Gå til innhold

Bare må ha det!


Gjest Sille

Anbefalte innlegg

Da sitter jeg med rumpa godt plassert på kontorstolen. Tror dette blir en grei dag på jobb uten for mye kjør. Må hente kaffe :Gjesp: :kaffe:

Tenkte meg på trening rett etter jobb, med ny musikk på øret :) Ellers er det lite planer for dagen, har noe skrivegreier som må gjøres i kveld. Dessuten er det jo Frustrerte Fruer ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Hei Sille! :kose: Gikk innom dagboka di heller enn å lese pensum, som jeg burde. ;)

Så kult at du søker på master! Du skulle ta på deltid, ikke sant? Spennende greier... Men søknader og sånt er kjeeedelig. :sukk:

Jeg skjønner veldig godt hva du mener med Sandvika ss. Jeg liker ikke helt stilen der, den er litt for glatt... Og kjedebutikkene er ikke spesielt bra heller, de har som regel bare et "gjennomsnittlig" utvalg. H&M, for eksempel, den er jo kjedelig i forhold til de store i byen, og den nye Mangoen var ikke spesielt stor. Men den nye helsekostbutikken er kjempebra! (Den som ligger nede i den nye delen, ved siden av en bilbutikk (!) og Burger King og sånt... Ble skikkelig imponert over den, nesten så jeg vurderer å ta ukehandlingen i Sandvika en dag bare for å få handlet litt der. ;) Også likte jeg godteributikken som solgte mandelnougat... :lur: Kanskje det blir kombinert Ikea-Ikearestaurantmiddag-ukeshandling-tur utover i Asker og Bærum til mandagen... (Note to self - begynn å overtale sambo i dag.... ;))

Er det ikke typisk, at de fine solbrillene ALLTID er de dyreste? :roll: Men jeg er veldig fornøyd med solbriller fra Fossil (som selvsagt ikke er å få i Norge...), de er i sånn mellomprisklasse - fra 500-1000 kr. Og de er veldig gode, med fjæring i stengene og sånt. Så det kan anbefales, ihvertfall hvis du ser etter dem i utlandet - alle våre naboland har vel, tror jeg.

Så bra du har kommet ut av vinterdvalen! Du kan ikke smitte meg litt? ;) For all del, jeg merker at det begynner å komme seg jeg også, men akkurat nå for tiden sliter jeg med å balansere dager der jeg begynner på jobb/skole til veldig forskjellige tidspunkter. Teite greier. Hva slags treningsmusikk liker du, forresten?

Men - nå må jeg løpe. Klar for kollokvie! (Eller ikke - siden jeg brukte den siste timen på KG heller enn å lese. Men... ;))

:goodbye:

Endret av itla
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ååå, så koooselig med så langt innlegg i boka mi, itla! :) :) :)

Skavise... spillelisten som heter "treningsmusikk" består av følgende:

*U2 -City of Blinding Lights, Sunday Bloody Sunday osv.

* Born Slippy Nuxx (den Trainspotting-sangen, for de som husker den)

* Tiësto - Love comes again

* DJ Encore - I see right through to you

* Infernal - From Paris to Berlin

* Blondie - Maria

* Sonique - Sky, It feels so good

* Safri Duo

* Skunk Anansie - Weak

* Prodigy - Poison, No Good, Breathe, Smack..

* Faithless - Insomnia, God is the DJ

Det var det jeg rakk å legge inn i går. Så i dag bør det bli litt fres over treningen (selv om jeg føler meg særdeles dorsk og lat akkurat p.t.) :)

Jupp, det stemmer, master skal tas på deltid dersom jeg er så heldig å komme inn. I kjent stil må jeg ha litt press på meg for at jeg skal få sendt søknader og ferdigstilt alt arbeidet rundt det, og da 1. mars er søknadsfristen begynner jeg å få det litt småtravelt nå *kremt*

Må forøvrig si at jeg er helt enig i at H&M i senteret i Sandvika er skikkelig kjedelig. Finner sjelden noe der. Man må nesten inn til Oslo hvis man skal ha et bra utvalg.

Fossilbrillene kjenner jeg til fra min tid i utlendighet. De har mye kult - men jeg tviler vel på at jeg klarer å vente til enste utenlandstur før jeg handler. Må ta en titt på kontoen og gjøre noen økonomiske beregninger ;) Det er jo så mye en har lyst på!

Vi trenger faktisk nytt tv, det vi har nå er et gammelt 21' med monolyd som jeg kjøpte da jeg var 16. Det har funka som bare rakker'n, men nå begynner fargene å bli litt merkelige, så det er overmodent for utskiftning. Kanskje i neste måned? Eller kanskje vi bør vurdere å slutte å reise opp alle pengene våre? ;)

Den nye helsekostbutikken i Sandvikasenteret har jeg ikke lagt merke til engang... *fy skamme seg* Hva er det egentlig du handler der av dagligvarer? Jeg dropper innom og kjøper litt te en sjelden gang i blant på helsekosten, det er liksom det det blir til med meg.

Endret av Sille
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Sille

Jeg er fornøyd. Da jeg kom hjem fungerte plutselig nettet igjen :) Deilig!

Det er jo plutselig blitt nesten en uke siden sist jeg skrev, høyst ufrivillig skal sies. Og på jobb har det også vært såpass hektisk at jeg ikke har tid å stikke innom. Men nå er jeg forhåpentligvis tilbake :Nikke:

Har i det minste hatt tid til å være kulturell i uka som gikk. Har vært på kino to ganger; Charlie Wilson's War og No Country for Old Men. Førstnevnte var rævva, andre var blodig men bra.

Fredag var vi på teater. Jeg kan ikke huske sist gang jeg var på teater. Vi så Populærmusikk fra Vittula, utrolig festlig, den kan virkelig anbefales. Det har heller ikke stått på avis, bok og lesemangel i det siste heller. På ski har vi også vært, silkeføre og sol på søndag. Jeg synes rett og slett at jeg har det helt ålreit :-D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Sille

Uaj, kom i skade for å meldemeg på en spinningtime klokken halv åtte i kveld. Men har mye mer lyst å sitte her, det er jo så morsomt å ha fått internett tilbake :) (men jeg tvinger meg selv til å dra -og med tidenes hvitløksånde blir det nok ikke fullt så gøy for resten som måtte befinne seg i den klaustrofobiske spinningsalen i kveld ;) )

Dessuten har jeg en liten krise, jeg er sluppet opp for Kusmi te. Må finne ut om jeg klarer å skaffe varen her til lands *krysse fingre*

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Gjest Sille

Spinning ble det *klapper meg selv fornøyd på skulderen* Minuset er at jeg har oppdaget Hellmann's real mayonnaise (GODT!), som gjør at kaloriinntaket på en helt vanlig skive brød med ost stiger til uante høyder. Jeg får visst spinne litt mer en annen dag.

Jeg tester Joico shampo, conditioner og kur. For ekstra volum. Det kan behøves på paddeflatt, fint skandinavisk hår. So far, so good.

Har ikke lyst å legge meg i kveld. Det kunne gjerne vært fredag, da skulle jeg sittet her hele natten. Men jeg har halvkrevende møte i morgen fra 08.30-11.00, så jeg bør være våken. Hva jeg ellers skal gjøre på jobb i morgen er et godt spørsmål. PC'en min ble innlevert for akutt oppgradering i dag, og blir tilbakelevert onsdag. Jeg finner vel på noe.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Sille

Åh, jeg fikk faktisk gjort mye i dag uten PC. Faktisk nesten så det er smart å være uten den en gang i blant. Fikk ryddet, sortert og kastet mengder med papirer. Laget system i arkivskuffen min, fikk vaktmesteren til å banke opp en hylle, så nå har jeg stålkontroll. Så lenge det varer :ler:

Jeg er en skikkelig nettnørd. Har helt abstinenser etter 6 dager uten. Så her sitter jeg på tredje timen. Fikk Bo Bedre i posten i dag, så snart skal jeg rigge meg til i sofaen med blad og katt i fanget.

Har dessuten planer om å bestille et dongeriskjørt fra H&M. Et som ikke er altfor kort. Jeg er våryr og gleder meg til sommeren! :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Så flink du var som dro på spinning selvom du ikke hadde lyst :) Har planer om å begynne med spinning regelmessig. Må bare bli frisk og få lønn først (veldig essensielt, de to tingene der)

Du har katt du også? Jeg har en helvfeit slabbedask liggende her. Han la på seg litt når han ble kastrert, samt at han var en råtass på å rappe valpematen. Litt høyere enrgiinnhold enn hva han trengte. Så jeg driver å slanker katten. Man kan lett la seg lure av katter og overvekt, siden de samler fettet under magen. I en typisk hengebuk. Så de kan se slanke og fine ut, helt til du tar på de. Sånn som med min lille mann :ler: Men, nå spora jeg fullstendig av her. Det var ikke meningen da :)

Så flott at du fikk organisert litt. Det er ikke så mye som skal til :)

:vinke:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Sille
Så flink du var som dro på spinning selvom du ikke hadde lyst :) Har planer om å begynne med spinning regelmessig. Må bare bli frisk og få lønn først (veldig essensielt, de to tingene der)

Du har katt du også? Jeg har en helvfeit slabbedask liggende her. Han la på seg litt når han ble kastrert, samt at han var en råtass på å rappe valpematen. Litt høyere enrgiinnhold enn hva han trengte. Så jeg driver å slanker katten. Man kan lett la seg lure av katter og overvekt, siden de samler fettet under magen. I en typisk hengebuk. Så de kan se slanke og fine ut, helt til du tar på de. Sånn som med min lille mann :ler: Men, nå spora jeg fullstendig av her. Det var ikke meningen da :)

Så flott at du fikk organisert litt. Det er ikke så mye som skal til :)

:vinke:

Vi har overtatt en katt mer eller mindre frivillig. Eierne flyttet, og tok han ikke med på lasset med beskjed om at "det ikke var så nøye" :overrasket: Han har imidlertid en fantastisk personlighet, så han er kilde til mang en latter og mye kos og glede her hos oss :rødme:

Feit er han imidlertid ikke, han var underernært og litt pjusk da han flyttet til oss. Nå begynner han heldigvis å nærme seg matchvekta si ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Sille

Lite æksj'n.

Morsom dag på jobb med stadig nye tanker og ideèr. Jeg har det så bra - kan ikke tenke meg en bedre jobb. Jeg får lov å utfolde meg fritt, det finnes ikke ordet "nei" i ledelsens vokabular, og jeg/vi får en drøss med spennende utfordringer i akkurat passe store doser. Jeg klorer meg fast til denne jobben forever ever :lur::jepp:

I dag fikk sambo sitt store middagsønske oppfylt; pannekaker med nyrørt blåbærsyltetøy. Pleier å tilsette grov sammalt hvete, og i dag forsøkte jeg i tillegg å minimere sukkerinnholdet, meeeen, de blir jo ikke helt så gode som når de er litt søte... :kokk:

Etter fem minutter med artikkellesing på sofaen sovnet jeg. Sov meg igjennom to episoder Simpsons, før jeg våknet gjennomvåt av svette (!) Måtte ut og gå tur i kulda (vinteren, inkl. snø, er tilbake :nei:) for å få nedkjølt meg litt, så det ble en times gåtur på meg i et kveldsstille boligstrøk.

Nå: en stor kopp te "Vinter i Pragh" fra min televerandør i Danmark. Den inneholder kina og ceylon te, karamell, svisker og vodka. Intet mindre.

Endret av Sille
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Sille

Deilig med hjemme-helg. Vi har kost oss og kost oss.

Fredag var praktisk dag, med bilvask og vedstabling. Vi laga sabla bra måltid, kveite med rotpurè, woket grønt, smør/soyasaus toppet med bacon. Himmelsk! :spise:

Lørdag var det relativt tidlig ut av senga for å nå en treningstime jeg hadde lyst å gå på. Den beste timen jeg har vært på så langt, var helt pumpa etterpå. Deretter ble det en runde i byen, noe som resulterte i fire nye plagg. Fant bl.a. en strikket vest som jeg har siklet på lenge til halv pris, nå kostet den "bare" 600,- Så jeg var meget fonøyd! Kjøpte også et par skikkelig komfortable skjorter som jeg gleder meg til å bruke fremover. Den ene knallblå med korte ermer, så jeg må nok drøye litt før den tas i bruk. :)

Kvelden ble tilbragt hos vennepar med spill, og jeg ble kveldens spilldronning med flest seire :kul:

Pusledag i dag. Vasket og brettet tøy, trening, skopuss, reperasjon av småhull, sydd i knapper ol. Nå står et brett brød i ovnen, om ikke lenge begynner den fantastiske duften av nybakt brød å bre seg i leiligheten :tommelsmil:

I morgen er det jobbreise, ikke langt og ikke så lenge, men jeg må pakke litt allikevel.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Gjest Frk. Grønn

Åh, nybakt brød er så godt! Og multesyltetøy også! Pleier dere å ha multekrem til dessert i jula? :sikle:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Sille

Jepp, multekrem med krumkaker hver jul, Frk. Grønn ;)

Har flatet ut på hotellrommet. Har vært "på" i 13 timer i dag, så nå følte jeg virkelig for å trekke meg tilbake og bare være meg selv. Det nytes i fulle drag. Har kjøpt Fox og Nox (blir aldri for gammel til det!) og ser noe junk-tv mens jeg surfer. Så kan det ikke bli mye bedre :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Sille

Hjemme igjen, som vanlig helt bombet etter to dagers jobbtur. Falt dau om i sofaen da jeg kom hjem, og siden har jeg og sambo blitt liggende der. Alle planer om en tur ned på treningssenteret ble raskt forkastet.

En ting er i boks; denne månedens regninger er betalt. Vet om morsommere ting å gjøre :roll: Det er nesten imponerende hvor fort de pengene forsvinner, er bare inne og toucher kontoen før de går ut igjen.

I morgen skal jeg til frisør. Skal bli godt å få freshet opp sveisen litt. Har også sett meg ut (og prøvd) en cardigan og en skjorte som jeg har planer om å kjøpe i morgen :)

Dessuten er det vel snart på tide med en påskeplan-liste ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Gjest Sille

Jeg burde har vært på trening i dag, men jeg orker ikke. Jeg er bånn sliten og trøtt -selv etter åtte timers sammenhengende god søvn i natt :Gjesp: Og i morgen har jeg gjort en forpliktende avtale som gjør at jeg ikke er hjemme igjen før sent om kvelden. Men bare jeg slutter å sutre, og kommer i gang, så blir det nok bra, det også :)

Jeg er i alle fall fin på håret. Nyklipt og fresh. Men jeg må si at jeg mislikte de hårpleieproduktene hun brukte på meg i dag -TIGI Bead Head. Lukter jo kunstig rosa tyggegummi lang vei. Hadde sikkert digga det for en femten års tid siden ;) (Dessuten måtte jeg trekke litt på smilebåndet da hun mente at min yngste sønn måtte være i den alderen hvor han var begynt å gå på ski. Ja, bortsett fra at jeg ikke har noen sønn, svarte jeg :fnise:)

Etterpå ble det faktisk shopping :lur: Det ble en skjorte, et belte, en grønn genser og den tidligere omtalte cardiganen. Meget fornøyd, nå er jeg nesten helt ny :) I tillegg holdt jeg på å snuble over et stativ med søte ullplagg til søte små til ikke mer enn femtilappen pr plagg. Jeg kjøpte fire plagg, kjekt å ha gaver på lur (eller hvis det ikke går så lang tid før man selv skal i gang :klø:)

Må vel få prøvd å få lest en artikkel i løpet av kvelden. Hvis jeg klarer å holde meg våken.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Sille

Nå er det faktisk ikke mer enn skarve 7 uker igjen til vi setter oss på flyet i retning Paris :hjerter:

Jeg må vel snart gå i gang med planlegging, what to see and what to do. Jeg akter å gå grundig til verks når det for eksempel gjelder gode adresser til gode spisesteder. :sikle: Jeg skal også støve opp et sted eller to hvor min indre shoppoman skal få lov å komme til uttrykk. I tillegg: plenty med museer. Spørsmålet er bare hvilke?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Sille

Jeg er ennå preget av den gode nyheten jeg fikk i går. Den skapte så mange tankeprosesser i meg, at jeg ikke fikk sove før nærmere fem i morgest. Hvilket har resultert i at jeg har hjemmekontor i dag. Sov som en stein til klokka elleve, har kjørt to maskiner med klær og faktisk jobbet i mellomtiden.

Ute er det sol og fint, jeg vil heller være ute.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...