Susan Sto Helit Skrevet 15. februar 2007 Forfatter #141 Del Skrevet 15. februar 2007 Er litt i sjokk idag jeg... Julegaven kranglet litt når han skulle legges igår, og endte med å sove fra 20.00 til 20.15, for så å få byttet bleie, renset nesa og få mer mat... Vi klarte å få han i seng igjen til 21.30. (Noe som egentlig ikke er så galt. ) Han våkner jo da vanligvis etter max 4 timer. (Gjerne 3) I natt våknet jeg, og hørte at han hadde begynt å lage smattelyder, som han ofte gjør når han begynner å tenke at det snart er på tide å spise litt. (Ingen skriking altså. Så på klokka, og så at den var 03.30! Han hadde da sovet uten en lyd i 6 timer! Tok han over i senga vår, og ga han litt mat, men kom etter litt på at han fikk samme pupp som før han la seg, noe som gjorde at den andre var langt mer sprengt! Så jeg forsøkte å bytte pupp. Men på veien fra den ene til den andre puppen, så sovnet han...! Det endte med at han ble lagt tilbake i kurven sin, og sov videre der, mens jeg måtte opp og pumpe litt, så jeg fikk sove igjen. Hadde så veldig melkespreng på den puppen han ikke hadde tatt på mange timer! Han våknet igjen 05.30. og har vært litt surklete flere ganger i morges. 05.30 var det ikke mye pupp han ville ha. Spiste litt, før han skulle sove igjen. Tror det var mest snørr som plagde han. Men det var en veldig sulten gutt som skulle opp 08.30! Nå leker han i babygymen igjen. Prater og styrer! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Caramba Skrevet 15. februar 2007 #142 Del Skrevet 15. februar 2007 Fabtastisk med seks timer søvn i strekk, da... Min gutt har vel hatt MAX 4,5 timer, tror jeg.... Nå går leggingen her bedre også. Det er slutt på 24-01.00 kveldene. Nå har han vært veldig flink og lagt seg i 21.30 til 23.30-tiden. Mest rundt halv eleve. Håper dette bare går en vei, selvsagt. Han begynner nå å bli trøttere tidligere på kvelden, merker jeg. Julegaven din høres så søt ut. Små guttebabyer er jo så herrrrrrlige, ikke sant? Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Susan Sto Helit Skrevet 15. februar 2007 Forfatter #143 Del Skrevet 15. februar 2007 Bra det går riktige veien for dere også! Guttebabyer er de aller søteste! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Svimle Skrevet 16. februar 2007 #144 Del Skrevet 16. februar 2007 Virker som dere er kommet inn i en fin rytme nå God helg! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Cr@sh Skrevet 16. februar 2007 #145 Del Skrevet 16. februar 2007 Så deilig med masse søvn... Håper helga blir fin! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
iss Skrevet 16. februar 2007 #146 Del Skrevet 16. februar 2007 *titter innom* Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Susan Sto Helit Skrevet 16. februar 2007 Forfatter #147 Del Skrevet 16. februar 2007 Har egentlig bare dårlige unskyldninger for ikke å ha skrevet noe her inne idag. Men jeg har begynt på scrappealbumet til Julegaven. Så selv om han har sovet nesten i hele dag, så har det blitt lite KG tid. Julegaven er nemlig fortsatt snørrete, og veldig slapp. Men han spiser bra, og bæsjer som normalt,og er dessuten blid, livlig og leken når ha er våken, så jeg er ikke bekymret. Han har heller ikke hatt feber. Idag lo han tydelig for første gang! Veldig godt valgt dato, siden det er 2mnd dagen hans idag! Ønsker dere en riktig god helg! Svimle: Ja, det ser lovende ut i forhold til rytme! Cr@sh: Herlig med masse søvn! Håper det fortsetter! iss: Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Cr@sh Skrevet 16. februar 2007 #148 Del Skrevet 16. februar 2007 Åh... Det er så herlig når de skratter. Lillegutten min er blitt veldig glad i storebroren sin - og har nå begynt å le når han holde rpå å styre rundt han... Herlig! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Holly Hobbie Skrevet 17. februar 2007 #149 Del Skrevet 17. februar 2007 Oi, tenk at Julegaven er 2 maaneder allerede! Saa flott at han begynner aa sove natten gjennom (har lest at 5-6 timer teller som det, nemlig). Haaper det fortsetter! Julegaven virker kjempesoet, som en skikkelig droemmebaby! Haaper vaart nurk blir like eksemplarisk! Ha en fin loerdagskveld! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Burpen Skrevet 18. februar 2007 #150 Del Skrevet 18. februar 2007 Babylatter er bare heeeeerlig! Håper formen til Julegaven snart er tipptopp igjen, og at seks-timersen er den nye "tingn" hans Hørtes hvertfall deilig ut med såpass sammenhengende søvn! Ha en fin søndag! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Susan Sto Helit Skrevet 19. februar 2007 Forfatter #151 Del Skrevet 19. februar 2007 Åh... Det er så herlig når de skratter. Lillegutten min er blitt veldig glad i storebroren sin - og har nå begynt å le når han holde rpå å styre rundt han... Herlig! ← De er helt nydelige når de skratter, ja! Har hørt at søsken er fryktelig spennende. Vet om flere småtasser som helst skulle hatt søkenene sine rundt seg hele tiden. Oi, tenk at Julegaven er 2 maaneder allerede! Saa flott at han begynner aa sove natten gjennom (har lest at 5-6 timer teller som det, nemlig). Haaper det fortsetter! Julegaven virker kjempesoet, som en skikkelig droemmebaby! Haaper vaart nurk blir like eksemplarisk! Ha en fin loerdagskveld! ← Ja, tenk at det er 2 mnd allerede! Jeg synes tiden går kjempefort! 5-6 timer teller som å sove hele natta??? Merkelig! Den som påsto det kan ikke ha blitt vekt i 03.00 tida hver natt! For meg mangler det fler timer før jeg synes han sover hele natta. Er sikker på at nurket deres også blir like eksemplarisk jeg! Babylatter er bare heeeeerlig! Håper formen til Julegaven snart er tipptopp igjen, og at seks-timersen er den nye "tingn" hans Hørtes hvertfall deilig ut med såpass sammenhengende søvn! Ha en fin søndag! ← Babylatter er noe av det beste som finnes! Formen er ikke helt tipp-topp ennå, desverre, men jeg synes han har blitt litt bedre. Det ser ut som første skikkelige søvnperiode hver natt har blitt 5 og en halv time. Ikke så ille! Desverre er han så sulten når han våkner da, at det fort blir litt ordentlig hyl og skrik hvis han ikke får godt nok tak i puppen med en gang. Skulle nok egentlig ønsket at han hadde en sånn økt til etterpå da... Men da våkner han som regel hver 2. -3. time etterpå. (Og oftere på morgenkvisten.) Håper du har hatt en fin helg! Idag skal vi endelig på barselgruppe-treff på helsestasjonen. Det er første gangen, og jeg er veldig spent. Akkurat nå sover han, og jeg håper han sover en stund frammover, så det nesten bare er å gi mat, skifte bleie, og gå, når han våkner. Men det er vel litt mye å håpe at han sover nesten to og en halv time... Skal forsøke å få veid han også, når vi først er på helsestasjonen. Er litt bekymret for at han ikke spiser så mye som han pleier nå som han har vært litt tufs... Synes det er greit å få se hvor mye/lite han har gått opp siden sist. Han bør jo ha gått opp omtrent en kilo siden forrige veiing. Er greit å vite om jeg kanskje heller burde pumpe ut litt først, før han får, så han hvertfall får litt av den feite melka. Har slitt litt med at Julegaven har vært litt krakilsk midt på natta de siste dagene. Han blir ilsint, og vi forstår ikke helt hvorfor. Jeg tror det kan ha noe med at hen ikke får helt tak i puppen i halvsøvne, og er kjempesulten. Det er uansett mer slitsomt enn det har vært før, for jeg må våkne helt for å forsøke å finne ut hva det er. Jeg tror også han har vært litt overstimulert de siste dagene, for han har hatt veldig vanskelig for å finne roen selv. Og klarer sjelden å sove noe særlig mer enn en halvtime av gangen. Jeg tror vi må prøve noen nye triks snart! Og så liker han visst ikke Mei-Taien lenger... Har forsøkt å ha han litt oppi der de siste dagene, men han blir bare kjempesint etter veldig kort tid. Vet ikke om det er fordi vi har brukt den lite i det siste, eller om det er at han ikke er helt trygg på at jeg forsøker ny sittestilling på han? :klø: Men der hører jeg noen som ligger og småroper, så jeg får vel gå og se hva han vil. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Susan Sto Helit Skrevet 19. februar 2007 Forfatter #152 Del Skrevet 19. februar 2007 Skulle egentlig ha begynt å kle på Julegaven og komme oss avgårde... Men han sovnet nettopp, og jeg orker ikke ha helt overtrøtt unge på første barselgruppetreffet, så jeg lar han sove litt til. Vi får heller skifte bleie rett før vi går derfra igjen, og veie samtidig. Jeg hadde tenkt til å beregne tid til det først. Tipper jeg bare tar han i Babybjørnen bort til helsestasjonen. (Eller Mei-Taien, hvis han ikke blir altfor sint av det. ) Fikk han til å sitte litt i babybjørn isted, og da var det greit. Tror han liker å ha oversikten. I Mei-Taien ser han ikke så mye, for det blir mer en pose rundt han. Vi har max 5 min å gå da, så det blir uansett ikke så lenge. Og det er mye møl å ta opp vogna bare for det. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Burpen Skrevet 19. februar 2007 #153 Del Skrevet 19. februar 2007 Har du sydd Mei Tai selv, eller har du kjøpt? Jeg driver og psyker meg opp til å sy en selv, men vet ikke helt hvordan jeg skal komme igang... Første bud er vel å finne ut åssen man får i undertråden på symaskinen Håper det var hyggelig på barselgruppetreff ...skjønner forresten godt at du syns det er stress å ordne med vogn for en fem-minutterstur! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Xania Skrevet 19. februar 2007 #154 Del Skrevet 19. februar 2007 Spennende med første barseltreff i dag, håper det var koselig! Skjønner godt vognproblematikken! Her står vogna i kjellerboden, og jeg ser ikke for meg at den blir dratt opp og ned trappa mer enn nødvendig, så det blir nok absolutt nødvendig med en eller flere bæredingser når knøttet kommer! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Susan Sto Helit Skrevet 19. februar 2007 Forfatter #155 Del Skrevet 19. februar 2007 (endret) Har du sydd Mei Tai selv, eller har du kjøpt? Jeg driver og psyker meg opp til å sy en selv, men vet ikke helt hvordan jeg skal komme igang... Første bud er vel å finne ut åssen man får i undertråden på symaskinen Håper det var hyggelig på barselgruppetreff ...skjønner forresten godt at du syns det er stress å ordne med vogn for en fem-minutterstur! ← Jeg fikk Mamma til å sy Mei Tai til meg, Burpen. Er kjempefornøyd med den! Hun sa den var veldig lett å sy, så jeg synes ikke du burde trenge så mye oppsyking for å gjøre det. Det finnes vel en bruksanvisning til symaskinen.... Der står det sikkert hvordan man får på undertråden. Barseltreffet var hyggelig, men vi var bare tre stykker. Og begge de andre hadde jenter... Håper det kommer noen med gutter neste gang. Var veldig glad jeg ikke drasset opp vogna. Ble babybjørn på magen, og stelleveskepå ryggen... Kjempestilig! Spennende med første barseltreff i dag, håper det var koselig! Skjønner godt vognproblematikken! Her står vogna i kjellerboden, og jeg ser ikke for meg at den blir dratt opp og ned trappa mer enn nødvendig, så det blir nok absolutt nødvendig med en eller flere bæredingser når knøttet kommer! ← Barseltreff var veldig koselig. Men jeg håper de som ikke kom idag kommer neste gang. Det blir så lite ut av det hvis vi bare er tre. Men de to andre var veldig hyggelige! Det er mindre stress å dra vogna opp og ned enn jeg trodde. Dessuten er det jo mye bedre når vi skal gå litt. (Og det skal vi som regel.) Men å putte Julegaven i Babybjørn/Mei Tai og løpe en kort tur på butikken er absolutt mer lettvint. Han trivdes godt også, og sov i den på tur til helsestasjonen, og sovnet nesten på tur hjem.... Har tenkt at det kom til å bli endel bæring, så jeg har stelleveske som gjøres om til ryggsekk. Det var jeg glad for idag. Det er kjekt å bare ha den på ryggen når man ikke tar vogna. Kjennte at turen til Helsestasjonen var nok for ryggen/skuldrene mine når det gjelder bæring i babybjørn. Håper jeg klarer å venne Julegaven litt mer til Mei Tai igjen, så vi virkelig kan ta korte småturer i butikker frammover. Men så lenge jeg ikke synes han er helt frisk, blir det ikke noe mer tur ut. Endret 19. februar 2007 av Susan Sto Helit Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Burpen Skrevet 20. februar 2007 #156 Del Skrevet 20. februar 2007 Godt å høre at mamman din sa det var lett å sy MeiTai. Da kan det jo hende det er overkommelig for meg, hvertfall... Fant du oppskrift på nettet? Vi fikk den symaskinen etter svigermor, og fant ingen bruksanvisning, men jeg skal nok finne utav det allikevel! Hørtes litt stusselig ut med tre stk på barseltreff, får håpe som du sier, at det kommer flere seinere! Men samtidig, så trenger man ikke være så mange for å ha det hyggelig :rosasmil: Håper Julegaven snart blir frisk som en fisk, og at dere får en fin dag! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Susan Sto Helit Skrevet 20. februar 2007 Forfatter #157 Del Skrevet 20. februar 2007 Oppskrift på Mei Tai finnes på nett, ja. Mamma klarte faktisk å finne den selv, og hun er ingen kløpper på nettet! Mamma er nok endel flinkere til å sy enn f.eks. meg, men jeg har lest den oppskriften, og jeg er halt sikker på at jeg skulle fått det til selv. (har ikke symaskin i hus da, så det var derfor jeg la inn ønske hos mamma istedenfor.) Nå ligger han faktisk og sover i Mei Taien, så jeg tror vi har blitt venner med den igjen. I natt sov Julegaven faktisk natten gjennom! Vi snakker da ni timer i strekk, fra 21.00 til 06.00! Jeg våknet nok en gang i løpet av natta og lurte på hva som skjedde, men sovnet fort igjen. Lå faktisk og ventet på at han skulle våkne, for jeg hadde sånn melkespreng! Pumpet litt når han våknet, så ikke puppen skulle være for hard å ta. Og så pumpet jeg etterpå, så jeg ikke hadde vondt lenger. Og så sovnet vi begge igjen, og sov til ni... (Jeg var av en eller annen grunn for trøtt til å stå opp åtte idag... ) De site dagene har han også begynt å smile til tranflaska... Gliser når jeg henter den fra kjøleskapet og setter den så han ser den. Gir han tran fra oppvarmet teskje. Heller i han litt og litt, og det går veldig fint. Og så tar jeg selv med en gang etterpå. Tydelig han synes det er spennende med noe annet enn bare melk. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Burpen Skrevet 20. februar 2007 #158 Del Skrevet 20. februar 2007 Jeg har finni et par oppskrifter på nett jeg også. De ser ganske like ut, så det er vel en sånn ca standard på dem! Hørtes herlig ut med en god natts søvn, selvom puppene var nærmest eksplosjonsfarlige når morgenen kom Smiler han til tranflaska!? Tenk hvor vondt lunka melk fra puppen må være når man smiler til tranflaska... Herlige Julegaven! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Cr@sh Skrevet 20. februar 2007 #159 Del Skrevet 20. februar 2007 Så flink Julegaven er til å ta tran da... Smile til tranflaska, ja... Tipper det er som forduftet når han runder 3 år... Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Susan Sto Helit Skrevet 20. februar 2007 Forfatter #160 Del Skrevet 20. februar 2007 Har egentlig ikke noe håp om å få han til å fortsette å ta tran etter at jeg begynner å jobbe. Det er nok greit så lenge jeg tar det selv. (Og jeg synes ikke det er SÅ ille! ) Men når jeg skal i jobb, og Mannen skal gi han tran, så tar det nok fort slutt. Jeg lærte hvertfall tidlig at dersom pappa ikke spiste noe, så var det noe men ikke trengte å like! Men det er jo ingen som har fortalt Julegaven at tran smaker vondt. Og for han smaker det nok bare anderledes enn morsmelk. Jeg synes nå at lunket melk smaker ganske ekkelt jeg da... Så det er vel ikke utenkelig at smaksoppfatningene endres litt etter hvert også? Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå