Gå til innhold

Tør jeg...?


Wayah

Anbefalte innlegg

Fortsetter under...

heisann hoppsann. nyinnflytter i prøvedagbokgjengen her som er innom og hilser på.

masse lykkeønskninger fra meg om at det snart sitter en spire hos deg. :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Heihei alle sammen, jeg har savnet dere og!

Har vært sendt av gårde av jobben, så jeg har ikke fått lagt livstegn her en gang...

Skal vi se..

Kylling: Ert i vei, det tåler vi :klem:

Eeyore: Joa, jeg gjorde det omtrent sånn som du foreslo(uten at jeg hadde lest forslaget ditt en gang), men det var vanskelig det... Det tok meg flere timer som sammenklappet musling før jeg fikk stotret frem et eller annet, og jeg vet ikke helt hvor dét plasserte oss heller. Jo, forresten, han sa at han ikke kunne skjønne hvor jeg hadde fått ideen om at han ikke ville prate om dette fra? Tja, si det... Jeg skal være tøffere neste gang(ja, lissom) :klem:

Litle Lady: Jeg må vel innrømme at tanken på å la være å si noe slo meg et sekund eller så, men jeg kunne aldri ha gjennomført det. Som Eeyore sier, det er ingen måte å starte familien på, selv om han er fullstendig klar over at null prevensjon = sjanse for barn. Dessuten er jeg totalt ute av stand til å holde kjeft ;):klem:

Gopia: Tja... Var litt sliten den lørdagen da, var på fest på fredagen. Men joda, bra lørdag. Jeg og mannen satt og koste oss grundig med film. :klem:

skogmusa: Heihei, velkommen og masse lykke til! :klem:

Leiababe: Som jeg sa til Eeyore, jeg tror vi gjorde framskritt :)

Såh, oppsummering av hva som har skjedd siden sist: Ca 0,5% sjanse for at mensen ikke kommer til torsdag/fredag(siden han hoppa av i svingen). Men vi fikk snakka litt, og neste gang skal jeg ikke skremme meg selv opp på samme måten. Skal ta praten på et litt tidligere tidspunkt også tror jeg, i litt mindre pressende omstendigheter.

Endret av Wayah
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Tenkte jeg skulle skrive ned litt hva jeg er mest redd for når det gjelder å få barn. Det kom til meg da jeg skulle skrive et innlegg til skogmusa(takk for inspirasjonen), så kanskje jeg kan bryte det ned litt og gjøre det litt mindre skummelt for meg selv.

Jeg kan bare ikke for alt i verden forstå hvordan jeg - JEG - skal klare å gi et helt menneske alt det trenger :overrasket: . Jeg er jenta som nesten fikk angstanfall da hun tok med seg katten og flytta i hus(sammen med mannen så klart, men han har vett på å skaffe seg det han trenger selv, hvis jeg svikter). Nå var det plutselig mitt ansvar at katta hadde det fint, så nesten for meg at hun skulle visne sånn som en del av plantene mine gjør...

Det går fint med henne altså, hun er fortsatt i live og finfin form etter over 2 år med meg som eneste matmor(jaja, helten hjelper til, men hun er min "baby"). Jeg har imidlertid en snikende mistanke om at det er enda mer avansert å holde liv i barn, for ikke å snakke om å gjøre dem til bra mennesker.

Jeg skjønner ikke hvordan man får det til jeg. De skal ha mat, stimulans, opplæring, oppdragelse, klær, medisiner, støtte, hjelp, grenser, lek, tid, kjærlighet, tålmodighet, og masse mer jeg ikke kommer på nå en gang. Hvordan i all verden gjør man det?

Det er dette jeg synes er skummelt, graviditet og fødsel tenker jeg nesten ikke på engang.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei Wayah

Utrolig lenge siden jeg har gjort et besøk i dagboken din. Tiden går, den ene dagen tar den andre. Har ikke vært så mye på nett i det siste. Men nå er jeg på her og sier hei.

Kjempe fint å se at du har fått positivt resultat på EL test. Det er jo en bekymring mindre. Du har eggløsning og vær glad for deg :klem:

Om du karakteriserer deg og dere som aktive prøvere eller ikke er ikke så viktig, det som er viktig er at dere snakker om det og finner ut av det sammen. To må man være om dette vet du, både før og etter babyen kommer. Det er i hvertfall en fordel ;) .

Lykke til i denne prøveperioden, enten den nå er aktiv eller passiv :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Du er nok ikke den eneste som har tenkt slik. Og det er jo ikke rart man har slike tanker. Man får jo et helt spesielt ansvar og en helt ny rolle. Alle foreldre må prøve seg fram og det er faktisk lov å feile! Bare det ikke er fatale feil da.. :tunge1:

Du virker jo så reflektert og fornuftig, så jeg er sikker på at du takler mammarollen meget bra! :klem:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg tror ganske sikkert at helten kommer til å takle papparollen enda bedre enn jeg takler mammarollen... Han fikk plassert en baby i armene sine på forrige familiesamling(det var mammaen hans som sørget for dét, hun er klar som et egg for å få barnebarn). Jeg kjente det dyyypt inni meg da jeg så på hvordan han kikka på babyen :hjerte:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Forresten, hei igjen ~Belle~, ja jeg er veldig glad for at testen var positiv, det tar definitivt bort én av bekymringene :klem:

Og Kylling, takk for det. Håper virkelig du har rett...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg elsker å se mannen min med barn. Han vil bare helst ikke holde dem før de er noen måneder gamle. Han syns de er litt skummel når de er helt ny :ler: . Selv sier han at det nok endrer seg når det er vår egen, håper han har rett.

Natta

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Leiababe

Hei hei Wayah! Så bra du fikk en ordentlig prat med mannen da. Uansett hvordan man vrir og vender på det, er det beste å prate om ting, selv de tingene som er litt vanskelige å prate om..

Og kjenner også igjen de følelsene du har rundt det å få barn. Vil jo bli en helt ny hverdag med en stort ansvar. Men tror helt sikkert du vil bli en fin mamma, du tenker jo på alt, og tar ikke lett på dette som endel faktisk gjør.

Jeg blir forresten også litt tullerusk når jeg ser min kjære med barn. Da kjenner jeg noe helt spesielt langt inne meg :)

Lykke til videre, uansett hva dere bestemmer dere for.

:klem:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Heisann. Dette er nok skumle tanker de aller fleste har som planlegger å bli gravide.Det har jeg og men jeg blåser dem bort så fort de nærmer seg.Jeg vil ikke ha enebarn nemlig.Har på følelsen av at musejenta hadde blitt veeeeeldig bortskjemt da.Jeg har klart meg ganske bra med den første men takler jeg to mon tro tenker jeg.Men jeg er bra verpesyk nå så det går seg vel til den dagen jeg sitter her med to.Vi har to tvillingpar i familien og vi.ops bare det ikke kommer to på en gang da. :overrasket:

Ser du bor på en øy.nord,sør,øst,eller vest da?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

~Belle~, Leiebabe og skogmusa: :klem:

Det er godt å høre at dere som er så aktive på prøversida også har litt betenkeligheter, for jeg tror ikke jeg er i stand til å kvitte meg med dem noensinne...

Jeg tror det er mange som synes det er skummelt å holde babyene når de er helt nye, ~Belle~. Ikke bare menn ;) Jeg synes det er helt spesielt å holde dem når de er så små, da blir det litt sånn "Velkommen til verden, lille venn". Men det er først de siste årene jeg gjør det uten å føle meg ukomfortabel :sjenert:

Jeg så en nybakt pappa holde dattera si for første(?) gang for en stund siden, og han så ut som om han helst ville vært et helt annet sted! Snakker om panikk i øynene :ler: . Helten har ingen problemer med de aller minste, i alle fall ikke andre sine. Så jeg tror han skal klare seg fint. Det gjør helt sikkert din også Leiababe :)

Og jeg bor på en ganske så sørlig øy, skogmusa. Vi har ikke fått snø før denne helga en gang vi. Hvilket hav bor du ut mot da? ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Uff, jeg surrer meg så langt inn i betenkelighetene at jeg glemmer helt å føre statistikk her... :roll::ler:

Fikk mensen i dag(onsdag altså), og det gjør siste syklus 29 dager lang. Ifølge mobilkalenderen blir sammendraget 31/27/35/29 dager lange sykluser etter pilleslutten i september. Jeg ble litt overrasket over de tallene, tror kanskje jeg har oppgitt noe feil en eller annen plass tidligere i dagboka, men dette er hva jeg har registrert så da er det nok dette som har skjedd.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...