Gå til innhold

Herregud for en fjollete bolig annonse


Gjest Gjest

Anbefalte innlegg

Å kalle et hus for gjennomført eksklusivt når det har furupanel på vegger, furugulv, samt veggfliser som lyser billig marmorimitasjon... vel, da høres det litt fattigmannssnobbete ut å forakte gardiner fra Kid  :ler:

Men du har kanskje spesialisert deg på gardiner?

uansett hus man har, så kan gardiner gjøre susen. har vert i mange boliger som virkelig ser/er eksklusive og gardinene setter prikken over ien.

si meg hva som er bra med kid gardiner? tynne lerver. hvor ofte finner du gardiner der eks hvor mønster er på begge sider? du ser fort hva som er kidgardiner.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Å kalle et hus for gjennomført eksklusivt når det har furupanel på vegger, furugulv, samt veggfliser som lyser billig marmorimitasjon... vel, da høres det litt fattigmannssnobbete ut å forakte gardiner fra Kid  :ler:

Men du har kanskje spesialisert deg på gardiner?

Nå er det ikke gjennomført furu da.....det er malt panel. kjøkken og bad har furutak. Synes det passer på kjøkkenet til den innredningen,men ikke på badet.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det var å ta litt vel hardt i da..

Det sto et hus til salgs her i byen for litt siden - der megler beskrev huset som noe a la "Som en vakker jomfru på bryllupsnatten ligger hun der, hvit og..."

Skal se om det ligger ute ennå!

Edit - ikke solgt, men det var ikke samme tekst på nett som i notaravisen....

Endret av Ithaca
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nå er det ikke gjennomført furu da.....det er malt panel. kjøkken og bad har furutak. Synes det passer på kjøkkenet til den innredningen,men ikke på badet.

Nå reagerte jeg på at huset ble omtalt som gjennomført eksklusivt - og det er det ikke når det er brukt furu både på gulv og vegger. At det passer og ser fint ut er en helt annen sak.

Det jeg reagerer på er at gardinene blir omtalt som noen kjipe greier i det eksklusive huset. For meg er kidgardiner, furupanel og marmorimitasjon på noenlunde samme nivå. Ingen av delene kan kalles eksklusive selv om de kan fungere flott i den rette sammenhengen.

For å si det sånn - man avslører seg litt ved å omtale nevnte bygningsdetaljer som eksklusive :ler:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

uansett hus man har, så kan gardiner gjøre susen. har vert i mange boliger som virkelig ser/er eksklusive og gardinene setter prikken over ien.

si meg hva som er bra med kid gardiner? tynne lerver. hvor ofte finner du gardiner der eks hvor mønster er på begge sider? du ser fort hva som er kidgardiner.

Nå er ikke jeg noen ekspert på kidgardiner. Jeg har få gardiner selv og de jeg har er kjøpt hos andre enn kid. Men jeg har sett mange rådyre gardiner som har ødelagt hele inntrykket av et rom, og jeg har sett billige gardiner som virkelig har gitt rommet det lille ekstra.

Det er ikke prisen på gardiner som er viktig, men derimot at de passer der de skal henge.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Skal vedde på at det er mange småpompøse harrytasser som faller for denne typen annonse!

Er det ikke lov å like litt glamour og drømme seg bort hvis man ikke er stinn av gryn?

Jeg heller i den andre retningen, dvs. misliker alt stæsj, men møter akkurat den samme synsingen fra bedreviterne.

Samtidig ser det ganske likt ut inne hos mine interiørinteresserte venner. Men det er vel slik det skal se ut...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Er det ikke lov å like litt glamour og drømme seg bort hvis man ikke er stinn av gryn?

Jeg heller i den andre retningen, dvs. misliker alt stæsj, men møter akkurat den samme synsingen fra bedreviterne.

Samtidig ser det ganske likt ut inne hos mine interiørinteresserte venner.  Men det er vel slik det skal se ut...

SKjønner ikke helt hvorfor du siterte mitt innlegg. Jeg har ikke sagt noe om interiøret, bare om selve annonsen. Jeg siktet til språket, ikke bildene.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 9 måneder senere...

Jeg føler meg så slem som drar opp en tråd igjen.. Men jeg tror faktisk de har en egen slagsteknikk på det, dog har de tydeligvis roet seg ned på overdrivningen http://www.finn.no/finn/realestate/homes/r...rgId=2079235004

Den store terrassen med gode solforhold og den samme utsikten gjør at grillkveldene blir mange. Badestampen brukes året rundt og er en velkommen luksus for såre muskler og ledd.
Endret av Gjest
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Plonk ikke innlogget

Jeg visste hvilken megler det var allerede da jeg leste tittelen på tråden... Min mann og jeg pleier å more oss med å lese høyt fra Privatmeglerens annonser, for de prøver seg alltid med de mest åndssvake, kvasi-poetiske beskrivelser.

Denne teksten var faktisk ikke av det verre jeg har lest, har sett det veldig mye kvalmere. De er ikke redde for å referere verken til kongesaga eller lokalhistorie, og de smører tjukt på når det gjelder det meste. Lite saklig, altfor plasskrevende, svært ufrivillig komisk, og jeg kan ikke fatte og begripe at noen vil bruke den megleren til å selge huset sitt. Jeg ville aldri kjøpt fra dem heller!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

I avisa leste jeg en gang en annonse der det stod, alt det vanlige- fin beliggenhet, vennligt miljø og så kom det beste..... Kort vei til jobb :ler:

Dette er den artigeste annonsen jeg har lest.... he he he

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

I avisa leste jeg en gang en annonse der det stod, alt det vanlige- fin beliggenhet, vennligt miljø og så kom det beste..... Kort vei til jobb :ler:

Dette er den artigeste annonsen jeg har lest.... he he he

Kort vei til jobb!!! :fnise:

Sikkert kort vei til jobben til han som skrev annonsen...

Hello!!!!

Men hadde de kunnet få inn mer penger enn alternativ megler ville jeg hatt dem til å selge huset mitt ja. Jeg driter i hva de skriver eller gjør jeg så lenge jeg kan få mest mulig for boligen min, og så lenge de ikke lyver slik at jeg kommer i trøbber selvfølgelig.....

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

  • 2 måneder senere...

Ser at tråden er litt gammel, men :hoho: !! Det verste er slike boligannonser hvor de har nærbilder av folks pynteting!! Som om man får det med på kjøpet liksom!? :ler:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 2 måneder senere...

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...