Gå til innhold

Har kristen sex på samme måte som andre?


Gjest Gjest_Pia_*

Anbefalte innlegg

Gjest Bellatrix
dei som trur på loven skal gå fortapt sammen med loven! dei som er under nåden, under Jesus, skal unnfly den kommande dom... for den som bygger si tru på lovgjerningar er under forbannelse! Moses kom med loven, Jesus kom med nåden! ka velger du? å bli dømt etter loven eller unngå å bli dømt pga. Jesus er din rettferdighet?

:)

Hvorfor svarer du ikke på spørsmålet som stilles i åpningsinnlegget for tråden?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Gjest Bellatrix
ka spm.? :)

Jeg lurer på om kristne har sex slik andre mennesker har, altså på samme måte?

Eller er de mer tamme, de kristne?

Leser du ikke tråder før du svarer?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest runehera
Leser du ikke tråder før du svarer?

såg da ikkje ;) er ny :)

dei frelste har lov til alt, men ikkje alt gagner,oppbygger. når ein er frelst har ein ikkje lyst å leva i løgn når ein kan leva i sannhet :) det beste for ein mann er å finna seg ei kona, seier sannheten :) mann og kona er ett, som frelst person og Gud er ett. ein har eit forhold til kona si på sin måte, og eit forhold til Gud på sin måte.

:)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest runehera
såg da ikkje ;) er ny :)

dei frelste har lov til alt, men ikkje alt gagner,oppbygger. når ein er frelst har ein ikkje lyst å leva i løgn når ein kan leva i sannhet :) det beste for ein mann er å finna seg ei kona, seier sannheten :) mann og kona er ett, som frelst person og Gud er ett. ein har eit forhold til kona si på sin måte, og eit forhold til Gud på sin måte.

:)

og ikkje minst, alle frelste på jorda er ett ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Valiant Thor
såg da ikkje ;) er ny :)

dei frelste har lov til alt,

har de lov til alt...Så frelste har lov til og mobbe..Drepe voldta og torturere. Tja kanskje jeg og skal bli frelst så slipper jeg og bli straffet om jeg tar og dreper et par millioner mennesker......

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Gjest runehera
har de lov til alt...Så frelste har lov til og mobbe..Drepe voldta og torturere. Tja kanskje jeg og skal bli frelst så slipper jeg og bli straffet om jeg tar og dreper et par millioner mennesker......

jepp, står i bibelen. "alt er lov, men ikkje alt gagner" (oppbygger). men som frelst har ein ikkje noko glede i da pga. Guds Ånd som bur i hjertene til dei frelste! ;) du skjønner det at som frelst blir ein ein ny skapning i Kristus! :) eg kan seff. drepa,voldta,osv., gjera alt eg har lyst til, men eg ville berre gjort Den Hellige Ånd som bur i meg sorg. og det er lite vitsi! men som ufrelst, når ein berre har kjødet, er det jo ikkje mulig å behaga Gud pga. ein har jo ikkje Hans Ånd. ;)

*ofte munnen er litt glupare enn håve, men det er fordi Den Hellige Ånd legger ordene i munnen på meg ;)*

tru meg, visst du hadde blitt frelst, er du ett med ei ny Ånd som bur i deg, og har ikkje noko glede i sånt! ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Valiant Thor

da skal jeg bli frelst....Og så skal jeg lage et skikkelig helvete for alle andre. For det gjør ikke noe jeg er frelst og kan ikke bli straffet uansett hva det er jeg måtte finne på

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest runehera
da skal jeg bli frelst....Og så skal jeg lage et skikkelig helvete for alle andre. For det gjør ikke noe jeg er frelst og kan ikke bli straffet uansett hva det er jeg måtte finne på

visst du vil bli frelst må du gi heile hjerta ditt til Jesus og ville at Han skal forandre deg til å bli slik som Han vil at du skal bli, ikkje som du vil at du skal bli. då har du Jesus som Herre og Frelsar i ditt liv. då er det ikkje snakk om deg sjøl lenger, ka du vil no,osv. men det er snakk om ka Jesus gjer med deg, ved Sitt Ord og ved Sin Ånd. :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Valiant Thor

jeg er hinduist så jeg tror ikke Jesus er den eneste frelse og jeg tror heller ikke på frelse i den forstand kristne gjør det.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest runehera
jeg er hinduist så jeg tror ikke Jesus er den eneste frelse og jeg tror heller ikke på frelse i den forstand kristne gjør det.

nei, og det er ikkje så mykje å gjera noko med.

men visst du vil komma til tru er det ikkje verre enn å be ei heilhjerta frelsebønn til Faderen i Jesu navn.

:)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

nei, og det er ikkje så mykje å gjera noko med.

men visst du vil komma til tru er det ikkje verre enn å be ei heilhjerta frelsebønn til Faderen i Jesu navn.

:)

:klappe::klappe::enig: :enig_anim: :klappe::):):hjerter_rundt:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Men prester, biskoper, pastorer og andre kristne: jeg har vanskelig for å forestille meg slike gjøre noe så "syndig" og ugudelig.

Er det så syndig og ugudelig? hvorfor skal det være det, når man ikke kan føre slekten videre på en annen måte? :roll:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

da skal jeg bli frelst....Og så skal jeg lage et skikkelig helvete for alle andre. For det gjør ikke noe jeg er frelst og kan ikke bli straffet uansett hva det er jeg måtte finne på

poenget er vel at hvis du blir frelst, så blir du et nytt og bedre menneske som ikke er i stand til å gjøre onde ting

Endret av lurven
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Valiant Thor
poenget er vel at hvis du blir frelst, så blir du et nytt og bedre menneske som ikke er i stand til å gjøre onde ting

Jeg vet det. Men poenget var at om du er frelst og gjør noe grussomt så blir du ikke straffet. Ihvertfall slik og forstå på hva han skrev

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Da jeg spurte en venninne om dette sa hun at svært Kristne... altså de som følger bibelen med dens regler om levesett osv så virka det som om mannen dominerer sexlivet noe.. For d første er sex noe som hører ekteskapet til og at de venter med dette inntil da... Andre ting hu kunne fortelle var at de kan ikke bruke prevensjon... (noen brukerlikevel kondom), spes. p-piller og andre hormonpreperater... (fordi det visstnok ødelegger en befruktning å noe sånt...) Kvinners rett til å beskytte seg mot å få barn el vente til de har lyst har jo forsåvidt vært en måte "å bestemme selv" Dette tillates altså ikke .. Ellers så sa hu at mannen alltid "må få sleppe til" når han har lyst....

Synes ikke dette hørtse så bra ut hvis dette er tilfelle, men hva vet jeg... var værtfall svaret jeg fikk.. :sjenert:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest runehera
Da jeg spurte en venninne om dette sa hun at svært Kristne... altså de som følger bibelen med dens regler om levesett osv så virka det som om mannen dominerer sexlivet noe.. For d første er sex noe som hører ekteskapet til og at de venter med dette inntil da... Andre ting hu kunne fortelle var at de kan ikke bruke prevensjon... (noen brukerlikevel kondom), spes. p-piller og andre hormonpreperater... (fordi det visstnok ødelegger en befruktning å noe sånt...) Kvinners rett til å beskytte seg mot å få barn el vente til de har lyst har jo forsåvidt vært en måte "å bestemme selv" Dette tillates altså ikke .. Ellers så sa hu at mannen alltid "må få sleppe til" når han har lyst....

Synes ikke dette hørtse så bra ut hvis dette er tilfelle, men hva vet jeg... var værtfall svaret jeg fikk.. :sjenert:

hørest ikkje bra ut, nei! er ikkje noko som heiter svært kristne, enten er ein frelst eller så er ein ikkje frelst! den type "kristen" som vil rettferdiggjera seg sjøl med å holda dei 10 bud skal bli dømt etter loven, gå fortapt. for bryter ein eit einaste bud har ein feila for all framtid! då er det ingen håp! då er kun Jesus løysningen!

:)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...