Gå til innhold

Belle ønsker seg en baby

~Belle~

Anbefalte innlegg

Ja det var kanskje på tide å opprette en dagbok. Er jo ikke akkurat ny prøver, har jo prøvd i 18 måneder nå, men har ikke helt følt behov for en dagbok før.

Liten oppsummering:

Har PCOS, mangler eggløsning, er i gang med første pergokur.

Er i dag på dag 22 i første pergo prøveperiode.

Vil jo lyve dersom jeg påstår at dette ikke påvirker meg. Ser jo alle andre rundt bli gravide, på jobben blandt annet. Det er ikke så mange av vennene våre som har barn, men folk graver og spør likevel.

Vi har jo vært sammen i noen år etter hvert da. Vi har vært sammen i nærmere 9 1/2 år, og har vært samboere nesten like lenge. Vi giftet oss sist høst, og er vel etablerte med utdannelse, jobb og rekkehus.

Vi har et sterkt ønske om å utvide familien vår, og har ønsket dette lenge, mye lengere enn vi har vært prøvere. Selv om ønsket har vært der før, har vi ikke følt at tingene har langt til rette for det, etter vår målestokk. Men da vi først begynte å prøve drøyet det lenge syns jeg. Den ene negative testen etter den andre er ikke noe gøy.

Vi har et håp om at pergo skal gjøre susen for oss, det har jo hjulpet så mange andre før.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Tror at jeg skal ta min første Graviditetstest neste lørdag, da er jeg på dag 30 i denne pergosyklussen. Jeg gleder meg egentlig veldig til det, håper bare at ikke mensen viser seg før den tid...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei!

Hyggelig at du stakk innom Shatika.

Ja jeg håper virkelig at pergo er det som skal til og ikke mer enn det.

skal i morgen å ta blodprøver for å finne ut om pergo har gitt meg eggløsning.

I dag våknet jeg med mensmurringer i magen, men det er gått over nå. Lurer på hva det kan være. Håper jo litt på at det kan være noe som prøver på å feste seg der inne. Er jo på dag 22 i dag, og har gjort som legen ordinerte. Legen ordinerte :humpe: hver annen dag fra dag 14 og i en uke. Begynte litt før dag 14 for å være helt sikker, og vi gir ikke opp helt ennå heller, så det blir nok litt :humpe: i helgen også :sjarmor:

God helg!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg håper at jeg snart kan tenke på andre ting enn prøving, ønsket graviditet og baby.

Mannen min har nok også like lyst på en baby som meg, men menn tenker ikke like mye på det tror jeg, og ha vil heller ikke snakke om det hele tiden. Jeg kunne nemlig snakket om det hele døgnet om det skulle være.

Jeg gleder meg til neste helg, da har jeg bestemt meg for å ta første graviditetstest etter at jeg startet på Pergotime. Kjempe spennende, men har nok ikke de aller største forhåpninger :tristbla: . Man har vel kanskje blitt vant til at det ikke lykkes og tør derfor ikke ha for store forventninger og forhåpninger om det lenger. Er kjemperedd for å bli skuffet.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gratulerer med dagbok :klem:

Skjønner veldig godt frykten for å bli skuffet jeg. Er liksom ikke noe morro å teste lenger på en måte. Er blitt så vant til at testen aldri blir positiv at hvis den noengang blir det, kommer jeg sikkert til å få sjokk. Prøver å ikke få for store forhåpninger denne syklusen selv om jeg går på pergo.

Håper pergoen gjør susen for dere da :klem:

Og; nei de fleste menn vil nok ikke snakke baby hele tiden..kjenner til det ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Så koselig at du stakk innom Capricorn :klem: . Hyggelig med litt besøk vet du.

Jeg drømte så veldig i går, etter nattevakt. Jeg drømte at jeg testet positivt, den var så positiv at den lyste av seg selv (ja det var en drøm). Jeg ble så glad i drømmen min, og når jeg våknet var jeg ikke helt sikker på om det var en drøm eller virkelighet. Jeg fant veldig fort ut at det faktisk bare var en drøm.

Det er jo lov å håpe at man er sanndrømt da. Kanskje jeg skulle prøve å sove litt nå, og drømme mer. Drømmer kan jo bli til virkelighet, det kan de ihvertfall i eventyrene ;) .

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Etter at jeg har vært på nattevakter har jeg litt vanskelig med å snu døgnet igjen.

Jeg er derfor kjempeglad for at vi har en bærbar pc, så jeg kan være i sengen samtidig som jeg surfer litt her inne.

Mannen sover :sove: , og jeg må innrømme at jeg er litt misunnelig på det akkurat nå, for jeg er kjempetrøtt.

Jeg har jo hørt at nattevaktsarbeid ikke skal være helt ideelt når man prøver på å få barn eller når man er blitt gravid, men sånn er det med den jobben jeg har, jeg må ta min del av nattevaktene...

ble ikke noe :humpe: i dag, selv om det burde ha blitt det, men helgen er jo ikke helt over ennå... :sjarmor:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Etter at jeg har vært på nattevakter har jeg litt vanskelig med å snu døgnet igjen.

Jeg har jo hørt at nattevaktsarbeid ikke skal være helt ideelt når man prøver på å få barn eller når man er blitt gravid, men sånn er det med den jobben jeg har, jeg må ta min del av nattevaktene...

Tell me about it! Selvom jeg har hatt noen dagvakter denne uken er jeg fortsatt inne i nattevaktsmodus :forvirret: Problemer med å sovne om natta, legger meg sent, og når jeg kommer hjem fra dagvakt så er jeg så trøtt at jeg må sove noen timer - så har jeg det gående. Ikke bra.

Men til poenget- tror nok du har veldig rett i at det ikke er bra med nattevakter når man prøver å bli gravid, må jo bli rart med syklusen og alt kanskje? Dette har jeg egentlig ikke peiling på, er jo ingen prøver selv, men alt annet blir jo rart når man går netter så :klø: Går det ikke an å snakke med legen din om dette? Hvis h*n er enig i at det er dumt med nattarbeid så kan du kanskje få en legeerklæring om at du bør få slippe hvis det er noen mulighet for det? Det kan jo hende at arbeidsgiver kan gjøre et unntak for deg? Du vil kanskje få et forklaringsproblem mht at andre lurer hvis det går igjennom, men det kan kanskje være verdt det hvis det vil gjøre det lettere å bli gravid?

Drua her forresten :vinke:

:klem:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

når du blir gravid kan du slippe nattevaktene. da det ikke er bra for blodsukkeret eller noe slik å jobbe natt når man er gravid

men om det er gyldig grunn når man er prøver vet jeg ikke

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Takk for besøk og hilsner Pasha, Kylling og Drua.

Jeg liker faktisk å gå nattevakter, så det er ikke fordi jeg leter etter en unnskyldning for å slippe dem, men dersom det ikke er bra for prøvingen er det jo noe annet. Har ikke mange nattevakter igjen på denne turnusen så det er ikke noe problem. Kan jo bare ønske meg ferre til neste turnus skal lages en gang på nyåret. Tror jeg har 7 nattevakter igjen på turnusen som varer til ut i mars en gang, så det er ikke fordi jeg har så utrolig mange. Men jeg har hatt veldig mange de siste månedene, etter eget ønske. Skal på nattevakter igjen til uken...

Så er helgen ferdig. Ikke fordi jeg har gjort så utrolig mye, men jeg har da fått slappet av litt, og sovet litt. Det er godt det også.

gleder meg til slutten av uken, da får jeg svar på blodprøven som forteller om jeg har hatt eggløsning eller ikke, og kanskje dersom jeg har hatt en EL kan jeg teste til helgen eller der omkring. Det blir en kjempespennende uke, men det føles så lenge til det er slutten av uken, når den ikke har begynt ennå :forvirret:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Innom å hilser på :vinke:

Koselig at du har fått deg dagbok også,det er veldig hyggelig å følge med på sliterne her inne!Blir litt letter å vite hvor man er i prosessen når man har dagbok.

Lykke til!

Klem :klem: Lilletrollet

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei hei!

Så koselig at du har fått deg dagbok! :hoppe:

Spennende med blodprøvesvar da!

Jeg får svar imorgen... håper at vi begge har hatt eggløsning!

Tusen takk for fine ord i dagboka mi :klem:

Natta!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Spørs vel litt hva man jobber som når det gjelder nattevakter. Er jo bedre å være prøver på nattevakt dersom man er sykepleier. Slipper masse tunge løft og slikt.

Lykke til med prøvingen! Håper det blir våres tur å prøve snart :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Takk for besøk hyggelige hilsner Lilletrollet, Bertine og Jack :klem: .

Helgen er ferdig, men jeg har enda fri et par dager.

Jeg sliter med bivirkninger, i form av søvnproblemer. Jeg sovner veldig sent, og våkner flere ganger per time. Veldig frustrerende. Jeg er så trøtt for tiden, men sover likevel elendig. Mannen min sier at jeg er veldig nærtagende for tiden, mye mer enn vanlig. Kroppen er jo full i hormoner, og nå mer enn noen sinne, det setter sine spor.

Jeg har også i dag begynt å få veldig spente og ømme bryster. Jeg får alltid det en ukes tid før jeg får mensen, men jeg håper at det ikke er det denne gangen ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

I dag er det dag 25 i første pergo kur.

Tenker litt på om dersom jeg ikke har fått eggløsning av denne kuren, så er det jo ikke sikkert at jeg får en spontan blødning. Har fått beskjed av legen at jeg skal ha en pausemåned mellom to eventuelle pergo kurer, men når skal jeg eventuellt ta provera igjen? Når vet jeg hvortid det er på tide å teste for å kunne starte på en ny måned? Tror nesten at jeg må få ringt til legen en av dagene jeg. Det popper nemlig så mange spørsmål frem i hodet. Best å få besvart dem før neste måned begynner :forvirret: .

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...