Gå til innhold

Å vise forståelse....


Gjest Gjest_olahv_*

Anbefalte innlegg

Gjest Gjest_olahv_*

Kom over e-mailer på vår "felles" pc,fra min samboers eks. De inneholdt ikke annet enn vitser. Spurte min samboer om det var noen spesiell grunn til at han hadde hennes adresse,og sendte mailer. Og hvorfor hadde hun ikke slettet de? Var det med hensikt? Hun visste godt at jeg ikke likte at de hadde kontakt... Etter mye om og men kom det frem at hun hadde gjort dette for å "teste" meg,om jeg "kontrollerte" henne,og ga en forholdsvis grei forklaring hvorfor/hvordan. Jeg sa at det var et "greit" svar som jeg var villig til å slå meg til ro med. MEN jeg sa helt klart ifra at jeg slett ikke likte at de hadde kontakt. Da ble hun sint,og sa at når det var greit for henne,så fikk det jammen være greit for meg også... Det måtte jeg bare godta... Det ble tilslutt en såpass heftig krangel,om mange flere lignende situasjoner også,at det ble slutt mellom oss i løpet av kvelden,etter 3 år... Skulle jeg bare ha føyet meg og godtatt hennes meninger,når mine følelser sa noe helt annet? Nå er jeg bare trist og lei meg.... :forvirret:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Tror det er for å hevde sin uavhengihet ovenfor meg... Dvs hun sier hun er glad i meg,men jeg gjør som jeg vil så lenge jeg selv finner det riktig.Hun sier også at hun føler at jeg "kontrollerer" henne,enda jeg ofte er borte på jobb en uke av gangen. Har prøvd å ringe/sende mld minst mulig da,så hun ikke skulle føle dette. Men da blir det galt også... :forvirret:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ble vitsemailen kun sendt til henne eller var hun en av flere på en mailingliste han sendte vitser til? Hadde hun bedt om å få disse mailene eller hadde han bare funnet mailadressen hennes og sendt i vei? Så du eventuelle svar hun hadde sendt til ham?

Jeg bare lurer.... Så lenge hun sa at hun hadde tatt vare på disse mailene for å teste om du kontrollerte henne. Hadde hun noen grunn til å ville teste deg?

Hadde du "snoket" før?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hva er problemet? Jeg skjønner at du hadde reagert dersom de insisterte på å være bestevenner. Men de skal ikke få være på "sende hverandre vitse-e-poster"-nivået en gang? :riste:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Mannen min får også vitser fra en og annen eks. Ikke noe problem. Eks er eks, og man må da kunne ha kontakt med de man har vært sammen med før uten at det skal oppleves som noen trussel.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Jeg så den andre tråden din hvor du skrev at hun også hadde en avdød eks som skytsengel eller noe slikt. Jeg ser det som at hun ikke torde gjøre det slutt med deg på en real måte, så hun provoserte frem et brudd ved å relativt åpenlyst vise sin interesse for andre. Når du "fant" disse opplysningene på deres felles pc, kan hun i etterkant si at du var en sjalu og kontrollerende fyr som snoket i hennes saker. Vær glad du er kvitt henne.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest =tentacle=
Tror det er for å hevde sin uavhengihet ovenfor meg... Dvs hun sier hun er glad i meg,men jeg gjør som jeg vil så lenge jeg selv finner det riktig.Hun sier også at hun føler at jeg "kontrollerer" henne,enda jeg ofte er borte på jobb en uke av gangen. Har prøvd å ringe/sende mld minst mulig da,så hun ikke skulle føle dette. Men da blir det galt også... :forvirret:

Jeg har aldri "kommet over" andres mailer. De eneste jeg ser er dem som ligger i min innboks.

Jeg ville ikke sett på vitsemailer som noen "kontakt" som var uakseptabel, og jeg ville sikkert både tatt imot og sendt hvis humoren passet og støvet hadde lagt seg etter bruddet. Ikke sletter jeg mailer hvis jeg ikke trenger plassen heller.

Liker dårlig snoking, er dette noe du har gjort før?

Vanskelig å gjette på hvem som har "rett" her. Noen blir hissige og beskylder for overkontroll fordi de har noe på gang som er forbi det kjæresten godtar, men jeg får mer inntrykk av at hun protesterer overfor noe reelt her. Hva mener du med at du må begrense telefoner og smser? Jeg ville ikke likt at en kjæreste ringte meg opp for å sjekke at jeg ikke holdt på med noe snusk i det hele tatt, men å ringe og si hei er jo koselig hvis det bare representer at han savner meg. Du ser forskjellen. Hvis du driver og fritter henne ut om hva hun gjør på, hvor hun er, med hvem osv hver gang du tar kontakt, så skjønner jeg at det er slitsomt, og jeg hadde ikke godtatt det selv.

Hvis dere vil prøve igjen bør dere vurdere rådgivning for å finne ut hvordan dere kan løse problemet med hennes frihetsbehov og ditt kontrollbehov.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det var en liste ja,og han har tidligere lovet å la oss være i fred. Mailadresse hadde han fått av en felles venninne. Så ingen svar. Kan ikke si jeg har snoket før,for alle mailer går til samme adresse/maskin. Så jeg har sett hennes mailer ja. Jeg har også en hotmailadresse som hun har fått koden til,hvor jeg har sagt hun bare kan gå inn. Vi ser ikke på hverandres mobiler. Grunn ellers...,veit ikke... Til Niomi,hvis begge parter synes det er greit,så selvfølgelig ja. Men er ikke så sikker på at hun hadde likt at jeg mailet med eksene mine heller. De har jeg forøvrig lagt på hylla,det er derfor de er ekser... :forvirret:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Valiant Thor

Jeg ser ikke helt problemet, Hva er galt med at hun har kontakter med noen gamle ekser`?.... Har hun ikke lov og ha andre venner en deg ?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Bellatrix
Det var en liste ja,og han har tidligere lovet å la oss være i fred. Mailadresse hadde han fått av en felles venninne. Så ingen svar.  Kan ikke si jeg har snoket før,for alle mailer går til samme adresse/maskin. Så jeg har sett hennes mailer ja. Jeg har også en hotmailadresse som hun har fått koden til,hvor jeg har sagt hun bare kan gå inn. Vi ser ikke på hverandres mobiler. Grunn ellers...,veit ikke...  Til Niomi,hvis begge parter synes det er greit,så selvfølgelig ja. Men er ikke så sikker på at hun hadde likt at jeg mailet med eksene mine heller. De har jeg forøvrig lagt på hylla,det er derfor de er ekser... :forvirret:

Hvis det bare var vitser som var sendt til mange så ser jeg ikke problemet. Det vil jeg ikke definere som kontakt engang.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Valiant Thor
Må vennene nødvendigvis være bare gamle ekser? Hun har da andre?? :forvirret:

De må ikke. Men er det galt ?.

Dama mi har fremdels mye kontakt med sin eks som er en svært hyggelig fyr og jeg er glad at hun har en så god venn for henne,

Slik jeg ser det og slik du har skrevet det så er det rett og slett litt rart at du blir sjalu så hun er venner av en eks.

Men du kan kanskje forklare hvorfor det er så veldig galt og ha ekser som venn ?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Må vennene nødvendigvis være bare gamle ekser? Hun har da andre?? :forvirret:

Men han som sendte vitser var vel ingen venn....??

Du sa jo at "Det var en liste ja,og han har tidligere lovet å la oss være i fred. Mailadresse hadde han fått av en felles venninne. Så ingen svar."

Så altså... din samboer var en av flere han sendte vitser til. Mailen var ikke spesifikt til henne. Han hadde lovet å la dere være i fred og fikk mailadressen til samboeren din av en felles venninne. Din samboer svarte ham aldri.

Det hun i dine øyne gjorde galt var å ikke slette disse mailene...??? Hun har ikke bedt ham sende mail, hun har ikke korrepondert med ham - hun har bare ikke slettet disse mailene som hun aldri har bedt om å få?

Hvis dette er et problem for deg - da lager du store problem av ingenting.

Og istedenfor å konfrontere henne med dette burde du vel heller konfrontere han som hadde lovet å la dere være i fred?

Jeg hadde blitt ganske lei meg om min mann hadde anklaget meg for mailer som en eks uoppfordret hadde sendt meg. Særlig når de ikke engang inneholdt direkte budskap til meg - men kun var vitser hvor jeg som mottaker var en av mange på en mailingliste.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg ser ikke helt problemet, Hva er galt med at hun har kontakter med noen gamle ekser`?.... Har hun ikke lov og ha andre venner en deg ?

Hun har visst ikke kontakt med noen ekser. Hun har fått mail fra en hun ikke har kontakt med - også er det en død eks som hun mener er en åndelig hjelper....

:nisseblunk:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Som dere alle sikkert skjønner er denne hendelsen tatt ut av et stort hele...,så det er ikke så godt å sette seg inn i min situsjon. Det er mere "kjøtt på beina",ting som har skjedd før / er sagt. I to år gjemte jeg alt JEG følte var urett inni meg,nå ble det nok. Bestemte meg,altfor seint ja....,for å begynne å si fra. DA ble det stopp... Når det gjelder snokingen igjen,så greit nok. Men jeg mener at så lenge vi er helt åpne ovenfor hverandre,så unngår vi mistenkeliggjøring?! Da vil ikke det være tema lenger?! Begrense tlf/sms: Jeg har prøvd så godt jeg har kunnet å ikke stille spm som hun kunne oppfatte som kontrollerende,men det var ikke lett når vi ringtes(etter hennes ønske) hver kveld,og prata om det vi begge hadde gjort/opplevd i løpet av dagen. Det var vel ikke så mye annet å prate om?! Det var bestandig jeg som måtte ringe henne,for jeg hadde gratis tlf. Til Cephalus,takk for støtte. Håper flere kan se på den tråden. Jeg har store problemer med å skjønne at hun skulle ta så på vei,bare fordi jeg er ute etter litt forståelse.Vi kunne da møttes på halvveien,men der fikk jeg NEI! :forvirret:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Gjest Valiant Thor
Hun har visst ikke kontakt med noen ekser. Hun har fått mail fra en hun ikke har kontakt med - også er det en død eks som hun mener er en åndelig hjelper....

:nisseblunk:

ååååååååååååå.......Ja da kan jeg ihvertfall ikke se problemet

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Frk Åberg

Jeg syns det virker som du overreagerte litt. Syns det høres litt kontrollerende ut (selv om jeg ikke kjenner hele situasjonen), og kan tenke meg at det var slitsomt for henne. Én ting er sene kvelder bare de to - vitsemailer er da vitterlig noe annet.

Følelsene og hodet hører ikke alltid på hverandre, det er sant. Men syns ikke alltid man kan bruke følelsene som en gyldig begrunnelse på hvorfor man f.eks. vil nekte partneren noe. Kanskje det er egne følelser man trenger å jobbe med?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Til Lizzee. Jeg tok dette opp svært saklig. Spurte om hun hadde latt mailer være for at jeg skulle finne dem. Positivt svar. Resten står vel i første innlegget mitt. Det var også slik jeg trodde det skulle være,derfor er jeg enig i at rette adressaten var han som hadde sendt mailen. Det var ingen "stor " sak for meg, men JEG syntes det var greit å ta opp. Noe hun absolutt ikke støtta meg på...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Mere til Lizzee! Nei,han var ingen venn,bare hennes forrige eks. Hadde han vært venn og vi hadde blitt presentert for hverandre,blitt kjent, så hadde jeg godtatt det. Sånne venner har jeg hatt uten problemer i tidligere forhold før. :forvirret:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...