debat om man hadde snakket om at alle burde ta forholdsregler mot og vere på feil sted i byen etter at det er mørkt eller gå hjem alene, det vil ikke da gjelde bare kvinner

hilsen

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Jeg er enig i at man skal ta sine forholdsregler når man er ute og går på natten. Samtidig er det veldig farlig å plante holdninger som at dersom du blir voldtatt etter klokken 24 om natten og du var ute på byen og hadde drukket da er det din egen skyld. De fleste unge, norske kvinner går på byen noen helger i året, de pynter seg, mange drikker alkohol og de drar hjem sent. Ikke alle har så lang vei hjem at det er nødvendig med taxi.

Jeg bodde selv i kollektiv midt i Oslo sentrum da jeg var i begynnelsen av 20-årene og gikk ofte hjem fra byen. Det tok stort sett fem minutter fra stamstedet mitt. Jeg kunne følge Drammensveien stort sett hele veien, men de siste 20 meterne bort til døren var i en stille gate. Hadde det da vært min skyld hvis jeg ble overfalt rett ved døra?

I den perioden jeg bodde der så var det forresten mange som oplevde voldtekter hvor en mann heiv seg over jenter i det de låste opp oppgangsdøren til blokka si. Dermed hadde jeg alltid hjertet i halsen den siste metern bort til døra. Jeg mener det er feil at kvinner skal være nødt til å leve med den frykten, mens menn stort sett ikke trenger å tenke sånn i det hele tatt.

Det må være ille for de jentene som nå har opplevd disse overfallsvoldtektene og nå leser i media at det var deres egen skyld, når man egentlig ikke aner omstendighetene rundt. Situasjonen kan ha virket helt trygg på jenta, jeg tenker da på henne som ble overfalt på rådhusplassen. Skulle tro at det var trygt å ferdes der om natten, feks...

Endret av Caramba
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det er et faktum at innvandrermenn er sterkt overrepresentert på voldtektsstatistikken. Lettkledde kvinner, og homofile menn, er et symbol på det innvandrermenn hater ved det norske samfunnet.

Når så voldtekt ikke handler om sex, hva tror du så det handler om, når innvandrermenn voldtar norske kvinner? Jo, de utøver sitt hat mot objekter som representerer det de hater. Altså lettkledde kvinner og homofile menn.

Hvis de først er på den greia at norske kvinner er billige horer, så mener de det uavhengig av lettkleddhet. For dem kan det være "billig" nok bare at kvinnen går alene ute uten anstand. Det gjør ikke deres kvinner - de passes på.

Jeans og collegegenser kan neppe anses som spesielt lettkledd, eller hva?

Husk dette kan være menn som ikke engang er vant til å se kvinners hår. Selvfølgelig vil de betegne våre frie norske jenter som billige.

Og til dere PK'ere da; Jeg mener ikke nå at ALLE innvandrermenn er sånn eller tenker sånn, men jeg antar sterkt at de som voldtar sitter på den bølgen.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Eg er litt lei all denne fokuseringa på offeret når det gjeld valdssaker og valdtekt. Kvinner må gjere ditt, kvinner må kle seg slik og slik, pengeinnsamlingar som skal støtte dei ei av fire kvinnene i gjennomsnitt som vert utsett for vald etc.

Dette er jo det same som å seie "kvinner må akseptere at menn slår/valdtek, vi må berre prøve å gjere det beste utav situasjonen når det eingong er slik".

Skulle likt å sjå at valdtektsmenn hadde blitt intervjua, statistikkar kunne blitt laga, intervju med valdtektsmenn i alle slags aviser, slik at vi kan finne ut KVIFOR, og om det er noko vi kan gjere med dette problemet. Om ei av fire damer blir slått (som det vart påstått i tv-aksjonen Drømmefanger i 2005) så må det vere ganske mange menn som har store problemar, men vi høyrer aldri noko om dei - kven er dei, og kvifor driv dei på slik - er det noko biologisk, eller er det samfunnet som gjer dei slik? Kan ein gjere noko allerede frå skulealderen, for å forebyggje?

Kan aldri tenkje meg at det blir ferre valdtektar og valdsepisodar av å byggje fleire krisesentra eller ha betre stønadsnettverk for valdtektsofre, i alle høve.

Kanskje det blir færre valdtektar dersom alle jenter går på byen i kjeledress - men det er eit symptom på at det er noko veldig gale i dagens samfunn dersom dette skal vere naudsynt.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Enig med deg, Badlands. Det fokuseres veldig mye på hva kvinner kan gjøre for å unngå og bli voldtatt, og selvfølgelig blir det feil å gjøre det til kvinnenes eget ansvar. Dog er det sånn at det er kvinner som blir voldtatt og menn som utfører voldtekten, uansett hva grunnen er.

Voldtektsforbrytere har vært intervjuet, og de har fortalt sine historier, men dette bør kanskje gjøres oftere. Problematikken bør kanskje få en større plass i debatten, og jeg tror også at menn selv må mer på banen, rett og slett for å gi signaler opp og i mente om at dette ikke er godtagbart, og menn flest tar avstand fra denne voldsbruken. At det ikke under noen omstendigheter er "greit" å voldta noen.

At kvinnene står og hyler side opp og side ned i media, tror jeg ikke har nok slagkraft.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg er enig i at man skal ta sine forholdsregler når man er ute og går på natten. Samtidig er det veldig farlig å plante holdninger som at dersom du blir voldtatt etter klokken 24 om natten og du var ute på byen og hadde drukket da er det din egen skyld. De fleste unge, norske kvinner går på byen noen helger i året, de pynter seg, mange drikker alkohol og de drar hjem sent. Ikke alle har så lang vei hjem at det er nødvendig med taxi.

hei

det er vel ingen som planter slike holdninger, det er vel snakk om og ta lit ansvar, om man ikke trenger og ta drosje kan man vel ga sammen med noen man trenger vel ikke være alene

Jeg bodde selv i kollektiv midt i Oslo sentrum da jeg var i begynnelsen av 20-årene og gikk ofte hjem fra byen. Det tok stort sett fem minutter fra stamstedet mitt. Jeg kunne følge Drammensveien stort sett hele veien, men de siste 20 meterne bort til døren var i en stille gate. Hadde det da vært min skyld hvis jeg ble overfalt rett ved døra?

hei

nei det ville ikke vert det, men det ville vert du som hadde mattet leve med skadene av det da er det vel vert det å prøve å forebygge det på forhånd

I den perioden jeg bodde der så var det forresten mange som oplevde voldtekter hvor en mann heiv seg over jenter i det de låste opp oppgangsdøren til blokka si. Dermed hadde jeg alltid hjertet i halsen den siste metern bort til døra. Jeg mener det er feil at kvinner skal være nødt til å leve med den frykten, mens menn stort sett ikke trenger å tenke sånn i det hele tatt.

hei

nå er det jo frykten for og bli voltat som er kvinnespesifikk her da, men kan åbli ranet og slått ned med alvorlige skader som følge vorfor er det verre at kvinner skal vere red for og gå ut en men

Det må være ille for de jentene som nå har opplevd disse overfallsvoldtektene og nå leser i media at det var deres egen skyld, når man egentlig ikke aner omstendighetene rundt. Situasjonen kan ha virket helt trygg på jenta, jeg tenker da på henne som ble overfalt på rådhusplassen. Skulle tro at det var trygt å ferdes der om natten, feks...

hei

nå er det vel ikke sakt i media at det er deres skyld men at di kan ta forhåndsregler og det er vel greit og si vordan di kan beskytte seg

hilsen

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Grønn Frosk

Det eneste som blir skrevet i artikkelen, og som jeg er eing i, er at kvinner må ta ett ansvar for seg selv når de skal reise hjem igjen. Det står ingenting om at kvinner ikke kan flørte, kle seg utrfordrende eller drikke seg fulle, men at de burde sørge for at de enten tar taxi, eller blir fulgt hjem av noen. Kvinner blir overfalt og voldtatt når de går alene, ikke når de er med andre. Artikkelen sier bare noen enkle ting som man gjøre for å trygge seg selv.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hæ? :overrasket:

Hvorfor i alle dager er "kledning i all hovedsak relevant for voldtekter der innvandrermenn er innvolvert"?

Innvandringspolitikken har da vel ingenting med dette å gjøre, iallefall ikke i så stor grad at man kan si at det er den som i hvovedsak skaper problemer for norske kvinner???

Så norske menn voldtar ikke?

Jøss!

Det er nok dessverre slik at majoriteten av voldtektene skjer av overgripere som offeret kjenner. MEN når det er sagt er det nok også slik at utlendinger står for en alt for høy andel av overgrepene begått av ukjent gjeningsmann. :tristbla:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...