Gjest gjesta Skrevet 11. januar 2007 #21 Skrevet 11. januar 2007 Jeg har små bryster, men er veldig fornøyd med dem. Er spesielt fornøyd med formen på dem. Derfor kunne det ikke falt meg inn å operere brystene mine, men om de skulle forandre seg veldig etter graviditeter o.l i fremtiden kunne jeg kanskje vurdert det.
Gjest Gjest Skrevet 11. januar 2007 #22 Skrevet 11. januar 2007 Tenker litt motsatt jeg. Ville ikke forstørret bryster som er B cup. Men nå har jeg motsatt problem da. Jeg er str dd-e. Vurderer og fjerne en del...Synes det tyter ut på alle kanter uansett hvilken str jeg prøver å dytte de inn i. Konstant stiv i skuldre og nakke er en bivirkning på store bryst. I tillegg til alle som ikke løfter blikket når man skal hilse.... ( å nei, ikke noen dype utringinger og slikt...) Når man har a-c cup så er utvalget i undertøy myyye bedre enn for de med større. Så sant man ikke går inn i en ekslusiv undertøysbutikk hvor alt koster skjorta. Tenk på alle de lekre undertøyssettene dere kan bruke da.... En elefanthengekøye er ikke like sexy. Og skulle man være så heldig å finne en ok bh som ikke gir dobbeltpupp, så er den tilhørende trusa megadiger... En som har store pupper har ikke nødvendigvis like stor rompe.... hvis man ikke fyller ut en a cup så skjønner jeg at ønsket om litt mer er der, men når man har b og c så ser jeg ikke helt nødvendigheten. Men alle er jo forskjellige.
Drua Skrevet 11. januar 2007 #24 Skrevet 11. januar 2007 Hvis puppene mine blir veldig slappe og hengete etter at jeg er ferdig med å få barn/amme, så tror jeg at jeg kan vurdere et lite brystløft.
mysan Skrevet 11. januar 2007 #25 Skrevet 11. januar 2007 Vet ikke om jeg ville forstørret dersom jeg hadde b-størrelse.. det er forresten ca det jeg har. B-C alt ettersom. Datteren min hadde -A hvis det går an, så hun la inn 300cc i høst og er såre fornøyd. Hele jenta har blitt en annen, så store komplekser hadde hun pga de manglende brystene sine. Da jeg leste artikkelen om henne som KG skulle følge, så var det som om det var ungen min som fortalte sin historie. Hun hadde fryktelig vondt den første uken, men hun har lagt sine under brystmuskelen fordi hun er såpass tynn og flatbrystet at det ville sett veldig kunstig ut om de hadde lagt dem utenpå. Jeg synes det er på grensen nå også, hvilket jeg selvfølgelig ikke sier til henne, men det tar jo også noen måneder før de har blitt sånn som de skal bli. Det som skremmer meg mest, er at man må gjøre det om igjen ca hvert 10. år. Protesene må jo faktisk byttes ut, de har en viss levetid. Selv hater jeg operasjoner og narkose, og ville ikke gjort det uten gode grunner.
Gjest Bellatrix Skrevet 11. januar 2007 #26 Skrevet 11. januar 2007 (endret) Nei, jeg ville ikke operert pupper som var normale. Endret 11. januar 2007 av Bellatrix
Gjest Gjest Skrevet 11. januar 2007 #27 Skrevet 11. januar 2007 Nei. Jeg tar ikke sjansen på medisinsk behandling uten at det er tvingende nødvendig. (Det som blir nevnt her med hjerneskade antar jeg sikter til komplikasjoner i forbindelse med narkosen)
Gjest Advena Skrevet 11. januar 2007 #28 Skrevet 11. januar 2007 (endret) Tja, hadde jeg vært en liten A-cup, hadde jeg kanskje vurdert det.. Det sier ikke automatisk at jeg hadde tatt en operasjon, det hadde kommet an på hvor vel jeg følte meg med brystene mine. Men jeg er en typisk B-cup, og er fornøyd med det, så tenker ikke på operasjon, nei. Endret 11. januar 2007 av Mystisk
Gjest =tentacle= Skrevet 12. januar 2007 #29 Skrevet 12. januar 2007 Hjerneskade av brystforstørrelse? hehe, har jeg ikke hørt om før... ← Nå tuller du, har du ikke sett at noen av dem ser ut som dumme bimboer etterpå? Det var en sak på Østlandet for noen år siden på akkurat silikonoperasjon. En kvinne på rundt 30 ville fylle opp brystene som var blitt slappe etter å ha født og ammet et barn 3 år tidligere. Hun endte i rullestol og kunne nesten ikke snakke. Slikt er veldig sjeldent, men fryktelig tragisk når noen rammes. Det er selvsagt ikke silikon som gir hjerneskade, men når det oppstår alvorlige komplikasjoner i tilknytning til inngrep, som allergiske eller uvanlige reaksjoner på medisiner eller ukontrollert blødning, kan viktige funksjoner som hjerte, blodsirkulasjon, lunger, nyrer ++ svikte i forskjellige grader. Det kan føre til dødsfall, men det skjer også at pasienter som reddes, har fått for lite oksygen til hjernen over noen minutter, og får hjerneskade på grunn av det.
Gjest =tentacle= Skrevet 12. januar 2007 #30 Skrevet 12. januar 2007 Nei, skal aldri legge inn silikon!!! Jenter som legger inn silikon er nok svært usikkre på seg selv! Tror mye psykologisk endret tankegang ville kunne ha vært bedre enn silikon... Men men, som sagt: MEnnesker er selvstendige individ som må ta ansvar for egne handlinger, og de må få gjøre som de vil. Men jeg mener at eventuelle komplikasjoner, eller senskader får de stå for selv!! Å sprøyte noe inni kroppen er nok ikke bra... selv om det ikke er påvist skader som kreft, ect enda, så tror jeg at det bare mååå være kreftskadelig. Men som sagt, folk får selv ta støyten. Derfor burde ikke staten dekke kreftbehandling, og fjerning av silikon, til en dame som har lagt inn silikon. Det får pasienten ta på egen kappe!!!!!!! ← Og hvis du har røykt. Eller er overvektig. Eller er undervektig. Eller har kjørt over fartsgrensen. Eller hadde 0,6 promille da ulykken inntraff. Eller du glemte å skru av komfyren og ble skambrent under brannen. Eller du overlevde med skader etter selvmordsforsøk. Eller du skadet deg da du frivillig drev med skadesport som snowboarding. Eller hvis du ble skadet av voldelig partner som du ikke har tatt ansvar for å forlate. Eller hvis du har dyr til tross for at du har asthma eller allergi. Du vet sikker bedre enn dem som har studert konsekvenser av silikonoperasjoner, så hvis du føler at det må føre til flere brystkrefttilfeller, så betyr det selvsagt ingenting at forskningen viser at det er helt feil. Å være usikker og ha komplekser og skamfølelse over å omtrent ikke ha utviklet bryster er en styggedom, og de fortjener alle de sykdommer, plager og utgifter som eventuelt kan komme av en slik operasjon.
Kristina79 Skrevet 12. januar 2007 #31 Skrevet 12. januar 2007 =tentacle= : !!!! Dette temaet kan diskuteres herfra og til månen. Syns du fikk sagt ditt synspunkt på en bra måte, som burde få enhver silikon-motstander til å tenke seg litt om før de kaster ut de villeste påstander. Go girl
Gjest Emera Skrevet 12. januar 2007 #32 Skrevet 12. januar 2007 =tentacle= : !!!! Dette temaet kan diskuteres herfra og til månen. Syns du fikk sagt ditt synspunkt på en bra måte, som burde få enhver silikon-motstander til å tenke seg litt om før de kaster ut de villeste påstander. Go girl ← Åh, så enhver silikonmotstander har ville påstander som bare venter på å sprette ut..? Vet jeg flisespikker her nå, men det går fint an å være motstander av silikonoperasjoner av saklige grunner også.
Gjest Gjest Skrevet 12. januar 2007 #33 Skrevet 12. januar 2007 Selvfølgelig går det ann å være silikon-motstander på egne veier, men det jeg reagerer på her på KG at det er så mange som er motstandere på andres vegner (les forsøker å "påtvinge" andre sitt syn). Selv ville jeg ikke lagt inn silikon, men jeg kan godt forstå at andre velger det og respekterer det fult ut.
linky Skrevet 12. januar 2007 #34 Skrevet 12. januar 2007 (endret) Jeg ville ALDRI lagt inn silikon, klarer ikke tanken på at noen skal skjære på det stedet. Jeg er fornøyd med mine bryster, er en 75C. men jeg respekterer andre som gjør det. Endret 12. januar 2007 av linky
Gjest Maksprell Skrevet 12. januar 2007 #35 Skrevet 12. januar 2007 Pleier å si jeg har rosinmugger jeg..Vil ikke operere inn hverken saltvannsdingser eller silikon uansett. Puppene mine er riktignok veeeldig små (kløft vet jeg ikke hva er engang) men synes de har en fin form. Mulig jeg hadde fått bedre selvtillit av det men det hadde blitt litt sært siden jeg ville fått bedre selvtillit av noe som ikke hadde vært ekte...litt rotete skrevet men..
Gjest Emera Skrevet 12. januar 2007 #36 Skrevet 12. januar 2007 (endret) Selvfølgelig går det ann å være silikon-motstander på egne veier, men det jeg reagerer på her på KG at det er så mange som er motstandere på andres vegner (les forsøker å "påtvinge" andre sitt syn). Selv ville jeg ikke lagt inn silikon, men jeg kan godt forstå at andre velger det og respekterer det fult ut. ← Jeg tror ikke det å uttrykke en mening om noe nødvendigvis er det samme som å påtvinge andre sitt syn. Ser det oftere og oftere på KG at man må tilføye "men andre må få gjøre som de vil, altså" etter en meningsytring. Folk gjør da vel som de vil uansett! Jeg er silikonmotstander. Jeg synes det er tragisk at friske kvinner fyller opp brystene sine med fremmed materiale kun for det kosmetiske. Og jeg håper inderlig at det er en trend som går over, og at folk våkner. Dette mener jeg, og det står jeg for. Endret 12. januar 2007 av Emera
Gjest Gjest Skrevet 12. januar 2007 #37 Skrevet 12. januar 2007 Ser det oftere og oftere på KG at man må tilføye "men andre må få gjøre som de vil, altså" etter en meningsytring. Folk gjør da vel som de vil uansett! ← Helt på siden av debatten, men ja KG har virkelig fallert etter at gjestene ble ute stengt, nå må man jo passe på å ikke støte noen om man ikke vil bli mobbet i alle påfølgende tråder. Å uttrykke sin mening kan være helt greit og det kan oppfattes som om man påtvinger andre sine meninger, alt etter hvor flink man er til å formulere seg
Gjest niomi Skrevet 12. januar 2007 #38 Skrevet 12. januar 2007 Jeg ville ikke lagt inn noe dersom jeg hadde hatt B-cup, nei. Jeg hadde B-cup fram til jeg var 19, og det var den perfekte størrelsen. Så este de plutselig ut, og nå har jeg DD. J*vlig upraktisk, må jeg si, og det er et mareritt å finne gode sports-BHer. Nå bruker jeg dobbel sports-BH når jeg trener i en størrelse for liten for å få klemt ting mest mulig fast, men det er likevel ubehagelig å f.eks. hoppe og løpe fort.
fil Skrevet 12. januar 2007 #39 Skrevet 12. januar 2007 (endret) Jeg har to små døtre. Etter at jeg fikk barna ble puppene mindre og slappere og magen er heller ikke det den var. Mange ganger har jeg tenkt at det ville vært deilig å fått fikset litt her og der, skjært vekk litt overflødig skinn og fyllt opp litt i puppene. Men så tar jeg meg selv i nakken og spør meg selv "Hvilke signaler sender jeg til mine døtre dersom jeg gjør dette?". Hva skal jeg som mor svare når ungene kommer i puberteten og syns at puppene er små, lårene er feite og nesen er alt for stor. Vil de tro meg når jeg sier at de er vakre og at de skal elske kroppen sin slik den er. At vi alle er forskjellige, og at vi ikke trenger å være som fotomodeller. Nei, jeg tror at signalene jeg sender vil være at man ikke skal akseptere kroppen sin, men isteden legge seg under kniven. Jeg syns det er en trist utvikling. Mennesker som i utgangspunktet er gode nok, føler seg mislykket. Jeg må tilføye at jeg har forståelse for at de som virkelig har problemer får gjort inngrep. Endret 12. januar 2007 av fil
Gjest niomi Skrevet 12. januar 2007 #40 Skrevet 12. januar 2007 Helt på siden av debatten, men ja KG har virkelig fallert etter at gjestene ble ute stengt, nå må man jo passe på å ikke støte noen om man ikke vil bli mobbet i alle påfølgende tråder. Å uttrykke sin mening kan være helt greit og det kan oppfattes som om man påtvinger andre sine meninger, alt etter hvor flink man er til å formulere seg ← Det er en helt annen oppfatning enn den jeg har, ihvertfall. Det har blitt mye mindre stalking her inne, og mye mindre drittkasting nå når man ikke kan skjule seg bak det nøytrale "Gjest"
Fremhevede innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå