Gå til innhold

Lille dagbok...

lillen

Anbefalte innlegg

men lillen da :fy: nå bruker du masse penger på tester... Er det lurt for en som studerer...??

*danse i ring rundt lillen og spre enda flere bli gravid vibber*

(må endre når man får kjeft..)

Hvordan gikk prøven i dag? Jeg kan sikkert hjelpe deg!! Er det noe jeg kan så er det naturfag!!!! Jippi!!!

Men du! Ikke ta flere tester nå. Vent heller på ikm og ta en hvis den ikke kommer. Jo mer du stresser, jo dummere er det... (jada, jeg er litt moral i dag...)

Klem fra

Magnhild og Knerten

termin 13.nov

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Jippi!!! :D

Prøven gikk kjempebra, synes jeg! Kunne litt om alt sammen!

Litt flink jente idag har jeg da vært... :) selv om jeg dummer meg ut på testing! :oops:

Prøven var om cellenes oppbygging, celleånding, transport og samspill mellom kroppens organer. Hjalp meg selv så gått jeg kunne!

Er det noe innen naturfag Magnhild studerer mon tro?? :wink:

Men Magnhild da, har jeg ikke sagt at jeg vil ha røde vibber? :fy: Neste gang, kanskje? (må kjefte litt tilbake, jeg nå, altså :lol: )

Skal vente til helga eller etter helga, spørs når jeg kjøper cb... Men er ikke så ofte på shopping, så kan vel drøye det litt. Dessuten har ikke penger før fredag :lol:

Men hvem vet når min ikm er? Jeg har jo nettopp sluttet på pillene, så det er vanskelig å si, men Dag 29 er jo imorgen!

Litt deppa ble jeg jo idag; skulle aldri ha testa, men ble så gira opp av å være her inne og se på alle 2-blå-overskriftene, at jeg tenkte "tenk hvis..." (for nesten alle andre er det jo, jo!!) Denne bølgen har blitt til en flodbølge, får jeg inntrykk av...

Jaja... :wink:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ønsker deg lykke-lykke-til... :lol:

Forstår kjempelyst at du blir utlomodig, forvirret og litt stresset (for det er vel riktig å si det eller?). Jeg føler det sånn selv.

Som jeg har skrevet flere steder i forumet sluttet jeg med p-piller i slutten desember og i disse dager venter jeg på EL - så jeg er ikke med på noen ny blå bølge... men jeg håper jeg snart kan "join in".

Som jeg skrev et annet sted her inne tildligere i dag:

Har vært å kjøpt ny pakke med EL-tester i dag + en graviditetstest - begge deler fra HennesHelse fra Nycomed, som var en del billigere enn CP og CB som jeg har brukt til nå. Er inne i tredje prøveperiode, som jeg har skrevet om tidligere her inne i forumet.

Tok en av de nye EL-testene i kveld, som har røde og ikke blå streker (og som faktisk fraråder å teste på morgenurin, noe som er det motsatte av CP-testen - hm..). Jeg fikk opp to streker som jeg mener er like sterke, noe som ifølge bruksanvisningen indikerer et neg. res. - men at eggløsning ikke er så langt unna (?) Litt forvirrende, men EL er nok rundt hjørnet. Har ihvertfall en del symptomer på det.

Så sånn ligger jeg an i løypen.

Sender gode vibber til deg!!!! :P

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har du skrevet om hva du studerer for noe, Lillen? Kunne ikke huske om jeg hadde lest det, men prøven din hørtes ganske kjent ut. Jeg har nemlig hovedfag i biokjemi. (Og jobber som sekretær :ler: )

Prøver bare å distrahere oss litt mens vi alle venter i spenning på utviklingen her :blunke:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Dag 29 idag, og ikm??!

Mensen mangler fortsatt...

ny dag: Takk for at du stikker innom; nå må du begynne å skrive bok du også! :lol: Utålmodig, forvirret og stresset er helt riktig...

Klips: Tusen takk for hilsen; jeg følger spendt med på deg nå... :wink: Har skrevet her et sted at min videregående utdanning er litt ødelagt pga sykdommen, så nå går jeg på voksenopplæring for å få studiekompetanse. I år tar jeg matte og naturfag, neste år norsk, og da er jeg ferdig til å begynne på radiograf-utdanning :D

Takk for at du distraherer meg litt også...

Tre-timers matematikk ikveld, som er det mest slitsomme i hele uka (unntatt når vi har prøver på andre dager, da :lol: ), men etterpå er jeg ferdig med denne uka :D

Fredag får jeg vel finne på noe gøy; håper på at det er like fantastisk strålende som idag! Kanskje kjøpe meg en glasscola :hjerte: og sette meg ute et sted?!

Uansett, fredager pleier å gå fort! Og lørdag er det kanskje noe artig sport på tv?! (Jeg er ingen sportsidiot, men liker å se på sporter vi er gode i; særlig skiskyting...og så får jeg ta med liverpool da :lol: )

Og på søndag er butikkene stengt!! :hoppe: Da slipper jeg å tenke på å teste! :lol: Hvis mensen ikke er kommet på MANDAG, må jeg vel ha en liten cb...

:hjerte: Mannen lagde brownies-røre-deig igår kveld, som vi satt å kosa oss med... Han er så kos!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

*hopper litt på lillen for magnhild trenger trim*

Og så er jeg veldig glad for at jeg slipper å ha matte i tre timer. Da tror jeg jeg hadde krepert. Det er bare SÅÅÅ kjedelig!! Er SÅÅÅ glad for at det ikke er obligatorisk i min hovedfaggrad... :D

Men naturfag kan jeg ta!!! Det er moro!!!

Har veldig lyst til å bli naturfag og biologilærer! Tror det ville passet meg utmerket. og da skulle elevene sluppet å lage herbarium, for blomster liker jeg IKKE!!! :ler:

Men hvor langt er det til ikm nå da? Er så spent at jeg holder på å DØØØ!!!

*hopper litt til*

Klem fra Magnhild og Knerten!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Takk for at du er innom dagboka mi, Magnhild, og sprer litt glede! :D

Som sagt: IKM idag, tror jeg!

Men siden jeg ikke vet hvor lange sykluser jeg har, så er det ikke godt å si... Min forrige mens begynte 13. februar.

Hmmm...er litt kvalm!

Har nettopp snakka med mamman min på telefonen, og det er så vanskelig å holde kjeft om hva som opptar meg for tiden, for vi prater vanligvis om ALT! Vanligvis prater vi også mye oftere enn nå i det siste, men jeg ringer sjeldnere nå, fordi det er så vanskelig å holde tett...om at vi prøver. Fortalte bare at jeg hadde hatt menssmerter uten mens... Og så nevnte jeg klumpen jeg har på livmortappen, og hun sa at det kunne være muskelknute!? Jeg skal dra å besøke henne om et par uker, og bestille time hos fastlegen min med det samme (begge på det egentlige hjemstedet mitt), så kan vel han få sjekket den! No need to worry, lillen! :D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har nettopp snakka med mamman min på telefonen, og det er så vanskelig å holde kjeft om hva som opptar meg for tiden, for vi prater vanligvis om ALT! Vanligvis prater vi også mye oftere enn nå i det siste, men jeg ringer sjeldnere nå, fordi det er så vanskelig å holde tett...om at vi prøver. Fortalte bare at jeg hadde hatt menssmerter uten mens... Og så nevnte jeg klumpen jeg har på livmortappen, og hun sa at det kunne være muskelknute!? Jeg skal dra å besøke henne om et par uker, og bestille time hos fastlegen min med det samme (begge på det egentlige hjemstedet mitt), så kan vel han få sjekket den! No need to worry, lillen! :D

Hei igjen; kjenner meg veldig igjen her - i den biten at det er vanskelig å holde tett. Jeg har et veldig godt forhold til min mor og det er vnakelig å ikke si noe... når jeg har vært skikkelig dårlig (vondt i ryggen, magen, kvalm og sånn), så skylder jeg på at jeg skal ha eller har mensen. Hun SER jo at jeg er dårlig. Har i utg.punktet tenkt å holde tett, men synes det er vanskeligere og vanskeligere.

Håper helgen din blir fin :D

Krysser fingrene for testingen din.

For min del skal jeg hjem å ta EL-test - trort EL er rett rundt hjørnet så det er bare å henge i.

Mannen skal hente meg hvert øyeblikk :wink:

Om jeg begynner med egen dagbok, vet jeg ikke. Men jeg skal følge med på innleggene her inne og skrive litt iblant (har vært litt mye i det siste)...

Hilsen utålmodig, forvirret og stresset - HELE TIDEN

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Mayamor

Rød/blå: <<<<<<<<<<<<<vibber

Nå joiner jeg Magnhild sine dansetrinn for at våre testresultater smitter over på deg. :wink:

Noe nytt nå da? :ler:

Klem fra Maya30 :kysse:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Dag 30, og fortsatt ingen mens!

Men jeg har nesten mistet håpet, for trusa er en smule brun idag, og etter hva jeg kan huske, så var den sånn før februar-mens også... :-? :(

Men jeg vil ikke ha så lang syklus :evil: Nå vil jeg bare at det røde blodet skal komme... Og tenker; bedre lykke neste gang :wink:

Har ikke tid til å skrive så mye nå, for jeg må sjekke dagboka til Maya, bl a, for å vite dagens testresulltater! :D

Lille brun

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Hilde K S

Hei på deg !

Du må slappe av og roe ned og kose deg når du skal bli gravid. Barn som er blitt koset frem er mer harmoniske. ( BAre vill gjetning )

Du har jo nettop sluttet på pillen og det er bare noen få prosent som klarer å bli gravid de første tre måndene.

30 dager er ikke noe lang syklus, de som virkelig har problemer er de som kommer opp i 40 - uendelig antall dagers syklus.

Jeg kjenner en som har mens to ganger i året. Det gikk med mye pender på el tester der ja !

Ble litt moralpreken, men skulle også prøve å trøste deg og si at din tur kommer nok, selv om det skulle vise seg at "trusemerkene" dine stemmer.

Du er jo ennå ung og vet at du kan bli gravid.

Med de beste ønsker for to blå fra Hilde

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Takk Hilde! (og gratulerer forrestn... :D )

Jeg trenger nok å få beina litt nærmere jorda akkurat nå...

Det jeg mente med lang syklus, var bare lang til å være meg! Etter det jeg kan huske, hadde jeg mensen hver tredje uke (back then var det slitsomt, men hadde det fortsatt slik nå, hadde jeg sett på meg selv som heldig...) før jeg begynte med piller...

2 ganger i året? Fy f...!

Er litt lei nå, men kan jo være glad etter at jeg har fullført en hel syklus, for da kan vi kanskje beregne el-tid! Bare det ikke blir som sist; jeg skal nemlig til mamma 28.-31. mars, og det kan vel se ut som det blir ca el... eller begynnelsen av april. Jeg skal regne mer på det når jeg får mensen! Dessuten vet jeg jo ikke hvor mange dager det er mellom el og ikm for meg, men går utifra 14.

Ikveld skal vi bare kose oss; :wink: endelig fredag og helg (+nrk-kveld)!

Apropos insekter; jeg møtte DEN flua igår! Grøss... Først trodde jeg det var en veps, for den var så stor og "sløv og tung", som kom ut fra møne, men da den satte seg på vinduet (på utsiden, fjooh!), så jeg at det "bare" var en stor flue. Dette høres veldig dramatisk ut, og det VAR faktisk det, for jeg har skikkelig problemer med innsekter! Særlig våren er ille, for da har de ikke plaget meg på noen mnd, så da må alt "begynne på nytt" igjen. :-?

Grunnen til at det var ekstra dramatisk igår, var at jeg synes det var litt for tidlig på året for et slikt monster å dukke opp (det var nok varmen), og da blir de ekstra skumle, siden de er avvik fra normal attferd.

Det samme følte jeg i høst, nærmere bestemt 15. november (glemmer ikke så lett), da en flue vekket meg midt på natten ved å bråke i takvinduet på soverommet. :( Jæ..a avvik! :evil:

Dette høres sikkert dummere enn dummest, og reddere enn reddest ut, men sånn er jeg, og sånn er livet! Jeg er også et avvik... :hoho:

Ha en fin kveld alle sammen :P

Lille brun

Lenke til kommentar
Del på andre sider

:cry: :cry: :cry:

Ikke få tante på besøk da!!

:cry: :cry: :cry:

Jeg var så sikker på deg...

og du? det der med insekter!!! De er ikke farlige, men egentlig gankse morsomme!! Jeg var på mamuttsalg i går og kjøpte 'verdens insekter*... Jaja, kanskje jeg også er av avviket fra menneskeheten!!!

Men kos deg i helgen!!!

Nå skal vi ut og spise for mannen har fått jobb!!!

:hoppe: :hoppe: :hoppe: :hoppe:

Håper fortsatt på det beste for deg!

Det er jo kanskje bare festeblødninger... *håper til det motsatt er bevist*

Mange klemmer fra Magnhild

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Dag 31, og ikke mensen...tror jeg!

Var litt røtt på papiret i morrest, men har ikke skjedd noe etter det, så jeg tror kanskje at det var fra den stakkars tarmen min :D / :-?

Magnhild: Jeg synes også det er kjempe interessant å se på bilder og lese om insekter (og alle andre levende ting...), og se de på tv. Men når de kommer inn i livet mitt, uten å ha spurt først :evil: , in real life, så synes jeg de er skumle uhøflige kryp...

Ifjord vår, da jeg var alene hjemme og fikk besøk av en mystisk, sløv, stor flue, endte det med at jeg stengte meg inne på soverommet med telefonen, og ringte til mamma og gråt... Dette må jeg jo le av i ettertid, og det samme hadde kanskje ikke skjedd en gang til, men akkurat den dagen ble reaksjonen sånn! Tror jeg må ha vært litt sinnsyk den dagen :lol:

Dette skal ikke skje igjen! Men jeg hater veps (for det har jeg lært av mamma...seriøst!!)! Så sånn er det... :erter:

Angående festeblødninger, så kan det nok ikke være så vel (med mindre jeg har kjempelang syklus, og nettopp har hatt el), for de kommer jo 4-5 dager etter befrukning, hvis jeg ikke husker helt feil.

Vi får se utover dagen, hva som skjer!

Synes forresten jeg begynner å få litt ømme bryster, men det er nok bare følebedrag :-?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Tror jeg unner meg noen øl ikveld jeg, så glemmer jeg hele greia for en stund! :D

Det var Mannen som lurte på det, uten å ofre en tanke på kanskje-kanskjen min. Han synes selvsagt det er blitt for mye mas allerede... :-? Men det må jo være lov til å informere han om tilstanden og at jeg har forsinket mens!?

Jeg har jo tankene om dette i bakhodet hele tiden, særlig når jeg tar meg en røyk... :-? Og han tenker aldri på det! For tiden iallfall... Virker lissom som om vi har "brukt opp" samtaleemnet for en lang stund. Skjønner han litt også da :wink: , men hvordan går det ann å "glemme" at vi prøver? :(

Jaja! Han får bare leve i sin verden, så lever jeg i min dagdrømmeverden en stund til.

Mannen er en fin mann, altså, men noen ganger glemmer han ting til fordel for andre ting, hvis noen skjønner!? Sånn som at han glemmer at vi prøver, fordi en kompis har spurt om vi skal ta noen øl. Da plutselig går han rett fra "prøveverdenen" til "drikkeverdenen" uten å merke det selv.

Veldig vanlig ting å gjøre for han, for han er ekstremt distre noen ganger...

Huff, dette ble teit, og det ser ut som jeg er deppa, og at vi to har problemer, men det er helt feil! Jeg er glad nå, og jeg gleder meg til ikveld, og

Håper ingen misforsto meg her (men dagboka er mi, og egentlig så er det fint så lenge jeg forstår!) :wink:

Lille rare lillen

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Hilde K S

Synes ikke du er rar.

Min mann er ikke gravid før ultralyden sånn sirka !

Noen menn får et mye nærmere forhold til babyen da, ser du og det er HELT vanlig og betyr ikke at han ikke bryr seg om deg eller babyen.

Første gangen fikk ikke min kjære noe forhold til babyen før den var født ( bare et par småting igjennom graviditeten ). Men da hun var født opplevde han en umiddelbar FORELSKELSE i den lille. Hver gang han kom hjem vekket han henne for å se på henne og blir den dag i dag ofte overfylt av kjærlighet og henrykkelse over barna våre.

Så du skal se når tiden kommer for dere at det går så bra så !

Klemmer

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Vi snakka om det i et par minutter inatt, og han måtte jo innrømme at han glemte prøvingen fra tid til annen! Men før på dagen, da jeg fortalte at jeg ikke hadde fått mensen ennå, ropte han "JIPPIII"!

Men...

Dag 32 = Dag 1

Mensen kom kl 3 inatt, og da til gangs! Men heldigvis uten smerter foreløpig... Føler meg litt uggen idag, men det er nok mest pga øl og masse røyk inatt :wink: (jeg har vel hatt alle smertene på forhånd denne gangen!?)

Mannen ble litt lei seg (i et par sekunder, før han tenkte på noe annet igjen).

Hvis jeg har en regelmessig mens nå, med syklus på 31 dager, så blir neste IKM 16. april. Midt i påska :( Nå må vi virkelig prøve for harde livet, for jeg vil ikke ha tante-påske :wink:

Eggløsning kan være rundt 2. april, og jeg kommer hjem fra mamma den 31, så det kan vel gå... Og så må jeg selvfølgelig ha en skikkelig "injeksjon" med svømmere før jeg drar, den 28. :lol: :oops:

Da skal vel alt ordne seg :D og vi kan leve lykkelige ever after :Nikke:

Tror nok Mannen også kommer til å bli plutselig gravid på ultralyd, for det er noe han har sagt han gleder seg til hvis vi blir gravide :D Og når en mage begynner å titte fram, tenker jeg; stolt Mann! :lol:

Det er jo ikke det at han ikke bryr seg. Det er bare så rart å være i to forskjellige verdener akkurat nå; jeg i prøve-verden nesten hele tiden, og han i venter-til-hun-sier-to-blå-så-tar-vi-det-derfra-verden! Jeg håper på å komme mer inn i hans verden etterhvert, men nå når dette er så nytt, går jeg å tenker på det hele tiden (nesten) :-?

Nå er han hos svigers og spiser middag og drikker kaffe. Skulle ønske jeg kunne ha blitt med, men formen tilsa at jeg skulle bli hjemme idag. Mannen skulle dra å kjøpe masse godt etterpå så vi kan kose oss med film ikveld! :hjerte: :kysse: :hjerte:

Lillen

Dag 1

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Dumme mensen!

Den der likte jeg ikke :(

Men der er jo ikke noe annet å gjøre enn å nullstille seg, selv om det er lett å si å vanskelig å etterleve...

Jeg var selv så sikker på at vi hadde klart det sist da jeg liksom hadde alle symptomene i de to ukene mellom EL og mens. Men da dukket den altså opp (1. mars/natt til 2. mars). Da fikk også jeg som du først litt brun utflod, og så kom det i strie strømmer :-?

Det som var bra med det var at jeg tror jeg er kommet inn i rette gjenge etter p-pilleslutt (siste pille i slutten av desember). Syklusen min sist var 27-28 dager.

Tror EL var rett før helgen/i helgen.

Men dette skulle jo ikke handle om meg. Skriver dette fordi jeg føler vi på mange måter er i samme båt.

Jeg føler f.eks. også som deg at jeg tenker på dette prøve-greiene og vil-bli-gravid-NÅ-tingen hele tiden...ihvertfall utrolig mye. Og det gjør ikke mannen min. Nå i helgen har vi imidlertid snakket veldig fint om dette og han har vist stor forståelse for meg og mine tanker (at jeg er litt tresset og sånn) og sagt at han har såååå lyst på baby/at jeg skal bli gravid. Men han er så mye mer tålmodig enn meg. Han har sååå roen!

Misunner egentlig det for jeg kunne trengt å tenke og gruble litt mindre på disse tingene.

Håper det lykkes for oss begge neste gang!!

Tvi-tvi! :D :D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Lillen vil at ny dag også skal skrive dagbok, for hun vil skrive håpe-ønskinger til henne! :D

Hvorfor ikke prøve? Det er jo helt uten forpliktelser (trenger ikke skrive hele tia vettu)!

:wink: Ja, jeg håper det klaffer med oss begge neste gang! :wink:

Hadde vært så koselig å kunne snoke og følge med på deg også, ny dag! :wink:

Nysgjerrig-lillen / lilleper på loftet :lol:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Du er søt du lillen. Kan tenke meg at du virkelig super jente!!!

Takker for håpe-ønskninger som teller like mye her i din dagbok som andre steder (som f.eks. i min hypotetiske dagbok)...Tror ikke dagbok er tingen for meg, ikke ennå ihvertfall. Jeg er jo blitt så hektet på disse sidene og det må jo bare bli "værre" om jeg også skal skriver dagbok... da klarer jeg ikke holde meg unna. Jeg gjør jo ikke det neo heller - men, ja du forstår sikker - håper jeg. :wink:

Men jeg skal jo følge med på dine sider og selvfølgelig gi deg beskjed om jeg starter mine egne. :D

Håper du ikke er dårlig i magen nå som du har mensen. Jeg har selv masse rare "følelser" i magen. Det romler og murrer og stikker - og det har det gjort i sikkert 5 dager nå. Sikkert noe i forbindelse med EL. Nå venter jeg IKM rundt 28 eller noe sånt. Håper den ikke viser seg.

Skal prøve å ikke tyte på mannen nå i "venteperioden". Men det er ikke lett.

Ha en fin dag og uke nyskjerrig-og-snille-lillen! :P

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest
Dette emnet er stengt for flere svar.
  • Opprett ny...