Gå til innhold

Opprensking i statskirken

Anbefalte innlegg

Skrevet
Vel, er litt forskjell på om det hadde vært én feil som hadde blitt gjort med bare deg, og det å "feilaktig" oppføre 70 000 mennesker som medlemmer ;)

Så du mener det er planlagt altså?

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Det virker utrolig nok som om mange tror det!

Skrevet
Jeg har opplevd akkurat som mange andre her å være innmeldt uten noen gang å ha bli døpt. Da jeg meldte meg inn i HEF for et års tid siden fikk jeg plutselig brev om at siden jeg hadde meldt meg inn der kom jeg til å bli utmeldt fra statskirken hvis jeg ikke sa i fra. Jeg følte det faktisk som et overgrep, jeg har vært stolt over å aldri ha vært medlem i kirken og så viser det seg plutselig at jeg har vært medlem i 23 år mot min vilje!  :sur:

Som sagt, jeg skjønner at det er irriterende, men det er jo bare å melde seg ut. Men hva er det å være stolt over da? Vi lever nå en gang i Norge. Og overgrep? Må si igjen at jeg ikke tror statskirken har en stor plan med dette.

Skrevet

Vel, planlagt og planlagt. Synes det ikke akkurat virker som en liten tabbe bare når plutselig 70000 mennesker blir feilregistrert ;)

Skrevet
Vel, planlagt og planlagt. Synes det ikke akkurat virker som en liten tabbe bare når plutselig 70000 mennesker blir feilregistrert ;)

Kanskje de ikke er så gode på data i kirken? :ler:

Skrevet
Kanskje de ikke er så gode på data i kirken? :ler:

Haha, ja, kanskje det er det som er problemet, at vi rett og slett må sende alle på datakurs :ler:

Skrevet
Haha, ja, kanskje det er det som er problemet, at vi rett og slett må sende alle på datakurs  :ler:

Ja slik som i kommunene - hvordan skrive mail og hvordan åpne et word dokument. :ler: Selv min mor på snart 62 ler av slikt :)

Skrevet
Ja slik som i kommunene  - hvordan skrive mail og hvordan åpne et word dokument. :ler: Selv min mor på snart 62 ler av slikt :)

Hihi, til og med min bestefar på 75 ler av det ;)

Skrevet
Hihi, til og med min bestefar på 75 ler av det ;)

Bra noen er oppdatert da :)

Skrevet (endret)
Men altså, bare et spørsmål: Hva gjør det at dere står oppført da? Er det virkelig så plagsomt?

Har jeg NOEN gang blit spurt om jeg ville stå i stats"kirken"?

Endret av talin
Skrevet (endret)
Det virker utrolig nok som om mange tror det!

Siden alle barn som ble født i Norge en stund automatisk ble ført inn i stats"kirken" så ja, en kan begynne å lure.

Endret av talin
Skrevet

De har jo gjort det slik med viten og vilje. Frem til 2006 var rutinene slik at alle som fylte 15 ble automatisk innmeldt, og da får man jo masse medlemmer som ikke har bedt om å stå der. I tillegg til at man får dobbeltregistreringer, når man ikke sjekker om de står noen andre steder.

Og de 70.000 det er snakk om her er bare de som sto to steder, og alle de som bare står i statskirka, uten å ha meldt seg inn, de kommer jo i tillegg.

Og jeg forstår godt at folk reagerer på dette. Noen som husker de sakene med ungdomspartiene sommeldte inn folk i hytt og pine, for noen år siden? Dette er akkurat samme sak, bare at statskirka slipper å stå ansvarlig for det i etterkant.

Skrevet
De har jo gjort det slik med viten og vilje. Frem til 2006 var rutinene slik at alle som fylte 15 ble automatisk innmeldt.

Dette stemmer ikke! Sjekk kildene dine en gang til, du.

Skrevet
Det er ikke det samme å høre inn under Den norske kirke og å være medlem!

For oss dødelige så høres det helt likt ut.

Skrevet
For oss dødelige så høres det helt likt ut.

Men det er det altså ikke.

Skrevet
Men det er det altså ikke.

Så hvordan forklarer du da § 3.5 da?

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...