Gå til innhold

Har kristen sex på samme måte som andre?


Gjest Gjest_Pia_*

Anbefalte innlegg

Da jeg spurte en venninne om dette sa hun at svært Kristne... altså de som følger bibelen med dens regler om levesett osv så virka det som om mannen dominerer sexlivet noe.. For d første er sex noe som hører ekteskapet til og at de venter med dette inntil da... Andre ting hu kunne fortelle var at de kan ikke bruke prevensjon... (noen brukerlikevel kondom), spes. p-piller og andre hormonpreperater... (fordi det visstnok ødelegger en befruktning å noe sånt...) Kvinners rett til å beskytte seg mot å få barn el vente til de har lyst har jo forsåvidt vært en måte "å bestemme selv" Dette tillates altså ikke .. Ellers så sa hu at mannen alltid "må få sleppe til" når han har lyst....

Synes ikke dette hørtse så bra ut hvis dette er tilfelle, men hva vet jeg... var værtfall svaret jeg fikk.. :sjenert:

Det kunne vært interessant å høre fra venninna di om hvor mange kristne hun hadde intervjuet for å komme fram til den konklusjonen hun ga deg.

Det er mye tull som blir sagt om kristne.

En ting jeg er ganske sikker på, er at det er like mange forskjeller blant kristnes sex-liv, som det er hos ikke-kristne.

Bortsett da fra det som Bibelen omtaler som som en vederstyggelighet og synd.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 2 uker senere...

Fortsetter under...

Eneste forskjellen er vel at de fleste venter med sex til de er gifte.

Sånn sett så har jeg flere års lenger erfaring uten at det sier noe om antall ganger eller hvem som er villest :ler:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest glamourgirl

Kjære dere!

Kan dere være så snill å starte en ny tråd, der dere kan fortelle hverandre om helvetes pinsler, svovel, ild og "Dette trur eg"

Denne tråden har nå ingen ting med hva trådstarter spurte om å gjøre. Jeg personlig syns denne tråden var litt spennende å følge med i før den tok helt av, men nå må jeg jo scrolle side opp og side ned og skumme gjennom innlegg som ikke har noe som helst med trådens tema å gjøre!

Jeg sjønner godt at å diskutere religion kan være spennende. Og det må dere gjerne gjøre.

Et lite tips til deg Rune. LYTT, til det de andre faktisk sier!

Et lite tips til, det er bare Gud som vet hvem som er gode mennesker, og hvem som kommer til himmelen, og det er bare Ham som kan dømme. Så selv om du har veldig lyst, ut i fra det du skriver, så er det ikke din jobb, men Guds!

Lykke til!

Klem Glammy

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Tråden är rensad i enlighet med reglerna.

Avspårning från det ursprungliga temat kommer att tas bort från denna tråd.

Temat är "Har kristne sex på same måte som andre?"

Debatten om synd, frälsning och olika syn påGud finns i denna tråd

/Furstina (moderator)

Endret av Furstina
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...