Vihi Skrevet 27. mars 2007 #721 Skrevet 27. mars 2007 15 * 7 m.. Blæ.. Blir tørr i halsen bare jeg tenker på de ti minuttene jeg løp rundt i ring som et annet slaktedyr.. Vinn eller forsvinn.. Kom gjerne igjen neste år.. Nei, fytterakkern.
vega Skrevet 27. mars 2007 #722 Skrevet 27. mars 2007 7 x 15 meter... Jeg er glad jeg ikke var klar over hvor lite det egentlig var før jeg kom i gang med testen. Etter løpingen innså jeg at vi i gjennomsnitt legger oss ned hvert tiende sekund i ti minutter :o :o Greit argument å komme med når folk sier at +-1500 meter på 10 minutt ikke er noe pes!
LauraLine Skrevet 27. mars 2007 #723 Skrevet 27. mars 2007 Hvor stor er egentlig denne berømte firkanten? takk ← Den er 44 meter....lange meter.....!
LauraLine Skrevet 27. mars 2007 #724 Skrevet 27. mars 2007 15 * 7 m.. Blæ.. Blir tørr i halsen bare jeg tenker på de ti minuttene jeg løp rundt i ring som et annet slaktedyr.. Vinn eller forsvinn.. Kom gjerne igjen neste år.. Nei, fytterakkern. ← 7 x 15 meter... Jeg er glad jeg ikke var klar over hvor lite det egentlig var før jeg kom i gang med testen. Etter løpingen innså jeg at vi i gjennomsnitt legger oss ned hvert tiende sekund i ti minutter :o :o Greit argument å komme med når folk sier at +-1500 meter på 10 minutt ikke er noe pes! ← Hm var vist ikke oppdatert hos meg da jeg svarte.... Den er 44 meter....lange meter.....! ←
thacyoon Skrevet 28. mars 2007 #725 Skrevet 28. mars 2007 Hm var vist ikke oppdatert hos meg da jeg svarte.... ← Hehehe, men du har jo helt rett i at det er 44 LANGE meter
Goill Skrevet 28. mars 2007 #726 Skrevet 28. mars 2007 Er veldig deprimerende å tenke på, men har noen tenkt på noen form for backup hvis det skulle gå galt?
thacyoon Skrevet 28. mars 2007 #727 Skrevet 28. mars 2007 (endret) Er veldig deprimerende å tenke på, men har noen tenkt på noen form for backup hvis det skulle gå galt? ← Jepp, har tenkt på backup. Det burde vi alle gjøre, og det er heller ikke umulig at opptaksnemda lurer på det også. Jeg har vurdert mye rart. Alt fra siviløkonom til journalist, tro det eller ei, men jeg har faktisk (denne gangen) karakterer til å velge (nesten) fritt. Jeg vurderer sykepleierhøgskolen SELV OM jeg er mann Huff, først "kvinneguiden" så "sykepleier" Men, jo mer jeg sjekker sykepleieryrket - jo mer forstår jeg at det yrket er mye mer enn å bytte bleier og "kose" med pasientene. På noen måter ligner dette yrket på politiyrket.... -eller for å si det på en annen måte: Jeg ser mange paralleller mellom politi -og sykepleieryrket. Men, fristen til å søke (SO) er 15 april, og jeg er ikke sikker i min sak... Det er jo purk jeg vil bli Endret 30. mars 2007 av thacyoon
Goill Skrevet 28. mars 2007 #728 Skrevet 28. mars 2007 (endret) Jepp, har tenkt på backup. Det burde vi alle gjøre, og det er heller ikke umulig at opptaksnemda lurer på det også. Jeg har vurdert mye rart. Alt fra siviløkonom til journalist, tro det eller ei, men jeg har faktisk (denne gangen) karakterer til å velge (nesten) fritt. Jeg vurderer sykepleierhøgskolen SELV OM jeg er mann Huff, først "kvinneguiden" så "sykepleier" Men, jo mer jeg sjekker sykepleieryrket - jo mer forstår jeg at det yrket er mye mer enn å bytte bleier og "kose" med pasientene. På mange måter ligner dette yrket på politiyrket.... Men, fristen til å søke (SO) er 15 april, og jeg er ikke sikker i min sak... ← Sykepleieryrket trenger absolutt menn:) Det er jo, tro det eller ei, en fysisk krevende jobb. Jeg har selv søkt sosionom, og blir også innkalt til førstegangstjeneste i august. Klarer ikke bestemme meg, så jeg holder mulighetene åpne, er ikke verre enn å takke nei hvis man ikke trenger de:) --- ikke det at man ikke trenger manlige sykepleiere av andre grunner.. Endret 28. mars 2007 av Goill
Gjest Marie81 Skrevet 28. mars 2007 #729 Skrevet 28. mars 2007 Ikke noe backup her Har en bachelor-utdannelse fra før. Kommer jeg ikke inn i år så jobber jeg et år og søker igjen 4. desember.
Goill Skrevet 28. mars 2007 #730 Skrevet 28. mars 2007 Ikke noe backup her Har en bachelor-utdannelse fra før. Kommer jeg ikke inn i år så jobber jeg et år og søker igjen 4. desember. ← Hehe:) Jobb er jo også en mulighet! Bare stå på og bli noen erfaringer rikere. Nei, man skal ikke gi seg!
Blackout Skrevet 28. mars 2007 #731 Skrevet 28. mars 2007 Det er viktig som Thacyoon sier. En reserve plan er viktig (samtidig som det er en deprimerende tanke). Jeg klarer ikke å bestemme meg selv, men det å jobbe et år (til neste søknadsfrist) er jo også en plan...
sacred Skrevet 28. mars 2007 #732 Skrevet 28. mars 2007 Enten militæret eller jobbe i Disney i USA et år på meg Evt. begge to
thacyoon Skrevet 29. mars 2007 #733 Skrevet 29. mars 2007 Sykepleieryrket trenger absolutt menn:) Det er jo, tro det eller ei, en fysisk krevende jobb. Jeg har selv søkt sosionom, og blir også innkalt til førstegangstjeneste i august. Klarer ikke bestemme meg, så jeg holder mulighetene åpne, er ikke verre enn å takke nei hvis man ikke trenger de:) --- ikke det at man ikke trenger manlige sykepleiere av andre grunner.. ← Hehehe, ja sikkert noen tunge løft, f.eks en 60kg person som skal ut av sengen 18 ganger. Er jo greit at all treningen min kommer til nytte Sosionom og/eller militæret høres ut som en grei plan ja. ...hva er de andre grunnene dere kvinner trenger mannlige sykepleiere til?
LauraLine Skrevet 29. mars 2007 #734 Skrevet 29. mars 2007 Er veldig deprimerende å tenke på, men har noen tenkt på noen form for backup hvis det skulle gå galt? ← Mornings! Jepp, har søkt kriminologi, psykologi, pedagogikk og tegnspråk. Men kan ikke si jeg er så motivert for dette..Jeg SKAL nemmlig inn i år!!
Goill Skrevet 30. mars 2007 #736 Skrevet 30. mars 2007 Hehehe, ja sikkert noen tunge løft, f.eks en 60kg person som skal ut av sengen 18 ganger. Er jo greit at all treningen min kommer til nytte Sosionom og/eller militæret høres ut som en grei plan ja. ...hva er de andre grunnene dere kvinner trenger mannlige sykepleiere til? ← Fordi menn har så mange fine kvaliteter! Alltid greit med menn i et kvinnedominert yrke. Har iallefall masse å si for miljøet=)
Goill Skrevet 30. mars 2007 #737 Skrevet 30. mars 2007 Mornings! Jepp, har søkt kriminologi, psykologi, pedagogikk og tegnspråk. Men kan ikke si jeg er så motivert for dette..Jeg SKAL nemmlig inn i år!! ← Jeg har søkt det samme! i tillegg så har jeg sosionom på lista. Vi skal alle inn i år!!
Goill Skrevet 30. mars 2007 #738 Skrevet 30. mars 2007 Skal være ambulansesjåfør til jeg kommer inn:) ← jeg drømte om å bli ambulansesjåfør når jeg ble liten, forutenom politi. Er det spennende? kan du ikke fortelle litt om en dag som ambulansesjåfør?
thacyoon Skrevet 30. mars 2007 #739 Skrevet 30. mars 2007 (endret) Alltid greit med menn i et kvinnedominert yrke. Har iallefall masse å si for miljøet=) ← Det er jeg helt enig i. Samme med kvinner i mannsdominerte yrker. Menn og kvinner er forskjellige, og det synes jeg er bra. I yrkessammenheng vil da menn/kvinner utfylle hverandre slik at jobbutførelsen blir mer helhetlig utført. Politiet har tradisjonelt vært dominert av menn, men heldigvis er dette i ferd med å snu, og jeg er absolutt tilhenger av 50/50 fordelig av kjønn i alle yrker - spesielt politiet som tross alt skal speile befolkningen......inklusiv kjønnsfordelingen .... Huff, jeg høres jo seriøs ut Endret 31. mars 2007 av thacyoon
boe Skrevet 31. mars 2007 #740 Skrevet 31. mars 2007 Det er jeg helt enig i. Samme med kvinner i mannsdominerte yrker. Menn og kvinner er forskjellige, og det synes jeg er bra. I yrkessammenheng vil da menn/kvinner utfylle hverandre slik at jobbutførelsen blir mer helhetlig utført. Politiet har tradisjonelt vært dominert av menn, men heldigvis er dette i ferd med å snu, og jeg er absolutt tilhenger av 50/50 fordelig av kjønn i alle yrker - spesielt politiet som tross alt skal speile befolkningen......inklusiv kjønnsfordelingen .... Huff, jeg høres jo seriøs ut ← Jeg kan ikke si meg enig... Litt enig.. Det er bra med mix. Og ja, kvinner og menn trengs i alle yrker der det er dominans av et skjønn, de utfyller hverandre. Men da skal da ikke være slik at man skal kvotere inn en søker som er dårligere stilt bare pga skjønn. Enten om det er dame eller mann. Nå snakker jeg ikke om politiet, men samfunnet i sin helhet. Et eksempel. La oss si at av disse 1888 personene som har søkt politiet i år bare er kvinner, med unntak av en, dette er en mann. 420 kvinner blir funnet "skikket" og dermed klar for å fylle opp plassene på skolen til sommeren. Denne ene manne er ikke "skikket". Men han skyver ut en av disse kvinnen og får plass pga av at han er mann. Er dette rettferdig ovenfor denne ene kvinnen....? Eller omvendt.. Eller den regelen som er nå at enkelte bedrifter må ha en viss andel kvinner i styret sitt. Hvorfor? Hva om denne ene kvinnen som søker ikke er kvalifisert? Men hun skal få jobben selv om... Ikke missforstå meg. dette er ikke noe mot kvinner , eller menn... Men stiller man krav så må søker oppfylle kravet. Ellers.. Takk
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå