Gå til innhold

Sterke sovemidler

Fremhevede innlegg

Skrevet

Uansett om gjest er lege eller ei, så er vel ikke legestanden generelt spesielt sterke på å løse søvnproblemer. Ja da, alle vet at "sovemedisiner ikke løser det grunnleggende problemet", men jeg venter fortsatt på et alternativ. Vis meg den legen som har et svar.

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Og dessuten: Jeg har faktisk også tatt en håranalyse for flere år siden (beggars don't choose?). Det eneste den sa var at jeg hadde for mye aluminium i kroppen, alt annet var normalt. Blodprøver har på et tidspunkt vist mangel på Folsyre, alle andre ganger normalt. Så jeg tviler på at kalsium er løsningen for meg - selv om jeg er villig til å prøve det meste.

Skrevet
selv om jeg er villig til å prøve det meste.

Det er nettopp det vår hyggelige gjest ikke forstår. Vi lever med et handicap, og er villig til å prøve det meste for å kunne leve et normalt liv. Skal jeg bli uføretrygdet p.g.a søvnproblemer? Ikke aktuelt.

Ang. arrogante leger har jeg opplevd mange sånne, så er så inderlig glad for at jeg har funnet en som tar problemet på alvor. Og blir mildt sagt provosert når noen påstår at denne legen tar feil, at han har skrevet ut feil medisiner. At noen som kanskje, kanskje ikke er lege våger å si at en annen lege, som har lest journalen min og hatt flere konsultasjoner med meg, tat feil, er bare et tegn på en ekstremt arroganse og mangel på respekt.

Jeg har ikke funnet løsningen på søvnproblemer enda, men en del av løsningen er å skaffe seg en fastlege som faktisk kan noe om dette, og tar deg og problemet på alvor. Det er desverre for få av dem..De burde fjerne det faget som heter "Du er lege-du er GUD!" fra studieplanen på medisinstudiet.

Skrevet
Uansett om gjest er lege eller ei, så er vel ikke legestanden generelt spesielt sterke på å løse søvnproblemer. Ja da, alle vet at "sovemedisiner ikke løser det grunnleggende problemet", men jeg venter fortsatt på et alternativ. Vis meg den legen som har et svar.

Det er fordi diagnosen er supra tentorial og det er det psykologer som tar seg av, ikke leger.

Skrevet
Det er fordi diagnosen er supra tentorial og det er det psykologer som tar seg av, ikke leger.

Og vi venter fortsatt på en utdypning av hva den diagnosen går ut på. Vi får faktisk ikke sove før vi får den.. :ironi:

Skrevet
Og vi venter fortsatt på en utdypning av hva den diagnosen går ut på. Vi får faktisk ikke sove før vi får den.. :ironi:

Supra tentorial = psykiatrisk problem

Skrevet
Supra tentorial = psykiatrisk problem

Åhh. Nå forstår jeg alt. Siden det ikke er mer enn et psykiatrisk problem å velge mellom.

Og selv mennesker med psykiatriske problemer bør kunne ha noen effekt av sovemedisin i mindre enn hestedoser. Iallefall de jeg kjenner til.

Skrevet
Åhh. Nå forstår jeg alt. Siden det ikke er mer enn et psykiatrisk problem å velge mellom.

Og selv mennesker med psykiatriske problemer bør kunne ha noen effekt av sovemedisin i mindre enn hestedoser. Iallefall de jeg kjenner til.

Sovemedisin hjelper ingen med noe, kun litt kunstig søvn et par uker. Bør vel heller kanskje ta tak i de underliggende problemene dersom du vil få søvnen tilbake.

Og de bør ikke skrives ut i slike tilfeller, da dette med stor sannsynlighet kan føre til avhenginghet.

:klem:

Skrevet

Det er sant at leger ikke tar en alvorlig, eller det vil si min har ikke gjort det.

Jeg har hat søvnproblemer siden ungdomsskolen nå er jeg 28. til tider føler jeg at jeg blir små gal! når man sover 2-4timer i døgnet over perioder på 14 dage, så noen dager med søvn for å være pån igjen i ukes vis.

Jeg får da ikke sovetabletter fra min lege, hun har hatt meg siden jeg var 14år og er klar over problemene mine. Jeg har har spurt henne i mange år om å få sovetabletter, og har fått som svar at jeg må vent til jeg blir eldre... og det går nok over etter vert! og jeg har ikke bett om masse, har bett om å få kankje 5 i året.

For søvnproblemene er periodisk, når jeg bare får en 3-4dager med normal søvn kan jeg få snudd det så jeg går månder uten problemer. og hvordan vet jeg dette? jo jeg måtte jo til slutt "låne" meg sovetabletter på annet vis. Og det skulle ikke være nødvendig! nidkjære leger som ikke tar en alvorlig! Jeg har bytta lege nå, og jeg er jo gravid, så nå er det uansett ikke aktuelt med noen sovetabletter. Men jeg håper fortsatt denne legen hører litt mer på hva jeg har å si.

TS: var ikke meningen å haie din tråd, ble bare litt provoset av "legen" godt å høre du har funnet en lege som tar deg på alvor!

Skrevet
Sovemedisin hjelper ingen med noe, kun litt kunstig søvn et par uker. Bør vel heller kanskje ta tak i de underliggende problemene dersom du vil få søvnen tilbake.

Og de bør ikke skrives ut i slike tilfeller, da dette med stor sannsynlighet kan føre til avhenginghet.

:klem:

Du leser virkelig ikke innlegg før du svarer, gjør du vel? Ingen har greid å finne noen underliggende årsaker enda, på 4-5 år. Kanskje du kan hjelpe meg? Eller bare gi f... i synsingen din? Uansett, jeg gir deg opp. Du kan få synse så mye du vil, jeg gidder bare ikke lese det.

Det er sant at leger ikke tar en alvorlig, eller det vil si min har ikke gjort det.

Jeg har hat søvnproblemer siden ungdomsskolen nå er jeg 28. til tider føler jeg at jeg blir små gal! når man sover 2-4timer i døgnet over perioder på 14 dage, så noen dager med søvn for å være pån igjen i ukes vis.

Jeg får da ikke sovetabletter fra min lege, hun har hatt meg siden jeg var 14år og er  klar over problemene mine. Jeg har har spurt henne i mange år om å få sovetabletter, og har fått som svar at jeg må vent til jeg blir eldre... og det går nok over etter vert! og jeg har ikke bett om masse, har bett om å få kankje 5 i året.

For søvnproblemene er periodisk, når jeg bare får en 3-4dager med normal søvn kan jeg få snudd det så jeg går månder uten problemer. og hvordan vet jeg dette? jo jeg måtte jo til slutt "låne" meg sovetabletter på annet vis. Og det skulle ikke være nødvendig! nidkjære leger som ikke tar en alvorlig! Jeg har bytta lege nå, og jeg er jo gravid, så nå er det uansett ikke aktuelt med noen sovetabletter. Men jeg håper fortsatt denne legen hører litt mer på hva jeg har å si.

TS: var ikke meningen å haie din tråd, ble bare litt provoset av "legen" godt å høre du har funnet en lege som tar deg på alvor!

Du haier ikke tråden overhodet, dette er blitt en tråd der vi kan dele våre erfaringer med søvnproblemer, medisiner, metoder og leger som ikke forstår. Og det med å bli smågal kjenner jeg godt igjen. Veldig bra at du har byttet fastlege, så kan du ta det opp igjen når du er ferdig med fødsel og amming. Håper bare at søvnproblemene dine ikke vi gjøre graviditeten vanskelig. :klem:

Skrevet

Nei, det er faktisk et nevrologisk problem. Så mye er avgjort, men finner man noen løsning? Nei da.

• 1 måned senere...
Skrevet
Nei, det er faktisk et nevrologisk problem. Så mye er avgjort, men finner man noen løsning? Nei da.

Og det er det samme!!!

Skrevet

Tviler på at noen lege gidder å lese et useriøst og uopplyst helseforum som KG

Skrevet
Og det er det samme!!!

Hva er det samme?

Skrevet
Hva er det samme?

Du får nesten kikke på det du selv har skrevet lengre opp i tråden.

Skrevet
Du får nesten kikke på det du selv har skrevet lengre opp i tråden.

Ja, for all del, det går ikke an å be deg utdype.

Skrevet

Dette var en interessant tråd for meg også, her jeg sitter klokken 02.50 og ikke får sove, og jeg skal ha eksamen om 6 timer... Har også alltid slitt med søvnproblemer, kjenner meg igjen med hun lenger opp som leste bok hele natten som 7-åring. De medisinene jeg har prøvd har bare gjort meg trøtt dagen etterpå, og da har jeg tenkt som så at det er like greit å være trøtt fordi man ikke har sovet som å være trøtt fordi man har tatt medisiner. Skal til utredning hos søvnspesialist etterhvert, men har liksom ikke tro på at noe fungerer. Men nå begynner jeg å bli ganske desperat etter tre uker der jeg stort sett har sovet 3-4 timer i døgnet.

Skrevet

Er trøtt så går å legger meg så jeg ikke blir sur å grinete på jobb i morgen kveld.

Skrevet
Dette var en interessant tråd for meg også, her jeg sitter klokken 02.50 og ikke får sove, og jeg skal ha eksamen om 6 timer... Har også alltid slitt med søvnproblemer, kjenner meg igjen med hun lenger opp som leste bok hele natten som 7-åring. De medisinene jeg har prøvd har bare gjort meg trøtt dagen etterpå, og da har jeg tenkt som så at det er like greit å være trøtt fordi man ikke har sovet som å være trøtt fordi man har tatt medisiner. Skal til utredning hos søvnspesialist etterhvert, men har liksom ikke tro på at noe fungerer. Men nå begynner jeg å bli ganske desperat etter tre uker der jeg stort sett har sovet 3-4 timer i døgnet.

Sånn har jeg det også den siste måneden før eksamen, men for jeg kommer inni normal rytme igjen så snart jeg er ferdig med eksamene.

Håper du får sove litt i natt og at det normalisere seg for deg også etter eksamen :)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...