Gå til innhold

Hvilken BH str er du?

Gjest squeeky

Anbefalte innlegg

Hoho, i følge den linken skal jeg ha 80A. Jeg må ha mine 75-behåer på innerste hakk fra dag 1, og cupen må være C for å ikke lage doble pupper. 75B er alt for liten i cupen og for stor i ryggen, mens 70C er for smal i bøylene mens ryggen er perfekt.

Ei venninne mener jeg bør prøve 70D, men det virker jo helt sinnsykt. Særlig når linken foreslår 80A. :ler:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Hoho, i følge den linken skal jeg ha 80A. Jeg må ha mine 75-behåer på innerste hakk fra dag 1, og cupen må være C for å ikke lage doble pupper. 75B er alt for liten i cupen og for stor i ryggen, mens 70C er for smal i bøylene mens ryggen er perfekt. 

Ei venninne mener jeg bør prøve 70D, men det virker jo helt sinnsykt. Særlig når linken foreslår 80A. :ler:

Høres ut som en 70D ja...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Den linken mener jeg skal ha 90B, og jeg bruker 70E/F (avhengig av vekten), og de BHene sitter som støpt. Du høres ut som en 70D for meg.

Ikke bry deg for mye om hva slike målegreier sier, de blir alltid helt på jordet for meg, i alle fall.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Deception

Hmm, jeg blir forvirret av slike tråder, gitt. :ler:

Jeg har vært sløv, og kjøper BHer i 70C, fordi det er lett å finne. Men jeg måler vel 67 cm rundt, og bruker dem på innerste hempe fra dag 1. Samtidig føler jeg at cup-en kan være litt liten til tider.

Kan det være at jeg trenger 65D? Cup-en på en 65C vil vel være enda mindre enn på en 70C?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Gjest Deception
Jeg ville anbefale å prøve 65D...

Jeg tror jeg skal gjøre det. Har funnet et sted i eksilbyen min hvor de faktisk selger BHer i slike størrelser til rundt 300 kroner, som jeg synes er en helt OK pris. Jeg er bare ikke så glad i prøverom. :sjenert: Men jeg synes altså selv at jeg har veldig medium pupper, og D høres stort ut. Hmm, undertøy er stress, men viktig.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Lurer på om jeg bruker helt feil str jeg...

Det finnes tydeligvis mange flere enn jeg trodde. Bruker 80-85 c....men kan fint bruke 80 d. Alt varierer så.

Men tallene 80 osv er vel for lengden rundt ryggen? Syns f.eks 85c har større cup enn 80c jeg....... Får jo vondt i ryggen, skuldre og under puppene av de fleste BHer så jeg tror jeg bruker helt feil jeg?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest glamourgirl

Hei Gizmoo!

En riktig BH skal sitte stramt på det ytterste hakket når du kjøper den... (nesten så det er ubehagelig, faktisk)

Den skal sitte like langt nede foran som bak, og det er det rundt og ikke stroppene som skal holde brystene oppe.

For hver omkrets-størrelse du går ned, skal du som en tommelfingerregel gå en cup størrelse opp...

Hvis jeg var deg ville jeg tatt turen til en god butikk (anbefaler LaLina hvis du bor i Oslo) og bli målt skikkelig.

Jeg har (som jeg har nevnt mange ganger, jeg vet) store bryster, men har aldri problemer med rygg, vonde skuldre, BH-søkk eller annet. Jeg tror en god grunn til dette er at jeg bruker riktig størrelse...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

I følge den linken som er lagt ut her skulle jeg brukt 90 D :legrine:

Før jeg var hos Lalina brukte jeg 80D, og de skled opp bak, og gav meg dobbeltpupp. Hos Lalina fikk jeg beskjed om at jeg er en 75 FF og disse bh'ene sitter som et skudd!! De er grådig trange når de er nye, men det går seg fort til. :) Jeg har kjøpt en bh i 80 E/F (lindex) også og de sitter greit nok. Størrelsen avhenger litt av bh type.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Jeg har store planer om å stikke innom LaLina og få målt meg for jeg tror jeg bruker heeelt feil størrelse, brukte fram til sist gang jeg kjøpte undertøy 75C og fikk "dobbelpupp" og den satt løst... Har så kjøpt 75D, men den sitter løst, så det er vel en viss fare for at jeg aldri kommer til å kjøpe bh i en vanlig butikk igjen gitt.  :sjenert:

Jeg har kjøpt på lalina, kommer aldri til å kjøpe i vanlig butikk igjen

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Jeg har mishandlet puppene mine i noen år nå har jeg funnet ut. Da jeg begynte med BH så kjøpte jeg 75A. Videre gikk jeg til 70B, og nå kjøpte jeg meg 70C. De har visst vokst litt ja. I dag var jeg innom en BH-butikk hvor jeg ble målt osv. Der viste det seg at jeg var 65D om jeg skulle ha innlegg i den! Hørt på makan.... Det som er så utrolig irriterende er at de så vidt lager Bh-er som er 65cm rundt, og jeg er VELDIG sikker på at flere som bruker 70 rundt egentlig skulle brukt 65. På tide vi får leverandørene til å lage mer BH-er med 65 cm!!!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hva slags prisklasse er det på Bher på Lalina?

Fra 300 kroner til det hvite ut av øyet...

Men det er verdt det. Og når du kjenner størrelsen din og har funnet et merke du liker, kan det kjøpes f.eks. på ebay. Jeg liker Freya, de koster godt under 200-grensen på ebay.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har målt opp og skal bruke 70C (bruker på det innerste hakket, da jeg er noen cm under 70 rundt ribbena).

Her ser jeg jo at dette kanskje er lite, jeg har altså små/middels pupper ... :vetikke:

Ja, det gjør meg ingenting om de er det. Jeg er fornøyd med størrelsen. Men jeg har alltid følt at jeg har litt over middels for min kropp. Ikke gigantiske, men kanskje litt store. Og det er også slike tilbakemeldinger jeg har fått.

Dere som bruker 65/70 og har cup på D-E-F osv., hvor mange cm er dere egentlig over brystene?

Endret av Lillemor Gull
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...