Bettie Skrevet 11. juli 2007 Forfatter #401 Del Skrevet 11. juli 2007 Onsdag 11. juli Feberen er på vikende ront, ja, Cata. Var feberfri nesten hele går, selv om den kom tilbake mot kvelden. Prøver å drikke, og har kommet fram til at gul farris går an, mysan, så jeg har vannflaska og glasset ved siden av meg og slurper i meg i ny og ne. Det er godt å orke å sitte litt oppe, baby-E. Nattet var vond i natt, så tilslutt ga jeg opp og sto opp. Sovnet litt på morgenkvisten. Legen "min" var tilbake på kontoret i dag. Hun var ikke fornøyd med meg. Senkningen går for sakte ned sett i forhold til de sterke medisinene jeg tar. Så fredag skal jeg til CT for nyrer og urinveier, og et lungerøntegen. Har begynt å hoste også nå, bare for å være morsom. Jeg gleder meg til kuren er ferdig, for den tar hardt på magen nå. "Gafler" i meg youghurt, da, men er stort sett kvalm. Heldigvis er det bare torsdag og fredag igjen så er kuren ferdig. Men jeg sitter i alle fall oppe, og det er en forbedring. Skal egentlig på konsert fredag, men jeg har mine tvil...... Ser ikke helt for meg at jeg orker å stå i to-tre timer. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest baby-E Skrevet 11. juli 2007 #402 Del Skrevet 11. juli 2007 Skal egentlig på konsert fredag, men jeg har mine tvil...... Ser ikke helt for meg at jeg orker å stå i to-tre timer. På glommafastivalen eller? Jeg hadde helt glemt at den er nå jeg, men mamma minnet meg på det. Jeg reiser hjem på torsdag så da skal jeg og mamma en tur ned til byen. Håper på fint vær Håper de finner ut av det på CT da. Håper SR`en din synker snart. Du har jo vært syk en stund nå. Har du egentlig ferie nå eller? En god bedrings Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Bettie Skrevet 12. juli 2007 Forfatter #403 Del Skrevet 12. juli 2007 (endret) Torsdag 12. juli Ja, det er glommafestivalen som glipper, baby-E. Poden hadde ordnet billetter til Dance with a stranger - konserten på Isegran, men det klarer jeg nok ikke. egentlig har jeg ferie nå, men legen har sykemeldt meg slik har jeg får ferien til gode når jeg blir frisk. Men - i dag er jeg mye bedre enn jeg har vært på lenge. For det første sov jeg hele natta (litt takket være en liten, hvit pille), og våknet helt feberfri litt ut på formiddagen. Formen var såpass at jeg våget med på en dusj. Riktignok sittende, for jeg er litt svimmel, men det var deilig å få vasket håret, og få vekk litt uønsket hår her og der. Ble hurtigvarianen, men likevel. Klarte å få i meg en banan til frokost, og har tuslet litt i huset. Halvdelen er flink til mye, men sånn rent huslig mangler han en del. Så jeg har samlet sammen alle aviser og reklame og sånt, og det lå på bord og gulv i hele stua. Han har forsøkt å holde kjøkkenet i orden, men å putte ting inn i oppvaskmaskinen er visst vanskelig, så jeg fylte en maskin i dag. Og så har jeg satt i gang en maskin med håndklær og sånt. Glemte å be Halvdelen henge opp det jeg hadde vasket tidligere, så jeg må vakse det om igjen. Får henge det opp selv, tenker jeg. Jeg har jo brukt lang tid på det jeg har gjort, og det er fortsatt ikke ryddig, verken på stua eller på kjøkkenet. Men jeg er i gang, og det er deilig å kjenne. Har nok gjort det jeg kan klare i dag, så resten av dagen blir svært rolig. Halvdelen lurte på om jeg ville være med på Glommafestivalen i dag, men selv om jeg var fristet, takket jeg nei. Det hadde nok blitt litt i overkant i forhold til formen. Får se det an i morgen. Endret 12. juli 2007 av Bettie Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Midnattsol Skrevet 12. juli 2007 #404 Del Skrevet 12. juli 2007 Huff, det var voldsomt så syk du skulle bli. Bra legen din er tilbake da og at du blir undersøkt. Så er du nok snart frisk og rask igjen håper jeg. God bedring! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Navnløs Skrevet 12. juli 2007 #405 Del Skrevet 12. juli 2007 Huff, så leit at du er syk. Håper du blir bedre snart! Nyrebekkenbetennelse er ikke noe særlig. Merkelig at du ikke har hatt store smerter da? Eller har du det kanskje? Vet forresten om flere som har virus nå for tida. Ligger pal på sofaen med kjempehøy feber i mange dager og føler seg halvdøde. Men det går jo over de virusgreiene etter en stund. God bedring, Bettie! Godt du har Poden og leger som passer på deg! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Bettie Skrevet 13. juli 2007 Forfatter #406 Del Skrevet 13. juli 2007 Fredag 13. juli Blir stadig bedre, Midnattsol, så det er på rett vei. Jo, jeg har hatt vondt også, Navnløs, men blir mer slått ut av feber enn av smerter. I dag er jeg altså blitt gjennomlyst og bestrålt, så nå får jeg bare vente til legen min får resultatene for å se om alt er bra, eller om noe må gjøres. Er ikke særlig tess om morgenen. Må ta det rolig, ellers protesterer magen min. Men jeg har nå vært litt i aktivitet i dag, da. Har vasket klær. Tre maskiner er vasket og tørket ute. Fjerde vask henger ute nå, og femte vask er i gang. Har en del sengetøy som skal vaskes etter diverse overnattingsbesøk, og så fint tørkevær som det er i dag, er det bare å benytte. Jeg får så innmari vondt på venstre siden av magen når eg bøyer meg, så jeg har rigget meg til med en krakk ved tørkestativet, så da slipper jeg å bøye med for å ta opp klærne. Venter med å sette meg ut i sola til jeg er ferdig med peicilinen, for den kan gjøre huden ekstra mottakelig for solstråler, og vil ikke bli solbrent nå. I morgen, kanskje? Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Bettie Skrevet 14. juli 2007 Forfatter #407 Del Skrevet 14. juli 2007 Lørdag 14. juli Ingen fare for solforbrenning i dag. Til en forandring har det begynt å regne igjen. Det så ikke så ille ut på morningen, så jeg hang ut en vask. Den blir ekstra skylt nå, da. I går våget jeg meg en tur på byen. Ville gjerne ha med meg litt av festivalen, så Halvdelen hentet meg da han var ferdig med jobben. Vi møtte Frøkna og samboeren, og en venninne. Poden hilste vi på i forbifarten. Han var travelt opptatt med å ta imot folk og organisere. De har ansvaret for hele sikkerheten under festivalen, så de har travle dager. Fikk med meg en konsert med Beatless, 5 unge karer (17-20år?) som virkelig hadde fot. Repertoaret var ikke vanskelig å gjette med det navnet, men de gjorde en kjempeinnsats og viste spilleglede så det smittet. Ble jo mye sing-along, da, men det er jo kos. Etterpå kom Tom Donavan. Vi pleier å få med oss noen runder med ham, for han har en litt burlesk humor. Men da var jeg så sliten at etter halve hans konsert ville jeg hjem. Var så sliten at jeg var kvalm, så det var nok litt i overkant å ta en bytur. Fikk i meg litt mat da jeg kom hjem, og la meg rett etterpå. Og i dag sov jeg til klokka var drøyt 10 - uten noen liten hvit pille. Men nå er jeg ferdig med kuren, så nå håper jeg magen får et bedre liv - og jeg med den. Er fryktelig sliten i dag, så det blir ikke mye jeg kommer til å gjøre i dag, kjenner jeg. Selv om jeg ble mer sliten enn jeg hadde godt av i går, var det godt å komme ut og se litt folk. Har følt meg ganske vegitativ en stund nå. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Mora di Skrevet 14. juli 2007 #408 Del Skrevet 14. juli 2007 Huff da.....Håper virkelig at du er på bedringens vei nå, ikke moro med sånt. Fryktelig synd at du ikke fikk med deg slektsstevne også. Det hadde sikkert vært kjempemoro. Men sånn er det bare innimellom. Ta godt vare på deg selv nå, og kom til heltene igjen. Kanskje kommer sola snart også, og blir her lenger enn ett par timer på morningen? Er jo lov å håpe! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
mysan Skrevet 14. juli 2007 #409 Del Skrevet 14. juli 2007 Hei på deg, Bettie. Innom med en lørdagshilsen i regnværet. Jeg var så glad da jeg gikk til jobben i formiddag, sol og varmt var det jo... men allerede før lunsj var regnet et faktum og det regner ennå. Jeg gikk hjem i regnet også, og det var egentlig bare deilig. Ha en god helg, og ikke overdriv syslene dine nå da - ta deg tid til å være syk!! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Midnattsol Skrevet 14. juli 2007 #410 Del Skrevet 14. juli 2007 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Bettie Skrevet 15. juli 2007 Forfatter #411 Del Skrevet 15. juli 2007 Søndag 15.juli Er virkelig mye bedre, mora di. Har hatt noen helt feberfrie dager (inkludert kvelden), og det gjør godt. Jo, det var synd det ikke ble noe slektsstevne på oss, for det hadde jeg gledet meg til, men jeg får ta en besøkstur nordover et annet år. Prøver å ta meg tid til å friskne skikkelig til, mysan, men jeg er ikke akkurat av den tålmodige typen. Men kroppen sier skikkelig i fra hvis jeg tøyer strikken nå. Hei Midnattsol. I dag har jeg vært litt i farta. Ikke så mye, men litt. Etter en langsom morgen med avis og kaffe, fant Halvdelen og jeg ut at vi hadde lyst til å besøke Frøkna. Er en stund siden vi var hjemme hos henne. Sjekket selvfølgelig at det passet før vi dro. Glemte at det var gatebilløp på Rudskogen, så der var det masse trafikk, biler parkert på kryss og tvers og folk på veien. Kjørte en annen vei hjem. Jeg ville gjerne ha med meg slutten av Glommafestivalen i dag, så vi dro ned til byen. Tittet innom salgsbodene. Noe er bra der, men det er mye juggel og dritt også. Men slik skal det jo være på et marked. Hadde veldig lyst til å få med meg avslutningskonserten med Clink, men det orket jeg ikke. Fikk med meg fem av nummerne deres. De spilte funk, soul i dag, og det er de gode på. Men jeg ga meg mens leken var god. Så nå sitter jeg her, litt sliten, med ganske fornøyd med meg selv og dagen. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
blåmeisa Skrevet 15. juli 2007 #412 Del Skrevet 15. juli 2007 Høres ut som en flott dag dere har hatt da! Det er godt å finne på noe og føle man har energi til iallefall litt mer etter man har vært syk! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Bettie Skrevet 16. juli 2007 Forfatter #413 Del Skrevet 16. juli 2007 Mandag 16.juli Det gjorde godt å se noe annet enn stuas fire vegger, blåmeisa. Nedtur i dag. De ringte fra legekontoret og ville ha meg inn til nye prøver. Prøvene fra forrige uke var ikke bra. Senkningen hadde gått kraftig opp igjen, og nå viste også leverprøvene gale verdier. Møkk! Men det er vel derfor jeg føler meg slapp og blir fort sliten. Liker ikke at leverprøvene gir utslag. Men jeg har jo en følelse av at hele kroppen jobber mot meg. Først forkjølelse, så nyrebekkenbetennelse, så hoste og nå lever i vansker. Legen lurte på om jeg hadde vært utelnlands i det siste, og det har jeg ikke, og om jeg hadde hatt hepatitt - og det har jeg ikke så langt jeg vet. Så det ble tatt nye prøver i dag, og så skulle legen ringe meg igjen i morgen. Hun forstår ikke kroppen min nå, hun heller. Deppa Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Bettie Skrevet 17. juli 2007 Forfatter #414 Del Skrevet 17. juli 2007 Tirsdag 17.juli Resulatet av prøvene var ikke kommet til legekontoret i dag, så jeg får prøve å høre i mogen. I går var jeg jo i ganske god form, så - tatt over langen - jeg klippet litt gress i går. Fikk tatt ca halve plenen. Og det "betaler" jeg for i dag, for i dag har energien vært på lavmål. Har stort sett sovet meg gjennom dagen. Har ikke gått glipp av noe, for det har regnet, tordnet og blåst stort sett i hele dag. Men jeg må få energinivået opp, for til helgen skal vi være barnevakt. Det skal nok gå, tror jeg. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
shatika Skrevet 17. juli 2007 #415 Del Skrevet 17. juli 2007 Huff, å leit at du er syk Bettie Ikke noe godt å gå sånn å hangle. Håper de nye prøvene dine blir bedre og at kroppen begynner å samarbeide med deg igjen.. Glommafestivalen ja.... Nå begynner jeg nesten å lure på hvor du bor hen... Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Midnattsol Skrevet 17. juli 2007 #416 Del Skrevet 17. juli 2007 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
flowerpower Skrevet 18. juli 2007 #417 Del Skrevet 18. juli 2007 Håper du får svar på prøvene dine i dag,da! Det kan jo ikke være bra for kroppen å gå så lenge med feber som du har gjort nå? Vi får håpe været blir bedre snart. Ikke lett å bli frisk når det er sånt "kræslig" vær. Jeg har vært og tatt bilde av lungene mine idag, blir spennende. Er du på Facebook forresten? Har vært der en stund nå,- morsomt å treffe både gamle kjente og nye Tvi tvi og god bedring, Bettie. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Bettie Skrevet 18. juli 2007 Forfatter #418 Del Skrevet 18. juli 2007 onsdag 18.juni Håper også kroppen bestemmer seg for å samarbeide med meg igjen, shakita. Hei midnattsol Fikk svar på prøvene i dag, flowerpower. Nei, jeg har ikke somlet meg inn på Facebook enda. Ringte legen i dag. Både leverprøvene og senkningen viste tilbakegang, så jeg er på rett vei i hvertfall. Og heldigvis viste resultatene fra CT normale funn, og det samme gjorde bildet av lungene. Alt som er normalt er bra. Men legen sa at jeg måtte regne med en tid til å komme meg etter den kraftige infeksjonen jeg har hatt. 4-6 uker måtte jeg regne med før jeg var tilbake til normalen. Så det eneste jeg kan gjøre er å ta det med ro, og ikke presse meg. Det blir ikke lett, for jeg er ikke spesielt tålmodig når jeg føler meg ok. Har gjort litt i dag - skiftet på sengene og gjort rent på soverommet. Trengte det etter dagene med feber. Og så har jeg hentet bilen hos Frøkna. Hun skal ha ferie i tre uker nå, og trenger derfor ikke bilen. Halvdelen hadde kjøpt et kasse jordbær i dag, og flinke mannen renset dem, pakket dem og la dem i fryseboksen. Blir godt å ha til høsten. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Midnattsol Skrevet 20. juli 2007 #419 Del Skrevet 20. juli 2007 Godt med jordbær i fryseren. Jeg tenkte jeg skulle dra på hytta og plukke blåbær når den er blitt moden og god. God helg. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Bettie Skrevet 22. juli 2007 Forfatter #420 Del Skrevet 22. juli 2007 Søndag 22. juli Blåbær er også godt, Midnattsol. Skal vi se - hva har jeg gjort de siste dagene? Torsdag tok jeg huset et tak. Det trengtes nå, for Halvdelen har ikke rukket å gjøre så mye. Men det går sakte. Tørke støv - pause, støvsuge - pause osv. Brukte nesten hele dagen på det jeg ellers tar unna på et par timer. Fredag hentet jeg barnabarna. Poden hadde bestilt tur til København for seg og svigerdatter, og hun visste ikke annet enn at de skulle ut på en eller annen tur. Det var ganske fint vær fredag, så Lillefrøkna, Nurket og jeg var ute ganske lenge. Trampolina var ok både å hoppe på og sitte og leke på. Var litt spent på hvordan natta ville gå, for Nurket har det med å være våken om natta. Men vi la ham ved ti-tiden og han sov til ni neste morgen. I går var det barnas dag på Føling i Fjæra. Så jeg tok med Nurket og Lillefrøkna dit. Tok bussen ut, for jeg regnet med at det ville bli vanskelig å få parkeringsplass, noe jeg regnet rett i. Det var mange som skulle ut, så vi måtte stå i fergekø. Båten tok ikke barnevogner, så de ble fraktet over med egen båt. Det var kjempetungt å stå i fergekø og bære nurket. Lillefrøkna var kempefornøyd med programmet. Litt fra Hakkebakkeskogen, og så et par klovner med en times tull og tøys. Hun satt helt foran der det skjedde, jeg fant meg en stol og satt i bakgrunnen med Nurket. Han var også fornøyd, for han så på alle menneskene, og mennesker er moro. Hjemveien ble ganske kronglete. Igjen var det å stå i kø og vente på båten, mens barnevogna ble skysset over først. Og vi skulle rekke en buss - som hadde kjørt før tiden, så vi ventet i en drøy halvtime før neste buss kom. Nurket var litt mer urolig i natt, men etter et raskt bleieskift ved tretiden i natt, sov han til ni i dag også. Og i dag kom Poden og svigerdatter hjem. De spiste middag her før de dro hjem. Poden måtte tidlig på stadion, for sikkerhetsmøte, og Halvdelen skal jo på kamp, og jeg trenger litt fred og ro rundt meg nå. Det er kjempekost å ha barnebarna på besøk, men i og med jeg ikke er helt i form enda, kjenner jeg godt at jeg ikke har fått slappet av disse dagene. Så i dag skal jeg gjøre svært lite resten av dagen. Lillepus har kommet inn nå, og hun ligger oppå høyrehånda mi, så det er ikke helt enkelt å skrive nå. Selv om hun er liten, veier hun litt når hun ligger helt slapt og sover. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå