Gå til innhold

Har jeg bommet i år også?


Gjest Verdens verste husmor

Anbefalte innlegg

Tror nok ikke du har bomma i år nei.

"kosedresser og pysjer" kan være bom det også, jeg har fått noe slikt, men BRUKTE det jo aldri. Hva skulle jeg med en "kosepysj" når jeg aldri brukte den? Men, nå har jeg tatt den i bruk da, sånn noen kvelder etter en sen dusj, bare en times tid før leggetid eller noe sånn, og det er kos deg, men det er nok 5-6-7 år siden jeg fikk den, og da var det skivebom... (Men det fortalte jeg selvsagt ingen, jeg smilte, takka, sa at den så kjempedeilig ut. Og la den innerst i skapet.)

Men såpe, kremer og denslags, det bruker jo alle? (ok, jeg har fortsatt et lite lager av ulike fuktighetskremer da, for det bruker jeg ikke så mye, men såper bruker jeg i alle fall opp :) )

Nå er det noen år siden jeg var tenåring. Og også i min familie er det egentlig slutt på julegavene når vi blir konfirmert, men så fortsetter vi å få av noen likevel.

Egentlig er det din bror jeg reagerer på her ja. Man smiler, takker og viser takknemlighet for at noen gir deg en gave. Selv om du ikke egentlig følte at det var helt fulltreffer. Nemlig. Hva lærer han sine døtre? At det er lov å klage på gaver?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Jeg synes de høres ut som noen bortskjemte drittunger, og ville ikke lagt to pinner i kors for at de skulle bli fornøyde...

:Nikke::klappe:

Hadde jeg hatt slike tantebarn, hadde det blitt sokker eller truser eller lignende "bruksting" hvert år.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Tragisk at folk er redde for å gi feil. Er ikke rart at kosen med julen forsvinner år for år!!

Man kan bomme på vesker, på kosedresser , på smykker...!??

I alle dager da. Er ikke folk fornøyde med hva de får, så kan de sitte å gråte på julaaften for min del!!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg synes også niesene dine høres vel bortskjemte ut ja. Spør du meg er gavekort den perfekte gaven, jeg blir mer glad for det enn for penger, rett og slett fordi jeg MÅ bruke det og derfor ikke trenger å ha dårlig samvittighet for at jeg ikke bruker det på noe fornuftig.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Er enig i at disse jentene sikkert er bortskjemte, men faren deres er jo direkte kravstor. På meg virker det som om gavene fra deg ikke er flotte nok eller dyre nok. Var det beløpet på gavekortet som var feil??

Jeg hadde tatt meg en prat med din bror over jul og sagt klart og tydelig ifra om at du synes det er kjekt å gi gaver til niesene dine, men hvis de ikke synes det er kjekt å få dem så kan du slutte med å gi dem siden de nå har blitt så store.

Hvis det ikke passer din bror må du fortelle ham at så lenge en aldri kan få en ønskeliste eller hint om hva de ønsker seg får de ta til takke med det de får. Basta.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Gjest Verdens verste husmor
Er enig i at disse jentene sikkert er bortskjemte, men faren deres er jo direkte kravstor. På meg virker det som om gavene fra deg ikke er flotte nok eller dyre nok. Var det beløpet på gavekortet som var feil??

Jeg hadde tatt meg en prat med din bror over jul og sagt klart og tydelig ifra om at du synes det er kjekt å gi gaver til niesene dine, men hvis de ikke synes det er kjekt å få dem så kan du slutte med å gi dem siden de nå har blitt så store.

Hvis det ikke passer din bror må du fortelle ham at så lenge en aldri kan få en ønskeliste eller hint om hva de ønsker seg får de ta til takke med det de får. Basta.

Nei, det var ikke beløpet på gavekortet som var feil, det var rett og slett at et gavekort ble for upersonlig...

Men det er kanskje slik at uansett hva som kommer fra meg, så vil det aldri bli bra nok i hans øyne.

Jeg tenker aldri over det ellers, men han er ikke jentenes biologiske far, så han overkompenserer kanskje litt, og overfører det på oss?

Jeg vet ikke, men dere har helt rett, det kan ikke fortsette slik!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bodyshop produkter har vært koselige gaver å få siden jeg var i 14-årsalderen, så får håpe niesene dine er enige i det.

Jeg vil foreslå for deg at når sistemann blir myndig, så kan du si at dere slutter med presanger. I min familie har det vært vanlig grense med tantepresanger når alle søsknene er komfirmert, og det har vært helt greit.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Når den siste er konf? Så da får altså de som er eldst julegave i flere år enn de yngste da? Man "straffes" for å være yngst (eller enebarn), og "belønnes" om man har en attpåklatt i familien?

Jaja, så lenge det fungerer for dere, så er jo det fint det. I min familie har grensen vært for den ENKELTE ved konfirmasjon, og det har fungert greit, men så er det altså et par tanter jeg får gaver av enda, de som er mine foreldres nærmeste nabo, de som er fadder på meg (faddere pleier i min familie å fortsette) og ei som er fadder på min bror også. Dette høres jo ut som mange, men faktum er at det likevel er langt flere av mine tanter/onkler som IKKE gir meg julegaver, jeg har bare en stor familie....

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg kjøpte ulike kroppsprodukter fra "Body-shop" til dem.

Jeg er veldig glad i disse produktene selv, og trodde at dette ville være midt i blinken.

Men så får jeg høre at dette er noe av det verste jeg kunne ha gitt tenåringsjenter!  :overrasket:

Det må da være utrolig godt å få i gave. Er ikke så mange år siden jeg var tennåring (er 22), og har alltid likt å få slike gaver jeg. Luksus for kroppen som jeg på den tiden ikke hadde råd til selv..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Verdens verste husmor

Takk til alle, jeg er beroliget! I år blir året da tante klarer å snu trenden... ;)

Og blir det så vellykket som jeg tror etter å ha lest svarene deres, da vet jeg i alle fall hva jeg skal kjøpe til neste år. :ler:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Gi beng i broren, virker jo som om han ikke har helt peil selv.

Kan de tingene du kjøpte på BodyShop byttes? I så fall bør det jo i hvertfall ikke være noe problem. Jeg er ikke glad i ting som lukter mye, og har endt opp med en del ting som ikke har funka for meg fra BodyShop. Men hvis det går an å bytte det, så burde det jo ikke være noe problem.

Hvis du får beskjed om at de er feil i år også, så får du enten si at neste år får de gi deg en ønskeliste, ellers får de ingen presanger. Eller lage et eller annet superpersonlig, f.eks. et fint fotografi av dere (må kanskje planlegges) og legge ved et gavekort. Da bør jo selv broren din bli fornøyd.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg synes det høres ut som flotte produkter som jeg selv ville blitt kjempeglad for å få. Ville uansett blitt glad, uansett hva jeg fikk.

Men jeg må innrømme at det høres ut som alle er veldig raske til å konkludere fort med at disse jentene er bortskjemte fordi faren deres gir uttrykk for at de ikke er helt fornøyde. Jeg har også fått gaver av tanter og onkler som ikke akkurat har vært passende (en barbiedukke når man er 15 år osv), men jeg har alltid takket og smilt. Det må være lov å ikke være 100 % fornøyd med en gave uten å bli tatt som 'utakknemlig og bortskjemt', så lenge man selv ikke går rundt og sier til den man har fått det fra at det var en skikkelig dårlig gave. Men det er klart at reaksjonen til julegaven er kanskje ikke så hjertlig entusiastisk som når jeg får noe jeg virkelig har ønsket meg. Betyr ikke at jeg prøver å vise at jeg er fornøyd.

Jeg vil si det er din bror her som er uforskammet og ikke hans døtre. Det er dårlig gjort av han å formidle det døtrene har sagt, hvis de da ikke har bedt om det. Hvis det ikke er tilfelle er det sikkert en grunn til at de ikke har sagt noe til deg heller. Rett og slett fordi de sikkert ikke synes det er passende. Deres far burde kanskje lære litt av sine døtre, men det er nå bare min mening. Det er litt som min tante gav meg en kopp fra Rema 100 hvert eneste år, helt fra jeg var liten fram til jeg var rundt 12 år. Etter det fikk jeg penger.(..) Å si at jeg ble mer glad for pengene enn koppene, må jeg få lov til å si, men det betyr ikke at jeg ikke setter pris på å få en oppmerksomhet da det er tanken som teller. Men noen ganger er det lov til å bli litt skuffa, uten å bli beskyldt for å være en 'drittunge' eller i verstefall 'bortskjemt'. Der vil jeg ha meg frabedt, jeg er alltid lite kravstor, men som alle andre så har jeg også ønsker, noe jeg mener er helt naturlig. Og hadde jeg forresten f. eks fått et fadderbarn eller annen veldedighet hadde jeg blitt kjempeglad! Selv synes jeg det er noe av det flotteste jeg kan få i gave.

Når det gjelder dette med alder så er jeg nok litt heldig. Jeg er 20 år, men får fremdeles fra mine aller nærmeste tante, dog det er i grunn naturlig når hun får mange gaver av familen og meg. Vi er nære og derfor er det kanskje litt mer naturlig. I år fikk jeg flere kombinert bursdags- og julegaver. Litt kjedelig egentlig, men i grunn helt ok, med tanke på at det var fra tanter og onkler jeg i grunn ikke hadde forventet å få noe fra. Ellers har jeg noen familiemedlemmer som har valgt å gi meg uvanlig mye, noe jeg ble litt sjokkert over, rett og slett fordi jeg aldri hadde forventet noe av dem (da jeg er 20 år). Men jeg takker og bukker selvfølgelig og det er alltid stas å føle seg litt som en liten jente igjen. Jeg er jo enebarn så det blir til at man merker veldig godt at jeg har gått over den magiske grensa til å bli voksen. Helt greit egentlig, fikk mange gaver i år også, så jeg klager ikke, men litt rart er det jo.

Mvh Yvonne :heiajente:

Endret av yvonne
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Det er ikke du som er dårlig gave kjøper men de som er utakknemlige drittunger.

Jeg er enig i at klær og veske osv er vanskelig, for alle har jo ul.ik smak. Men bodyshop produkter er jo behagelige og deilige. Syntes ikke du skal tenke for mye på det.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Ferskvannsblekksprut

Hmm. Må si jeg føler meg litt truffet her. Jeg blir jo glad for alt, men det er faktisk ikke alt jeg kan bruke av det jeg får. Som i år fikk jeg et digert gullkjettingsmykke av tanta og onkelen min med en blingbling stor E på med masse falske diamanter inni. Morsom gave, men ikkenoe jeg kommer til å bruke før jeg bytter navn til MISSY ELLIOT eller noe slikt :D Men body shop blir vel alle glad for (vel alle unntatt meg, jeg tåler ikke produktene og får kviser :ler:)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg oppdaget Body Shop da jeg gikk på ungdomsskolen, og ble veldig glad for det jeg fikk derifra i den alderen. Blir det nå også, 13 år senere.

Jeg kjenner ikke til tantebarna dine men jeg syns ikke du bør finne en ekstra gave. Gaven var flott den!!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...