Gå til innhold

Opprensking i statskirken


Gjest Bjørnsdatter

Anbefalte innlegg

En kan ikke kalle 70 000 for en glip. Et slikt tall viser at det er noe meget galt med systemet.

Det var noe galt med systemet, og dette jobber man nå for å rette opp.

HVis du gidder å lese det jeg har skrevet, ser du at jeg har svart på det du spør om. Jeg gidder ikke å forklare det flere ganger.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

HVis du gidder å lese det jeg har skrevet, ser du at jeg har svart på det du spør om. Jeg gidder ikke å forklare det flere ganger.

Postene dine er lest og du har fortsatt ikke svart på hvorfor vi må melde oss ut.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Tuji: Jeg skjønner heller ikke forskjellen på å høre under og å være medlem. Skjønner at det ene er mer "bindende" enn det andre, men hva er den praktiske forskjellen?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Gjest Bjørnsdatter
*dån*

Nei, man gjør ikke det. Hvis ikke foreldrene dine er medlemmer, blir ikke du regnet som tilhørende under kirken. Hvis noen av foreldrene dine er medlemmer, men likevel ikke vil at du skal høre inn under kirken, kan de bare si fra om det.

Ifølge den andre linken du la inn, den til kirkeloven, så er det feil det som står på kirken.no:

3. Barn av foreldre som ikke er medlemmer av Den norske kirke, anses å høre inn under denne såfremt foreldrene melder fra om det til kirkebokføreren.

Jeg tipper at det ikke er så lett å bli enig med seg selv... men nå forstår jeg jo hvorfor dattera mi ble innmeldt ved fødselen. Det står faktisk i LOVEN.

Fantastisk at man ikke får et skjema på fødestua (man får jo det om navnemelding og farskap og sånt) om at man IKKE ønsker at barnet skal stå i kirken. Man burde i det minste bli opplyst om at barna ens blir tvangsinnmeldt i fødselsøyeblikket.

Endret av Bjørnsdatter
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Bjørnsdatter

Og jovisst må man melde seg ut. For oss vanlige dødelige så betyr "melde seg ut" og "si fra at man ikke vil være med" akkurat det samme.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Og du ville sikkert synes det var helt ok og plutselig være medlem av f.eks Vigrid uten at du engang visste om det ?

statskirken kan da ikke sammenlignes med vigrid

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Bjørnsdatter
statskirken kan da ikke sammenlignes med vigrid

Nei, for Vigrid kan ikke gjøre sånt med loven i hånd.

Men ellers er de ganske like. Kjerringer er mindreverdige, homser bør steines, utlendinger er best på flanellograf osv.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nei, for Vigrid kan ikke gjøre sånt med loven i hånd.

Men ellers er de ganske like. Kjerringer er mindreverdige, homser bør steines, utlendinger er best på flanellograf osv.

Du er sannelig ikke lite frekk! Hvis dette viser hva du virkelig tror om kristne, hadde du kanskje hatt godt av et lite besøk i kirken for en reality check.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Du er sannelig ikke lite frekk! Hvis dette viser hva du virkelig tror om kristne, hadde du kanskje hatt godt av et lite besøk i kirken for en reality check.

Da er det mange av oss som er frekke.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Du er sannelig ikke lite frekk! Hvis dette viser hva du virkelig tror om kristne, hadde du kanskje hatt godt av et lite besøk i kirken for en reality check.

Jeg har vokst opp innenfor statskirka, og skriver 100% under på Bjørnsdatter innlegg, uten at jeg føler meg frekk av den grunn.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kjerringer er mindreverdige, homser bør steines, utlendinger er best på flanellograf osv.

Mener du virkelig at det er dette statskirken står for?

Dårlige holdninger finnes da hos ateister, kristne, humanister og buddister.

Man er lite nyansert om man konsekvent ser på enhver kristens private holdning som statskirkens syn. Det er ihvertfall min påstand.

Endret av Donpedro
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Nei, for Vigrid kan ikke gjøre sånt med loven i hånd.

Men ellers er de ganske like. Kjerringer er mindreverdige, homser bør steines, utlendinger er best på flanellograf osv.

Å sammenligne staskirken og Vigrid på denne måten blir bare dumt! At du i det hele tatt tror at flertallet av kristne er slik, viser at du har null peiling.

Endret av Jerle
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Bjørnsdatter
Å sammenligne staskirken og Vigrid på denne måten blir bare dumt! At du i det hele tatt tror at flertallet av kristne er slik, viser at du har null peiling.

Jeg sa statskirken, ikke flertallet av kristne. Det er en forskjell.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...