Gå til innhold

Hverdagsliv


Gjest Epona

Anbefalte innlegg

Fortsetter under...

Takk for velkomsthilsener i denne for meg "nye" dagbokverdenen, og takk for andre koselige hilsener og for at dere holder boken varm, som Pondusa så fint kalte det :klem:

Holder på å lage mat egentlig, Gullet sover, sambo er ute en kjapp tur. Biffsnadder står på menyen i dag. Deilig lørdagsmat. Men uten løk, for det reagerer Gullet på. :sur:

Egentlig har jeg bare lyst å gjøre litt sånn her i dag: :frustrert::grine::sur::frustrert::grine::grine: for jeg er så sliiiiiiiiiiten.... :grine:

Hardt å få verden snudd opp ned, hardt å være to som lider av søvnmangel og ha et illskrikende Gull og samtidig få gjort alt som kreves av husarbeid og dill og dall og sambo skal være student midt oppi det hele. I dag har jeg grått mine modige tårer, og det har jeg for så vidt gjort mange ganger disse ukene... :sjenert:

Men Gullet er vidunderlig, og selv om det er hardt når han skriker og ingenting annet enn å gå og bære på ham hjelper, så ville jeg ikke vært dette foruten. :) Elsker den lille gutten høyere enn noe annet, trodde ikke det gikk an å føle sånn jeg! Men jeg skal innrømme at jeg har all verdens følelser for ham, jeg blir både sint og lei og irritert, og heldigvis er sambo og jeg enige om at det er lov å føle sånn. Han gjør også det. Alt trenger ikke være rosenrødt og superduperfantastisk hele tiden, det er dønn urealistisk. Vi er sure, slitne, leie og vi er glade, rørte, ler og er bare lykkelige. Hele spekteret. Og Gullet har dte topp, vi gjør alt det beste for ham, og han vokser og trives. :)

Han har allerede vokst ut av min favorittpysj, og jeg må innrømme at jeg grein da jeg pakket den vekk i dag! :ler::ler: Lille gutten min er blitt så stor allerede, tenkte jeg da.. Må le litt av meg selv! Han er jo bare tre og en halv uke! :ler: Men ikke reint liten heller, bruker stort sett str 62 nå. Men så var han 55 cm lang da han ble født da. Og nå er han lenger, og mye rundere og har skikkelig gode bollekinn.

Hører at han knirker litt, ligger i vognen i gangen og sover, men er i ferd med å våkne. Så da er det bare en ting å gjøre. :)

Og vips fikk var jeg i bedre hunør også gitt, fikk skrevet av meg mine frustrerte tanker. Men jeg er like sliten, og i tillegg sulten, trøtt og svimmel.. Men snart blir det også mat. :sikle:

PS: Susan Sto Helit: Fødselen min var tøff ja, for den var så treg, men likevel bare positiv. Jeg synes det var en fantastisk opplevelse, og det er i hvertfall ikke noe å grue seg for! Håper du får en god opplevelse du også! :klem:

God helg! :vinke:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Tusen takk, Epona! :klem:

Jeg liker så godt å lese mye av det du skriver, og det mange andre her påKG, skriver også, for den saks skyld.

Hvor ellers er det noen forteller oss som er gravide at fødselen er vond, og det kan ta evigheter, men det er alikevel verd det!

(Jeg er heldig nok til å ha endel rundt meg som forteller ting sånn, men det er godt å høre fra flere.)

Og selv om jeg vel på noen måter forventer det, så vet jeg jo at ikke spedbarnstiden er rosenrød, men du får det til å virke "normalt". Spesielt med beskrivelsene om at dere blir trøtte og leie og sinte og alt, men at det samtidig er helt herlig!

Gleder meg masse selv, både til fødselen starter, og til tiden etterpå. (Ja, jeg er fryktelig lei av å være gravid! :sjenert: ) Spesielt fordi jeg vet at selv om det ikke blir rosenrødt noe av det, så er det positivt, og absolutt overkommelig! :)

Ha en fortsatt fin tid med lille nurket, og forsøk å huske så mye du kan fra denne tiden! Om ikke lenge er han blitt kjempestor, og vi sitter og lurer på hva som skjedde! :ler:

:klem:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei vennen min :klem:

Så koselig med ny dagbok. Har tenkt masse på dere disse ukene siden du ble mamma. Og synes det er så fint å lese om hverdagen deres. Og tro meg det er helt normalt å mange ulike følelser. Husker da Martine var på det verste om natten jeg - det var bare såååå tungt og slitsomt. Innimellom hadde jeg bare lyst til å putte henne inn igjen der hun kom fra :ler:

Og tenk om ikke lenge skal dere feire deres aller første jul sammen - så deilig!

Ha en fin helg vennen min :klem:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Susan og Charmis: Takk for veldig fine ord! :klem: Er bare veldig ærlig når jeg skriver, og jeg skriver om alle sider ved det meste... Fint å høre at noen liker det jeg skribler ned. :bukke:

Ble litt negativt i går, men jeg er så sliten når kvelden kommer at jeg nesten ikke vet hva jeg heter. :ler: Men har fått en ny styrke nå som mamma, og det er å virkelig ta en dag om gangen, og starte hver dag med blanke ark. Har aldri vært noe god til det, jeg pleier å leve litt for mye i framtid og fortid enn i nuet, tenker og planlegger litt for mye liksom, men Gullet han lever i nuet til gangs, og det har jeg stilt meg mer innpå også. Sambo og jeg har også vært enige om å ta en dag om gangen, det var vi enige om før Gullet ble født, og vi har klart det så langt! Tror ikke dette hadde gått an på noen annen måte, å være foeldre mener jeg. I hvertfall nå i starten.

Gullet er en vidunderlig gutt! Han er skikkelig skjarmerende og søt, og han ligner på pappaen sin. :hjerte: Han smiler til oss innimellom, og han har noen ansiktsuttrykk som får meg til å smelte totalt! Om to dager er Gullet 4 uker! Vi lot ham smake tran for første gang i går, det plaget ikke ham nevneverdig! Men det som virkelig plager ham, er luftsmerter.. Får så vondt av ham.. Da blir han rød som en hummer og illskriker. Han har skreket så mye de siste dagene at han er blitt hes... :tristbla: Men vi gjør alt vi kan for å lindre, og bysser og bærer og masserer, alt for at han skl ha det bra. Og når han koser seg og er avslappet, så er alt "maset" glemt. :)

Ellers begynner kropen så smått å funke igjen. Selv om jeg aldri får hvilt skikkelig ut, så stiger energien litt og litt, og fysisk også. Så jeg er mye sprekere nå enn den aller første tiden. Har vært ute i verden på egenhånd også, dvs bare Gullet og meg. Vi har vært på barseltreff, og vi har handlet alene, og vi går trilleturer. I starten måtte vi ut alle tre (det er jo koseligst uansett da) for jeg var ikke verken klar nok i hodet til å kjøre bil eller sterk nok til å bære noe som helst. Ting tar tid, og nå begynner det å komme seg. Men humøret svinger - du verden hvor det svinger... Og det gjør det vel en stund til.

Nå får jeg avslutte her, i håp om å få tatt meg en dusj mens Gullet sover. Han sover i fanget mitt, og jeg har skrevet her med en hånd, og det har tatt tid, hihi!

God klem fra Epona og Gullet!

Hmm, er visst første søndag i advent idag.. Er visst desember.. Snart jul! Og ingen juleforberedelser er gjort bortsett fra å henge opp stjerne i vinduet... Nei, avslutte nå!

Snakkes!

Endret av Epona
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Takk for sist! Det var utrolig koselig å få hilse på Gullet deres. Han er virkelig en nydelig gutt, og du har helt rett i at han ikke er helt liten heller! :)

Du er, som flere har skrevet over, flink til å beskrive hverdagen. Min lille trøst, som jeg fikk fra et par venninner med barn på ca 3 mnd her om dagen, er at de første ukene er veldig slitsomme, men så snur det og blir mye mer overkommelig. Det høres ut som overskuddet ditt er på vei tilbake også, og etterhvert faller sikkert rutinene mer på plass for både deg og Gullet også. Og for sambo, selvsagt. Kjdelig at han må skrive oppgave akkurat i disse dager!

Tusen takk for kjempekoslig SMS på fredag, forresten! Det var så sent da jeg så den at jeg tenkte jeg skulle vente til lørdag med å svare, og så har jeg helt glemt det. :rodme: Men ja, helg er HERLIG!

Ha en fin dag!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Synes det er koselig å lese om hverdagen deres, selv om jeg godt skjønner at du er litt sliten.

Og du, tror du skrev navnet på gullet i innlegget ditt, det var kanskje ikke meningen? MEn det er et veldig fint navn da :sjarmor:

Ha en fin første søndag i advent :vinke:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Taklk Toblerone! Var en glipp ja! ;)

Hadde forresten vært koselig å truffet deg også en gang, vet du bor i området du også... :sjenert: Et lite Filleby-treff..? Fjellrypa også? Hva sier dere..?

Og ja, jeg siter her enda, il og fra... :ler:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gratulerer så masse med ny dagbok vennen min :)

Er så herlig å lese om dagene deres, og det var kjempe koselig å besøke dere og hilsen på lille sjarmtrollet. Han er helt nydelig :hjerte:

:klem::klem:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det hadde vært kjempekoselig å møte deg også Epona. Et lite"filleby"-treff hadde vært veldig hyggelig :Nikke:

Flere som skulle gjort annet enn å sitte her... :sjenert:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Koselig å høre fra dere.

Hadde livet som nybakte førstegangsforeldre vært rosenrødt, ville jeg lurt på hvilken planet du kom fra. For det er det ikke! Ingenting er som det før var, man starter virkelig et nytt liv. Både på godt og vondt til tider.

Har mange episoder fra tiden etter lillemors fødsel hvor jeg mest hadde lyst til å gi henne bort... Heldigvis blir det bare bedre, men er hardt når det står på. Apropos søvn, så vet jeg hva du snakker om. Har 2 unger her i huset som ikke sov en hel natt sammenhengende før de var over året, og det er slitsomt.

Men det er noe med at man kan være så dønn sliten og trett og hele pakka, og så lager gullet en ny lyd eller smiler ordentlig for første gang eller lager morsomme grimaser, og vips er alt det leie glemt. Vi er nok skapt slik at vi best husker de morsomme, de koselige, de rørende og de første ting barna gjør. For ellers tror jeg de fleste barn ville forblitt enebarn.

Nå kuppet jeg virkelig hele boka di, men jeg syntes det er så deilig når du beskriver hverdagen med gullet slik den virkelig er. Med både snørr og tårer og smil og latter.

God advents :klem:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Stemmer for Fillebytreff jeg altså :Nikke:

Men før jul er det kanskje litt hektisk... :sjenert:

Jeg er med! Men jeg er redd det kan bli like hektisk for meg etter jul...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg er med! Men jeg er redd det kan bli like hektisk for meg etter jul...

Evt kan jo Lucia-avtalen vår utvides litt da Fjellrypa? For jeg tror ikke jeg rekker det noen andre dager før jul enn da i grunnen... :forvirret:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

God ide!

Epona og Shatika: Hva sier dere til å ta en tur til meg på kvelden 13. desember? Så kan vi feire Lucia med lussekatter og gløgg...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Toblerone, Shatika og Fjellrypa: Fillebytreff hadde vært noe!! :hoppe: Er så heldig å ha blitt kjent med både Shatika og Fjellrypa, og har kjempelyst å møte Toblerone også! :smilorange: Jeg kan i hvertfall den 13.! Hvis ikke får det bli når Fjellrypa er godt etablert som mamma på nyåret! (Tenk at du skal bli mamma snart, Fjellrypa!!! :legrine: )

Pondusa: Rosenrødt nei, men deilig likevel å være mamma! Takk for hilsenen din, godt å høre andre som forteller det samme. Ellers blir det ofte veldig ensidig om alt det fantastiske, og da kan man begynne å tvile litt på seg selv når man kjenner at det ikke er sånn... Forresten ikke mye rosenrødt å tusle rundt i bare undertøy med gulp over hele seg og en illskrikende baby på armen... :ler: Sånn har jeg nemlig hatt det temmelig mange dager i det siste..

Gullet skriker, må ut til han. Kjeder seg nå ;) I går var en VELDIG god dag, og nå har jeg levd uten melkeprodukter på tredje dagen i dag, lurer på om det er det han ikke tåler. For i går var han så fornøyd atte! :hjerte: Prøver videre i dag! :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei Epona, koselig og interessant lesning om livet med Gullet! Gleder meg til det blir min tur, samtidig som jeg allerede er ganske saa sliten, saa sovnmangelen har jeg blandede foelelser overfor... :sjenert:

Hadde vaert kjempegoey aa se bilde av lille(lange!)prinsen og faa vite navn naar du faar tid og overskudd... :sjenert: Men ingen hast altsaa.

:klem:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det er så trist at du skal hjem når jeg skal hjem i jula. Hadde vært så morsomt å treffe deg igjen og hilst på Gullet. Vi får ta det en annen gang ;).

:klem:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...