Gå til innhold

Tør jeg...?


Wayah

Anbefalte innlegg

Takker for beroligende ord :)

Oppdatering: Har ikke hatt noen som helst antydning til el annet enn den jeg nevnte, og skal etter den ha mensen ca i dag. Fikk littegranne blod på tørkepapiret i går, men ikkenoe i natt eller i dag. Det murrer litt i magen i dag da, så jeg regner med at det kommer snart. Klarer ikke å la være å håpe bittelitt da, men det er fortsatt så skummelt å tenke på at jeg svimler hvis jeg tenker for mye på det :ler:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Er forresten blitt litt symptomjeger denne perioden. Skriver dem ned så jeg ikke blir like oppspilt av dem neste gang de dukker opp :sjenert:

-Gørrtrøtt; var kjempetrøtt hele uken selv om jeg la meg tidlig, sov mer eller mindre fra fredag kveld til søndag morgen, og begynner alt å bli trøtt igjen...

-Rar "klump" i halsen, nesten som om jeg har prøvd å svelge en pille og den har lagt seg på "hylla" i bunnen av halsen

-Masse kviser( :frustrert: ), både i panna og på brystet

-Kjenner mange rare lukter

-Klarer ikke å trekke inn magen så langt som jeg pleier

-Rar vondt/ubehag i hofte/bekken/rumpa under dansetrening nr 1/orket ikke fullt så mye som jeg pleier under dansetrening nr 2.

-Snål panikkløe i brystvortene

Antisymptom: Skikkelig PMS(til meg å være) natt til mandag.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Skal nok ikke se bortifra at tanta ikke kommer allikevel ;)

Kviser er det et symptom? Jeg har nemlig blitt vanvittig plaget med det nå. Har tidligere bare hatt 1-2 rundt mensen, men nå er fjeset "fullt", og jeg føler meg som en fjortis... :sjenert:

:klem:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kviser er et symptom ja! Jeg har vært kvisete både i trynet og på brystet i hele høst, siden jeg har vært halvgravid (XU). Nå som jeg nesten ikke har mer HCG igjen i kroppen, så er kvisene nesten borte!

Hvordan står det til med deg, Wayah?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Jøss, dere følger jo med jo! Så koselig :klem: til alle dere

Tanta kom på onsdag, og jeg vandra rundt på kjøpesenter i over 8 timer den dagen så det trengs vel ikke å fortelle at jeg hadde svært vondt av meg selv... :ler: Hadde ganske kraftige menssmerter før jeg begynte med p-pillene, og nå kommer det tilbake jah...

Jeg håpte litt ja, men det passer så forferdelig dårlig nå, jeg er ferdig med prøvetida ved nyttårstider og det hadde vært kjekt å ikke bli gravid før det. Og så var jeg ganske så letta da jeg fikk mensen, så jeg tror ikke jeg er helt 100% klar for dette ennå. ;)

Uansett så regna jeg meg fram til at denne syklusen var 27 dager(forrige var 31), og det er jo bra. Jeg fikk mensen 15 dager etter at jeg tror jeg hadde el, og det passer jo også bra, sant? Egentlig så begynte den litt 13 dager etter, men det var bare litt farge på papiret hver gang jeg gikk på do, så jeg regner nesten ikke med det. Eller burde jeg det?

Snålt at han gynekologen skulle kunne se at jeg sannsynligvis ville få forholdsvis normal syklus igjen nesten med en gang etter at jeg slutta på pillene, selv om jeg har brukt dem i nesten 9 år...

Men hvordan er det? Hva er den sikreste måten å finne ut om en har el? Er det el-tester som må til? Eller holder temping? Kunne tenke meg å sjekke ordentlig at jeg faktisk har det :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg tror eggløsningstester er ganske sikkert. Jeg kommer iallfall til å bruke dem når prøvinga skal gjenopptas neste måned. Aner jo ikke noenting av syklusen min, har hatt eggløsningssymptomer i to uker nå.. hehe.. Så jeg satser på eggløsningstester framfor temping.

Ha en fin fredagskveld, Wayah! :klem:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Så deilig for deg at syklusen er i orden med en gang, selv om det medfører smertenen også. Mine sykluser er helt spinnville etter 12 år på pille :tristbla:

Og om det passer å bli gravid kan man ikke tenke på, for det vil alltid være et eller annet som kommer i veien. Har man lyst så er det bare å satse alt ;)

Ha en fin helg :klem:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Heisann jenter! Har kosa meg masse i helga med bursdagsfeiring for mannen som ble 30 for litt siden og Djæims Bånn på søndagen. Til actionfilm å være kan den anbefales :)

Har hatt en og en halv dag med ordentlige menssmerter(den ene dagen hadde jeg bare lyst til å krabbe inn under pulten min og bli der), bare 3-4 dager med ordentlig blod og ellers sånn småfarget utflod. Dette går fint ;)

Har vært hos kusina mi i dag, og hun er kanskje gravid! Hun får vite det i løpet av helga, vi gleder oss til å vite begge to. Litt egoistisk sett hadde det vært greit om vi kunne være gravide sammen, så for min del kan hun godt vente litt til ;)

Kylling: Lykke til med prøvingen din!!

Eeyore: Ja, jeg synes jeg er heldig, men aldri mer skal en p-pille inn i min munn! Har fristet skjebnen lenge nok nå, ikke sant? Og jeg vet jo ikke om jeg faktisk har eggløsning da... Stor :klem: til deg, håper det stabiliserer seg snart.

Liljen: ClearBlue skal kjøpes inn, det får bare være at de koster litt, jeg har jo jobb for svarte ;)

Men måler ikke testene bare at LH-innholdet øker før eggløsning da? For da sier de jo ikke sikkert at du faktisk har eggløsning, eller? Kanskje jeg kan spørre på apoteket...

Endret av Wayah
Lenke til kommentar
Del på andre sider

*Blåse ut litt steam*

Åååååååååh! Jegviljegviljegvil!

Næææææææææææhæinæi det vil jeg ikke!

For johojo det vil jeg så visst!

NÆI, for det er så himla skummelt, og jeg har ikke tid til barn!

Sukk... Er litt lei av å være splitta personlighet :tristbla: Hvorfor kan ikke kroppen og hodet mitt bli ferdige med å diskutere nå? Det har stått på i over ett år jo...

*Ferdig for nå*

-Og så må jeg le litt av meg selv også, for det hele er litt vittig :ler: Hvordan jeg kan være så uenig med meg selv.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kjenner meg veldig igjen! Jeg får fremdeles innfall om at jeg ikke vil. Men så vil jeg jo likevel. Og innerst inne så vet jeg jo at jeg vil, så når jeg begynner å tenke at vi jo kan vente, så feier jeg de negative tankene vekk! ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Spennende, spennende... Nå er el-tester kjøpt inn... Men jeg vet ikke om jeg vil bruke dem denne perioden, det er jo så kort tid siden jeg slutta på p-pillene, og da kan det jo være at kroppen ikke er helt i gjenge og har eggløsning ennå... Slutta den 23.september, og det er jo ikke så lenge siden... :forvirret:

Vi hadde "the talk" i natt, om barn og om vi vil prøve å unngå å få det første en stund til, eller om vi hadde lyst til å la det briste eller bære. Det ser kanskje ut til at tiden hvor vi prøver å være forsiktige er over, så da blir vi litt mer offisielle prøvere( :hoppe: ), uten at vi kommer til å krysse av i avtaleboka hvilke dager vi "må" ha sex :ler:

Jeg tror det kommer til å komme an på dagsformen jeg, om vi/jeg har panikk den aktuelle dagen eller ikke :ler: Det er nok en absolutt mulighet for det. Han er roligere enn meg over det hele. Han er litt eldre, det er kanskje en forklaring.

Woooo, jeg er forvirret, faktisk svimmel av skrekkblandet fryd tror jeg. Dette går fort! Blir nok til at jeg bruker testene denne perioden jah... Hvor jeg hadde hetetokter inne på apoteket! Testene(tok et par graviditetstester med meg også) brant nesten i hendene mine, dette er så rart! Tror ikke jeg kommer til å trenge de sistnevnte med det første, men kjekt å ha i en skuff slik at de bare er å ta frem den dagen de kanskje trengs...

Kjøpte meg noen flotte sorte støvletter også i dag, som erstatning for favorittene mine som nå dessverre mangler en hæl...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gratulerer som "ordentlig" prøver :hoppe:

Kjenner veldig igjen denne tosidigheten. Når jeg fikk symptpmer etter EL nå og tenkte at kanskje de klaffet denne gangen ble jeg også litt skremt, for det ER veldig skummlet også!

:klem:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Tusen takk for at dere forstår meg, Eeyore og Kylling :klem:

Jeg har så fryktelig lyst til å kaste meg inn i dette med hele meg, men så holder jeg så innbitt igjen også... Jeg føler ikke engang at det er meg som er med når jeg diskuterer det med mannen eller noen andre for den saks skyld, føler meg utenfor meg selv nesten. Slik følte jeg meg på apoteket også.

Jeg har en liten teori om at jeg ikke tør å satse 100% fordi jeg er så redd vi ikke skal lykkes... At det skal trekke ut i årevis og at vi tilslutt får beskjed om at vi ikke passer til hverandre genetisk og aldri skal få barn. Da kommer vi til å adoptere, men det vil uansett bli tungt å gå gjennom en lang og frustrerende prøveprosess. Det tok mamma og pappa 5 år fra de giftet seg til det første barnet(meg) kom, og i mellomtiden mistet hun en gang. Men vi har nå blitt tre stykker etter hvert, så det gikk jo bra etter hvert.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Alt ordner seg for snille jenter ;)

Ikke noen grunn til å ta sorgene på forskudd. Kanskje treffer dere blink med en gang :) Det er er prøvelse i seg selv å være prøver om man ikke skal tenke så langt frem også....

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg synes nesten det er et godt tegn å være litt skeptisk. Da er man iallfall seg bevisst på at dette er et STORT steg å ta, og jeg må si at jeg synes du virker som ei reflektert og fornuftig jente. Alt som innebærer forandringer er skummelt og spennede på en gang. Det å bevisst prøve på å bli gravid er et voldsomt stort steg for de fleste. Å få barn er ikke snakk om en bitteliten forandring i livet, men en enorm omveltning.

Selv er tanken på fraskrivelse av frihet og spontanitet det som "trekker ned". Jeg elsker å kunne ta ting på sparket, dra på uforberedte reiser, sløve en hel dag om jeg har lyst.. osv. Dette er ting jeg garantert vil savne når jeg får barn.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nå er pakka med EL-tester åpnet og bruksanvisning lest - og lest igjen... :ler:

I morra tidlig starter jeg å bruke dem, så får vi se når/om jeg har den berømte LH-stigningen. Men er det ikke slik at selv om du har LH-stigning så behøver du ikke ha eggløsning? Dama på apoteket anbefalte at jeg ringte informasjonstelefonen til ClearBlue, så jeg gjør kanskje det... Etter hvert...

Driver og slår meg selv i hodet over at jeg brukte ibux sist jeg hadde mensen. :klaske: Lurer på hvor mye det har å si... For ikke å snakke om kaffe, jeg har dårlig samvittighet for hver eneste kopp jeg tyller ned, men uten dem funker hodet mitt så dårlig at jeg er totalt ubrukelig på jobb... :murvegg:

Helten ble ikke nervøs over at jeg kjøpte EL-tester heller, tenker stadig vekk på om han kommer til å få panikk og steile totalt eller noe.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

-Og forresten: Tusen takk for kompliment Kylling :klem:

-Og angående sorgene på forskudd, Eeyore, jeg prøver, jeg prøver :ler::klem:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...