Impala Skrevet 18. september 2007 #4401 Skrevet 18. september 2007 Drriver og tenker på om jeg skal gå ned til 80% stilling etterhvert jeg, og da jobbbe kortere dager. Men får tenke litt mer på det. Mister litt pensjonsopptjening, men det kan da ikke utgjøre all verden. Tipper mine 38 uker også kommer til å gå styggfort
smile Skrevet 18. september 2007 Forfatter #4402 Skrevet 18. september 2007 Å gå ned i stilling en stund hørtes kjekt ut, så lenge du åpenbart trives hjemme med lillesmile Kos deg ute i Takk! Nå skal vi snart gå ut!!! Ja jeg tror jeg kan trives med å ikke jobbe fullt en liten periode. Men mannen vil og har mulighet for å være hjemme også så vi får dele litt på det Drriver og tenker på om jeg skal gå ned til 80% stilling etterhvert jeg, og da jobbbe kortere dager. Men får tenke litt mer på det. Mister litt pensjonsopptjening, men det kan da ikke utgjøre all verden. Tipper mine 38 uker også kommer til å gå styggfort Jeg tror ikke en vil angre på om en blir hjemme litt ekstra nei. Så får heller pensjonen seile sin egen sjø.... Tiden går dessverre altfor fort ja! Derfor må jeg kose-mose litt nå og stikke ut! :rosasmil:
angelou Skrevet 18. september 2007 #4403 Skrevet 18. september 2007 Når jeg leser du skriver så er jeg veldig glad for at jeg skal være blakk med 80 % lønn et helt år Jeg skal ha 46 uker jeg da, for mannen skal ha to uker mer enn fedrekvota. Gleder meg til permisjonen jeg nå
smile Skrevet 19. september 2007 Forfatter #4404 Skrevet 19. september 2007 Det er bare å glede seg Angelou!!! Jeg regnet på det og for min del lønner det seg å ta 100% lønn og heller gå en mnd ekstra uten lønn. Derfor setter jeg av litt nå hver mnd. så jeg kan være hjemme litt ekstra. Ikke så mye somskal til hver mnd. da! i dag også!!! Nå har jeg tenkt meg en tur på butikken og kanskje innom jobben en tur. Merker jeg ikke er så veldig gira for denne jobben. Føler jeg stikker innom av ren høflighet... Tror jeg skal søke ny når jeg føler at jeg er ferdig med permisjon. Jeg sover så dårlig om natta for tiden... Kommer meg sent i seng og ligger våken og hører på lillesmile. Det kan fort ta en halvtime før hun sovner etter amming men selv om hun ligger stille så knirker hun og jeg er så redd hun skal få dyna over hodet så jeg er oppe og sjekker etter at hun har sovnet. Hun skrek helt desperat en gang da dyna var helt tildekt.... Men så liker hun å ha noe over seg også så da drar hun dyna over seg.... Hun er ikke noe glad i gasklut men en bamse kan være en god erstatning men ikke alltid det er det beste heller.... Nei, nå må jeg gjøre litt mens tulla sover!
iss Skrevet 19. september 2007 #4405 Skrevet 19. september 2007 Jeg har motsatt problem, skjønningen sparker av seg dyna. Så vi må ut og kjøpe sånne dyne-klyper jeg har hørt om, som holder dyna på plass! Vi har også valgt den løsningen som du har med 100% lønn. Vi har ikke fått satt noe til side hver mnd enda da, pga uforutsette ting som prolapser og sånn Men går rett på dagpenger når jeg er ferdig og har barnepass på dagtid... Men blir nok litt tid i mellom der som vi må finansiere selv..
Mrs N Skrevet 19. september 2007 #4406 Skrevet 19. september 2007 Det med dyna over hodet er grunnen til at vi bare bruker soveposer. Det eneste han kan dra over hodet er kosekluten sin (han har en sånn liten bamse som holder en kjempemyk klut) og den er ikke akkurat kvelende
smile Skrevet 20. september 2007 Forfatter #4408 Skrevet 20. september 2007 Jeg har motsatt problem, skjønningen sparker av seg dyna. Så vi må ut og kjøpe sånne dyne-klyper jeg har hørt om, som holder dyna på plass! Vi har også valgt den løsningen som du har med 100% lønn. Vi har ikke fått satt noe til side hver mnd enda da, pga uforutsette ting som prolapser og sånn Men går rett på dagpenger når jeg er ferdig og har barnepass på dagtid... Men blir nok litt tid i mellom der som vi må finansiere selv.. Dyne-klyper er genialt da ja. Lillesmile har blitt en skikkelig kålorm så hun både sparker av seg dyna og trekker den over seg. Det er først denne mnd. jeg har klart å sette av penger da... Men det er heldigvis noen mnd. å spare på enda. I tillegg kommer vi sikkert til å bruke barnetrygda den mnd. Jeg synes det er vel verdt å bruke pengene på å ha råd til å være hjemme med henne med å bruke de. Uforutsette utgifter ja... Høres kjent ut! Det med dyna over hodet er grunnen til at vi bare bruker soveposer. Det eneste han kan dra over hodet er kosekluten sin (han har en sånn liten bamse som holder en kjempemyk klut) og den er ikke akkurat kvelende Sovepose?? Jøss, det har jeg aldri hørt om før. Men lillesmile åler seg også nedover så det tør jeg heller ikke.... Ikke lett dette. Men det bamsestyret hennes er jeg ikke redd skal kvele henne altså for det er alltids noe bein eller armer som gir luft på en bamse! :kys_2: ********************** Nå tar hele familien langhelg. Skal faktisk litt hit og dit (oi- innom Danmark og Sverige kom jeg på ) Ja jeg er ei suse om dagen for de som lurer! Og det blir nok litt !!!! GOD HELG!!!
Mrs N Skrevet 20. september 2007 #4410 Skrevet 20. september 2007 Det er ikke mulig å åle seg ned i en sovepose. Ikke av den typen vi bruker (grobag heter de). For de aller minste har man en ekstra knapp under armen, men de litt eldre (2+ måneder) så er det ikke mulig å komme seg ned i posen. Så med posen så kan mini vri seg rundt, åle seg opp eller ned, alt uten å bli kald Link til grobag hvis du vil lese om de
smile Skrevet 25. september 2007 Forfatter #4418 Skrevet 25. september 2007 Til alle som har vørt innom! Hyggelig! Nå har vi vært på farten og det har vært hyggelig. Lillesmile har vært i 4 land allerede! (inkl. Norge ) Nå har vi bestilt oss tur til Egypt i desember! :joho: Gjett om jeg gleder meg!!! Jeg har kjøpt litt sommerklær på salg til lillesmile! :rosasmil:
Eeyore Skrevet 25. september 2007 #4419 Skrevet 25. september 2007 Tør du å dra til Egypt mens Lillesmile er så liten? Vi tenker også å dra på langtur under permisjonen, men jeg har satt foten ned for Egypt pga varmen og bakteriene...
Mrs N Skrevet 25. september 2007 #4420 Skrevet 25. september 2007 Høres slitsomt ut med sånn langreise med en liten baby. Jeg synes to timer i bil med mini er slitsomt nok
Fremhevede innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå