Gå til innhold

Lavastrøm

Lavalampe

Anbefalte innlegg

Okei da.

Jeg må jo ha dagbok.

Vi er tilbake fra Osloferie! Har vært deilig å være på farten en drøy uke, kjekt å treffe gamle kjente, kjekt å være to voksne sammen med lille F hele dagen, kjekt å være litt kjærester, men jammen er det kjekt å være hjemme igjen også. Blir litt lei av å bo i koffert. For ikke å snakke om hvor deilig det alltid er å ligge i sin egen seng igjen.

Kvelden har gått med til å planlegge julebakst, juleinnkjøp (dog uten gaver, de er ferdige! :overrasket: ) og sliktnoe. Nå skal jeg finne frem lilla lys og adventspynt, siden vi reiste den første i tolvte uten at jeg hadde rukket å adventspynte.

Jeg liker adventstiden best, jeg. :hjerte:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Annonse

Hvilken hyggelig velkomst! :hoppe:

Murmel: :kyss:

Murf: Jeg er sikker på du kler svære solbriller!

Fruvalentin: Heioghå og takk for hilsen. Jeg gadd ikke skrive krøllstreker i nicket ditt, håper det er OK.

miiip: :klem: Kjekt at du er i farta! Hils gutta!

La Traviata: Hei til deg og! :klem:

I dag har vært den store kjøpe-julepynt-dagen!

Alt fra lys til lysestaker, juletrelys, blomsterpotte, servietter og juletrepynt har blitt innkjøpt. Nå mangler jeg bare rød duk til spisestuebordet (kjøpes trolig på Husfliden om de har) og stjerne til toppen av juletreet. Fant en del, men ikke riktig type. MÅ ha en sånn som man stikker et juletrelys inni. Ellers blir det feil. Og julen er rød og hvit og trehvit. Aldri gullfarget, sølvfarget, brun eller blå eller svart. Og ikke plæstikk. Her er det traust jul!

Og så safran, da. Jeg visste det var dyrt, men NITTITRE kroner for et gram? Det var omtrent det dobbelte av det jeg trodde. Som om ikke førti tusen for kiloet skulle være nok.

Har også kjøpt peppermynteolje, kransekakemasse, pepperkakedeig (ferdig, men absolutt en oppgradering fra tidligere år hvor jeg ikke har bakt pepperkaker og ikke engang kjøpt!) og hjortetakk, så nå blir det bakings.

F sov seg gjennom HELE handleturen. :overrasket: Våknet med et glis da jeg sto i kassa på OBS, siste stopp på turen.

Og har underholdt seg selv på gulvet i nærmere tre kvarter etterpå. Helt utrolig! :hoppe: Jeg satt ved siden av og pakket inn julepresanger. Jeg nekter å tro det, men vi er faktisk ferdige med julegavene for i år! (Bortsett fra gaven fra F til pappa, men den må jeg prøve å få laget... Far-og-sønn-kit med djevleluer.)

Nå sovnet han akkurat og jeg tenkte jeg skulle FRESE rundt og henge opp adventspynt.

I kveld? Den store MATHANDLETUREN. Med meg og mann og F. Jeg må skrive en detaljert handleliste! Herlighet, så mye man skal tenke på når man skal feire jul i eget hus!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Grættis med ny bok snuppa! Når jeg endelig fikk kobla samen hjernehalvdelene og figured out at du var du :ler:

Så snill F er!! En skikkelig gullklump!

Åh,lister er bare herrrrrlig :sjarmor: Spurte til og med sambo da vi la oss igår om det ikke var flere ting vi trengte lister til,da bare himla han med øynene..... :ler: Kan ikke skjønne hvorfor..... :sjenert:

Snakkes! :klem:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Derfor vi reiser bort :ler:. Men koselig er det jo :Nikke:

Trenger litt symaskinhjelp...Hvilken fot osv når man skal sy flere lag stoff - ich habe keine anung!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Trenger litt symaskinhjelp...Hvilken fot osv når man skal sy flere lag stoff - ich habe keine anung!

Jeg foreslår høyrefoten. (jepp, jeg er en strikker, og det er lenge siden jeg har satt min fot i en symaskin)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Skytte: Ikke alltid like lett å legge sammen to og to. :legrine: Denne gangen ble det fire, men det kunne blitt tre! Og så jeg som sendte deg pm og alt. :ler::kyss:

Murmel og Murf: Ja, hva skal man si til sånne som dere... :legrine: Jeg bruker ALLTID høyrefoten, ellers blir det kluss. Og den doble transportørenheten, men det er vel der de ekstra tusingene jeg betalte for maskinen min, kommer inn... :sjenert: Tror ikke du har det, men det skal gå fint å bruke standardfoten likevel.

Miiip: Heioghå og takk for vinket! Nå har jeg skrytt av den flirende sønnen din til tobarnsmorvenninna, hun syntes det hørtes fantastisk ut med en liten fyr som ler av det meste. :hjerte:

MammaSarius: Kjipern at ikke du var der på onsdagen, da! :klem:

I dag har jeg BARNEFRI! Mormor (altså Fs oldemor) ringte i går ettermiddag og spurte om jeg trengte avlastning... Guriland, så deilig. Kjørte ham inn dit nærmere halv elleve og skal hente ham når det nærmer seg middagstid. Heldige meg! Til nå har jeg

:pil: skravlet med venninne på telefon (hun ringte - og jeg som bare for et par dager siden tenkte at jeg burde ringt henne!)

:pil: drukket julebrus fra glassflaske på sofaen

:pil: lagt opp to gardiner, ferdigkjøpte fra Åhlens men UTROLIG SKJEVT SYDD I BUNNEN! Argh, hva skal man med ferdiggardiner da?

:pil: Puttet opp de to gardinene pluss en tredje

:pil: Hengt opp resten av adventspynten

Og nå SKAL jeg:

:hjerte: Lage deig til lussekatter (god lussinatt! Eller var det i natt, mon tro?)

:hjerte: Ta et LANGT og deilig BAD

:hjerte: Sy en bestilling som jeg må bli ferdig med før jul

:hjerte: Bake ut lussekattene

Nei, dette blir deilig. Og TRE TIMER å gjøre det hele på! :hoppe: :pil:

Endret av Lavalampe
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Har bakt lussekatter, havrebrød står til heving, kjøkkenet ser småbomba ut, men jeg føler meg som rene spa-luksusdyret etter å ha BADET i badekar uten mulighet for avbrytelse. :legrine: Deilig!

Ikke fått sydd så mye som ønsket, men jeg tror det var vel så viktig med bade-alenetid. ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Den store Være Våken-dagen!

F har sovet kun en halvtime i bilen mens jeg svippet ut og gjorde et ærend for svigermor. Tenkte å legge ham når vi kom hjem, men han våknet idet jeg tok bilsetet ut av bilen, og var smørblid. Og det har han stort sett vært siden! Snål type. Har prøvd å legge ham (det er tross alt tre timer siden han våknet!) men med mildt sagt varierende hell. To minutter med pludring påfulgt av bæljing fra en liten fyr som ligger på magen på tvers i senga. :ler: Men i dag har han vært fornøyd med å ligge på skinnet og leke mens jeg syr - i alle fall i små stunder av gangen. Bra. Så jeg har fått gjort en del!

Dessuten har vi ryddet litt - han hang på magen i sjalet og var musestille og så seg rundt.

Men nå må han vel sove snart? :sjenert: Tør faktisk ikke gå ut med vogna, for det er SKIKKELIG uvær her i dag. Det er storm - og tidvis må det ha nærmet seg orkan i kastene, i alle fall mens det sto på som verst med tordenvær og hagl i samme slengen. :overrasket: Mannen ringte hjem for å si at vi ikke fikk lov til å gå ut! Så vi sitter nå her, vi...

Ting å gjøre før jul:

* Bake:

- julemanna

- julekake (sånn med sukat og rosin)

- kransekakestenger

- marsipangodis

* Rydde på gjesterommet (som nå er roterom, heldigvis ikke et veldig innarbeidet roterom.)

* Sy stuegardiner

* Pakke finserviset inn i skjenken så vi blir kvitt pappeskene på stua

* Sy ferdig en bestilling og en julegave

* Strikke julegave til mannen og F (djevleluer)

* Kjøpe juletre

* Kjøpe juletrepynt

Søs ringte nettopp og lurte på hva F ønsket seg til jul. Jeg sa det var ett fett så lenge det var knallrosa. :ler: Han har nemlig to yndlingsleker for tiden: En knallrosa badebamse som har vært faren sin, og Solidox tannkremtuber. :hoho: Den eneste fellesnevneren jeg finner, er fargen!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Søs ringte nettopp og lurte på hva F ønsket seg til jul. Jeg sa det var ett fett så lenge det var knallrosa.  :ler: Han har nemlig to yndlingsleker for tiden: En knallrosa badebamse som har vært faren sin, og Solidox tannkremtuber. :hoho: Den eneste fellesnevneren jeg finner, er fargen!

:ler:

Minner meg om lillebroren min som elsket å kle seg i min knall rosa prinsessekjole når han var liten. :klø: Pappa var en smule redd for at han hadde gjort noe alvorlig galt. :lol:

Håper uværet gir seg hos dere snart da! Har dere sett noe til snøen i "vinter"?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...