Gå til innhold

Hverdagsliv

Gjest Epona

Anbefalte innlegg

Fortsetter under...

Gjest Madden

:sjenert: Får nesten litt dårlig samvittighet for å ha lurt så mange til å kjøpe påskeegg jeg altså!! :ler: Men der sååååå gode!!! Jeg klarte å la være å kjøpe dem i butikken i går..var kjempestolt altså!! :ler:

Ser du har hatt en herlig helg...godt å kose seg sammen i helgene..og slappe av!! :klem:

Ha en flott tirsdag vennen!!! :kyss:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Epona

Felicity: Takk for helgehilsen! :klem:

Charmina: Ja, det er et snev av vår her også, og det er så deilig! Selv om det er snø i luften hver dag... Men fuglene kvitrer og det er aldri kaldere enn en minusgrad for tiden. På dagen er det stort sett rundt 2-3 plussgrader. :) Ikke mye å skryte av men laaaaangt fra 25 minus i hvertfall!

Pi@: Så kjekt å høre da! Kos at du legger igjen en hilsen! :klem:

Evergood: Tusen takk, og ha en riktig god uke du også!

Linn3C: Velkommen innom skal du være! :klem:

Fjellrypa: Hei! Jepp det gjør vi! Og i morgen også kanskje? Trilings med LinnKri og oss? :)

Madden: Eggene var gode da! :sikle: Skal kjøpe dem igjen, men kan nok ikke gjøres for ofte ;)

Eponafamilien har hatt en fin helg. :) Fikk handlet noen finklær vi manglet på lørdagen, og litt annet forskjellig. Så fikk vi besøk, og laget pizza og slappet av. Søndagen kjørte vi langt avgårde for å se på en bil, men det ble bomtur. Kjørte 2 timer hver vei, så neste gang skal vi be om bilder på mail før vi vurderer å dra så langt.. :sur:

I går var det en kjip dag. Var så sliten og så sur og, det var sambo også så stemningen stod ikke i taket akkurat! :ler: Men i dag er det en ny dag. Og Gulelt er superblid. Idag skal vi på babysang igjen, det blir kos.

Til helgen er det dåp, og nå begynner det å flaske seg:

Dåpsplanlegging - grønt ok, rødt gjenstår

Dåpskjole - må prøves igjen i tide for evt kjøp av ny.. Er trang..

Hvit body

Hvite strømpebukser

Ny dressbukse til sambo

Planlegge hvilken fadder som skal gjøre hva under seremonien

Bestille mat

Iskake ok

Klær til meg

Klippe meg...

Nye dressko til sambo

Støvletter eller sko til meg

Bestille marsipan-dåpskake - mamma skal i dag

Bestille kaker fra kjente - gul kake - ok, skal bakes av I.

Få hjelp til å kjøpe inn brus og kaffe

sjokoladekake - bakes på lørdag

Det blir vel bra til slutt...

Arg, kom akkurat på at jeg skulle ringe presten kl 10! :overrasket: Har en sutrete baby i stuen, så dette blir festlig...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Myztica

:vinke:

Gleder meg til i morgen! Skal bli godt å komme seg bort litt :ler: Kjedelig med bomtur da :sur:

Ha en fin dag!

:klem:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Gjest Epona

LinnKri: Velkommen skal du være! Gleder meg :) Vi tar en trillings, og så tenkte jeg dere kunne få :kaffe: etterpå hvis dere vil :)

Evergood: Ilige så! :klem:

VANVITTIG trøtt i kveld.. Var dønn sliten og i dårlig humør i går. Humøret er bedre i dag, men kreftene er få. Vært en gøyal dag da, puslet litt her hjemme på formiddagen, og så har vi vært på babysang. Veldig koselig, enda kjekkere i dag enn de andre gangene syntes jeg. Men det var enda et kjent fjes der i dag, og det er alltid opptur å møte på folk tilfeldig. I hvertfall når man bor et sted man ikke kjenner noen fra før liksom! Da er det litt godt å merke at man begynner å treffe kjenstfolk uti verden, liksom, og ikke bare når man planlegger å treffe noen. :)

I kveld rullet Gullet rundt igjen, ikke gjort det siden første gangen han gjorde det for et par uker siden. Jeg var på badet og tok ut av vaskemaskinen, han lå på magen på teppet i stuen. Og plutselig hørte jeg et hyl av typen "hjeeeeeeeeeeeeeelp, noe skjedde" og jeg ilte til mens jeg scannnet hjernen for hva som i all verden kunne gå galt så trygt som han lå, og kom fram til at han måtte ha snudd seg og blitt skremt. Og jeg hadde rett. Der lå gutten på ryggen og hylskrek med armene ut, skvatt tydeligvis skikkelig av å snurre rundt og plutselig lande på ryggen. :ler::ler: Fikk trøst da, og så la jeg han tilbake på magen.

Han strekker seg forresten opp på strake armer når han ligger på magen, og slenger med beina og baken så han nesten ruller rundt. Og det har han jo gjort et par ganger nå, men er ikke klar over hva han gjør og blir altså redd. ;)

Og så er han voldsom til å le for tiden. Ler av alt mulig rart, og har skikkelig glimt i øyet av og til. Liker godt bevegelse av kroppen mens vi leker eller tuller, da blir ting enda mye mer morsomt.

I kveld var han helt propell før vi gikk på badet, og var helt vill på stellebordet, skikkelig overtrøtt. Men inn på svalt soverom i halvmørke og en puppings, så var han klar for natten. Merker at han er ekstra trøtt de dagene vi har vært på babysangen. alle inntrykkene og bevegelsene gjør ham trøtt.

Og i morgen er han 4 måneder, gutten min! Månedene går fort! Og han er en blid og god og frisk gutt, rund og god og sier klart i fra hva han vil. Han har sterk vilje, og kan bli skikkelig sint, og er ganske så vill iblant. Men på nyes steder og med nye folk, så er han sjenert og forsiktig, men på mamma eller pappa sin arm er han tøff og smiler stort til alle - før han gjemmer seg bort :ler: Helt fra han begynte å smile har han vært litt sånn sjenert. Har smilt før han gjemmer ansiktet mot halsen min, og så snur han seg og kikker på den andre og smiler på nytt. Og gjemmer seg igjen :ler:

Men nå må jeg logge meg av herfra.. :vinke:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vi kjørte 2,5 timer hver vei for å se på bil for to helger siden. Ble bomtur det og! :ler:

Men så kjøpte vi ny bil om torsdagen da, som kommer i morgen :sjarmor:

Lykke til med biljakt!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Myztica

Takk for turen i dag :) Det var veldig koselig! Håper det ikke blir så lenge til neste gang :)

Gullet er jo så søt da han gjemmer seg bort, etter å ha smilt :ler:

:klem:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Epona

Dette er en liten test, surfer faktisk fra mobilen. Ikke prøvd ut denne funksjonen før så nå måtte jeg bare! Hatt en bra dag igår, med trilletur og kaffe m Fjellrypa og LinnKRI, veldig koselig! Og jeg fikk shoppet igår, både til Gullet og til meg selv. Jeg fant endelig støvletter til dåpen. Idag har det vært skikkelig vårvær, og jeg har trillet tur i solen, og hele Eponafamilien har ruslet i byen. Nå er det leggetid, og imorgen flyr vi vestover. Gleder meg! Jaja, ville bare teste ut om jeg fikk dette til! Og ønsker samtidig god helg til alle som måtte titte innom. God klem!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Gjest Epona

Tusen takk for koselige hilsener! :blomst:

Bare en snartur, Gullet er lagt og driver og pakker ut. Vært en slitsom men fin helg, og gutten er døpt. Selve dåpen var fint og alt gikk bra i kirken, og selskapet etterpå var veldig koselig. Er utrolig sliten etter reise og ikke minst etetr å ha hatt nervene i høyspenn i forbindelse med dåpen. Men nå kan vi puste ut.

Må logge av.. :vinke: Skriver mer i morgen!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse
Gjest Madden

:klem: Så herlig at alt gikk bra! kan tenke meg det er godt å få det overstått!!Gleder meg til å høre mer om det når du får tid til å skrive vennen!!

:kyss:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Epona

Madden og Pi@: Takk for hilsener!

Da har jeg litt mer tid enn i går, så jeg får fortalt litt. :) Vi reiste til Bergen på fredag, og turen gikk stort sett knirkefritt. Men Gullet plagdes litt på flyturen, gråt og gråt på grunn av magevondt. Gikk over undervegs. Mormoren og morfaren syntes det var stor stas å se ham igjen, de har ikke sett ham siden han var knappe åtte uker, like over nyttår. Heller ikke noen av de andre osm var i dåpen hadde sett ham siden det, bortsett fra en venninne som var her uken før. Stor forskjell fra to til fire måneder ja!

Lørdagen gikk med til samtale med presten, og til siste innspurt i form av innkjøp av skjorte og slips, og jakten på frisørtime til meg. Og vi brukte noen timer på alt dette og gikk og bar (ja du leste rett!!) på Gullet hele den tiden, for NOEN glemte å ta bæreselen med på bytur.. (Var meg det... :rodme: ) Temmelig svette og temmelig støle ble vi begge to, etter å ha bært blytunge gutten rundt omkring på skift.. Reine :trene: -økten.. :sjenert: På ettermiddagen var det familiemiddag. Og Gullet var sliten og tok tidlig kvelden, men våknet igjen med skikkelig au-au i magen og skrek og skrek stakkar.. Måtte sukkervann og massasje og byssing til for å roe ham. Da vi var i byn spiste vi burger, og jeg må ha fått i meg løk uten å vite det.. :frustrert: Ble sen kveld på oss, temmelig utslitt og mørbanket etter dagen.

Søndag var det tidlig opp (som vanlig egentlig). Kjolen gikk akkurat på, luen var altfor liten. Vi kunne ikke hatt dåp en uke senere for å si det sånn! :ler:Måtte sitte i kirken med Gullet under hele gudstjenesten, og det var to andre som skulle døpes. Gullet ble døpt til sist. Og til tross for enkeltes sterke meninger og en del krangling ( :roll: ) om fadderoppgaver, ble alle fornøyde, og selve dåpshandlingen skjedde knirkefritt. Lettelsen var stor etter selve gudstjenesten. Da var alvoret gjort, og festen gjenstod. Var ganske spent på den også, men det ble veldig koselig faktisk.

Gullet gikk fra arm til arm, han var blid og trivelig og ikke mye klaging. Hadde en liten time på puten under selskapet, og en bitteliten blund i kirken, ellers var han i full vigør hele dagen, med enormt masse inntrykk. Masse mennesker som pratet og bysset og tullet og dillet og dallet, og ikke minst fotograferte og blitset - og gutten var så overtrøtt og sliten etter hvert at han ikke lenger blunket når det kom blits. Jeg prøvde å skjerme ham mest mulig, men det er ikke lett på en sånn dag, og det var like før jeg eksploderte da en tok nærbilder (med blits...) av ham i åttetiden på kvelden. Men jeg pustet dypt og tenkte at vi skal snart kjøre igjen, og sa ingenting. Han sovnet i bilen, og vi la ham i sengen uten å stelle ham. Han sov fryktelig urolig den natten, og våknet og fikk pupp både rundt midnatt og i firetiden. Hadde nok veldig veldig mye inntrykk å fordøye... Fikk stell i firetiden på natten, for da var han såpass våken.

Gullet fikk nydelige gaver - både flere tusen kroner i kontanter, og bestikk i sølv, og sparebøsser, stjernetegnsmykke og dåpsattestbeholder. Og han fikk bibel, og sangbok, eventyrbøker, dyrebok, "om meg"-bok. Og han fikk to fine sett med kopp og fat og skål. Så utrolig mye fint!

Mandag ble ikke akkurat noen rolig dag det heller. Prøvde å gjøre morgenen så rolig som mulig. Kl 11 dro vi fra mamma og pappa, og etter å ha reist med bil, tog, buss, fly, buss og drosje, var vi omsider hjemme her i Filleby igjen nærmere 18.30. Turen hjem var stressende, og humøret var ikke akkurat på topp, men alt gikk fint. Middag/kvelds ble take away pizza.

Ble litt sen kveld i går, og tidlig morgen i dag. I dag har vi vært i begravelse. Så det har vært en litt slisom dag i dag også. På vei hjem fra begravlesen var det like før det ble flere begravelser - vi var sekunder fra døden i dag. Var utrolig skremmende.. Sambo stoppet i hovedveien her og vi skulle til venstre inn mot her vi bor, og måtte vente på møtende bil. Vi stod i ro, men plutselig begynte han å legge bilen over mot venstre i sikk sakk på en måte, og jeg skjønte jo ikke hva som skjedde - så bare den møtende bilen som var farlig nærme og skjønte noe alvorlig holdt på å skje bak oss. Den møtende bilen tutet så klart da vi "vrikket" på oss - hadde vi kjørt, hadde den smelt i siden på oss i 80-90 km/t, vi hadde ikke hatt sjans å unngått hverandre.

Men det som skjedde var at det lå en bil bak oss, en gamling som vi hadde kjørt forbi noen minutter tidligere. Han så ikke at vi stod i ro og blinket, selv om sambo blinket og bremset i god tid og tydelig viste hvor vi skulle. Han kan ikke ha sett oss i det hele tatt, gamlingen, sånn som han kjørte! Sambo hadde bare sett i speilet at han kom næremere og nærmere uten å legge seg ut på høyre siden. Helt instinktivt begynte han å vri på bilen for å på en måte komme i mellom de to bilene, men fordi han gjorde rare ting, så plutselig gamlingen oss og la seg ut. Ellers hadde han smelt i oss bakfra i 80 og sikekrt drept både seg selv og oss. I hvertfall Gullet, som satt i baksetet... Helt sykt å tenke på.. Jeg fikk blikkontakt med mannen i bilen i det han passerte - han passerte oss nølende, og så ut som et spørsmålstgen. Han hadde INGENTING bak rattet å gjøre!! Et sekund vurderte vi å kjøre etter ham, men lot være. Satt ganske skjelvne i bilen en stund da vi trygt stod på tunet hjemme. Var en temmelig skremmende opplevelse.. Helt absurd.. Men det var heldigvis ikke vår tur enda..

Men nå er kl passert ti. Hadde som mål å være i seng senest ti i dag, så nå får jeg ta kvelden.. Klem fra Epona - som er glad for at familien min er i live i dag...

:vinke:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Mrs. Potter

Herregud for en skremmende opplevelse! Så bra at det gikk fint med dere! :klem:

Og godt å høre at dåpen gikk som planlagt,selv om både voksne og barn blir litt slitne.

Ha en god natt,Epona! :klem:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...