Gå til innhold

Vill jeg og andre ikke kristne brenne i helvete


Gjest Valiant Thor

Anbefalte innlegg

Heldigvis for ikke-kristne tror de ikke på helvette. Og hvordan kan man komme til en plass som ikke man tror på, eller som ikke finnes?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Gjest Valiant Thor

Og hva var du før du ble reinkarnert til menneske?

jeg var menneske. Hinduer tror man begynner som en organsime og utvikler seg og når man først har blitt menneske forblir man menneske. Det er buddhister som tror at man blir dyr eller plante dette er sjelevandring som er noe annet en hva hinduister tror

Det er merkelig at ingen nevner at dyr av forskjellig art blir reinkarnert, men at de tror at mennesker kan bli til dyr i et tenkt neste liv.

Hinduister tror ikke at mennesker kan bli dyr. Men buddistene gjør det

Hvorfor er dette en ønsketenkning? kanskje kanskje ikke

Er ikke hinduistene fornøyd med det livet de lever i dag?

noen er det andre er det ikke.

I så fall kan jeg trygt anbefale kristendommen.

Og jeg kan også trygt anbefale kristendommen. Selv om jeg er hindu

Den må da ha en tro som er lettere og godta, enn det hinduistene har?

Hvorfor det ?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Heldigvis for ikke-kristne tror de ikke på helvette. Og hvordan kan man komme til en plass som ikke man tror på, eller som ikke finnes?

Hvis helvete ikke finnes, da tror jeg neppe at du kommer dit, men hvis det finnes, da spiller det ingen rolle om du tror at det finnes, eller ikke.

Da er det du som bestemmer om du skal komme dit eller ikke, ifølge Guds ord.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hvis helvete ikke finnes, da tror jeg neppe at du kommer dit, men hvis det finnes, da spiller det ingen rolle om du tror at det finnes, eller ikke.

Da er det du som bestemmer om du skal komme dit eller ikke, ifølge Guds ord.

Jeg var ingen plasser før jeg ble, og havner ingen plasser når jeg dør. Dette har jeg heldigvis forsonet meg med.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Er ikke hinduistene fornøyd med det livet de lever i dag?

noen er det andre er det ikke.

I så fall kan jeg trygt anbefale kristendommen.

Og jeg kan også trygt anbefale kristendommen. Selv om jeg er hindu

Den må da ha en tro som er lettere og godta, enn det hinduistene har?

Hvorfor det ?

Det må da være lettere og mer innbydende å tro at en får et evig og fullkomment liv etter døden, enn å tro at en må bli reinkarnert en hel masse ganger, for at en for hver gang skal komme opp på et høyere nivå?

Og hva ender det til sist opp med?

Og hvis en ikke har oppført seg riktig, så kommer man vel heller ikke høyere opp i neste liv heller?

Kanskje en evig rundgang på jakt etter et bedre liv, som en kanskje aldri oppnår?

Som kristen kan jeg iallfall garantere et adskillig bedre liv her nede på jorden.

Også om en er omgitt av fiender på alle kanter. (Utsagn fra kristne i muslimske land)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Valiant Thor
Det må da være lettere og mer innbydende å tro at en får et evig og fullkomment liv etter døden, enn å tro at en må bli reinkarnert en hel masse ganger, for at en for hver gang skal komme opp på et høyere nivå?

Og hva ender det til sist opp med?

Og hvis en ikke har oppført seg riktig, så kommer man vel heller ikke høyere opp i neste liv heller?

Kanskje en evig rundgang på jakt etter et bedre liv, som en kanskje aldri oppnår?

Som kristen kan jeg iallfall garantere et adskillig bedre liv her nede på jorden.

Også om en er omgitt av fiender på alle kanter. (Utsagn fra kristne i muslimske land)

Klart det er enklere. Og tro det kristendommen gjør men for meg er hinduismen veien til sannheten akkurat som kirstendommen er det for deg

det ender opp med at man blir et med Gud med skaperverket man blir Avatarer som i hinduismen er en som er et med alt synlig og usynlig men fremdels ingen Gud

Man kommer høyere og høyere for vært liv men noen bruker lenger tid på og nå målet. Man lærer i løpe av livene. Man blir renkanert helt til man er fri for all karma. Og dette tar lengre tid for noen og kortere tid for andre

det er ingen evig jakt. Det er et mål som nås

kan du egentlig garantee det ?

hindusimen har ingen fiender. Vi respekterer alle religioner og alle mennesker uansett tro. I motseting til kristendommen

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Hinduister tror ikke at mennesker kan bli dyr. Men buddistene gjør det

Det stemmer ikke. Den mest utbredte troen i India innebærer bla at mennesker kan bli gjenfødt som dyr, for å straffes pga dårlig karma.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Klart det er enklere. Og tro det kristendommen gjør men for meg er hinduismen veien til sannheten akkurat som kirstendommen er det for deg

det ender opp med at man blir et med Gud med skaperverket man blir Avatarer som i hinduismen er en som er et med alt synlig og usynlig men fremdels ingen Gud

Man kommer høyere og høyere for vært liv men noen bruker lenger tid på og nå målet. Man lærer i løpe av livene. Man blir renkanert helt til man er fri for all karma. Og dette tar lengre tid for noen og kortere tid for andre

det er ingen evig jakt. Det er et mål som nås

kan du egentlig garantee det ?

hindusimen har ingen fiender. Vi respekterer alle religioner og alle mennesker uansett tro. I motseting til kristendommen

Det siste stemmer dårlig med meldingene fra India, hvor hinduister har drept mange kristne som har konvertert fra hinduismen.

Hvorfor dreper de de kristne hvis de ikke ser på dem som en trussel og fiende?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Valiant Thor
Det stemmer ikke. Den mest utbredte troen i India innebærer bla at mennesker kan bli gjenfødt som dyr, for å straffes pga dårlig karma.

Hinduismen har 1000 vis av rettninger. Og den rettning jeg tror så tror vi ikke på at mennesker blir dyr. Hinduismen er en ekstremt avansert religion.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hinduismen har 1000 vis av rettninger. Og den rettning jeg tror så tror vi ikke på at mennesker blir dyr. Hinduismen er en ekstremt avansert religion.

Da synes jeg du skal presisere det bedre når du skriver. Når du uttaler deg som du gjør gir du inntrykk av at ingen hinduister tror man gjenfødes som dyr, når dette egentlig bare gjelder en liten gruppe innenfor hinduismen.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Valiant Thor
Da synes jeg du skal presisere det bedre når du skriver. Når du uttaler deg som du gjør gir du inntrykk av at ingen hinduister tror man gjenfødes som dyr, når dette egentlig bare gjelder en liten gruppe innenfor hinduismen.

Du har rett,,,,Jeg skal ikke gjøre denne grussome feil igjen. Jeg ber i dyp udmyket om unskylding for min feill

jeg skal gå skammekroken og tenke og angre over det jeg gjorde.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest runehera
Heldigvis for ikke-kristne tror de ikke på helvette. Og hvordan kan man komme til en plass som ikke man tror på, eller som ikke finnes?

heldigvis for ikkje kristne fekk dei sin vilje, å sleppa å komma til himmelen men istadenfor til helvete - i deiras situasjon -.

ein sannhet er noko som ein blir nødt til å bøya seg for før eller seinare. på samme måte som du må bøya deg for at du er eit menneske, må du bøya deg for at det er ein himmel å vinna eller som ein kunne ha vunnet og eit helvete å unnfly eller som ein kunne ha unnfly. :) før eller seinare så må du det! alle, absolutt alle, skal bøya seg for Ham. :)

Endret av runehera
Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 1 år senere...
Gjest Hatt
Blir vel bare lunket øl å få der nede ... Øl skal ligge i avkjøling i havet festet til båtripa mens vi seiler stille ut i rom sjø.

Sjø og øl hører ikke sammen!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Jeg inviterer herved alle ikke-kristne om å heller ta seg en tur på Hytten til meg når enden er nær. Det er mye mer stas.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest heavenly

Hvis det finnes en himmel så tror jeg ikke det blir så veldig fullt der oppe. For det er ikke mange sjeler som klarer å holde sin sti så ren at de fortjener en plass der, alt for mange kristne som blir litt skinnhellige og ser ned på ikke-kristne og det er en synd.

Jeg tror vi møtes på samme sted alle sammen, i det evige intet, så vi får passe på å nyte livet her og nu.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Gjest Gjest

Religion er noe mennesker har lagd fordi vi ikke vet hvor vi kommer fra.Vi har alltid trodd på et eller annet,og trøstet oss med det.Noen tror at vi kommer til himmelen,noen tror vi blir reinkarnert,og det har blitt religion ut av det.Og mange vil at alle andre skal tro på det samme som de og da blir det krangel.Bibelen har mennesker skrevet,om jesus(som jeg tror fantes) osv.og mange "eventyrhistorier".Men folk har sagt den kommer fra gud fordi de vil at alle skal leve etter den.(man kan jo se at den er skrevet av menn pga.hva de skriver om kvinner...)Og på den tiden var folk litt mer uvitende. Nei jeg tror ikke vi kommer til verken himmel eller helvete for det finnes ikke.Hvis jeg ikke får bevis.Og ingen har det så da er det nok umulig.Folk kan tro på hva de vil,men de VET ikke.Det er irriterende med mange religioner,at de sier at de vet.Det er jo derfor det heter tro,nettopp fordi man tror. Så det virker som at bare man er kristen så kommer man til himmelen uansett hvor mye galt man gjør.Men er man ikke kristen men gjør alt riktig så kommer man til helvete?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hvordan kommer en til helvete, egentlig? Det må da være et jævla avansert transportbyrå som holder til et sted?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Keitel

Det er jo uansett i helvete alle de morsomme menneskene er.

Te-party og duemating i himmelen kan dere ha for dere selv, jeg skal rocke kåken på et langt varmere sted!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...