Gå til innhold

Hverdagsliv


Gjest Epona

Anbefalte innlegg

Hei Epona....

Lenge siden sist! Men for en herlig gutt du har :grine: Håper du kjenner den herlige "nyforelska"-følelsen som jeg gjør når jeg ser på snuppa....

Slitsomt med mye gråt. Hvis du tror det er kolikk vil jeg anbefale og ta gullet med til kiropraktor. Det har hjulpet mange vet jeg....

Kos dere sammen i denne førjulstiden :klem:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

God klem til dere alle! :klem: Er så kjekt at noen tenker på meg og gidder å stikke innom dagboken min fortsatt, selv om jeg skriver sjelden.. Takk for det! :blomst:

Har Gullet på fanget, endelig sovnet han. Han har sånn trøbbel med magen i dag, og har skreket uavbrutt fra litt før kl 12 til ca 13... Han var sånn i går kveld også, bare enda lenger, og sambo var ute uten mobil så jeg fikk ikke tak i ham, og jeg var så sliten og fortvilet at jeg bare grein selv også... Han roet seg først i totiden, og sovnet for natten da... Ellers har det vært rolig på skrikefronten i det siste, vi forebygger mye med å massere mage og ryg og hjelpe han å få ut luften før han begynner å illskrike og ha skikkelig vondt.

I helgen begynte han for alvor å smile!!! :legrine: Han smiiiiler stooooore smil når vi koser og prater, og også for seg selv når han har det gøy! Av en eller annen grunn elsker han stelleplassen, og der "bor" sjiraffen som han liker så godt. Han stråler når han ser den. Trodde ikke så små unger kunne føle glede over sånne ting jeg, men det må være noe med den sjiraffbamsen som facinerer ham. :)

Når han våkner og jeg har ammet ham, skal vi på vår første kjøpesentertur. Spent på hvordan det går. Er litt rar med nye ting jeg, jeg er så redd for å ikke klare å slå sammen vognen på parkeringen og at alle som ser meg ler og sånn, og andre rare ting. ;) Men det går nok bra. Skal se etter julegaver, og bytte noen ullbodyer som vi har fått i gave men aldri fått brukt før de ble for små..

Tenk, for fem uker siden idag lå jeg her hjemme med rier, og var så spent på når vi kunne få møte knøttetr vårt! Det føles uvirkelig nå når han er her!

nei, får logge meg av. God klem til alle!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Å du hjelpeste for en stressetur det var i dag...

* kavet med vognen i bilen

* illskrikende baby i butikkene... :grine:

* ammet på cafe for første gang - alene til og med... Følte meg ikke høy i hatten da..

* alt for varmt påkledd Gull, så han ble svett til slutt...

*illskrek da vi skulle handle på matbutikken så jeg glemte hva jeg skulle ha.. Fikk mange kommentarer fra folk også, som spurte hvor gammel han var og som smilte og lo sånn på en fin måte og syntes synd på ham som sikkert var sulten.. Og jeg prøvde å overdøve skrikingen når jeg svarte..

*måtte ta ham opp av setet på handlevognen da jeg stod i kassen, og en snill butikkansatt la faktisk på båndet for meg og pakket varene for meg, og han bar til og med posen ut i bilen for meg!!

*illskrikende baby hele veien hjem fra butikken...

*veldig stresset og sliten mamma da vi kom hjem... :tristbla: Følte jeg hadde laget sjelelige sår for all framtid i dag ved å påføre ham denne handleturen... :sjenert:

Men: så ammet vi, og Gullet smilte strålende når vi var ferdig, og da var alt glemt! :hjerte:

Men jeg gruer meg til shopping på fredag.. Men da er vi to, blir kanskje litt lettere da..

Fikke handlet noen gaver i dag da! ;):gave:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vet du hva; sånn opplever vi på jobb i butikken hver dag! Så du er ikke alene om å ha misfornøyd baby på handletur altså ;) Er nok mange som opplever akkurat det du gjorde i dag ja :klem:

Og da jeg skulle passe minstegutt til kusina mi, da han var to mnd, var jeg ikke særlig høy i hatten altså...skulle først trille litt ute, før vi skulle være inne. (kusina mi skulle i bryllup da) Først av alt hadde ikke amminga gått så bra. Han hadde spist lite, og ikke fått rapt ordentlig..så gulpet han over hele seg oppi vogna..så var det illskriking da hele turen..og siden jeg egentlig ikke har såå god erfaring med så små babyer ble jeg jo litt fortvila da. Turen ble kort for å si det sånn. Og da vi kom inn fikk jeg skifta bleie da. Og da ble alt mye bedre..åssen kunne jeg vite at det var derfor han var misfornøyd da.. :klø: :ler:

Gikk mye bedre resten av tiden jeg hadde ham da. Passet vel i rundt åtte timer. (kusina mi kom innom for å mate da)

Neste handletur går nok mye bedre skal du se :klem:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Capricorn: Nei, det er nok ikke helt uvanlig nei! :ler: Bare jeg som gjør ting for første gang og føler at det bare er jeg som har det sånn ;) Ble nok litt for mye i går med tur på kjøpesenter først og så på butikken, for til vanlig pleier han å sove seg gjennom hele butikkseansen. :)

Fjellrypa: Nei, han får nok ikke varige men, men når han illskriker og jeg ikke kan dekke behovene hans der og da, så føler jo jeg at jeg ødelegger hele framtiden hans og at han blir utrygg og sånn.. :sjenert: Men det er jo bare tullete, og tankene varer ikke noe lenge heller, men de dukker liksom opp.

Gullet er 5 uker idag!!

I natt har natten vært normal i forhold til en fornøyd sovende gutt, og normal hyppighet og klokkeslett på ammingene. Og han har vært så blid og fornøyd i dag, vi har pratet og lekt, og han har smilt og kost seg, og det har jeg og. :) Akkurat nå sover han, og jeg skulle gjerne gjort det samme, men har litt ting å ordne. Og så bare måtte jeg inn og snike litt på KG!

Har bestilt meg legetime idag, for jeg har litt trøbbel med underlivet etter fødselen, og vil ha en sjekk. Har en ide om hva det er, og det er ikke noe kjekt... Fikk først ikke time før i slutten av januar (!) men da jeg sa hva det gjaldt, fikk jeg time allerede på mandag...

En liten julegaveoversikt:

Julegaver som er ordnet så langt:

Sambo (fra Gullet)

Venninnne S

Venninne S-2

6 venninner (symbolske)

Julegaver som gjenstår:

Sambo (fra meg)

Mamma

Pappa

Svigermor m mann

Svigerfar

Bror m kone

Nevø 1

Nevø 2

Svoger

Vennepar

Vennepars 2 barn

Venninne H + sønn

Nabo A

Nabo Å

Lille H

hmm.. Har muligens flere på listen. :klø: Men dette var de viktigste..

Er bare ti dager til vi reiser hjem nå!!!! Får vel prøve å vende Gullet til bæreselen snart da. Foreløpig hater han den intenst... :ler:

Edit: Fjernet noe som ble litt for privat...

Endret av Epona
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg blir nok litt for personlig selv til tider... :sjenert::ler:

Kommer dere hjem til Bergen til Jul?

Lyst å treffes...? Men bare si ja om du har tid! :klem:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

:klem: Så koselig med ny dagbok vennen!!!

Den handleturen hørtes ikke særlig morsom ut, men du er nok ikke den eneste som har hatt det slik, og det gjør deg aldeles ikke til noen dårlig mamma, selv om man føler det slik selv midt oppe i situasjonen :klem: Jeg har ikke hatt en slik handletur, men har hatt kolikkunge på toget i to timer... ikke morsomt, og ganske slitsomt med den sikkert velmenende damen som mente at om han fikk litt pupp i stedet for flaske så ville nok alt blitt så mye bedre :overrasket:

Var kjempekoselig å besøke dere, og håper det ikke blir så altfor lenge til neste gang!

Kos dere alle tre og husk det blir bare bedre og bedre og bedre selv om man tror det er så bra som det bare kan bli ;)

Glad i deg :kyss:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Vet ikke om jeg har vaert her inne foer, jeg...saa naa var det hvertfall paa tide!

Gullet virker jo helt skjoenn, til tross for litt skriking paa handletur. ;)

:klem:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

:klem1:

Innom å redder deg fra en tilværelse langt nede på side 2 ;)

Ikke lenge før dere drar hjem for julen, tenker det skal bli deilig å komme hjem til familien og bli passet på litt!

Stor klem til dere alle 3 :hjerte:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...