Gå til innhold

brystforstørrelse

Fremhevede innlegg

Gjest Maksprell
Skrevet
Jeg har to små døtre. Etter at jeg fikk barna ble puppene mindre og slappere og magen er heller ikke det den var. Mange ganger har jeg tenkt at det ville vært deilig å fått fikset litt her og der, skjært vekk litt overflødig skinn og fyllt opp litt i puppene. Men så tar jeg meg selv i nakken og spør meg selv "Hvilke signaler sender jeg til mine døtre dersom jeg gjør dette?". Hva skal jeg som mor svare når ungene kommer i puberteten og syns at puppene er små, lårene er feite og nesen er alt for stor. Vil de tro meg når jeg sier at de er vakre og at de skal elske kroppen sin slik den er. At vi alle er forskjellige, og at vi ikke trenger å være som fotomodeller. Nei, jeg tror at signalene jeg sender vil være at man ikke skal akseptere kroppen sin, men isteden legge seg under kniven.

Jeg syns det er en trist utvikling. Mennesker som i utgangspunktet er gode nok, føler seg mislykket.  Jeg må likevel si at jeg har forståelse for at de som virkelig har problemer får gjort inngrep.

:klappe:

Videoannonse
Annonse
Skrevet
Tenker litt motsatt jeg. Ville ikke forstørret bryster som er B cup. Men nå har jeg motsatt problem da. Jeg er str dd-e.  Vurderer og fjerne en del...Synes det tyter ut på alle kanter uansett hvilken str jeg prøver å dytte de inn i. Konstant stiv i skuldre og nakke er en bivirkning på store bryst. I tillegg til alle som ikke løfter blikket når man skal hilse.... ( å nei, ikke noen dype utringinger og slikt...)

Når man har a-c cup så er utvalget i undertøy myyye bedre enn for de med større. Så sant man ikke går inn i en ekslusiv undertøysbutikk hvor alt koster skjorta.

Tenk på alle de lekre undertøyssettene dere kan bruke da.... En elefanthengekøye er ikke like sexy.  Og skulle man være så heldig å finne en ok bh som ikke gir dobbeltpupp, så er den tilhørende trusa megadiger... En som har store pupper har ikke nødvendigvis like stor rompe....

Som om jeg skulle ha skrevet det selv! Det er no' herk å ha store bryster, jeg kommer ikke inn i DD og det er der utvalget slutter i vanlige forretninger. Dersom jeg er så heldig å finne noe som passer så er det garantert enten i hvit eller sort. Og med kjerringmønster selvfølgelig. Takk og pris for at jeg har sjansen til å handle på Marks & Spencer minst 2 ganger i året, der har de bra utvalg i alle størrelser! Og både pris og kvalitet er bra også. Jeg elsker minimizerne deres!

Jeg er heldigvis ikke plaget med såre skuldre og rygg enda, men jeg er redd for at det kommer om noen år siden det har vært tilfellet med noen i nær familie. Jeg har tenkt på forminskning men vil garantert ikke gjøre det før jeg evt får medisinske plager.

Jeg pleide å ha store komplekser for brystene mine, de er ikke akkurat spretne siden de er så store og før jeg fikk kjæreste var jeg overbevist om at ingen ville like å ha nærkontakt med disse. Men det var før jeg traff samboeren min, sammen med han ble jeg komfortabel med kroppen min og jeg føler ikke lenger at det er noe feil med meg, det er noe feil med disse butikkene som ikke fører BH'er som passer til jenter som meg! :frustrert: Så det med at man føler seg utilstrekkelig er noe som sitter oppe i hodet.

Jeg er silikonmotstander. Jeg synes det er tragisk at friske kvinner fyller opp brystene sine med fremmed materiale kun for det kosmetiske. Og jeg håper inderlig at det er en trend som går over, og at folk våkner. Dette mener jeg, og det står jeg for.

Enig! Men jeg får alltid høre "ja det er lett for deg å si det", så fordi jeg har store bryster har jeg liksom ikke lov å ha noen mening om saken :tristbla:

Men mitt synspunkt gjelder ikke bare bryster, det gjelder alskens implantater og botox og sånt som folk sprøyter inn i kroppene sine. (Unntaket er de som tar plastisk kirurgi for å gjenopprette etter brystkreft eller ulykker el.l.)

Skrevet
Enig! Men jeg får alltid høre "ja det er lett for deg å si det", så fordi jeg har store bryster har jeg liksom ikke lov å ha noen mening om saken  :tristbla:

Men mitt synspunkt gjelder ikke bare bryster, det gjelder alskens implantater og botox og sånt som folk sprøyter inn i kroppene sine. (Unntaket er de som tar plastisk kirurgi for å gjenopprette etter brystkreft eller ulykker el.l.)

Veldig enig i det du sier her.

Nå har ikke jeg spesielt store bryster. Men jeg har slitt meg igjennom år med svære komplekser og kroppsforakt, og jeg vet at det går an å bli glad i kroppen sin uten å skjære eller stikke i den. Dessverre tyter media over av reklame for alle slags operasjoner og innsprøytninger, og folk biter på.

Skrevet

Jeg ville aldri lagt inn silikon nei. Hvorfor skal jeg etterkomme reklamebransjens og plastikkkirurgi-industriens forsøk på å lage kunstige behov? :overrasket:

Skrevet

Har helt siden jeg fikk pupper hatt komplekser for form og størrelse, og det ble ikke noe bedre etter to ammende barn.

Men! Jeg er av den heldige som har en mann som ikke vil ha noe juks og fanteri og som bare ELSKER puppene mine slik som de er nå.

Og så lenge han elsker meg "in nude", så jukser jeg med diverse innlegg m.m. utenfor husets fire vegger! ;)

Skrevet

Nei, jeg kunne ikke ha tenkt meg å legge inn silikon. Nå er jeg forsåvidt ganske fornøyd med størrelsen min, 80 c.

Hva andre gjør, får være opp til dem. Kjenner ei som er veldig fornøyd med sine innlegg, og også ei som er veldig misfornøyd (silikonet har "klumpet" seg).

Tror ikke jeg hadde turt å lagt inn silikon hvis jeg hadde hatt mindre pupper (eller om jeg hadde villet), men bare tanken på å bli skjært i får jeg helt "noia" av!

• 2 uker senere...
Skrevet

Jeg skal ha en brystforstørrelse i juni og er kjempespent. Tidligere gruet jeg meg veldig og var usikker (jeg har tenkt på dette i mange år), men etterhvert som jeg proppet meg med all slags informasjon på området ble jeg bare sikrere og sikrere. Og nå er det bestemt! Dere der ute med fordommer/feilinfo burde lese litt rundt på seriøse sider på nettet (noen av klinikkenes f.eks.). Ikke uttal dere om ting dere ikke har grunnlag for. Jeg har flere bekjente som har satt inn implantater og alle er strålende fornøyde. Det er et fåtall av operasjonene som blir mislykkede, men det er selvfølgelig de vi får høre om. Dere som har små pupper og er misførnøyde, men ikke tør å tenke på operasjon en gang: Too bad! Gå heller hele livet og vær sånn halv-(mis)fornøyde. Det akter ikke jeg! Jeg vil være 100% fornøyd med meg selv. Dette er ikke bare noe som sitter i hodet på usikre jenter. Jeg har god selvtillit og ingen psykiske problemer, men for MEG er pupper en viktig del av det å føle seg virkelig kvinnelig og sexy. Til dere som vurderer en brystoperasjon vil jeg anbefale nettsiden www.implantinfo.com. Den har hjulpet og hjelper meg veldig i ventetiden.

Skrevet

Jeg hadde ikke valgt det.

Det er for mye usikkerhet rundt farene knyttet til slike operasjoner, og det er nærmest umulig å finne informasjon som ikke er sponset av de som enten er for eller mot.

Gjest Gjest 1
Skrevet

Er det slik at gjennomsnittsstørrelsen for norske kvinner er b-cup?

Det virker som om mange av dere som vil endre størrelsen deres har nettopp det: b-cup?

Skrevet
Er det slik at gjennomsnittsstørrelsen for norske kvinner er b-cup?

Det virker som om mange av dere som vil endre størrelsen deres har nettopp det: b-cup?

Gjennomsnittstørrelsen er nok større en b-cup, men mange bruker for små cup'er siden det bare finnes opp til c og noen ganger d på vanlige butikker.. Jeg har mange venninner som trodde de var b-cup til jeg ble med de på LaLina, og da har de hatt d/dd...

Skrevet

Jeg kunne godt tenkt meg å forstørre brystene, men har planer om å vente til jeg har fått barn. Jeg er en 70/75A og har vært det siden jeg begynte å bruke BH for rundt ni år siden. At jeg ønsker en brystforstørrelse handler ikke om at jeg er missfornøyd med den jeg er i dag. Det er bare en drøm som ikke ble oppfylt fra naturens side.

Skrevet

Jeg har størrelse 75 c, og jeg personlig kunne ikke tenke meg å ta en brystforstørrelse. Jeg er fornøyd med det jeg har... det er ikke så mye, men det er likevel nok :sjenert:

Unntaket vil være rekonstruksjon etter brystkreftoperasjon eller lignende.

Men jeg skjønner at enkelte jenter tar operasjonen.

Det er jo en gang slik at bryster er en del av vår kvinnelighet, og når enkelte som har "vaskebrett med knappenålshode" som bryst, og har komplekser p.g.a dette, tar brystforstørrelse, ser jeg faktisk ikke på dette som kosmetisk kirurgi.

Jeg ser på det som en form for rekonstruksjon. De har fått laget noe de i utgangspunktet skulle ha hatt!

Det jeg derimot har vaskeligheter med å forstå er de som i utgangspunktet har c- eller d-cup og som forrstørrer brystene... Men nå er det ikke alt en skal forstå heller da. ;)

Skrevet

Jeg ville ikke gjort det. Nå har det heller aldri vært et tema da jeg har en stor C

Hadde jeg hatt små pupper hadde jeg nok ikke gjort det da heller. Jeg er 160 og veier under 50 kg så da er det ikke unaturlig og ha f.eks en liten B

Grunnen til at jeg ikke ville gjort det er forde det kan oppstå komplikasjoner. Og de må byttes ut. Jeg kan ikke vite nå om jeg har råd til å bytte om 10 år (eller hvor mange år det er)

Gjest Fruktfat
Skrevet
Jeg har størrelse 75 c

det er jeg og. etter 350cc silikon ;) hadde vært veldig glad om puppene hadde kommet naturlig, men det gjorde de ikke.

Skrevet

Nå er jeg sikkert ganske unormal her, har aldri hatt noe mer enn en litt stor a-cup, og de går nok ned igjen til en helt normal a-cup når jeg er ferdig med å slanke meg. Likevel har jeg faktisk ikke lyst på brystforstørrelse.

Jeg hadde ikke hatt noe i mot å ha større pupper, men det er ikke puppene jeg prioriterer å ha komplekser for. Det er helt uaktuelt å gå gjennom en stor operasjon og bruke mange tusen kroner på å bli litt mer framtung.

Gjest -eline-
Skrevet
Hvis puppene mine blir veldig slappe og hengete etter at jeg er ferdig med å få barn/amme, så tror jeg at jeg kan vurdere et lite brystløft.

Samme her.

Skrevet

Jeg ville heller aldri vurdert plastisk operasjon om jeg ikke hadde en defekt som gjorde at jeg skilte meg abnormt ut på noe vis. Men små eller store bryster som er innenfor normalen hadde jeg aldri gjort noe med. Heller ikke andre kroppsdeler. Som andre har nevnt i tråden - jeg har hoppet av dette skjønnhetshysteriet og ungdomsdyrkingen for lenge siden.

Gjest Gjest 1
Skrevet
Gjennomsnittstørrelsen er nok større en b-cup, men mange bruker for små cup'er siden det bare finnes opp til c og noen ganger d på vanlige butikker.. Jeg har mange venninner som trodde de var b-cup til jeg ble med de på LaLina, og da har de hatt d/dd...

Hva er gjennomsnittsstørrelsen hos norske kvinner, b-cup eller c-cup?

Enten man er a, b, c eller d ++ finnes det undertøystørrelser for alle.

Gjest Gjest 1
Skrevet
Det jeg derimot har vaskeligheter med å forstå er de som i utgangspunktet har c- eller d-cup og som forrstørrer brystene... Men nå er det ikke alt en skal forstå heller da.  ;)

:ler:

Skrevet
Jeg har små bryster, men er veldig fornøyd med dem. Er spesielt fornøyd med formen på dem. Derfor kunne det ikke falt meg inn å operere brystene mine, men om de skulle forandre seg veldig etter graviditeter o.l i fremtiden kunne jeg kanskje vurdert det.

Enig i denne!

Er ikke så lenge siden jeg hadde lyst.. Har vært litt sånn av og på.

Men de har nok kanskje vokst litt i det siste også..

Er i allefall fornøyd nok med de som de er. Faste og fine ;)

Nesa derimot, har jeg bestemt meg for å gjøre noe med. Skjemmer meg veldig, og prøver å unngå at folk ser meg i profil. Bilder og sånt, et mareritt!

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...