Gå til innhold

Ut med julepynten


Kayli

Anbefalte innlegg

Blir rart av pepperkakehuset skal vekk, for det har vært så sentralt i en mnd
Kjøp et kneippbrød og legg der istedenfor. Kanskje det vil få like stor betydning i livet deres.
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Kjøp et kneippbrød og legg der istedenfor.  Kanskje det vil få like stor betydning i livet deres.

Nei, fhhhaaan!

Se i dagboka mi så ser du bildet av pepperkakehusene. Kanksje litt dårlig bilodet men..

Jeg syntes egentlig det bblir deilig å få det vekk. Jeg er så lei av det! :ler:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

20 dag jul, dvs 13 januar.

Liker å ha juletreet frem til da. Mulig jeg fjerner noe av pynten.

Jeg og holder meg til denne. Syns det er litt trist å ta ut et tre som ikke har begynnt å drysse engang....

Dessuten blir det så fin stemning i stuen når juletrelysene er på, så jeg beholder det lengst mulig.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vi har ikke hatt så mye julepynt framme siden vi begge feiret jul hos våre familier og kom hjem på fredag, kun juleduk, krans på døra, julelys/-mansjetter i lysestaken, stjerne i vinduet og et par nisser. I morgen er siste feriedag så jeg tenker vi rydder bort pynten da.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Noe er allerede tatt ned, mens adventslys blir stående til soldagen (21. januar i Tromsø) fordi det er så fint med ekstra lys i vinduene nå i svarteste mørketida. Hadde tenkt å hive ut hovedpuljen og da blant annet juletreet i dag, men tror det blir i morra i stede, for vi har litt annet å gjøre i dag.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

tok vekk julepynten og juletreet i går. Adventstaken får stå i dag slik at jeg får brent ned de røde lysene.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

"20.dag Knut, jager jula ut", det vil si 13. januar!

Den (gamle?) tradisjonen holder jeg fortsatt på!

Jeg tar ikke frem julepynten før lillejulaften, og derfor vil jeg ha den lengst mulig. Så rundt den 10. - 13. januar skal jeg rydde ut jula.

Her forsvinner og jula 20. dag - 13. desember.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Her hiver jeg vanligvis ut jula på 13de dagen; 6 januar. Men i år er det på lørdag, så jeg tar det nok på fredag i stedet.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Jeg og holder meg til denne. Syns det er litt trist å ta ut et tre som ikke har begynnt å drysse engang....

Dessuten blir det så fin stemning i stuen når juletrelysene er på, så jeg beholder det lengst mulig.

Signerer denne.

Vi har videreført tradisjonen med furutre fra mitt barndomshjem, og det har ikke drysset en eneste nål, selv om vi bare har vannet det noen få ganger.

JA TIL FURU! :tommelsmil:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Marie81

Tok vekk alt i dag. Juletreet tok så mye plass,

så var greit å få det ut. Da tok jeg like godt vekk

pynt, duker ++ i samme slengen.

Bare adventsstaken og stjerna i vinduet er igjen,

koselig med lyset nå som det er så mørkt ute.

De står nok til helgen. :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Signerer denne.

Vi har videreført tradisjonen med furutre fra mitt barndomshjem, og det har ikke drysset en eneste nål, selv om vi bare har vannet det noen få ganger.

JA TIL FURU!  :tommelsmil:

Hehe, vi hadde furu da jeg var barn, og jeg likte det ikke i det hele tatt da jeg ikke syntes det så ut som et ordentlig juletre. Da jeg selv ble voksen ville jeg imidlertid gjerne ha de selv ettersom jeg nå synes det i grunnen er finere enn gran. Men nå er det sønnen min som legger ned veto, for han synes gran er mye finere enn furu. Så vi hadde dryssende grantre.... :forvirret:

Endret av bada
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vanligvis går treet og det aller meste av julepynt her på 1.nyttårsdag. Men i år har ikke treet drysset en nål, og jeg har ikke hjerte til å ta det før til helga. Juledukene derimot er ryddet unna.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...