Gå til innhold

Hverdagsliv

Gjest Epona

Anbefalte innlegg

Fortsetter under...

Takk for i dag vennen min :) Det var kjempe koselig å treffes igjen, og lille sjarmtrollet er verdens nyyydeligste og herligste :hjerter_rundt:

Håper du får en koselig kveld vennen :klem:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei Eponia.

Ja det er så forferdelig å miste et menneske man kjenner og er glad i... Jeg kunne virkelig ønske at vi levde bestandig. At når våres kropp ikke orket mere så visste man at man kom til i en annens kropp eller noe sånt... Hmmm, høres rart ut, men i den duren. Nå så vet man jo ikke hva som skjer etter livet, og kan aldri tenke meg at det er noe annet...Har hele tiden trodd det, men ikke nå plutselig..

Var innom dagboken hennes og det var utrolig trist å lese. Begynte å gråte jeg, selvom jeg ikke visste hvem det var...

Tusen takk for pm :) Tok masse prøver hos legen på fredag, så får vi se....

Klem L

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Epona

Mrs.P: Ja, det er rart å se trådene hennes, og at hun står som om hun var en aktiv buker enda.. Er så rart at hun aldri mer kommer til å skrive her. Kjente henne bare her inne, og bare med nicket hennes. Husker hun var prøver på samme tid som da vi begynte, og ble litt kjent med henne gjennom det.

Pi@: Klem til gravide Pi@! :legrine:

Madden: Skjønner godt du ikke klarte å slette henne med det første.. :( Er så rart at hun er borte. Folk forsvinner jo fra KG til stadighet, men hun er borte for alltid. Men lever videre gjennom minner ja. Rart å tenke på hvor mange man egentlig gjør inntrykk på gjennom internet også. Familien og vennene hennes vil selvfølgelig alltid savne henne, men det sitter faktisk en hel masse mennesker spredd rundt i Norges land og tenker på KalloRilla - det er litt spesielt. Litt fint egentlig! Og du må bare kuppe boken min! ;) Bare kos det! Jeg er ikke alvorlig verpesyk, kjenner bare snev av akutt verpesyke innimellom, når jeg leser hos dere lykkelig-endelig-gravid-nygravide, for det er så stort og vidunderlig å lese! :legrine: Lengter etter den samme gode gravide følelsen selv da :sjenert: Men er ikke klar for en til helt enda, selv om vi nok skal gi ham søsken ja. Det er vi helt enige om i hvertfall! Men ikke med det aller første.

MIssS: Så kos å se deg her! :klem:

Shade: Heisann! Velkommen tilbake, hvis du er den jeg tror du er ;)

Shatika: Takk for sist ja, endelig fikk vi det til å klaffe! Skjebnen har jobbet litt imot oss i det siste! :ler: Var veldig kos! Og jeg var mett resten av dagen jeg! Må ha vært oreokaken ;) Som jeg ikke fikk spist opp en gang :grine:

Evergood: Takk for hilsen og spor, skjønne du! :klem: Og takkfor PMer!

Felicity: Veldig trist å miste noen man er glad i. Jeg har enda ikke skjønt helt at jeg har mistet tante. Jeg fikk ikke reist i begravelsen eller noenting, så jeg forstår det liksom ikke. Tror at hun er der hjemme liksom.. Personliog tror jeg på noe etterpå. Jeg føler livet blir så fryktelig meningsløst hvis vi skal kjenne så mye glede og kjærlighet og sorger for den del, og alt det vi lærer og erfarer og husker, og så skal det brått ta slutt. Nei, det får jeg ikke til å stemme. Jeg tror vi får med oss alle opplevelsene og minnene videre og at det er noe etterpå - det velger jeg å tro. :) Selv takk for PM. Lykke til med prøvesvar, er litt spent jeg :)

Shatika igjen: Hatt en passe fin søndag, har vært så trøtt og det har ødelagt litt.. Håper din dag har vært topp!

Dagene har flydd i det siste. Prøver å huske hva jeg har gjort i det siste, men det er jo nesten vanskelig! :overrasket:

Torsdag gikk jeg lang lang trilletur, i to timer i raskt tempo. Deilig sol og mye energi, og føttene ville liksom bare videre og videre. Men tok tidlig kveld, som vanlig for tiden...

Fredag var jeg med Shatika og vi koste oss med skravling, pizza, og oreokake til dessert. Gullet fikk sitt livs første gassballong, og gjett om han var facinert! Fikk den på pizzaresturanten, og dro den med hjem og alt, og han likte den veldig godt. Satt og lo til den der den svevde over ham :legrine: Midt i oreokakekosen fikk Gullet akutt magevondt - ikke særlig festlig når man er ute i verden for å prate og kose seg. Og han hylte og hylte, hadde skikkelig vondt. Og jeg følte alle så på oss... :sjenert: Fikk betjeneingen til å lage sukkervann som jeg gav ham, før vi pakket sakene og dro. Kunne ikke sitte der med hylskrikende baby med magesmerter.. Han skrek seg i søvn oppi vognen, og sov seg hjem igjen. Var i fin form da han våknet (sukkervann er genialt), og prompet noe voldsomt resten av dagen ;)

Om kvelden fikk vi besøk av en venninne av meg, som overnattet. Lørdagen gikk vi trilletur i solen, og ellers bare avslapping. Om kvelden laget jeg og sambo mat, og så litt tv. Og for min del ble det veldig tidlig kveld. Og godt var det, for i natt våknet jeg av at Gullet hostet og hostet og gispet etter luft. Han var potte tett i nesen og fikk nesten ikke luft. Men han hylskrek.. Hade en eneste nesedråpesak igjen, og dryppet ham med det og prøvde å få ut snørr med jordmorsug. Fikk ut litt, men gutten skrek og skrek. Fikk roet ham såpass at han fikk spist litt, hevet hodeenden på sengen hans, og etter hvert klarte han å sovne. Var våken i godt og vel en time, og jeg var våken enda lenger, lå og hørte på pusten hans og var redd for at han skulle bli tett igjen.

Så i dag var vi nedom legevakten og fikk dråper til ham. Han har drevet og gnidd seg i øynene i hele dag, og det har rent blankt snørr fra nesen, og vi frykter allergi.. Litt kjapt å tenke det, men skal ha det i bakhodet. Forhåpentligvis er han bare forkjølet. Brukte lang tid på å legge seg i kveld, og det endte med at jeg måtte bysse og synge ham i søvn. Stakkar liten, var ikke i form i kveld..

Men nå må jeg ta kvelden selv, dønn sliten idag..

Natta! :vinke:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Uff, så ekkelt med liten tass som er potte tett! Må ha vært grusomt å våkne til at han gispet etter luft!

Jeg hadde nok brukt lang tid på å sovne etter en sånn episode! Hadde definitivt ligget og lyttet etter pusten til Julegaven. (Omtrent sånn jeg gjorde de første ukene hjemme. )

Håper han blir bedre snart!

:klem:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest **Evergood**

Hei!

Jeg nevnte i PM'en om et forum jeg var mye på fortiden. Jeg har skrevet nesten 50 innlegg på 4 dager. Ikke noe nytt på den fronten. Trenger bare å få ut litt frustrasjon og slikt. Som sagt så har jeg nytt nick der inne. Har ikke lyst å starte dagbok om det der her inne.

Håper du får ei fin uke og at det går bedre med gullet.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Epona

Susan Sto Helit: Ja, det var ikke noe morsomt å våkne til midt på natten, skjønte jo omtrent ikke hva som skjedde med en gang jeg, trøtt som jeg var. Han er bedre nå heldigvis! :)

Evergood: Takk for PM! :klem:

Pi@: Han er fin igjen nå heldigvis! :)

Felicity: Heihei! :klem: Gullet er bra nå! Har kjøpt ny pakke med dråper idag, greit å ha til en anne gang vi plutselig trenger det. Fikk noen få dråpeting igår, men bare nok til idag. Denne uken har jeg litt planer faktisk. I morgen er det babysang, og onsdga blir det etetr planen trilletur med Myztica og Fjellrypa. Torsdag er tom, mens fredag skal jeg til legen og etterpå være barnevakt for en liten gutt som skal få slippe å gå i enda en begravelse på veldig kort tid.. Gruer meg litt til legetimen, skal ta GU og det hater jeg... Må sjekke om det er bedring med det jeg sliter med.. :sjenert:

Nydelig strålende sol i dag!!! Vært på helsestasjonen for å sjekke noe utslett som Gullet har hatt på magen en tid, og det viste seg å være atopisk eksem. Veide og målte samtidig, og i dag var han 69 cm og 9620g. Stor gutt på 4 1/2 mnd! :)

Etterpå var vi innom apoteket, og så trillet vi tur på fin turvei langs elv. Deilig å se noe annet enn det jeg ser her hjemme hver dag. Var innom en stor stall på veien også, og måtte snuse litt hest. Herlig!! Hadde Gullet vært våken skulle jeg løftet ham opp så han fikk se hestene der de koste seg i vårsolen i luftegårdene sine. Men siden han sov, så fikk han nøye seg med å puste inn litt hestelukt i søvne. :sjarmor: Blir jo helt syk av å se de flotte dyrene jeg - savner ridingen noe enormt. Har snakket med sambo at jeg snart skal få meg en ridetur, kanskje jeg får det til i helgen eller neste uke. Lengter så fælt etter å få ri!! :hoppe:

Ellers er alt vel. :) Gullet er bra av snuen sin, sov som en stein i natt, helt til kl 7. :)

Tørker klær ute for første gang siden i høst - deilig! Nå skal jeg støvsuge og rydde litt. Og kose med skjønningen min!

:vinke:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Madden
:kyss: Skjønneste vennen!!! Du vet virkelig å gjøre dagen fullkommen, det skal du ha!! :legrine: Må stadig ta frem meldingen for å se den skjønne solstrålen en gang til! Blir så godt humør atte!! :legrine:
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Gjest Epona

Fjellrypa: Heihei! :ler:

Madden: Grattis med 12 uker i dag!!! Så kjekt at du blir så glad av Gullet mitt da! Men det var et serdeles bra bilde jeg fikk knipset i går morges da, strålende smil og uten dobbelthaken som ellers titter fram! :ler:

Er bare en snartur, lager middag. Hatt en flott dag i dag! Fått barnehageplass til høsten, og en STOR bør falt av mine skuldre i dag! :legrine::hoppe:

Skriver mer senere, eller i morgen..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Har bare svirret og lest litt her hos deg,blir lenge mellom hver gang nå...

Men godt å lese at dere har det bra!

:klem::klem::klem:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Madden

:kyss: Solen skinner fortsatt her...og jeg har sånn vårstemning at det er helt utrolig!! Så herlig med lang spasertur!! Det er deilig på sånne dager, godt å være ute, og deilig å røre på seg! Jeg kjennner at kroppen har våknet litt av dvalen nå, og jeg er daglig på lang tur! Det er kjempedeilig! Spesielt når været er som det er nå! Nesten all snøen er borte fra hagen, og krokuser, snøklokker og tulipanblader titter opp i blomsterbedene mine! Ser at påskeliljene er på vei frem også, så dette blir stas! :sjarmor::ler:

Så kjekt at du snart skal få begynne å ri igjen da!Tenker du har gledet deg vilt til akkurat det! Hestejente som du overlever nok ikke så altfor lenge uten en dose ridning nei!! ;) Tenk det da, våren i anmarsj...og du skal ut på flotte turer på hesteryggen! Herlig!!!

Håper du får en kjempefin dag søta! :klem:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Mayamor

:klem: Heisann vennen. Long time no see.

Gratulerer med barnehageplass. Godt med en bekymring mindre. Godt er det at de som ønsker barnehageplass kan få det uten å måtte vente til barnet er blitt 3-4-5 år...

I barnehagen til Andreas er det en del barn fra Bergen da her i kommunen er det full dekning. Har jo blitt lovet at det skal bli slik overalt, så vi får krysse fongrene for det.

Når er det du begynner i jobb igjen da? Synes liksom du nettopp fødte... ;)

Rart at du nevner Kallorilla, for henne tenker jeg også på innimellom. Hver gang jeg ser en trailer lik den avbildet i avisen med ulykken - tenker jeg på henne. Dessuten står hun jo som du sier som medlem her på Kg enda. Kommer nok altid til å ha en tanke om hvor skjørt livet er når jeg ser innlegg av henne... :sjenert:

Tenker på deg. :klem:

Klem fra Mayamor

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...