Gå til innhold

Har jeg bommet i år også?


Gjest Verdens verste husmor

Anbefalte innlegg

Gjest Verdens verste husmor

Jeg er tante til to jenter (17 og 19 år), og har bommet i alle år tidligere når jeg har kjøpt gaver til dem.

Jeg har kjøpt smykker, klær, vesker, gavekort... totalt bomskudd, men i år trodde jeg at jeg hadde klart det.

Jeg kjøpte ulike kroppsprodukter fra "Body-shop" til dem.

Jeg er veldig glad i disse produktene selv, og trodde at dette ville være midt i blinken.

Men så får jeg høre at dette er noe av det verste jeg kunne ha gitt tenåringsjenter! :overrasket:

Så nå spør jeg dere: har jeg bommet igjen?

Burde jeg overføre noen kroner til min bror så han får kjøpe en tilleggsgave til jentene fra oss?

Jeg er så i tvil! Jeg er den eneste tanten de har på farssiden, så jeg vil jo så gjerne gi dem noe de blir glade for. :sjenert:

Veldig takknemlig for raske tilbakemeldinger om dette!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Har aldri hørt at Bodyshopprodukter er teit å gi til tenåringer.

Jeg synes det er en flott gave, hver fornøyd - det bør de ungdommene bli også. :) Og hvordan vet du at gavene du har gitt tidligere år har vært bomskudd?

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Helt topp i julegave det ;)

Jeg hadde blitt kjempe glad. Jeg er 23 år.

Men hadde blitt glad for bodyshop ting da jeg var 19 også.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Bjørnsdatter

Jeg hadde i hvert fall blitt glad. Klær og vesker og smykker er ting man fort kan trå feil med, ikke at klær i seg selv er en feil ting, men at stilen kan fort bli helt feil i forhold til hva mottageren liker. Samme med vesker og smykker. Men BodyShopprodukter kan jeg ikke se noe problem med?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Jeg fikk ofte det av min tante og ble kjempeglad! Som 17-18åring hadde jeg lite penger å rutte med, så det var deilig med litt luksus!. Jeg hadde forsåvidt blitt glad for det nå også jeg.

Det må sies at jeg hadde blitt glad for både smykker, vesker, klær og gavekort i den alderen også (men der er det jo litt lettere å bomme på smak). Forøvrig synes jeg det er litt merkelig at de tydeligvis har gitt uttrykk for å ikke være fornøyd med det de har fått før.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hvordan er det mulig å bomme på gavekort?

Altså, jeg synes uansett det hele er for dumt. Gaver er for å gi hverandre en liten oppmerksomhet...ikke for å tilfredstille alle krav folk har til ting de kjøper til seg selv!!

Mine tanteunger på 13-18 synes det er kjempestas når jeg kjøper kremer og slikt til dem. De har aldri klaget over NOE de har fått.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Verdens verste husmor

Tusen takk for tilbakemeldingene.

Da ser det ut til at jeg ikke har bommet helt totalt likevel da. *puster lettet ut*

Jeg skjønner hva dere sier om klær, vesker og smykker, men de klærne jeg har kjøpt til dem er kosedresser til hjemmebruk, pysjer og slike ting, så jeg trodde jeg var på sikre siden da også. Og gavekort ble "for upersonlig" i følge min bror.

Det er han som har fortalt meg at døtrene "ikke var så overbegeistret" for gavene de har fått tidligere. Jentene har ikke sagt noe som helst hverken ene eller andre veien.

Da krysser jeg fingrene og håper på at de blir fornøyde i år. ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg stusser litt på at du vet om at du har bommet alle andre år. Hvordan vet du det, ringer de deg for å fortelle at du har bommet? Hvorfor kan de ikke gi deg ønskeliste/kravliste hvis de blir så misfornøyd med gavene dine?

Syns BodyShop produkter høres veldig bra ut! :klem:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Verdens verste husmor
Jeg stusser litt på at du vet om at du har bommet alle andre år. Hvordan vet du det, ringer de deg for å fortelle at du har bommet? Hvorfor kan de ikke gi deg ønskeliste/kravliste hvis de blir så misfornøyd med gavene dine?

Syns BodyShop produkter høres veldig bra ut!  :klem:

Broren min har vært "sladrehanken" her. Han har fortalt meg flere ganger at jentene "ikke akkurat er overbegeistret" når de åpner gavene fra meg.

Ønskelister etterlyser jeg hvert år, men får dem aldri...

Godt at det endelig ser ut til at jeg har klart å finne noe "akseptabelt" ;)

Endret av Verdens verste husmor
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Broren min har vært "sladrehanken" her.  Han har fortalt meg flere ganger at jentene "ikke akkurat er overbegeistret" når de åpner gavene fra meg.

Ønskelister etterlyser jeg hvert år, men får dem aldri...

Det syns jeg rett og slett er utrolig dårlig gjort og frekt av broren din!

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Frk Åberg

Må si det er merkelig oppførsel fra broren din sin side...

Og Body Shop-produkter høres bra ut. Skjønner heller ikke hvordan man kan bomme med gavekort.

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Høres ut som jentene (Og faren deres...) hadde vært bedre tjent med at du kjøpte en geit eller to og/eller en kasse kyllinger som ble gitt videre til en vanskeligstilt familie i en annen verdensdel på vegne av dem!

De later til å være en smule bortskjemte hele gjengen!

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest =tentacle=

Jeg er så i tvil!  Jeg er den eneste tanten de har på farssiden, så jeg vil jo så gjerne gi dem noe de blir glade for.  :sjenert:

De er heldige som har en tante som har gavmildheten på plass tross alt :klem:

Ta en prat med broren din over jul. Han klager over at du ikke leser deres ønsketanker, samtidig som han ikke har tips, og mener at gavekort eller penger ikke er bra nok. :overrasket: Han må greie bedre enn det når han først har blandet seg inn. Det skal være koselig å gi gaver, man skal ikke føle seg som en terrorist som legger seg i bakholdsangrep på ungdommene :ler: Så når det blir tid for gaver igjen neste gang: Hvis han ikke kan riste ut av seg noe lurt, eller f.eks spørre venninnene deres eller spørre den ene søsteren om tips til den andre og omvendt, så synes jeg at gavekort er en bra løsning i forhold til dagens situasjon.

Du er flink :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Vi gir ikke til nevøer og nieser når de er blitt så store.

Ikke vi heller. Kutter ut etter konfirmasjonen, eller 15 år hvis de ikke konfirmeres. Ganske greit. Dessuten synes jeg det er merkelig oppførsel av broren din. De jentene er nok ganske bortskjemte ja.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Miss Guided
Høres ut som jentene (Og faren deres...)  hadde vært bedre tjent med at du kjøpte en geit eller to og/eller en kasse kyllinger som ble gitt videre til en vanskeligstilt familie i en annen verdensdel på vegne av dem!

De later til å være en smule bortskjemte hele gjengen!

Jeg støtter denne.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Verdens verste husmor

Takk for alle gode svar og innspill.

Dere har rett alle sammen, de er nok litt bortskjemte, og noe av det er vel min feil også. Men jeg ser jo også at dette har mer med min bror å gjøre enn jentene.

Tradisjonen i familien vår har også vært å kutte ut gavene etter fylte 15 år, men siden det bare finnes 4 "barn" i vår familie, så har dette sklidd litt ut oss to søsken i mellom. Mannen min er enebarn, så der har vi heller ingen nieser/nevøer.

Høres ut som jentene (Og faren deres...)  hadde vært bedre tjent med at du kjøpte en geit eller to og/eller en kasse kyllinger som ble gitt videre til en vanskeligstilt familie i en annen verdensdel på vegne av dem!

De later til å være en smule bortskjemte hele gjengen!

Vi har gitt dem noen meter med bombefri vei også, men føler at de "må" få en liten ting i tillegg.

De er heldige som har en tante som har gavmildheten på plass tross alt  :klem:

Ta en prat med broren din over jul. Han klager over at du ikke leser deres ønsketanker, samtidig som han ikke har tips, og mener at gavekort eller penger ikke er bra nok.  :overrasket:  Han må greie bedre enn det når han først har blandet seg inn. Det skal være koselig å gi gaver, man skal ikke føle seg som en terrorist som legger seg i bakholdsangrep på ungdommene  :ler: Så når det blir tid for gaver igjen neste gang: Hvis han ikke kan riste ut av seg noe lurt, eller f.eks spørre venninnene deres eller spørre den ene søsteren om tips til den andre og omvendt, så synes jeg at gavekort er en bra løsning i forhold til dagens situasjon.

Du er flink  :)

Takk for veldig gode tips! Dette skal jeg ta med meg videre. :klem:

Jeg må egentlig le når jeg leser det du skriver, for min bror gjør nettopp som du skriver.

Jeg tenker på hva som skjedde da min bror fikk mine barns ønskelister. (De er noen år yngre enn jentene hans)

Han ringte meg umiddelbart etterpå: "Hva var dette for ønskelister?"

Der sto det listet opp bl.a: drage, hjemmestrikkede ullsokker, plakater til å ha på veggen, bøker, lydbøker, klær... Jeg måtte se å komme opp med noe skikkelig som han kunne gi dem... :ler:

Men etter å ha lest deres svar, så er jeg i alle fall sikker på hva jeg gjør videre hvis det blir julegaver neste år... da blir det gavekort, uansett hva bror sier! ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...