Gå til innhold

kjæresten min dro til militæret idag


Adonia

Anbefalte innlegg

ja overskriften sier vel sitt.. er litt trist og lei meg nå jeg. leiligheten føles så tom og jeg savner han allerede :cry:¨blir rart å sove helt alene i natt!

uff.. :tristbla: er det noen andre som har sendt typen avgårde idag, eller som snart skal?

er jo sikker på at jeg skal klare meg greit dette året, men akkurat nå er jeg så trist!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Litt trøst til deg....

Jeg drar ned igjen til Australia om 10 dager...og kommer ikke til å se kjæresten min før i juni (10 dager). Håper at vi klarer å spare penger så han kan komme 5 dager eller noe i september, før jeg kommer hjem i desember og blir i 1 1/2 måned....

Også er det på'n igjen i enda et år!

Det er tøft, men vi har gjort det i 3 år (pleier vanligvis å se hverandre 4 ganger i året).

Trøsten er at det er tusen ganger bedre når vi er sammen.

Lykke til dere klarer det fint :klem:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Litt trøst til deg....

Jeg drar ned igjen til Australia om 10 dager...og kommer ikke til å se kjæresten min før i juni (10 dager). Håper at vi klarer å spare penger så han kan komme 5 dager eller noe i september, før jeg kommer hjem i desember og blir i 1 1/2 måned....

Også er det på'n igjen i enda et år!

Det er tøft, men vi har gjort det i 3 år (pleier vanligvis å se hverandre 4 ganger i året).

Trøsten er at det er tusen ganger bedre når vi er sammen.

Lykke til dere klarer det fint  :klem:

Hva er du du driver med i australia?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

vet hvordan du har det, selv om det er en del år siden jeg sendte xen til militæret. Men den første tiden er den som er værst, etterhvert blir det mye bedre og de gangene han er hjemme så er det bare kjempe kos.

Det går nok bra skal du se. Vær sosial og ha det gøy.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

takk for litt trøst.. er sikkert mange i samme situasjon som meg.

sov ikke mye i natt, men det har gått mye bedre idag. har jobbet og vært på besøk hos mamma og pappa. og i kveld skal jeg ha besøk av ei venninne - det gjelder å holde seg opptatt ;)

men blir nok like rart i kveld når jeg sitter der alene..

venter bare på at han skal ringe meg nå da, så jeg kan få høre hvordan første dagen har vært!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest T-Nicky

hei!

jeg skjønner akkurat åssen du har det! tyen min dro i militæret den 9jan, og leiligheten er helt tom uten han, ikke har jeg livsgnist eller noe..allt er bare tomt å fælt..griner hele tia..hehe..huff..er vel får avhengig av han..

det er helt forferdelig å legge seg i den store kalde dobbelsenga..jeg har heldigvis parfymen hans her, som jeg kan lukte på og spraye på dyna :( hehe..bare får kjenne lukten av han..

men husk at etter rekruttperioden får de 7 gratis hjemreiser...han får komme mye hjemme..man venner seg til det etterhvert..å tenk så glade vi blir når han kommer hjem..men JA, det er helt forferdelig..

:troest: men , må man, så må man!!

jeg kan ikke akkurat si at jeg er så mye "får" militæret for tia :sarkasme:

men dette er noe kjæresten min vil, han ønsker å fullføre og får utdannelse innenfor dykking..så jeg må bare være sterk for han!!

ønsker deg lykke til videre!!!

hvor er din foresten? min er i stavanger, pokkers langt unna molde, der jeg bor :murvegg:

Endret av T-Nicky
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Skjønner akkurat hva dere mener.

Kjæresten min dro til millitæret idag. Vi bodde omtrent sammen. Jeg var med han hele tiden, og vi elsker hverandre.

Nå når han er dratt er hele hybelen så tom, og jeg føler meg skikkelig ensom. Alt føles så jævlig og trist og håpløst, og jeg vet ikke hvordan jeg skal klare meg gjennom hele året:(

Jeg går bare og gråter hele tiden. Kan nesten ikke tenke på han fordi da blir jeg så trist:( Og jeg vil ikke legge meg fordi da legger jeg meg alene. :/

Jeg savner han allerede så utrolig mye.

Crap.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest T-Nicky

:sur::sur: ja det ER synd på oss!

men men...sånn er det bare! jeg og min kjære har bodd sammen i 2 år og er forlovet...føler at et år blir borkasta når han er vekke, for meg da...føler bare at alt er meningsfullt når han er der.. men han må gjøre dette..han vil..så jeg må være sterk..blææææ

jeg håper et år går fort..men jeg må ærlig innrømme, at jeg ser ikke et gram fram til det.. :grine:

det værste er å ikke vite når han kommer..eller hvor lenge det er til han kommer..men blir bare sint når jeg tenker på at han skal komme hjem å på en måte, fordi da blir det enda verre når han reiser igjen, jeg får lissom bare "smake på kaken, får ikke hele" hehe..kansje teit exempel, men dere skjønner vel..

jaja...ikke det at jeg ikke vil at han skal komme hjem, det er jo mitt høyeste ønske nå..å bare få se han..

veit ikke hva jeg ska si til oppmuntring..får jeg er ganske forvilt :grine:

uansett! "hang in there girls" :klem:

Endret av T-Nicky
Lenke til kommentar
Del på andre sider

litt trøst å høre at flere er i samme situasjon.. vi får trøste hverandre :klem:

det går bedre med meg nå da. men har grått hver dag siden han dro. jeg prøver å ikke sitte hjemme og synes synd på meg selv. men tenker jo på han hele tiden, og da kommer tårene i blant. håper virkelig det går enda bedre etterhvert, det er slitsomt og være trist hele tiden. håper jeg kan kunne snakke med han i telefonen etterhvert uten at jeg må grine!

jeg jobber mest mulig nå jeg da. og er med venner/familie om kvelden, for har det værst når jeg sitter hjemme alene. snart begynner skolen også, så da får jeg i hverfall nok å gjøre.

nå er jeg så heldig at han kommer hjem til helga da! :hoppe::hoppe: bare det hjelper - da har man noe å se fram til. vi bor i lillestrøm, og kjæresten min er også i stavanger nå. så han må reise langt med tog hver gang han skal hjem(8timer). men pratet med han i går, og det virket som han har fri mye flere helger enn hva jeg trodde.

er trist og tenke på at dette året kommer vi til å være mye mer fra hverandre enn vi er sammen - det er så fortvilende! :tristbla: men vet at dette er noe han har lyst til, så jeg får bare prøve å ikke være negativ.

det som er positivt med dette (klarer å se det nå! ;) ), er at man virkelig ser hvor mye man betyr for hverandre. vi har vært sammen i nærmere 5 år, og er veldig trygge på hverandre. men merker enda mer hvor viktig han er for meg nå, og at det eneste jeg vil er å alltid være sammen med han!det blir også kjempedeilig å se hverandre igjen etter å ha lengtet så mye etter hverandre.

håper det går bedre med dere også etterhvert

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nå har det gått en dag. Sånn ca 24 timer siden jeg har sett ham, og det har gått så utrolig sakte. Vanligvis hadde jeg ikke hatt noe problem med at han er borte fra meg et døgn, men når jeg vet at jeg ikke får sett ham på 1-2 måneder så er det helt jævlig.

Jeg gråt i hele går, og jeg klarer ikke tenke på noe annet enn han. Og det som er så jævlig å tenke på er at det skal gå 30 dager (eller mer) før jeg får sett ham igjen. Og når jeg får sett ham, er det ikke lenge til han skal dra, å bli borte fra meg i 1-2 måneder igjen.

Jeg klarer ikke å bli gla igjen, fatter ingenting:/

Håper det går bedre etterhvert da:)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest T-Nicky

jeg er litt furten jeg nå...får det er kjempe lenge te han kommer hjem:(

han kunne kommet hjem i helgen, men da hadde han kommet hit lørdags-formiddag og måttet dratt igjen lørdags-ettermiddag..GREAT! :ironi: bare fordi det er 18 timer med tog fra stavanger te molde...

det hadde bare blitt stress...å stakkar han, som måtte brukt 31 timer på tog tilsammen og fått vært hjemme i 4 timer..

så da må vi nok vente til rekruttskolen er ferdig..den varer i 7 uker..6 igjen nå da..

jaja..sånn er livet..it sucks :grine:

håper alt går bedre snart...får alle vi stakkarslige jentene som sitter hjemme og griner...hehe :sur:

Endret av T-Nicky
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Ja, dere er litt stakkarslige nå... ;)

Sikkert tungt første gang kjæresten er langt borte og alt det der. Men husk at dere går i fra "barndommen" og inn i voksenlivet i årene framover. Som innebærer valg av utdanning, og derav studiested, første jobben - som man sjelden kan velge selv hvor i landet man får, friår og reising - kanskje bare den ene vil reise ett år, nye venner - glir man bort fra hverandre?

Jeg er litt misunnelige på dere, jeg. Skulle gjerne vært 19 igjen og med masse sommerfugler i magen i forhold til valg av studie, boform, bosted, får jeg nye venner på dette helt ukjente stedet, osv. ...

Det er lov å grine. Litt. Men ikke hver dag. Da er man virkelig for avhengig av den andre. Det går seg til, skal dere se. Og kjærestene deres får sikkert et uforglemmelig år, som de ser tilbake på med glede, samt venner for livet. :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest T-Nicky

hei! Tusen takk får litt trøst :)

når det gjelder meg og min kjære er både jeg å han egentlig ferdig med utdannelse, han har jobbet en stund som forskalingssnekker. p.g.a kneskade har militæret blitt utsatt får han..så jeg føler at jeg skulle ønsket han kunne gått inn i militæret når han var 18 år..som er vanlig !?

jeg er nå bare 20 år da..hehe og typen er 22..så vi er ikke gamle da..kan jo hende jeg bestemmer meg får å utdanne meg til noe annet senere..

nå har jo kjæresten min alltid ønsket å bli dykker, framfor forskalingssnekker, så han har gledet seg veldig til dette året, fordi han kan få utdannelse i dykking og begynne på heltid med det etter militæret..må si jeg er kjeeeempe redd får akkurat det

synes dykking høres kjempe skremmende ut..å han er av det slaget som ikke er redd for noe..veldig sterk og modig når det gjelder arbeid..så jeg føler meg ganske redd nå som han skal begynne å utfordre skjebnen under vann..

men, dette er det han har lyst å gjøre, så jeg kan ikke stoppe han.. jeg elsker han og jeg vil at han skal være lykkelig..å det er dykking for han..så jeg har ikke noe valg..

jeg bare håper at mennene våre får en del perm nå da...

jeg vet i hvertfall at de får 7 gratis hjemreiser etter rekruttperioden..å det er en kjempe trøst får meg i hvertfall.må bare bite sammen tenna litt til..

:sprettoy:

Endret av T-Nicky
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kjæresten min ringte meg igår:)

Men han sa han hadde hørt at de fikk sin første perm etter 3 uker.

Kan det være riktig?

Nå er det tredje dagen og jeg er enda trist:/ Det går bra midt på dagen. Når jeg er på skolen eller med venner. Det er bare kveldene og morgenene som er verst. Å legge meg uten han, og å våkne opp uten han. Det er ille. :/

Jeg skjønner ikke hvordan jeg skal overleve med dette ett helt år..

Men det går vel, fordi vi elsker hverandre. Og etter millitæret skal vi flytte sammen:) Så jeg har jo masse å se frem til heldigvis:)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Gjest T-Nicky
Kjæresten min ringte meg igår:)

Men han sa han hadde hørt at de fikk sin første perm etter 3 uker.

Kan det være riktig?

Nå er det tredje dagen og jeg er enda trist:/ Det går bra midt på dagen. Når jeg er på skolen eller med venner. Det er bare kveldene og morgenene som er verst. Å legge meg uten han, og å våkne opp uten han. Det er ille. :/

Jeg skjønner ikke hvordan jeg skal overleve med dette ett helt år..

Men det går vel, fordi vi elsker hverandre. Og etter millitæret skal vi flytte sammen:) Så jeg har jo masse å se frem til heldigvis:)

hei, det er nok etter 7 uker at rekruttperioden er åver..men ja, man kan reise hjem etter 3 uker "hvis" hans gruppe har fri da...han får minst en helg fri etter 3 uker..så kan han søke om perm og om han vil. faktisk er det grunnlag nok å si at du savner kjæresten mye til å få dimme, men det er jo ganske teit da!

hehe

det er sant det du sier med at det er verst morgen og kveld...skulle ønske jeg kunne delt seng med han..:(:sur:

Endret av T-Nicky
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei dere :) Kjæresten min var i militæret juli 2005 til juli 2006, og det var skikkelig kjipt å ikke se han omtrent hver dag som jeg var vant med.. Nå hadde vi ikke bodd sammen, da. Men hadde vært sammen i over 2 år når han dro inn. Man blir fort vant til det, og det er de første ukene som er verst! Men da setter man også kjempepris på kjæresten sin når han kommer hjem på perm:) Tror man har godt av å savne hverandre litt.. Det er mange forhold som ryker i militæret, men mange blir også sterkere av det! I dag bor vi sammen og har det fint.. Til sommeren er det faktisk JEG som skal i militæret! ;) Dere får holde ut, dere overlever nok selvom det er litt vondt!!

:klem:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

nå har kjæresten min vært i millitæret i 11 dager og det går MYE bedre med meg. er blitt mye mer sosial, og er bare lei meg en gang i blandt. savner han utrolig mye, men er ikke så mye trist som jeg var før. :)

og nå nettopp fikk jeg en melding fra han om at han får langperm om 1-2 uker. :D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Skjønner godt hvordan du har det nå! Selv har jeg en kjæresten som reiser en del i jobben(dog ikke så lenge av gangen, men kjedelig allikevl). Tenk på alle de fine tingene dere har gjort sammen og all tiden dere har foran dere!!

Det er sikkert vanskelig, men jeg håper ikke det blir for ille for verken deg eller kjæresten din. God :klem: til deg!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...