Gå til innhold

Ut med julepynten


Kayli

Anbefalte innlegg

Når rydder dere bort jula da folkens? Selv tar jeg nok både pynten og treet til helgen. Liker godt å få pynten på plass tidlig i desember, men synes det er lite stas med det etter nyttår.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Jeg synst heller ikke det er noe stas med julepynten etter nyttår, så jeg bruker å fjerne den en av de første dagene i januar. Nå skal jeg på tur i morgen, så jeg rekner med at julepynten er pakket ned i løpet av onsdagen.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fra gammelt av sies det at jula skal ut 13. dag jul, altså 6. januar.

Her forsvinner den i løpet av få dager. Når nyttår er passert pleier jeg å være møkklei nisser og alt det andre.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Jeg skulle jo pakke bort jula idag, men det ble visst utsatt til imorgen. Men da er det slutt på nisser her i huset.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

I morgen skal jeg ta en overhaling i huset, så da blir jula kastet ut for denne gang. Er ganske lei allerede, selv om jeg ikke pynta før lillejulaften...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest gjesta

Hadde egentlig tenkt å la det stå til bursdagen min, den 4., som vi brukte da jeg var liten, men siden jeg begynner å bli lei av å støvsuge barnåler tror jeg at jeg tar det i morgen.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Fra gammelt av sies det at jula skal ut 13. dag jul, altså 6. januar.

Eg trudde det var 13. januar jula skulle ut frå gammalt av. Me seier 20. dag Knut jager julen ut.

Eg for min del kjem til å rydde vekk jula i helga. ;)

Endret av Millepille
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Fra gammelt av sies det at jula skal ut 13. dag jul, altså 6. januar.

Her forsvinner den i løpet av få dager. Når nyttår er passert pleier jeg å være møkklei nisser og alt det andre.

20 dag jul, dvs 13 januar.

Liker å ha juletreet frem til da. Mulig jeg fjerner noe av pynten.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest gjesta

Jeg heiv ut jula på torsdag som var. Ville starte et nytt år uten alle julepynten. Har bare anvendtsstjerna igjen for jeg synes det er så koselig med lys i vinduet.

Må legge til at siden jeg har vært alene hele jula og nyttår så var det ikke så nøye. Hadde ungene vært hjemme så hadde jeg nok beholdt jula til over nyttår.

Endret av Persille
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Tenkte jeg skulle pakke det ned i morra.

Her pyntet vi 1.desember. Blir rart av pepperkakehuset skal vekk, for det har vært så sentralt i en mnd, men fikk noen fine pynte ting til jul som jeg vil ha der istedet nå :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

"20.dag Knut, jager jula ut", det vil si 13. januar!

Den (gamle?) tradisjonen holder jeg fortsatt på!

Jeg tar ikke frem julepynten før lillejulaften, og derfor vil jeg ha den lengst mulig. Så rundt den 10. - 13. januar skal jeg rydde ut jula.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...