Gå til innhold

Bare må ha det!

Gjest Sille

Anbefalte innlegg

Må vel bare innrømme at det har blitt lite internetting i varmen, er jo så mye bedre å være ute :Nikke: Men sniker meg til noen minutter KG-tid på jobb innimellom (kremt...), er jo viktig å holde seg litt oppdatert på bl.a. din dagbok :-D

Hmm, rart det der, hvor lett det er å ta seg en øøørliten KG-pause på jobben... (Gjett hvor jeg er nå? :hallo: )

Jeg var forresten nesten der du bor i helgen, på et av utfartsstedene i nærheten der.... Fytterakkern så dårlige veier det er på deler av strekningen fra Oslo! :overrasket:

Endret av itla
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Gjest Sille
:vinke: Gjenvisitt, måtte jo se hvem du var for en ;) Må si du har en nydelig avatar, flott dame.

Har du fått handlet fjellutstyr da? Ser ut som vi har en felles interesse der :)

Ja, Helena er intet annet enn nydelig ;) Kunne tenkt meg å besøkt butikken hennes i New York en gang.

Fjell -og sykkelutstyr ble handlet i XXL ja. Har endelig fått sykkelen jeg bestilte, en flott hybridsykkel som bare funker helt suverent. Trengte en del stæsj til den + noen deler til stormkjøkkenet og et nytt underlag (Bamse fra Ajungilaq, som forøvrig har vunnet flere tester).

Plenlegger dere fjellturer i løpet av sommeren da, Miami?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Sille
Hmm, rart det der, hvor lett det er å ta seg en øøørliten KG-pause på jobben... (Gjett hvor jeg er nå? :hallo: )

Jeg var forresten nesten der du bor i helgen, på et av utfartsstedene i nærheten der.... Fytterakkern så dårlige veier det er på deler av strekningen fra Oslo! :overrasket:

Små pauser i løpet av arbeidsdagen er ytterst viktig, itla ;)

Hvordan går det forresten i regnværet? Vi sitter inne på St. Hans aften, vi... :forvirret:

Veien til Oslo er helt håpløs! Trodde ikke mine egne øyne første gang jeg skulle kjøre hit i forbindelse med jobbintervju.

Da sambo kom for føste gang insisterte han på at dette måtte være "traktorveien" -og han spurte til stadighet hvor hovedveien egentlig var... :ler: (Så kommer han jo fra et strålende bilkjøreland også da... men det må jaggu meg være mulig å få til noe bedre her også i tjuende århundre :sprettoy: )

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Sille

Kjeder meg noe så sinnsykt.

Snopet er spist opp, og filmen er sett, og sambo er på jobb. Æsj, for en kjedelig St. Hans.

Trøsten får være at jeg fant både lange shorts/piratbukse fra In Wear og et nydelig søtt sommerskjørt fra Soaked in Luxury i dag :briller:

Da begynner jeg å bli klar til ferie, bare to uker med jobbing før sommern skal nytes for alvor. Siste dag på jobb før ferien har jeg og kollegaen min arrangert avslutning: SPA :Hehe:

Det beste av alt er at vi har fått fri med lønn hele dagen for å gjøre dette! :tommel: Har aldri vært på spa før, så det blir en ny opplevelse. Gleder meg!

Har ellers brukt en halv formue på iTunes. iPod er bare helt genialt, også så enkelt og brukervennlig! Perfekt for meg som på ingen måte er særlig skarp når det gjelder data :) Skjønner bare ikke at jeg ikke har kjøpt det før....

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Sille

Søndag.

Våknet kl 8 av noe sinnsykt med mageknip, antakelig på grunn av all snopinga i går. Ikke bra. Det gikk heldigvis kjapt over, så jeg nøt en stille søndag morgen i senga med boka mi og en kopp kaffe på sengekanten :)

Har vært en tur på Gardermoen i dag, mye folk og endel forsinkelser. Og regn i store doser :forvirret: Fikk heldigvis spist frokosten min utendørs før gråværet kom igjen.

Tror jeg skal finne frem boka mi og lese litt. Katten har sikkert lyst på selskap i sofaen ;)

Skal opp kl. 5 i morgen tidlig, skal på et møte med jobben. Gleder meg ikke til å stå opp så tidlig, men gleder meg til møtet, det er alltid så utrolig inspirerende å ha møte med de menneskene der. Deretter blir det grillings (?) hos et vennepar på Tøyen, blir en lang, men forhåpentlig herlig dag.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fjell -og sykkelutstyr ble handlet i XXL ja. Har endelig fått sykkelen jeg bestilte, en flott hybridsykkel som bare funker helt suverent. Trengte en del stæsj til den + noen deler til stormkjøkkenet og et nytt underlag (Bamse fra Ajungilaq, som forøvrig har vunnet flere tester).

Plenlegger dere fjellturer i løpet av sommeren da, Miami?

Bamseunderlag tror jeg vi også har, det er bra :)

Vi har hytte på fjellet, så det blir fjellturer både sommer og vinter. Men det blir helst dagsturer da, har halvveis planlagt en annen fjelltur i løpet av sommeren, med oppakning og telt. Det er noe eget ved det.

Hva er det du leser da? *nysgjerrig*

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Gjest Sille
Bamseunderlag tror jeg vi også har, det er bra :)

Vi har hytte på fjellet, så det blir fjellturer både sommer og vinter. Men det blir helst dagsturer da, har halvveis planlagt en annen fjelltur i løpet av sommeren, med oppakning og telt. Det er noe eget ved det.

Hva er det du leser da? *nysgjerrig*

Flerdagersturer i telt er helt herlig, for ikke å snakke om go'følelsen når man kommer hjem til dusj og dyne. Vi hadde en fin fire-dagerstur på Hardangervidda i fjor sommer, i år planlegger vi å gå litt i Jotunheimen, da ingen av oss har vært der.

Er bokjunkie jeg, så for tiden går det i bøker som jeg kjøpte på mammut-salget i vinter. Holder nå på med Tony Parsons "Mann og kone", den er fin, men samtidig trist, tar opp mye av følelser rundt hovdedpersonens skilsmisse bl.a i forhold til sønnen Pat. (Kjenner jeg blir helt skrekkslagen bare av tanken på at man faktisk har en teoretisk mulighet til å stå i samme situasjon en gang selv, like før jeg ikke tør gifte meg :ler: )

Må shoppe litt pocket før jeg tar ferie, da er det fint å være inne i dagboka di og få tips. Hustvedt, f.eks. :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Sille

Er så trøtt i dag :Gjesp:

Deilig å tenke på at jeg ikke har en eneste plan etter jobb i dag, tenker det blir rett hjem og ta en time på sofaen under pleddet. Passer meg helt ypperlig i dag. Har et megastort søvnunderskudd å hente inn. Har dessuten en hel dvd-boks med Sopranos som skulle vært sett. Og Fruene i kveld :mrgreen:

Fikk forresten den gledelige beskjeden på møtet i går at det blir jobbtur på meg til Palma til høsten. En hel uke. Er så fornøyd. Jeg føler meg som verdens heldigste menneske som har verdens beste jobb :icon_razz:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Sille

Det ble ikke bare en time under pleddet på sofaen, men to. Det trengtes virkelig.

Har laget meg en god smoothies nå, og sitter bare her og slapper av med KG og nedlastning av musikk på iTunes. Fiine tirsdagen :)

Skal ha sommerfest på jobb på torsdag. Må ut og kjøpe litt undertøy, har en halterneck sommerkjole som jeg tenkte å ha på, og det stiller jo litt krav til BH-en. Håper bare jeg finner en her i småbyen, og at jeg ikke må inn til storbyen, for det orker jeg ikke.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Flerdagersturer i telt er helt herlig, for ikke å snakke om go'følelsen når man kommer hjem til dusj og dyne. Vi hadde en fin fire-dagerstur på Hardangervidda i fjor sommer, i år planlegger vi å gå litt i Jotunheimen, da ingen av oss har vært der.

Er bokjunkie jeg, så for tiden går det i bøker som jeg kjøpte på mammut-salget i vinter. Holder nå på med Tony Parsons "Mann og kone", den er fin, men samtidig trist, tar opp mye av følelser rundt hovdedpersonens skilsmisse bl.a i forhold til sønnen Pat. (Kjenner jeg blir helt skrekkslagen bare av tanken på at man faktisk har en teoretisk mulighet til å stå i samme situasjon en gang selv, like før jeg ikke tør gifte meg :ler: )

Må shoppe litt pocket før jeg tar ferie, da er det fint å være inne i dagboka di og få tips. Hustvedt, f.eks. :)

Gled dere, Jotunheimen er fantastisk. Har vært der noen ganger, men det er jo et så stort område at jeg knapt har sett en brøkdel. Vi gikk Besseggen for et par år siden. Det var en flott opplevelse, selv om vi stort sett gikk i kø hele veien :ler:

Kan også godt tenke meg å gå på Hardangervidda, det er ukjent terreng for min del.

Hørtes ut som en fin bok. Jeg synes det er veldig greit å dele erfaringer her inne, man kan jo umulig ha oversikten over alt selv. Tips er notert ;)

Fikk forresten den gledelige beskjeden på møtet i går at det blir jobbtur på meg til Palma til høsten. En hel uke. Er så fornøyd. Jeg føler meg som verdens heldigste menneske som har verdens beste jobb :icon_razz:

Så flott, Palma skal visstnok være en veldig fin by. Har kun vært på flyplassen..

Din heldiggris ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Åh, ja, Besseggen er flott! Det kan lønne seg å ta turen litt tidlig i sesongen, da - jeg tror vi var der tidlig i mai den gangen jeg gikk over. Ble ørlite shaky på toppen, jeg (:ler:), men ellers var det en knallfin tur!

Tok et par timer på sofaen etter jobb i dag, jeg også - det tar på å ha morgenvakter. ;) Jeg kommer meg jo aldri i seng om kvelden... Burde vel egentlig ha vært og trent i dag, men jeg regner med at det blir mer av denslags når vi kommer ned på hytta til helgen. Roing, gåturer og ikke minst svømming er så mye enklere der nede!

Lykke til med undertøysjakten! Er det noen gode undertøysbutikker der du bor? Hvis du tar turen til storbyen er det vel nesten litt bortkastet - kanskje en ny BH vil bli ristet i stykker på veien tilbake? :sjokk:

Forresten - det virker som om du har rimelig god oversikt over turutstyr og sånt. Har du noen tips til gode turbukser? Jeg trenger et par som kan brukes både til rusleturer langs Akerselva og på turer på hytta på fjellet, og jeg aner ikke hvor jeg skal begynne å lete, en gang... Tidligere når jeg har kjøpt tur- og treningsutstyr har det vært mest flaks, jeg har funnet bra ting på tilbud og slått til. No such luck denne gangen, visst!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har også lyst på ny sykkel. Så får jeg trent baken min ned en buksestørrelse eller tre :ler:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Sille
Åh, ja, Besseggen er flott! Det kan lønne seg å ta turen litt tidlig i sesongen, da - jeg tror vi var der tidlig i mai den gangen jeg gikk over. Ble ørlite shaky på toppen, jeg (:ler:), men ellers var det en knallfin tur!

Er det ikke mye snø i Besseggen-området i mai måned? Men Besseggen hadde definitivt vært morsomt og gått, selv om jeg tror det å gå i kø kan ødelegge turopplevelsen noe for meg. Men kanskje derfor dere valgte mai?

Tok et par timer på sofaen etter jobb i dag, jeg også - det tar på å ha morgenvakter. ;) Jeg kommer meg jo aldri i seng om kvelden... Burde vel egentlig ha vært og trent i dag, men jeg regner med at det blir mer av denslags når vi kommer ned på hytta til helgen. Roing, gåturer og ikke minst svømming er så mye enklere der nede!

Så herlig med hyttetur! Må si jeg misunner deg det litt :) Ble det roing og gåturer da? Regner vel egentlig ikke med at du har svømt med de temperaturene vi har hatt nå i helgen, med mindre du er tilhenger av isbading og denslags? :ler:

Lykke til med undertøysjakten! Er det noen gode undertøysbutikker der du bor? Hvis du tar turen til storbyen er det vel nesten litt bortkastet - kanskje en ny BH vil bli ristet i stykker på veien tilbake? :sjokk:

Fant selvfølgelig ikke en BH som så bra ut på meg med halterneckstropp. Men jeg fant et par andre av den vanlige sorten. Er så godt med nytt undertøy - og nå har jeg fått tips om LaLina på Sankthanshaugen, så det spørs om det ikke blir en tur dit i nærmeste fremtid. Og ja itla, faren for milkshake er relativt stor :ler:

Forresten - det virker som om du har rimelig god oversikt over turutstyr og sånt. Har du noen tips til gode turbukser? Jeg trenger et par som kan brukes både til rusleturer langs Akerselva og på turer på hytta på fjellet, og jeg aner ikke hvor jeg skal begynne å lete, en gang... Tidligere når jeg har kjøpt tur- og treningsutstyr har det vært mest flaks, jeg har funnet bra ting på tilbud og slått til. No such luck denne gangen, visst!

Litt festlig at du spør om akkurat dette, jeg er nemlig selv på jakt etter noen, mine gamle Fjellräven er utslitt. Har vært fornøyd med ovennevnte merke, men det kommer jo litt an på behovet. Jeg har to par turbukser, et par tynne til småturer i nærmiljøet (Bergans) og et par som er tykkere og mer slitesterke (Fjellräven).

Jeg har ikke bestemt meg om det blir Fjellräven jeg går for igjen, må prøve litt forskjellige. Vet at Norrøna, Mammut og Bergans i tillegg til Fjellräven har turbukser som jeg iallfall liker designet og brukervennligheten på. Det gjenstår egentlig bare å prøve ;)

(Også må jeg vel tilføye at når det gjelder akkurat dette, så unngår jeg gjerne G-Sport, XXL ol. på grunn av dårlig utvalg etter min smak :sjenert: . Prøv f.eks. Sportsnett, Skandinavisk Høyfjellsutstyr, Platou osv.)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Gjest Sille

Tusle, jeg har foreløpig ikke kommet ordentlig i gang med sykkelturer og sånn. Sykler til og fra jobb, men kan vel ikke påstå at det er den helt store utfordringen (bor relativt nært jobb). Håper det blir mer tid til sykling etterhvert. Har jo faktisk bestilt togbilletter og overnatting til Rallarvegen i august :briller:

Endret av Sille
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Sille

Lørdag ja. Min bedre (?) halvdel er laangt oppe på fjellet sammen med et par kamerater, mens jeg har vært på venninneovernatting fra i går til i dag. Usannsynlig koselig og hyggelig, selv om formen min var relativt laber etter tidenes sommerfest med jobben torsdag. Var hjemme i halvseks-tiden fredag morgen :sprettoy:

Begynner så smått å komme meg nå, ser frem til en kveld i eget selskap med nett, te, bok og TV. Pluss musikk. Har handlet litt på MAC i dag, de har så mange fine øyenskygger. I dag kjøpte jeg en ny, "naked lunch", får teste den i morgen. Kjøpte meg også en bukse og tre topper på H&M - feriepengene får jammen meg bein å gå på her i huset.

Helt surrealistisk at jeg har sommerferie på fredag. Skal bli godt, men jeg gleder meg allerede til å starte opp med masse spennende prosjekter til høsten ;) Skjønner ikke helt at vi faktisk reiser på ferie til helgen, men det skal bli spennende å oppleve Skottland :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Sille

Da var det jammen meg sommerferie :sol:

Bare en dag igjen på jobb, men den tilbringes i sin helhet på spa :mrgreen:

God sommer til de som måtte finne på å stikke innom her, nå går det nok en stund før jeg er operativ på KG igjen :briller::vinke:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse
  • 2 uker senere...

Håper du koser deg på ferie! Vi er tilbake fra to uker med regn, regn, regn og vind. ;) Men fint var det allikevel! Håper dere har litt bedre vær, da... :) Svarer deg på innlegget over her selv om du er borte, jeg.

Er det ikke mye snø i Besseggen-området i mai måned? Men Besseggen hadde definitivt vært morsomt og gått, selv om jeg tror det å gå i kø kan ødelegge turopplevelsen noe for meg. Men kanskje derfor dere valgte mai?

Så herlig med hyttetur! Må si jeg misunner deg det litt Ble det roing og gåturer da? Regner vel egentlig ikke med at du har svømt med de temperaturene vi har hatt nå i helgen, med mindre du er tilhenger av isbading og denslags?

Fant selvfølgelig ikke en BH som så bra ut på meg med halterneckstropp. Men jeg fant et par andre av den vanlige sorten. Er så godt med nytt undertøy - og nå har jeg fått tips om LaLina på Sankthanshaugen, så det spørs om det ikke blir en tur dit i nærmeste fremtid. Og ja itla, faren for milkshake er relativt stor

Litt festlig at du spør om akkurat dette, jeg er nemlig selv på jakt etter noen, mine gamle Fjellräven er utslitt. Har vært fornøyd med ovennevnte merke, men det kommer jo litt an på behovet. Jeg har to par turbukser, et par tynne til småturer i nærmiljøet (Bergans) og et par som er tykkere og mer slitesterke (Fjellräven).

Jeg har ikke bestemt meg om det blir Fjellräven jeg går for igjen, må prøve litt forskjellige. Vet at Norrøna, Mammut og Bergans i tillegg til Fjellräven har turbukser som jeg iallfall liker designet og brukervennligheten på. Det gjenstår egentlig bare å prøve ;)

(Også må jeg vel tilføye at når det gjelder akkurat dette, så unngår jeg gjerne G-Sport, XXL ol. på grunn av dårlig utvalg etter min smak :sjenert: . Prøv f.eks. Sportsnett, Skandinavisk Høyfjellsutstyr, Platou osv.)

Det var ikke så verst med snø på Besseggen da vi var der, men det kan vel variere mye fra år til år. Lå en del flekker i fjellsiden, pluss at det lå mye i skyggen, men stien var fin. Og vi traff vel til sammen 6-8 andre i løpet av turen, tror jeg - veldig deilig.

Hytta er utrolig deilig, jeg er veldig glad i den ved sjøen. Vi er så heldige at vi har tilgang på hytte både til fjells og ved sjøen, pga delte familiehytter... Føler meg veldig priviligert på akkurat det. Ingen av stedene er luksushytter, men jeg tåler fint utedo et par uker. ;) Gåturer ble det en god del av, jeg elsker det å bare kunne gå ut og være i naturen. Her i Oslo må man jo nesten ta banen/trikken/bilen for å komme seg ut av sentrum først, og da blir det så mye mer tiltak. Roing og bading ble det mindre av, selv om temperaturen i vannet ikke var så verst, 18 grader. Men det var kuliung/stiv kuling stort sett hele tiden, og bading ble frarådet pga flommen - hytta ligger rett ved utløpet til Lågen, ved Larvik. Brunt og grumsete og guffent vann, ja... Og de fisket opp en campingvogn uti fjorden, så det var ikke grenser for hva man kunne risikere. ;)

LaLina kan absolutt anbefales! Veldig, veldig allright butikk. Jeg er frelst. ;)

Skjønner veldig godt hvorfor du unngår XXL etc, forresten. De har jo aldri noenting inne av det jeg skal ha - hvis de har det i utgangspunktet. :roll: Min favoritt her i byen er Oslo Sportslager, de er flinke og har utrolig godt utvalg. Ellers er ikke Prima Villmarksliv så dum heller. Jeg får bare lete litt etter bukser, det har ingen bråhast, selv om det hadde vært kjekt å ha til turer i dette fantastiske sommerværet vi har i år. :ler:

Nei, nå er det leggetid! Har meldt meg på treningstime kl 10 i morgen, så hvis jeg skal klare det må jeg nok i seng. ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

• 2 uker senere...

Da er det bare noen få timer igjen av sommerferien 2007. Om noen timer sitter vi på flyet på vei hjemover, og i morgen må jeg tidlig opp (grøss) for å starte på jobb igjen.

Jeg nyter de siste timene, suger til meg hvert sekund av feriefølelse.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...