Gå til innhold

Vill jeg og andre ikke kristne brenne i helvete


Gjest Valiant Thor

Anbefalte innlegg

Fortsetter under...

La godtfolket sitte og spele harpe og synge salmer der oppe, så tek me heller ein øl og ein fest nede i kjellaren.

Blir vel bare lunket øl å få der nede ... Øl skal ligge i avkjøling i havet festet til båtripa mens vi seiler stille ut i rom sjø.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest runehera

aline: sant det, er ikkje dei kristne som skal dømma verden. er Gud som skal dømma verden.

fleire usanne, falske kristne, enn sanne kristne. viktig å skilla mellom sann kristen tru og religiøsitet! ;) den einaste synda som fører til helvete er å ikkje ta imot Jesus som sin Herre og Frelsar. i hindusime blir ein liksom gjenfødt etter døden, i kristen tru blir ein gjenfødt når ein blir frelst! ;) bevis godt nok når ein først er født på ny! ;)

du er ikkje-troande med mindre du trur på Jesus.

dei som trur er allerede dømt! ka skal Gud bruka dei ulydige til? er ikkje plass for syndarar i himmelen! himmelen er 100% fullkommen!

Gud skapte ein gong mennesket som fullkomment. men der Adam feila, der feila ikkje Jesus! ;) mennesket i seg sjøl er ikkje brukbart til noko som helst! men Gud er! du må velga sjøl ka gud du vil ha, nok av fantasiguder, avguder du kan påkalla! men dei kan berre ødelegga deg! satan kom for å stjela,drepa og ødelegga! Jesus kom med liv og overflod!

King James: satans hensikt er å føra mennesket mest mulig langt vekk ifrå Gud, med å forblinda mennesket med å påvirka dei til å mekka sin egen stolthet! som satan ville vera gud sjøl, vil han påvirka menneskene til det samme.

Bobcat: skal lova deg at helvete er fælt!!!!!! bibelen snakker mykje om helvete! skal gi deg eit døme på at helvete er fælt! dette blir litt å lesa, men er absolutt verdt det!

23 Da han slo øynene opp i dødsriket, hvor han var i pine, så han Abraham langt borte og Lasarus ved hans side. 24 Han ropte: «Far Abraham, forbarm deg over meg og send Lasarus hit, så han kan dyppe fingertuppen i vann og svale tungen min. For jeg pines i denne flammen.» 25 Abraham svarte: «Husk, mitt barn, at du fikk dine goder mens du levde, og da fikk Lasarus det som var vondt. Nå trøstes han her, mens du er i pine. 26 Og dessuten er det en dyp kløft mellom oss og dere, slik at ingen kan komme herfra og over til dere, om de så ville, og ingen fra dere over til oss.» 27 Da sa den rike: «Så ber jeg deg, far, at du sender ham 28 til mine fem brødre hjemme hos min far for å advare dem, så ikke de også skal komme til dette pinens sted.» 29 Men Abraham sa: «De har Moses og profetene; de får høre på dem.» 30 Han svarte: «Nei, far Abraham, men kommer det noen til dem fra de døde, vil de omvende seg.» 31 Abraham sa: «Hører de ikke på Moses og profetene, så lar de seg heller ikke overbevise om noen står opp fra de døde.»

(Luk. 16)

11 Jeg så en stor, hvit trone og ham som satt på den. Jord og himmel svant bort for hans åsyn og var ikke lenger til. 12 Og jeg så de døde, både store og små: De stod foran tronen, og bøker ble åpnet. Så ble en annen bok åpnet, livets bok. Og de døde ble dømt etter det som stod skrevet i bøkene, etter sine gjerninger. 13 Havet gav nå sine døde tilbake, og døden og dødsriket gav tilbake de døde som var der, og enhver ble dømt etter sine gjerninger. 14 Så ble døden og dødsriket kastet i ildsjøen – og ildsjøen, det er den annen død. 15 Og om noen ikke var skrevet inn i livets bok, ble han kastet i ildsjøen.

(Åp. 20)

20 Men dyret ble grepet og sammen med det den falske profeten, han som gjorde under i dyrets tjeneste og med dem forførte alle som tok dyrets merke og tilbad bildet av det. Begge ble de kastet levende i ildsjøen som brenner med svovel.

(Åp. 19)

10 Øksen ligger allerede ved roten av trærne; hvert tre som ikke bærer god frukt, blir hogd ned og kastet på ilden. 11 Jeg døper dere med vann til omvendelse. Men han som kommer etter meg, er sterkere enn jeg. Jeg er ikke engang verdig til å ta av ham sandalene. Han skal døpe dere med Hellig Ånd og ild. 12 Han har kasteskuflen i hånden og skal rense kornet på treskeplassen. Hveten sin skal han samle i låven, men agnene skal han brenne opp med ild som aldri slokner.»

(Matt. 3)

17 Et godt tre bærer god frukt, et dårlig tre bærer dårlig frukt. 18 Et godt tre kan ikke gi dårlig frukt, og et dårlig tre kan ikke gi god frukt. 19 Hvert tre som ikke bærer god frukt, blir hogd ned og kastet på ilden.

(Matt. 7)

40 Og likesom ugresset blir sanket sammen og brent på ilden, slik skal det gå ved verdens ende: 41 Menneskesønnen skal sende sine engler ut, og de skal sanke sammen og ta bort fra hans rike alt som fører til fall, og alle som gjør urett. 42 Så skal de kaste dem i ildovnen, der en gråter og skjærer tenner. 43 Da skal de rettferdige skinne som solen i sin Fars rike. Den som har ører, hør!

(Matt. 13)

44 der marken ikke dør og ilden ikke slokner.

(Mark. 9)

5 Jeg er vintreet, dere er grenene. Den som blir i meg og jeg i ham, han bærer mye frukt, men uten meg kan dere intet gjøre. 6 Den som ikke blir i meg, blir kastet utenfor som en gren og visner. Og grenene samles sammen og kastes på ilden, og de brenner.

(Joh. 15)

7 Men de himler og den jord som nå er, har dette Guds ord spart til ilden; de holdes oppe inntil dommens dag da de ugudelige skal gå fortapt.

(2.Pet. 3)

28 Vær ikke redde for dem som dreper legemet, men ikke kan drepe sjelen. Frykt heller ham som kan ødelegge både sjel og legeme i helvete.

(Matt. 10)

5 Jeg skal vise dere hvem dere skal frykte: Frykt ham som først kan slå i hjel og så har makt til å kaste i helvete. Ja, jeg sier dere: Det er ham dere skal frykte!

(Luk. 12)

13 Gå inn gjennom den trange port! For vid er den porten og bred er den veien som fører til fortapelsen, og mange er de som går inn gjennom den. 14 Men trang er den porten og smal er den veien som fører til livet, og få er de som finner den.

(Matt. 7)

9 Straffen deres blir en evig fortapelse borte fra Herrens ansikt og fra hans herlighet og makt,

(2.Tess. 1)

9 En tredje engel fulgte etter dem og ropte med høy røst: «Om noen tilber dyret og bildet av det og tar imot merket på pannen eller hånden, 10 skal han få drikke av Guds vredes vin som er skjenket opp ublandet i hans harmes beger, og han skal pines med ild og svovel for øynene på de hellige engler og Lammet. 11 Røyken fra deres pinsel stiger opp i all evighet – verken natt eller dag får de ro, de som tilber dyret og dyrets bilde og tar imot dets navn til merke.»

(Joh. Åp. 14)

er ikkje menneskene som har skreve bibelen men Den Hellige Ånd. :)

kjekkare å fylla seg med Den Hellige Ånd! ;) drikk dere ikke drukken på vin for det fører berre til utskeielser men fyll dåke heller med Ånden! ;) men seff., fri vilje! :)

Madam Felle: det er ikkje det at Gud er ond, for Han er god! men det er det at han er 100% hellig,100% fullkommen,100 syndfri. Han tåler ikkje synd. derfor kan ikkje mennesket ha samfunn med Gud uten i Ånd og Sannhet. derfor må ein bli født på ny!!!!!!!!!! av Den Hellige Ånd!!! :) som er Jesu Ånd... og Jesus er veien,sannheten og livet. :)

alle som er født på ny veit ka som skjer! dei har opplatne auger, fordi som ufrelst har ein eit slør framfor ansiktet, ein er rett og slett forblinda. men når ein blir frelst får ein opplatne auger,sløret blir fjerna,ein ser sannheten og sannheten setter fri!!!

helvete er faktisk kun beredt for djevelen og hans engler. men pga. den frie viljen som mennesket har er det ikkje så mykje å gjera når ein misbruker den.

KR-øst: gode poeng! ;)

Pastor Knut: både rett og feil begge deler! Gud er på ein måte avhengig av oss men på ein måte ikkje avhengig av oss. ellers hadde me ikkje vore Kristi legeme, noko som vi er. :) me er kroppen, verktøyet, Han er Ånden! :) Jesus er hovudet, dei frelste (menigheten, alle frelste på jord) er Hans kropp. :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest runehera
Hva er denne higen etter å komme til himmelen? Hvorfor kan man heller ikke forsone seg med tanken på død og intet?

fordi evig pine i helvete er så forferdelig at mennesket ikkje kan forstå da mens dei lever som mennesker på denne jord.

mens himmelen er det motsatte.

seff. vil ein til himmelen når ein veit ka ein kan/er bli(tt) frelst ifrå!:)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest runehera
Det Jesus gjorde og sa....er blitt gjort av mange.

ingen menneske har beseira satan, ingen menneske har vore syndfri, ingen menneske har elska verden så høgt. det er så mangt! men dette er det viktigaste!

:) tegn og under og mirakel har ingen verdi uten at det skjer i Jesu navn, i Den Hellige Ånd.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

fordi evig pine i helvete er så forferdelig at mennesket ikkje kan forstå da mens dei lever som mennesker på denne jord.

mens himmelen er det motsatte.

seff. vil ein til himmelen når ein veit ka ein kan/er bli(tt) frelst ifrå!:)

Og egentlig er du bare redd for å dø og råtne som resten av oss..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Eg har ein meir handgripeleg far her nede på jordoverflata. Uansett kor ulydig eller dum eg er eller har vore, så ville han aldri straffa meg med evig pinsle. Anten er det biletet kyrkja har tekna av Gud for meg feil, eller så er han slett ikkje så god som kristenfolket vil ha det til.

Til Pastoren: Eg vil og føretrekkje å ha pilsen hengande etter meg i snekka på ein sval sommardag, men kresen på ølet er eg ikkje :)

Eg er ikkje redd for Helvete rett og slett fordi heile idéen om evig liv blir litt for absurd for meg. Det er mogleg slike tankar har dukka opp sidan menneska er forgjengelege og forfengelege på same tid.

Dersom eg tek feil, så skal eg forsøkje å gratulere dykk alle før eg tek heisen ned. Før den tid skal eg leve det einaste livet eg så langt kjenner til.

Endret av Bobcat
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest runehera
Og egentlig er du bare redd for å dø og råtne som resten av oss..

hadde eg vore ufrelst hadde eg VIRKELIG hatt noko å bekymra meg for, men eg har Jesus og då har eg ingenting å frykta! :) men redd, det var eg før eg blei frelst! no har eg ingenting å vera redd for! ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

er ikkje menneskene som har skreve bibelen men Den Hellige Ånd. :)

Jeg forstår godt at du selv er overbevist om dette, men jeg synes ikke det er riktig å fremlegge dette som en sannhet slik du gjør. Bibelen er skrevet av mennesker, men man kan godt mene forfatterne ble inspirert av Den Hellige Ånd.

Poenget mitt er vel at vi kan alle tro og mene hva vi vil, men jeg synes ikke det er riktig å fremlegge en slik kraftig påstand som en sannhet.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Valiant Thor
hadde eg vore ufrelst

Jeg tror det er akkurat det du er. For en som er virkelig frelst går ikke rundt og sier eller skriver det over alt. Han eller hun holder det for seg selv. Som en vakker gave som Gud har gitt dem. En som sier det høyt er sansynligvis bare frelst i sin egen fantasi. Og man sier ihvertfall ikke at alle andre som ikke er frelst ender i helvete. Og den Guden du tror på er jo sadistisk

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Gjest Valiant Thor

King James: satans hensikt er å føra mennesket mest mulig langt vekk ifrå Gud, med å forblinda mennesket med å påvirka dei til å mekka sin egen stolthet! som satan ville vera gud sjøl, vil han påvirka menneskene til det samme.

Jeg vet det. Det er derfor jeg ikke tror på et ord hva du sier. Siden djevelen kommer i mange former og går igjennom mange steder. Så for alt vi vet kan jo du være en av djevelens medhjelpere som prøver og lure oss

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Valiant Thor
King James: ja, gi opp deg sjøl og begynne å stola på Gud. la Jesus bli din rettferdighet...

:)

Beklager nå forstår jeg ikke helt hva du mener

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest runehera
Eg har ein meir handgripeleg far her nede på jordoverflata. Uansett kor ulydig eller dum  eg er eller har vore, så ville han aldri straffa meg med evig pinsle. Anten er det biletet kyrkja har tekna av Gud for meg feil, eller så er han slett ikkje så god som kristenfolket vil ha det til.

Til Pastoren: Eg vil og føretrekkje å ha pilsen hengande etter meg i snekka på ein sval sommardag, men kresen på ølet er eg ikkje :)

Eg er ikkje redd for Helvete rett og slett fordi heile idéen om evig liv blir litt for absurd for meg. Det er mogleg slike tankar har dukka opp sidan menneska er forgjengelege og forfengelege på same tid.

Dersom eg tek feil, så skal eg forsøkje å gratulere dykk alle før eg tek heisen ned. Før den tid skal eg leve det einaste livet eg så langt kjenner til.

den jordiske far din er heller ikkje fullkommen, slik som Gud er! kyrkja har eit bilde, mykje religiøsitet i bildet. religiøsitet = ikkje bra! noko bra med kyrkja, mykje ikkje bra! eg foretrekker at Den Hellige Ånd får styra det som Han vil og ikkje som staten eller ufrelste mennesker vil. :) mange ufrelste prestar,osv. Gud er god og det kan sanne troande, frelste mennesker bekrefta! usanne kristne kan gi deg feil bilde® av Gud. det er bibelens bilde av Gud som er det rette.

eg var virkelig redd for helvete før eg blei frelst! då hadde eg grunn til det!

når du har funne ut at du har tatt feil er det tilgivelse å få visst du vil ha! ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Gjest Valiant Thor

Det kunne vært interessant å høre fra de som tror på reinkarnasjon:

Tror dere at kristne, og alle andre blir reinkarnert, eller er det bare for de som tror på dette?

Alle uansett hva de måtte være blir reinkanert. Tror nå jeg da. Og det gjelder hovedtallet av hinduer og buddister. Vi tror at alle blir reinkanert uansett tro

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest runehera
Jeg forstår godt at du selv er overbevist om dette, men jeg synes ikke det er riktig å fremlegge dette som en sannhet slik du gjør. Bibelen er skrevet av mennesker, men man kan godt mene forfatterne ble inspirert av Den Hellige Ånd.

Poenget mitt er vel at vi kan alle tro og mene hva vi vil, men jeg synes ikke det er riktig å fremlegge en slik kraftig påstand som en sannhet.

eg framlegger sannheten til dei som har ører å høyra med. ikkje til døve ører eller forherda hjerter. forfatterne ble inspirert av Den Hellige Ånd, det stemmer! Den Hellige Ånd skreiv bibelen gjennom mennesker med andre ord. er ikkje for ingenting det heiter Guds Ord. ;)

alle kan tru og meina ka dei vil, men det fører ingen frelse med seg å tru på løgnen. då er det viktigare at dei som lever i sannheten forkynner sannheten. :) trua kjem av forkynnelsen og forkynnelsen kjem av Ordet. er det ingen som forkynner er det heller ingen som kommer til tru. ;) sannheten er alt som står i Guds Ord. og det trur eg på! ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...