Gjest Mrs. Potter Skrevet 24. desember 2006 #101 Del Skrevet 24. desember 2006 God jul,Epona! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Fjellrypa Skrevet 25. desember 2006 #102 Del Skrevet 25. desember 2006 God jul til både deg og familien! Håper reisen gikk bra og dere koser dere med slekta! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Epona Skrevet 27. desember 2006 #103 Del Skrevet 27. desember 2006 Takk for koselige julehilsener!!! Ja, nå er vi hjemme i Bergen! Gullet sover i stuen, og jeg har sneket meg til litt internet. ;-) Vi har hatt en fin jul så langt! Turen bort gikk fint, Gulelt sov seg gjennom det meste av flyturen, og fikk tydeligvis ikke vondt i ørene. Hadde tenkt å amme mens vi gikk opp og ned, men han sovnet mens vi takset ut på rullebanen. Han var skikelig sulten inne på flyplassen, og skrek og skrek mens vi ventet på å gå ombord. Så da ble det matpause med en gang vi kom ombord. Vi satt en stund i flyet og ventet før det var klart til avgang, og Gullet var dermed ferdig og sovnet før vi tok av. Men det gikk jo helt bra som sagt. Fryktelig trangt da! Sambo satt ved vinduet, jeg satt i midten og hadde en mann ved siden av meg, og hadde Gullet i fanget og føttene stakk bort på mannen ved siden av. Deilig å komme hjem, deilig å treffe venner og familie. Nå har Gullet fått hilse på alle besteforeldrene sine, og på oldemoren sin, og på oldefaren sin, og på onkler og fettre og grandtanter og det som er. Han har vært med rundt til alle og enhver, og han er kjempepopulær! Alle synes han er så fin, og alle skryter av hvor våken han er til å være så liten, og hvor mye han smiler. Så mamsen og papsen hans blir jo helt stolt! Han sjarmerer alle med sine strålende smil, og vi elsker så klart å vise ham fram! Men han blir sliten merker vi. Det er ufattelig mye nye inntrykk for en så liten tass. Selv om han sover seg igjennom en del av det, så er det stadig nye sanseinntrykk - nye lukter, lyder, stemmer, bevegelser, ansiketer, kroppsinntrykk. Merker at han blir sliten av det, og jeg får nesten litt dårlig samvittighet av å dra ham så mye rundt... Ellers fikk vi masse flotte julegaver, og Gullet fikk selvsagt mest (og enda ligger det flere gaver i LilleFilleby som vi ikke tok med oss pga plassmangel på flyet..) Vi har fått utrolig mye fint av både klær og annet, men desverre må vi bytte mye av klærene. Gutten er jo så lang at han har fått klær som er for små eller som passer akkurat nå. Da vi var på seksukerskontrollen sist uke, var han 60,5 cm og hadde altså vokst 5,5 cm på sine føste seks leveuker og nesten doblet vekten sin, fra fødselsvekt på 3650 til vekt ved seks uker på 6400g. Nå er han normalvektig i forhold til høyden, og det er godt. Jeg har i hvertfall nok melk! Uansett begynner str 62 å bli knapt for ham allerede nå.. Mye forskjell i størrelsene har jeg funnet ut, noen str 62 er kjempestore, og noen er kjempesmå. Men mange julegaver var i str 62, og de må desverre byttes.. Nå når vi er hjemme holder vi på å planlegge litt i forhold til dåpen, og vi har fått faddrene på plass. Er et par vi ikke har fått spurt enda. Ble litt komplikasjoner utav det også, med ramaskrik fra familien, så for at alle skal bli fornøyde så ender Gullet opp med seks faddre.. Litt mye synes jeg da, men det må bare bli sånn. Egentlig ganske latterlig, og jeg har mest lyst å blåse i hele greien. Men men. Har alltid hatt lyst å døpe, så dåp skal det bli, men det er bare så teit når folk blander seg i ting de ikke har noe med! Gullet har fått en ny trend på nattesøvnen nå, en veldig god trend, måtte den vare! Natten begynner sent, det er ikke vits i å legge seg før etter midnatt, men sånn har det egentlig vært hele veien. Men nå har han begynt å sove i opptil 6 timer i strekk!!! Han har hatt flere netter de siste to ukene der han har sovnet mellom halv to og to og sovet til åtte halv ni. Han har tydeligvis en slags døgnrytme i seg, med hovedsøvnen om natten, og det lover godt. HVis det holder seg sånn da, ikke vet jeg. Det er i hvertfall veldig deilig å få sove såpass lenge i strekk!! Men jeg er aldri opplagt likevel, jeg synes det er fryktelig slitsomt med juleferie også.. Men selv med sekstimers-søvn så pleier jeg å våkne likevel, med skikkelig brystspreng.. Og meg selv.. Jeg er lykkelig mamma med verdens beste gutt! Jeg er lykkelig kjæreste med verdens beste mann, og forholdet blomstrer på mange måter ! Jeg er hjemme og har familie og venner rundt meg. Jeg er hjemme i kjente omgivelser og treffer gamle kjente tilfeldig rundt omkring og det er så kjekt! Jeg er sliten som nevnt, går rundt i min ammetåke, er i dårlig fysisk form og skjønner ikke når jeg skal få hentet meg inn. Jeg klarer ikke slappe helt av for tiden, og har dårlig samvittighet overfor alt og alle, og det er slitsomt, jeg blir litt deppa av det. Vi har bare en begrenset tid her hjemme, og alle vil ha en bit av oss, og dete r så slitsomt å farte rundt til alle. Og så må vi låne oss bil hele tiden for å komme rundt, og bare det er slitsomt.. Neste gang skal vi definitivt kjøre over fjellet, så vi slipper å være avhengig av andres velvilje... Men nå når han er så liten er det ikke så kjekt eller bra å kjøre en hel dag. Ønsker alle fortsatt god romjul! Skal ta meg en liten runde og titte litt! God klem fra Epona! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Linn3c Skrevet 27. desember 2006 #104 Del Skrevet 27. desember 2006 Å, det hadde vore kjekt å treffa deg medan du er i Bergen. Men me får heller prøva det ein annan gong, viss følelsen er gjensidig. Ser ut som at du har fullt opp no. Håpar du har ei fortsatt flott jul/romjul her i verdas flottaste by! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Gjesta Skrevet 30. desember 2006 #105 Del Skrevet 30. desember 2006 Vil stikke innom å ønske deg en flott nyttårshelg og et riktig godt nyttår! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Fjellrypa Skrevet 30. desember 2006 #106 Del Skrevet 30. desember 2006 Håper du har en flott nyttårshelg, og så håper jeg det ikke er så lenge til vi ses! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Cr@sh Skrevet 31. desember 2006 #107 Del Skrevet 31. desember 2006 Godt nytt år! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Fjellrypa Skrevet 31. desember 2006 #108 Del Skrevet 31. desember 2006 Godt nytt år, vennen! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
shatika Skrevet 1. januar 2007 #109 Del Skrevet 1. januar 2007 Ukene svinner og dagene går. Ha takk for ditt vennskap, ha takk for i år. Venner som deg vil jeg gjemme her inne, som et kjært og dyrebart minne. Takk for det gamle, Ha et riktig godt nytt år Glad i deg vennen min Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Mrs. Potter Skrevet 1. januar 2007 #110 Del Skrevet 1. januar 2007 Godt nytt år,Epona! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Pi@ Skrevet 1. januar 2007 #111 Del Skrevet 1. januar 2007 Godt nytt år. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Skytte Skrevet 4. januar 2007 #112 Del Skrevet 4. januar 2007 Godt nytt år til familien Epona! Koselig å lese her som alltid!Flinke store gutten deres Det er bra stas å være mamma ja! Men man blir plutselig bra mye mer allemannseie på en måte...alle skal si og mene sitt om alt...liker ikke det helt jeg da men....Vi får bare banke i bordet og svelge kameler alt etter som! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Mayamor Skrevet 4. januar 2007 #113 Del Skrevet 4. januar 2007 Godt nyttår, vennen. Det er ikke mange ting som får engasjementet på topp hos folk som dette med barn, dåp/konfirmasjon/bryllup, tradisjoner, barneoppdragelse etc. Alle har sin mening og klart alle mener jo at de mener det rette. Hvordan det skulle gå dersom dere ikke får gjøre ting i deres liv på deres måte - blir "glemt"... Hva tror du de samme folkene hadde sagt om du la deg opp i deres saker? Tenkte det ja... Når er det dere kommer hjem igjen til Bergen da... For godt mener jeg. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
jolie Skrevet 4. januar 2007 #114 Del Skrevet 4. januar 2007 Vil gjerne følge med her, jeg også Kjenner til det med at alle vil ha en bit av en. Nå bor vi ikke lange biten fra slekten lenger (før var det 70 mil, nå er det 20 til de lengst unna), men med en gang folk lukter at vi er hjemom så kommer ønskene om at de gjerne skulle ha sett oss. Er degradert til sånn Maiavedheng, vi. Håper du får et fabelaktig år! Tenk, nå er barna våre født i fjor! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Epona Skrevet 5. januar 2007 #115 Del Skrevet 5. januar 2007 Godt nyttår! Linn3c: Har veldig lyst å treffe deg jeg, men det er vanskelig med sånne lynvisitter hjemme. Tiden går fort, og vi farter rundt og det er vanskelig å love noe. Men kanskje neste gang? Rizla: Hei! Koselig med et nytt ansikt i dgaboken Godt nytt år til deg også! Fjellrypa x mange: Godt nytt år! Er så spent hver dag på om Kyllingen kommer ut snart! Cr@sh: Godt nytt år! Shatika: Glad i deg også! Har tenkt sånn på deg i dag! Mrs.P: Godt nytt år!! Pi@: Godt nytt år og GRATULERER!!!! Skytte: Godt nyttår! Og takk for koselig hilsen! Sant det der med at alle skal mene alt mulig.. Mayamor: Godt nyttår vennen!! Ja, sånne tradisjonsting setter jammen sinnene i kok hvis man forandrer litt på dem.. Vi kommer hjem for godt neste sommer, altså sommeren 2008. Nå er vi halvvegs i eksiltilværelsen vår. Gleder med VELDIG til å flytte hjem igjen, må si det... Jolie: Så koselig å se deg her!!! Da vet du hvordan det er å farte rundt og vise fram.. Vi fikk jo alle barselvisittene helt forsinktet vi, og det var vi som måtte dra på alle visittene i stedet for å få dem. Så juleferien var alt annet enn ferie... Ja tenkt, våre små er født i fjor! Du har nå en ganske stor jente du da, men tenk at min lille tass på 8 1/2 uke også er født i fjor! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Epona Skrevet 5. januar 2007 #116 Del Skrevet 5. januar 2007 Måtte dele opp litt.. Nå er vi hjemme igjen, dro hjem 2. nyttårsdag. Juleferien trenger vi ferie etter, for å si det sånn.. Hjemturen var ufatelig slitsom, og det har skjedd så mye på så kort tid at jeg ikke trodde det var mulig.. Rakk såvidt siste bussen hjem til LilleFilleby, etter fly- og baggasjeforsinkelser, og de gikk i ett kjør. Helt fælt å si det, men Gullet trengte ny bleie på Flesland, men jeg fikk ikke tid å gå på stellerommet før vi måtte gå ombord på flyet kl litt over ni om kvelden, og etter det var det ikke sjans i havet å bytte før vi kom hjem kl halv to på natten.. Han sov seg gjennom mesteparten av turen og hadde det forsåvidt greit, men han skrek og skrek da vi stod i minusgrader midt på natten i sentrum og ventet på drosjen siste styket hjem... Dakkar.. Vel hjemme fikk han rein bleie og pysj på og pupp, og hadde det topp igjen. Dønn slitne og temmelig sultne skulle vi lage oss litt mat, sambo og jeg. Sambo åpnet kjøleskapet og stanken av død og fordervelse møtte oss.... KJøleskapet hadde sagt takk for seg mens vi var borte Alt var råttent i kjøl og frys. Motbydelig! Sambo tømte, og vi hadde ingen mat... Det samme skjedde i sommer, men da var det strømmen som var gått og all mat ødelagt. Uansett la vi oss ca halv fire, og sambo skulle opp 7.00 dagen etter. Bilene var gjenfrosset og trekkene oppå frosset fast, og jeg skulle på kontroll med Gullet og måtte ta taxi.. På kontrollen ble Gullet henvist til EEG og utredning med spørsmål om epilepsi. Forhåpentligvis bare en avkrefting, men kan ikke utelukke det. Har ikke klart å ta det inn, så jeg bekymrer meg ikke særlig. Han har hatt en del episoder med at han detter ut, og har noen episoder der kroppen rister og dette kombinert med et par andre ting gjorde at legen ville sjekke det. Glad for at de tar ting seriøst og hører på oss. Bedre med unødige sjekker enn å ikek gjøre det i hvertfall. Og i det jeg gikk ut fra legen ringte tlf med beskjed om at en ganske nær i familien hadde sovnet inn om morgenen. Var ventet, etter mange års sykdom. Men trist beskjed likevel.. Nå er jeg blitt syk, med forkjølelse og sår hals og bomull i hodet.. Slapp, sliten og uttafor. Men dagen i dag har ikke vært så verst. Og Gullet er blitt rund og god, og er så blid som bare det. Han ble skikkelig sliten av all fartingen i julen og reisen og alt, men i dag er han i mer overskudds-form. Han har begynt å sove ganske mange timer i strekk på natten, nå har han en hovedsøvn-periode på mellom 4-7 (på nyttårsaften-natten hadde han søvnrekord med 7 timer i strekk!!) timer i strekk fra ca 1-tiden og utover. Og han sovner mye roligere, kan legge ham halvvåken tilbake i sengen sin og han romsterer litt selv før han sovner. Og han er veldig glad i leker, og glad i å bli sunget for, da spreller han med armer og bein og ler Han er så skjønn at vi bare smelter! Skikkelig kosegutt! Har endelig fått vedtaket på fødselspermisjonen, og jeg fikk sambo sine uker! Så da har jeg permisjon til 8. august, og ferie i tillegg. Nå må jeg avslutte, har hentet Gullet, han våknet og var litt ensom, så nå er han på armen min og jeg skriver med en hånd.. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Fjellrypa Skrevet 5. januar 2007 #117 Del Skrevet 5. januar 2007 For noen dager dere har hatt! Håper formen din kommer seg fort, og at dere kan slappe av litt i helgen. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Prada Skrevet 5. januar 2007 #118 Del Skrevet 5. januar 2007 Følte meg litt lat her jeg sitter og leser om hvilket tempo dere har hatt i julen. Jeg har ikke gjort noen ting i julen, annet enn å bli underholdt, oppvartet og tilbudt mat. Men nå er det ikke sååå lenge til rugetiden er over, og da blir det vel slutt på at jeg kan ta det med ro. Så deilig at Gullet sover mer sammenhengende da! Kan tenkte meg at det gjør godt for mammaen også... Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Susan Sto Helit Skrevet 5. januar 2007 #119 Del Skrevet 5. januar 2007 Gullet høres bare herlig ut! Hadde jeg ikke hatt min egen lill godgutt, så hadde jeg garantert vært misunnelig! Vi får håpe det ikke er epilepsi han har, men jeg er enig med deg i at det er bra de tar oss foreldre på alvor når vi mistenker noe galt med våre små. Det er jo tross alt vi som ser dem mest! Hadde ikke vi bekymret oss sånn, hadde ikke Julegaven fått hjelp for den vonde nakken sin! Han ble også bare sjekket for-sikkerhets-skyld. Det er jo bedre å være sikker på at det ikke er noe, enn å gå og bekymre seg. Julen deres hørtes veldig hektisk ut! Og hjemreisen hørtes nesten grusom ut. De færreste småtasser får problemer av å ha på seg skitten bleie lenge EN gang. Så det synes jeg ikke du skal bekymre deg for! Ønsker deg og Gullet et riktig godt nytt år! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
iss Skrevet 6. januar 2007 #120 Del Skrevet 6. januar 2007 Må si meg glad for at vi ikke har hatt en like stressende jul.... Men, kan jo legge igjen en du kan ta ibruk når du titter innom Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå