Gå til innhold

Dagboka mi vel!

Fremhevede innlegg

Skrevet

vi skal til kanariøyene med lillesnuppa i januar. satser på at det går fint, jeg... :)

eneste som bekymrer meg litt er flyturen...

egypt i desember blir sikkert digg :klem:

Videoannonse
Annonse
Skrevet
Tør du å dra til Egypt mens Lillesmile er så liten? Vi tenker også å dra på langtur under permisjonen, men jeg har satt foten ned for Egypt pga varmen og bakteriene...

:Nikke: Det er faktisk bedre nå mens jeg ammer enn å dra senere når alt puttes i munnen hun stabber og går overalt. Vi har vært der før og føler oss trygg på situasjonen. De på helsestasjonen sa også at det gikk helt sikkert greit. :) Nå er ikke Egypt så varm på den årstiden og det valgte vi litt med vilje så vi ikke skulle svette bort hele gjengen.

Høres slitsomt ut med sånn langreise med en liten baby. Jeg synes to timer i bil med mini er slitsomt nok ;)

Jeg kjører stadig vekk to timer i bil jeg ;) Lillesmile er veldig snill når det gjelder reising. Jeg tror nok det skal gå bra selv om det er reisen jeg gruer meg mest til.

vi skal til kanariøyene med lillesnuppa i januar. satser på at det går fint, jeg... :)

eneste som bekymrer meg litt er flyturen...

egypt i desember blir sikkert digg :klem:

Ja en må jo satse på at det går fint! Da er jo babissene våre blitt et halvt år! Må si jeg også gruer meg mest til flyturen og flyplassene... Men men. skal vi på tur må vi orke det også og vi er mange voksne til å ta oss av henne. :)

Kanariøyene høres deilig ut det også da!!!

Nå har jeg sett reprise av jordmødrene på nett fordi jeg ikke så sist gang.... Jeg fikk faktisk skikkelig kalde føtter! :redd: Så nå har jeg sittet og strigrått og tenkt at jeg er mer enn nok fornøyd med lillesmile og at jeg ikke orker tanken på et langt og slitsomt svangerskap for så å få en lang og utmattende fødsel... Jeg som har vært helt i skyene og gira for å gjøre dette om og om og om igjen.... :roll:

Huff! Nei nå skal jeg jammen nyte hun jeg har. Kanskje hun blir enebarn. Stikk i strid med alle mine tidligere meninger og ønsker om en flokk med unger! :fnise:

Skrevet

Fordi egoistiske meg fikk et snev av fødselsangst.... :fnise:

Skrevet

Jeg var inne i bloggen her og leste iss sin fødselshistorie. Da fikk jeg faktisk lyst på en til :fnise:

Skrevet

Jeg vil ha maaange barn, men vil ikke ha sånne fødsler jeg ser på jordmødrene. :fnise:

Skrevet

Det hadde vært veldig fint hvis mine fremtidige barn ble levert av storken ;)

Skrevet

Jeg vil nok ha flere barn om noen år, men håper virkelig at de kan bli født normalt, på tross av "jordmødrene"...

Skrevet

Synes ikke de fødslene har vært så avskrekkende jeg, visst ser det ut som de stakkars damene kommer til å daue når som helst på grunn av smerte, men se på dem etterpå - det ER jo tydeligvis verdt :)

*trøste seg selv* :ler:

Skrevet

Jeg vil jo gjerne føde igjen da... Og ja Angelou, det er verdt det! Men slitsomt! PUH! Det er vel ingen hemmelighet!

Skrevet

Det er vel uansett for sent å ombestemme seg nå, ut må den på et eller annet vis... :sjenert: Men jeg har egentlig ikke tenkt så mye på fødselen enda. Nå er jeg mest ivrig på at jeg skal kjenne liv etterhvert som kommer vel fødselsangsten med tiden...

Ha en fin helg :klem:

Skrevet

Jeg har heller ikke rukket å tenke så veldig mye på fødselen enda. Men når jeg tenker etter, kjenner jeg at jeg gruer meg veldig.. :forvirret:

Men det er godt å se at dere som har født ønsker å gjøre det igjen. Det gir en liten trøst. ;)

Skrevet

Utrolig hvor fort man glemmer! Hvis ikke hadde vel ingen fått flere enn ett barn.

Jeg måtte spørre om jeg hadde på meg dyne da jeg ble kjørt til operasjonssalen :sjenert:

Ha en fin dag, smile

Skrevet
Jeg måtte spørre om jeg hadde på meg dyne da jeg ble kjørt til operasjonssalen :sjenert:

Det husker jeg faktisk ikke om jeg hadde heller :sjenert:

Skrevet

Jeg har alltid tenkt på fødsel som noe veeeldig skremmende, men når jeg ble gravid tenkte jeg mer at "h*n må jo ut, og alle andre klarer det så da klarer jeg det også". Etterhvert ble jeg veldig avslappet ift det å skulle føde, og tror dte handler mye om å føle seg trygg på det som skal skje selv om man ikke kan forutse hvordan fødselen blir. :)

Skrevet

Sign Frida Frosk, som tenkte akkurat de samme tanker som jeg tenker nå :ler:

Ha en fin dag :klemmer:

Skrevet

Så tror jeg hormonene spiller en stor rolle. De siste 10 ukene av svangerskapet husker jeg at jeg ble mer fokusert på fødselen, på en positiv måte. Før den tid er det så fjernt!

I dag har det vært et strålende høstvær og vi har kost oss ute i :sol: Jeg har også fått gjort litt :husarbeid: men nå må jeg kaste inn håndkleet. Har ikke fått gjort så mye som jeg hadde håpet på men nå klarer visst ikke bekkenet noe mer. Har fått en liten nedtur igjen så det er aller best å ta det med ro. Har søkt om utsettelse av permisjon men jeg har enda ikke hørt noen ting. Forresten lurer jeg på hva de hadde gjort ang. permisjon hvis jeg hadde hatt tidskonto f.eks. Jeg hadde jo ikke klart å jobbe, ville de da utsatt permisjon??? Men men.. nok pjatt om det.

I dag har jeg funnet fram til klær i str. 68. Det er litt for stort enda men jeg vil heller begynne å bruke det som litt stort enn akkurat for jeg har så mye fint i den str. :rosasmil: Så ser jeg at det er 25 % på alle babyklær på cubus så da må jeg kjøpe litt av det jeg mangler :)

Lillesmile er fortsatt snill og selvfølgelig veldig god. Hun begynner å bli mer og mer aktiv og nå sover hun ikke så lange perioder om natta lenger for hun krever litt mer mat :spise: Så nå spiser hun hver 4.time. Hvis det blir kortere nå må jeg vurdere tillegg. Hun blir jo 4 mnd. nå!! :dåne:

I kveld er det bonderomantikk så da blir det kosekveld på oss.

Skrevet

Egypt i desember høres deilig ut :) Da jeg var på Tenerife for noen år siden traff vi en mor som var på aleneferie med to små -en på underåret og en på 3-4. Hun mente at det ikke var noe mer slitsomt å være på ferie enn hjemme, så det går sikkert bra.

Jeg har ikke blitt noe skremt av Jordmødrene, men det kan selvfølgelig ha noe å gjøre med at fødsel foreløbig er særdeles hypotetisk og uaktuelt... :ler:

Skrevet

Alene? Da må jeg si hun var tøff! Jeg må jo si det er mest lettvindt å være hjemme men kjedelig å ikke være utenfor døren da!

En vet aldri når det skjer noe vettu. Plutselig står det en frier på døra di på det nye market du er på nå! :ler:

Da har jeg sendt avgårde bestilling på 450 bilder fra lillesmile ble født. SÅ nå skal jeg begynne å scrappe. :) Gleder meg!

I dag skal vi slappe av og kose oss. Må rydde litt før vaskehjelpa kommer men det skal jeg da fikse i en fei :rosasmil: Hva gjør man ikke for litt hjelp.

Men nå skal jeg være bleieskiftarbeider. Har lenge vurdert tøybleier men har ikke fått ut fingeren, eller dvs jeg har ikke hatt tid til å tenke og bestille noe enda...

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...