Gå til innhold

Lei av å vente på mensen!


Catus

Anbefalte innlegg

Gjest Cosmic Girl
Spesiell takk til Malama for gode og informative svar! :)

Malama kan alt!! Har lest flere svar både her og andre steder, og hun er både dyktig OG skriver på en bra måte!

Tusen takk!!

Merkelig nok er jeg også på dag 65. Rart at vi begge sluttet akkurat samme dag OG at ingen av oss har fått mensen enda...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Heisann! Kjente meg så mye igjen i det du skrev, er litt i samme situasjon selv, nemlig! Jeg har ikke gått på p- piller siden februar, vet at det ikke er så veldig lenge, men alle sier jo at ting skjer så fort, så da blir man likevel litt frustrert når man ikke blir gravid med en gang... I tillegg vet jeg at samboeren min og eksen hans prøvde å få barn i flere år uten resultat, så jer er litt bekymret, ja... Men dere må ihvertfall ha lykke til!!! ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har dere vurdert alternativ behandling? Akkurat dette problemet har jeg ikke hatt selv, men har hørt at mange har hatt hjelp av fotsone, akupunktur eller homeopati for å få syklusene i gang igjen etter pilleslutt.

Skjønner veldig godt at det er frustrerende å vente!

Lykke til!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Så bra, Cosmic Girl! :-D

Jeg hadde faktisk en merkelig følelse av at jeg kom til å lese dette her i dag, så rart.. Men godt jeg hadde rett!

Hos meg skjer det fortsatt ingenting. Er på dag 76 nå..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Så bra at det skjer noe Cosmic Girl :)

Skjer ingenting her, dag 83 i dag... Er så utrolig lei av venting. Har lyst til å bestille meg en time hos privat gynekolog for å se om det er noe "feil" et sted, men så er det usikkert med jobb og dårlig med penger for tida og da blir det så dumt å sette i gang med flere legebesøk og greier... Syns lissom at hvis vi skal begynne en evt prosess med å få hjelp til å bli gravide så bør vi ikke ha så dårlig råd som akkurat nå.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 2 uker senere...

hm, litt overrasket over at såpass mange jenter ikke har fått med seg at p-piller gir krøll når man slutter og vil ha barn. Trodde dette var almenn kunnskap jeg, (men så er jo jeg en sånn som leser meg opp på det jeg putter i meg).

Er ellers enig i at det er lurt å ha litt skepsis til å bruke piller for å rette opp i noe som kan rette seg selv, men ville ha fulgt en leges annbefaling dersom jeg var sikker på at denne visste hva han drev med (ingen selvfølge faktisk).

uansett så kan jeg forstå at dere er lei av å vente :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 3 uker senere...
Bippe og Lisee, Skjer det noe enda?

Jeg venter spent på dere

Hadde glemt denne jeg :) Fikk mensen den 23 nov, altså 96 dager siden sist. Lurer på hvor lenge det går nå jeg. Hadde jo vært kjekt om det ble vår tur etterhvert. *drømme*

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hjeeeelp - hvor naiv går det an å være (altså et utsagn om meg selv...).

Jeg har gått på p-piller i 13 år og har vel egentlig aldri tenkt over at det kunne bli problemer med å få tilbake min egen mens....

Dersom man hadde regelmessig menssyklus FØR man begynte på p-piller - vil det påvirke hvor kjapt man får tilbake vanlig menssyklus?

Jeg er også usikker på om jeg har hatt en egen mens, eller om det var "pillemens". Jeg sluttet med p-piller ved en "pillemens", dvs jeg begynte ikke på noe nytt brett med p-piller etter "pillemensen". Jeg har hatt en mens etter dette - er det min egen mens da?

Nå går jeg i angst og venter på neste mens - selv om forrige nettopp er ferdig :klaske:

Må begynne å føre opp datoer for når mensen kommer og når jeg forventer EL og neste mens tror jeg....

Lykke til videre alle dere som venter!! :klem:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Mest sannsynlig er det din egen mens, men jeg er litt usikker på dette. Kan være lurt å notere ned datoer og få litt oversikt ja.

Jeg var veldig heldig å få tilbake mensen med en gang igjen etter pillebruk. Jeg sluttet et par år før vi begynte å prøve, nettopp med tanke på at kroppen trengte tid.

Lykke til alle sammen! Nå har jo mange andre fått så nå må det være din tur snart Bippe!!!!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Dersom du fikk en mens til etter den siste mensen du hadde mens du gikk på pillene.. er dette din egen mens...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Cosmic Girl

Nå venter jeg på den ordentlige mens nr 2. Er nå på dag 41, og synes det går utrolig sakte. Selvfølgelig veldig utålmodig, for jeg håpet jo veldig at nr 2 ville komme etter 28 dager selv om nr 1 brukte veldig lang tid.

Bippe; Skjer det fortsatt ikke noe hos deg?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Jeg har ikke snakket med legen. Men jeg burde kanskje det snart? Du har rett i at det begynner å bli fryktelig lenge.. :forvirret:

Vi får se over nyttår. Dersom det ikke har skjedd noe til da, skal jeg vurdere å bestille en legetime. I mellomtida krysser jeg fingrene for at mensen kommer. :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 3 uker senere...

Cosmic Girl? Bippe? Hvordan går det med dere?

Fikk mensen i dag jeg da. Det gir følgende sykluser siden jeg sluttet med piller (har ikke telt med perioden mellom bortfallsblødning og første egne mens):

PP1 76 dager,

PP2 96 dager,

PP3 44 dager.

Går det riktige veien nå tro? Ble helt overraska i dag jeg, hadde jo ikke venta mensen på et par måneder enda :forvirret: .

Var hos legen (min fastlege, som nesten aldri er der, har stort sett bare møtt vikarer) før jul pga andre ting og da nevnte jeg de lange syklusene for han. Møtte masse forståelse, og han så ikke noe poeng i å vente til det har gått et fullt år med å prøve å finne ut av ting. Han sa at jeg ikke skulle behøve å kaste bort tiden når jeg vet med meg selv at noe er galt. Jeg har time hos han den 15 januar.

Spennende og skummelt dette her, har gått noen runder oppe i hodet på meg. Nå har jeg måttet annerkjenne for meg selv at kroppen min ikke oppfører seg sånn jeg kunne ønske og at vi trenger hjelp for å oppnå drømmen om et lite nurk. Håper så inderlig at legen finner noe som er feil og som kan fikses på. Vet ikke om jeg orker å høre at "neida, du er helt fin du"...

Hmm, hva gjør de egentlig på en sånn førstetime? På et vanlig legekontor tar de vel ikke full GU eller? Med ultralyd og sånn. Det har jeg fått hos privat gynekolog for flere år siden... Eller blir det ikke GU i det hele tatt? Kanskje bare prat og en blodprøve? Dette må jeg se om jeg finner noe om.

Ønsker dere andre tolmodige ventere godt nytt år og masse lykke til!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Cosmic Girl

Jeg er i dag på 62 i "normal-syklus" nr 2. Første syklus var på 72 dager. Hvis 72 dager slår ut på denne syklusen også, får jeg mensen om 10 dager (håper, håper, håper).

Men vi har foreløpig lagt PP'ene på is, pga diverse ting. Vi har ubeskyttet sex, og skulle det skje noe er det hyggelig, men skulle det ikke skje noe, er det også helt greit. Så vi får se.

Men jeg har vært hos Gynekologen min 2 ganger siden jeg sluttet på pillen, og føler han har tatt dette alvorlig. Men det er ikke så mye han får gjort enda. Da jeg var der sist, i begynnelsen av desember, sa han at jeg skulle komme tilbake om 6 måneder om jeg da fortsatt ikke var blitt gravid. Og jeg innbiller meg at det skal mye til for å bli gravid når man da vet man har hatt 1 EL siden august, men håper man har hatt 2...

Og det blir dyrt. Før jeg skal på fest tar jeg graviditetstest, og jeg tror jeg er oppi godt over 10 stk tester. Prøvde meg også på EL-tester en liten periode, men det ble også veldig dyrt.

For det er vel sånn at man man har 1 mens pr EL? Eller har jeg misforstått? Hvis det stemmer, er jo sjansene for å bli gravide veldig små, hvis man har hatt 1, kanskje 2 EL siden august...

Men jeg venter og venter.. Men deilig å bli litt avslappet til det hele. Tenker at kroppen blir gravid når den vil :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...