Gå til innhold

Sadam Henges om kort tid


Generalfrua

Anbefalte innlegg

Når USA gikk inn i Irak var nok en god del av hensikten å få tilgang til oljen. Det mener historikerne var grunnen til invasjonen av Kuwait og Golfkrigene som PappaBush satte i sving. Selvfølgelig med skalkesjulet at de skulle finne Sadam.

Så USA fikset en invasjon av Kuwait?

Olja vil de ikke gi fra seg og heller ikke styret over landet.

Høres virkelig ut som USA styrer Irak

Grunnen til at populariteten til Bush sank etter invasjonen av Irak, er jo mye på grunn av de falske opplysningene som Bushadministrasjonen la frem for å ha en grunn til å gå inn i Irak

Å si ene og alene at Irak krigen er skyld i popularitets fallet til Bush krever en meget selektiv lesning av faktorene som påvirker populariteten.

Endret av talin
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Gjest Valiant Thor

hovedsakelig er det alle løgnene han har kommet med både om den hjemmelige politiken i USA og løgner om Irak som har gjort Bush minde populær...

men du vil sikkert nekte for det og. Så for oss som ikke vet noe så kan jo du forklare oss sannheten om hvorfor Bush er mindre populær

Lenke til kommentar
Del på andre sider

men du vil sikkert nekte for det og. Så for oss som ikke vet noe så kan jo du forklare oss sannheten om hvorfor Bush er mindre populær

Vi kan begynne med den enkle, for å se om de ignorante forstår den, alle presidenter faller i popularitet.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Valiant Thor

ja jeg tenkte at du ville komme med den. Vi vet alle at alle presidenters popularitet faller. Spesielt i den andre perioden. Men tror du virkelig at det er den eneste grunnen ?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

ja jeg tenkte at du ville komme med den.

En påstand alle kan komme med i etterkant.

Vi vet alle at alle presidenters popularitet faller. Spesielt i den andre perioden. Men tror du virkelig at det er den eneste grunnen ?

Har jeg sagt det ?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Gjest Gjest 1
Det er ikke kongresen som styrer utenrikspolitiken i USA det er det presidenten som gjør. Han kunne angrepet Irak om han hadde ønsket det uten kongressen.

Det er en sannhet med svært sterke modifikasjoner.

Linken jeg googlet opp er relevant å se på i den sammenheng. Der hevdes det, som jeg er enig i, at presidenten er programforpliktet til å følge retningslinjene til sin egen administrasjon, og at Kongressen bestemmer de store trekkene.

Det skal svært mye til for at en president iverksetter verdensstore operasjoner som går fullstendig på tvers av hva Kongressen (dvs. fageksperten og andre spesialister innen ulike felt) har utarbeidet.

http://www.house.gov/paul/tst/tst2006/tst121106.htm

Lenke til kommentar
Del på andre sider

jeg regner da med at du ikke vet grunnen siden du tydeligvis nekter og svare, eller ungår og svare

:ler::legrine: Morsom du.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Valiant Thor

:roll:

vet du ikke svaret. Så bare innrøm det. Bedre det en og drive og vri deg unna med alt mulig tull.

Endret av Valiant Thor
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Så USA fikset en invasjon av Kuwait?

Jeg sier ikke de fikset det, men de utnyttet situasjonen som oppsto når Irak og Kuwait gikk i krig.

USA hadde en finger med i spillet her og

Høres virkelig ut som USA styrer Irak

Nei det er jo det jeg sier, IRAK vil ikke gi fra seg olja og styret. Men det hadde nok USA regnet med at de ville gjøre

Å si ene og alene at Irak krigen er skyld i popularitets fallet til Bush krever en meget selektiv lesning av faktorene som påvirker populariteten.

Selektiv lesing sier du, det kom fra rette raua.. Jeg har ikke sagt, om du leser alt, noen ting om ene og alene men at MYE av grunnen er Irakkrigen At populariteten faller er greit siden det er i andre periode, men kan du si at Irak-krigen ikke har hatt invirkning på presidentens popularitet??

Lenke til kommentar
Del på andre sider

]Jeg sier ikke de fikset det, men de utnyttet situasjonen som oppsto når Irak og Kuwait gikk i krig.

Og hadde det ikke vert for USA så hadde ikke Kuwait vert en egen nasjon idag.

Nei det er jo det jeg sier, IRAK vil ikke gi fra seg olja og styret. Men det hadde nok USA regnet med at de ville gjøre

Så hvorfor satt de da ikke inn en dukke regjerning?

Selektiv lesing sier du, det kom fra rette raua.. Jeg har ikke sagt, om du leser alt, noen ting om ene og alene men at MYE av grunnen er Irakkrigen At populariteten faller er greit siden det er i andre periode, men kan du si at Irak-krigen ikke har hatt invirkning på presidentens popularitet?

Raua? Nei, det kan en ikke si.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Gjest Valiant Thor

Talin,,,Talin jeg må bare få lov og appludere for din store viten om hvorfor Bush er blitt mer upopulær du har forklart det så bra uten og vri deg unna :klappe::klappe::klappe::klappe: Det står stor respekt om din enorme viten..... :sarkasme:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Valiant Thor
Merkelig å usaklige folk blir når de ikke har saklige kommentarer å komme med... :klappe:

jeg tror jeg skal ignorere deg fra nå av.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Talin,,,Talin jeg må bare få lov og appludere for din store viten om hvorfor Bush er blitt mer upopulær du har forklart det så bra uten og vri deg unna  :klappe:  :klappe:  :klappe:  :klappe:  Det står stor respekt om din enorme viten.....  :sarkasme:

:ler::hoho: Fortsatt like morsom du.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Så USA fikset en invasjon av Kuwait?

Nei, men at de intervenerte i Kuwait, og gikk til okkupasjonskrig mot Irak ti år etter, har en hovedårsak som er åpenbar for alle andre enn fanatiske USA-elskere. Nemlig olje.

Hvorfor må du minnes om at USA er en okkupasjonsmakt i Irak, og at Iraks regjering er omtrent like uavhengig som Vichy-regimet i Frankrike og Quisling-regjeringen i Norge? Videre er denne nyheten er et typisk eksempel på hvordan USA relativt enkelt styrer nyhetsbildet. Jeg vil si det er temmelig lave odds for at denne nyheten ikke er medelt Aftenposten-redaksjonen av det amerikanske militæret.

Å si ene og alene at Irak krigen er skyld i popularitets fallet til Bush krever en meget selektiv lesning av faktorene som påvirker populariteten.

Man er definitivt blind i troen, når man ikke regner Irak-krigen for å være en vesentlig faktor for den lave oppslutningen omkring Bush.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Gjest 1

Valiant Tor, du svarte ikke på innlegg #189. Du kom med en kraftig påstand, som kanskje ikke er en sannhet likevel, slik som du fremstilte det. Har du kommentar til din påstand?

Endret av Gjest 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Valiant Thor

det eneste jeg kan si er at. Jeg hørte fra min amerikanske fetter i New York som sa til meg at utenrikspolitken bestemmes av presidenten

Det er min eneste komentar. Og jeg regnet med at han viste hva han snakket om. Men om jeg har tatt feil av og tro det han sa så vel da tok jeg feil.

Endret av Valiant Thor
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...