Gå til innhold

Hverdagsliv

Gjest Epona

Fremhevede innlegg

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Innom med en god klem til deg vennen :klem:

Skrevet

Fjellrypa: Ja, det har vært tøffe dager i det siste. LItt bedre nå eldigvis. Håper du snart skal ha et tøft døgn da, men på en litt annen måte - er så spent hver dag jeg nå!!! Tenk at Kyllingen snart kommer! :hoppe:

Prada: Nyt latskapen du! Mens du kan! ;) Bra du har hatt en rolig jul, det er sånn det skal være. Vi ønsket oss veldig en rlig jul, men sånn ble det ikke. Ble bare stress, så det var veldig godt å komme hjem igjen. Synd det skal være sånn egentlig. Hadde nok ikke vært det om vi ikke hadde bodd så langt fra familiene våre.

Susan: Tipper du nyter dit eget gull jeg! :hjerter: Herlig å ha en liten tass!! Håper ikke Gullet har noe sykdom, håper det bare er noe tilfeldig. :tristbla: Hjemturen var fæl ja, følte meg som en slem og dårlig mor, men det var så mye vanskeligheter som vi ikke kunne forutse. Men det er så stressende når det blir sånn..

Iss: Takk for det! Og tenk at du er halvvegs i svangerskapet nå!!! :legrine: Helt urolig fantastisk! :hoppe: Synes det går så fort jeg!!!

Cr@sh: :klem: tilbake

Linn3c: :kem:

Shatika: Takk vennen! Og takk for sms, ikke fått svart enda kom jeg på nå...

Litt roligere dager i går og i dag. Begge nettene har Gullet sovet fra rundt ett om natten til halv ni ni, og jeg har våknet med SINNSYK brystspreng (SMEEEEERTE) og måttet stå opp og tømme meg litt.. I dag har vi vært på trilletur i snøen alle tre, og Gullet ligger enda og sover i vognen. Innviet den gode lammeskinnsposen i dag, ikke brukt den før. :) Det snødde mens vi gikk, og var så fint vintervær.

Er forkjølet jeg. Hoster og snufser og har litt verk her og der. Men bedre nå. Har vært veldig godt med en rolig helg, og sårt tiltrengte timer med søvn.

Er så deilig nå med litt roligere dager, hadde ikke trodd dette da Gullet var helt nyfødt. Fikk ikke tid å spise en gang da, og jeg hadde mange dager der jeg ikke fikk stelt meg selv før langt utpå ettermiddagen!! Nå er alt mye greiere. :) Jeg er mye tryggere på hvordan man gjør ting "ute i verden" med amming og skifting og sånne ting på kafeer og hjemme hos andre, og jeg er dreven med ut og inn av bil med gutten og varer og vogn og pikkpakk. :)

Hjemme får jeg også gjort mer. Og Gullet gir så tydelig beskjed om hva han vil, og vi får ofte gjort ting i forkant før det blir "krise". Vi har litt mer rutine på dagene, og han er opptatt av enda litt mer enn bare pupp ;) Og jeg får gjort litt mer om dagene enn å bare holde ham i armene mine. Selv om jeg liker veldig godt å ha ham der. Noe av det koseligste jeg kan gjøre sammen med ham er å synge! Han smiler og koser seg så veldig når vi synger og prater sammen! Han er veldig sosial, og veldig glad i nye ansikter og nye stemmer :) Og han er veldig interessert i ting, er veldig oppmerksom og nysgjerrig. Pleier å spøke med at han er en liten forskerspire.

Har begynt å roe seg litt med magen hans, for jeg har for lengst kuttet ut melketing, og da går alt så mye bedre. Skal så lite til også, dristet meg til bittelitt kremkake hos naboen hin dagen, og jammen ble gutten plaget senere på kvelden.. :tristbla: Løk reagerer han også på, og hvitløk. I går kveld var han veldig plaget, da hadde jeg spist pizza, og jeg lurer på om det var maisen han reagerte på da.. Får så vondt av ham når han har vondt.. Vi har noen bra tiks som hjelper for å få ut luften, men hjelper ikke alltid.. Da virker hedigvis sukkervann. :)

Har begynt å tenke litt fremover nå. Og gruer meg som en hund til å sende ham i barnehage elelr til dagmamma. KAnskje til og med før han kan gå... :grine: Dårlig samvittighet! Lyst å være hjemme med ham lenger!! Har en del prosjekter framover nå:

Huskeliste for meg selv:

* Dåpen - må kontakte menigheten/kirken i ønsker imorgen og høre om vi får ha dåp der og finne ut når. Ønsker oss dåp i løpet av februar

* Skaffe dåpskjole

* Bestemmes oss for barnehager vi vil søke på - søke innen 15. februar

* Bytte forsikringsselskap

* Kjøpe lekegrind snarest

* Melde meg opp til en eksamen eller to - skal forbedre mitt gamle vitnemål fra videregående

* Skrive takkebrev for julegaver

* Prosjekt kropp - må begynne å trene litt... :sjenert: Mistrives veldig med kroppen min nå.. Det er veldig slitsomt.. :tristbla:

Lyder fra gangen... Må ta ham opp, han er nok sulten!

Skrevet

Så godt at du har fått hvilt ut litt i helgen. Høres ut som dere har det så bra sammen alle tre, nå. Jeg gleder meg til å se Gullet igjen og få høre alle detaljer om hvordan dere har det!

:klem:

Gjest Myztica
Skrevet (endret)

Datt innom her jeg.... :vinke:

Flere i samme område med barn ;) (tror jeg da.... :ler: )

Endret av LinKri
Skrevet

Lenge siden jeg har vært innom og hilst på deg. Tror faktisk ikke jeg har vært i den nye dagboken din. :o For å trøste litt – det er lenge til han skal være sammen med noen andre enn deg og/eller pappaen sin hele dagen. Og utviklingen det første året går i en voldsom fart. Da Micro var åtte måneder kunne jeg ikke forestille meg at han skulle begynne hos dagmamma når han var elleve måneder, en måned senere så jeg at det nok kom til å bli greit. Og den første dagen han ble levert så var det trist fordi jeg ikke skulle være sammen med ham hele dagen, men han hadde det helt flott. Og det har han fortsatt. Gutten han går sammen med begynte over en halv måned før ham og er halvannen måned yngre, og det har også gått helt strålende. De koser seg hos dagmammaen og pleier å klemme hverandre når det er lenge siden de har sett hverandre. *solskinnshistorie* Istedenfor å grue deg så vil jeg anbefale deg å bruke tiden på å finne en løsning du føler deg komfortabel med. Og nyt den tiden du har hjemme! :klem:

Skrevet (endret)

Stikker en snartur innom deg med en onsdags :klem:

Endret av *¤Rizla¤*
Skrevet

Bare innom og sier hei på deg på runden min!

Gjest Mayamor
Skrevet

Det er helt normale tanker om det å måtte "forlate" barnet hos andre endten det er dagmamma eller barnehage. Hva du eller andre velger er nå opp til dere og hva dere har økonomi til. Må du jobbe 100%? 80%? Holder det med 50%? Hva vil du selv? Mannen? Han studerer jo nå, så dere er vel avhengig av din inntekt...? Jobbe mer på kveldstid når gullet sover og er med mannen likevell? Lykke til med valgets kval. :klem:

Skrevet

Heisann! :)

Når skal de ha dåp?

Ha ein flott dag :kose:

Skrevet

Håper alt står bra til med dere og at uka blir fin!

Skrevet

Håper du snart er på nett igjen vennen :klem:

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...