Gå til innhold

Karambas shoppingdagbok


Karamba

Anbefalte innlegg

Har ikke lista klar for hva jeg skal shoppe i Oslo i helga, men det som jeg kommer på nå er:

-div julepresanger bl.a:

-noe klær til dattera og sønnen min. Tenkte jeg skulle se på Zara. Synes de har mye fint til barn.

-presanger til venninne, samboer, tante, tantebarn må nesten se hva jeg kommer over. Kan jo også kjøpes hjemme..

-Må innom Glassmagasinet og handle litt kosmetikk fra MAC (gleder meg!! :hoppe: )

-Må også innom H&M på Oslo City, må ha god tid her... :ler:

-tenkte jeg skulle se om jeg finner denne blusen på H&M, er utsolgt her hjemme... Klarer ikke å bestemme meg for farge, tror det blir grønn dersom den er like fin som på bildet

-Ellers så bør jeg egentlig ikke handle for mye til meg selv siden det nå snart er jul... ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Å! I dag er jeg sååå trøtt...! Kom hjem med det siste flyet fra Oslo i går og kom meg ikke til køys før halv 2 i natt.

Hadde en koselig, men hektisk helg. Fikk faktisk ikke shoppet så mye som jeg hadde planer om, men kanskje like greit. :forvirret::ler:

På lørdag var vi kun på Majorstua og shoppet litt. Var bl.a. innom Zara, men der var det som forventet; kaos! Sinnsykt mye folk og laaange køer til både prøverommene og kassene. Prøvde et par ting, men kjøpte ingenting. Tror jeg heller får ta meg en tur dit alene i en ukedag neste gang.

Det eneste jeg kjøpte denne dagen var en brun og hvit vest til å ha utenpå skjorte og en brun og sort fleecelue hos Polarnopyret til sønnen min på 2 år.

Om kvelden var vi på kino og så The Devil Wears Prada. Morsom film! Ikke den beste jeg har sett, men virkelig verdt å se bare pga alle de flotte klærne! :)

Etter kinoen gikk vi for å spise på Yayas på Majorstua. Utrolig stilig plass! Var i Thailand for 4 år siden, og dette var akkurat som å sitte på en av restaurantene langs stranda. De hadde til og med effekter! Strømmen gikk og det begynte å regne, lyne og tordne ute. Det ble kaldere og vi kjente vinden utenfra. Temperaturen inne var også som i Thailand. God mat hadde de også.

I går var vi først på Steen & Strøm for å hente ei hvit skjorte som jeg hadde lagt av på Polarnopyret som sønnen min skulle ha til vesten som jeg kjøpte dagen før. Kjøpte også et par ullvotter til ham. Gikk deretter på Mango. Kjøpte ei kjempefin hvit skjorte og en hvit singlet til å ha under. Skjorta hadde en slags kinakrave og noen snorer som skal snøres rundt livet. Litt vanskelig å forklare. Hadde også lyst på et sort skjørt med høyt liv til, men fant ikke. :forvirret:

Deretter gikk vi på Glassmagasinet. Elsker kjøkkenavdelingen der! :hjerter: Skulle gjerne hatt 100 000 å svidd av der. Gikk dit for å kjøpe presang til den hjelpsomme onkelen min som har hjulpet oss en del med oppussinga av huset som vi kjøpte for snart 1 år siden. Etter tips fra tanten min så ønsket han seg ei ny stekepanne. Synes det var en litt rar ting å kjøpe til han, men han elsker å lage mat. Kjøpte ei stekepanne i titan som tåler alt, er visst anbefalt av en eller annen kjent kokk i utlandet som skriver i Michelin-guiden eller noe i den dur. Stekepanna kostet hele 1300 kr og har 25 års garanti!! Den kan også brukes som ildfast form, for en kan ta av håndtaket. Fikk nesten lyst til å beholde den selv. :sjarmor: Det eneste jeg kjøpte til meg selv var en silikonpensel i sort med stålhåndtak. Så nå er jeg klar til julebaksten.

Deretter gikk turen til MAC-avdelinga. Endte opp med 2 øyenskygger og en kost til påføring. Synes jeg var fornuftig, jeg! :) Skulle gjerne kjøpte mye mer, men det er snart jul.

Var en snartur innom Vero Moda etterpå. Kjøpte en portemonnè (ja, enda en.. :ler: ) i hundtannsmønster (heter det det?). Kjempestilig, klarte ikke la vær. Kjøpte også ei sort selskapsveske med portemonnè-åpning. Det trengte jeg faktisk.

Men vet dere hva som skjedde?! Da jeg skulle betale for dette så ble kortet mitt avvist!! Jeg var jo 100% sikker på at jeg hadde nok penger på kortet, for jeg overførte masse penger til kontoen før jeg reiste. Og dessuten så tok jeg penger ut på fredagen og da fikk jeg saldoen og der var det penger. Følte meg jo passe dum, men hadde heldigvis kontanter på meg så det gikk jo greit. Gikk derfor i en minibank etterpå for å ta ut penger, men fikk beskjed om at det ikke var mulig å få ut penger! :overrasket: Fikk heller ikke saldoen. Skikkelig festlig, hadde kun 500 kr igjen på meg og vi skulle videre på Oslo City for å handle mer. Kunne jo låne penger, men det la en liten demper på kjøpelysten. Hadde med meg et reservekort også, men ble så bekymret for hva som kunne ha skjedd at jeg ikke fikk meg til å handle mer.

Var bare en liten tur innom H&M for å kjøpe noe til dattera mi. Kjøpte et sort skjørt og et søtt smykke.

Var jo kanskje like greit det med at jeg ikke fikk handlet mer, for da sparte jeg de pengene. Men utrolig irriterende...! :sur:

Det første jeg gjorde i dag morges, var å logge på nettbanken for å sjekke saldoen. Og pengene var der de! Heldigvis! :) Skjønner ikke hva som kan ha skjedd... :klø:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jøss... Vi hadde også problemer med et kort vi VISSTE det var penger på i går... Det funket hverken da vi skulle kjøpe kinobilletter (taste inn kortnummer etc) eller da vi prøvde å betale med det i butikk. Sambo skulle ringe og sjekke hva som var galt i dag, for da vi sjekket på nett i går kveld sto status til aktiv og alt så greit ut. Merkelig...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Måtte trekke litt på smilebåndene da jeg kom hjem i går kveld. Jeg spurte samboeren om han kunne sette frem advents-stakene og disse lysene som vi har i vinduene, for jeg fikk ikke tid til det på fredag. Har også slike remser som vi henger opp i verandadøren som det henger masse stjerner på med lys i. Skikkelig fine!

Og jammen så hadde han pynta, ikke bare med adventslys, men med alt vi har av nisser og julepynt. Så det eneste som mangler hjemme hos oss nå er juletreet. :ler: Men koselig ble det! Synes bare det er litt tidlig å dra frem all julepynten... :)

I dag har jeg time hos hudpleieren min. Har egentlig litt dårlig samvittighet for å dra dit i dag siden jeg har vært borte hele helga, men det er for sent å melde avbud. Også hadde jeg sikkert måtte vente til langt over jul for å få en ny time.

Men det skal bli deilig! Er ikke så glad i å bli kneppet på, men når det er over så får jeg noen masker også får jeg massasje i ansikt og skuldre. Det er så deilig.... :smile:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jøss... Vi hadde også problemer med et kort vi VISSTE det var penger på i går... Det funket hverken da vi skulle kjøpe kinobilletter (taste inn kortnummer etc) eller da vi prøvde å betale med det i butikk. Sambo skulle ringe og sjekke hva som var galt i dag, for da vi sjekket på nett i går kveld sto status til aktiv og alt så greit ut. Merkelig...

Da har det nok tydeligvis vært noe galt med linjene eller et eller annet. Det var også ei dame som ikke fikk betalt med kort da jeg var på Mango.

Utrolig irriterende da, når en er ute på jule-handel... :forvirret:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Testet ut MAC øyenskyggene som jeg kjøpte i dag. Kan ikke si at jeg er så veldig imponert over holdbarheten. Øyenskyggen stripet seg etter kun noen timer. Det synes jeg er for dårlig. Nå brukte jeg riktignok ikke noen primer under, men allikevel... :riste:

Har akkurat bestilt Toning Lotion, Clarins fra Strawberrynet. Er litt spent på hvor lang tid det tar før jeg mottar pakken denne gangen. Synes det har tatt så lang tid i det siste å motta pakker fra utlandet. Har enda ikke fått pakken fra Asos...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Hundetannsmønster er riktig, ja, om du mener de svarte og hvite "rutene" (:

Og det er alltid utrolig irriterende når kort ikke virker som de skal. Før, da jeg var litt yngre, hadde jeg et ungdomskort med en sperre på 1000kr uka. Altså, det gikk ikke ann å bruke/ta ut mer enn det per uke. En uke hadde jeg kjøpt meg en mobiltelefon, og skulle deretter på shopping. Men det ble ikke noe av. Heldigvis har kortet mitt nå en mye høyere sperre.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Da har det nok tydeligvis vært noe galt med linjene eller et eller annet. Det var også ei dame som ikke fikk betalt med kort da jeg var på Mango.

Utrolig irriterende da, når en er ute på jule-handel... :forvirret:

Jeg fikk ikke betalt kjøleskapet mitt på El-kjøp lørdag. Feil med linjene ja. Så det har jeg betalt i dag. :forvirret:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

På lørdag skal jeg på julebord og jeg klarer ikke å bestemme meg for hva jeg skal ha på meg. :forvirret:

Skal jeg samme kjolen (kjole i 50-talls stil) som jeg hadde på det forrige julebordet eller en sort lang kjole i et slags sateng stoff (kalles det det når det er silkeaktig stoff?) uten stropper. Den er kjempefin, men jeg vet ikke helt om jeg blir overpynta da. Kommer jo selvfølgelig an på tilbehøret og da, men kjolen er svært elegant i seg selv uansett tilbehør. '

Vi skal bare på en restaurant å spise og deretter ned i baren i kjelleren så det blir ikke så voldsomt fancy julebord....

Når det gjelder julegaver så har jeg ikke kommet så mye lengre. Har planer om å få handle de fleste i helga. Hadde planlagt å kjøpe langrennsski til dattera vår, men så sa tanten min at hun hadde 1 par ski som hun kunne få som kun er brukt 1 gang som søskenbarnet mitt har hatt. Det er jo kjempeflott, men hva skal jeg kjøpe da? Er helt tom for idèer... Lurer litt på å kjøpe ny mobil til henne, for den som hun har er så dårlig. Hun er jo kun 10 år, men har kun hatt denne ene mobilen som nesten ikke fungerer lengre. Tror hun hadde satt pris det. Kommer sikkert til å handle litt småting utenom og.

Samboeren og jeg har blitt enige om å ikke kjøpe presang til hverandre i år. Egentlig litt kjedelig, men vi trenger ny pc. Tenkte vi skulle kjøpte laptop, venter sannsynligvis til januar-salget. Skal kjøpe presang som er til han fra ungene da, og da tenkte jeg at han kunne få goggles. Har planer om å ta noen turer på fjellet i venter, så da får han nok bruk for dem når han skal stå på snowboard.

Nå vil jeg ha snø snart! Det regner og regner. Tror det har regnet hver eneste dag nå siden oktober. Hadde vært så koselig med snø til jul, kan ikke huske sist vi hadde det. :nisse:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Frk. Grønn
På lørdag skal jeg på julebord og jeg klarer ikke å bestemme meg for hva jeg skal ha på meg.  :forvirret:

Skal jeg samme kjolen (kjole i 50-talls stil) som jeg hadde på det forrige julebordet eller en sort lang kjole i et slags sateng stoff (kalles det det når det er silkeaktig stoff?) uten stropper. Den er kjempefin, men jeg vet ikke helt om jeg blir overpynta da. Kommer jo selvfølgelig an på tilbehøret og da, men kjolen er svært elegant i seg selv uansett tilbehør. '

Vi skal bare på en restaurant å spise og deretter ned i baren i kjelleren så det blir ikke så voldsomt fancy julebord....

Nå vil jeg ha snø snart! Det regner og regner. Tror det har regnet hver eneste dag nå siden oktober. Hadde vært så koselig med snø til jul, kan ikke huske sist vi hadde det. :nisse:

Selv liker jeg veldig godt 50-talls, og siden du ikke skal på julebord med de samme som sist (?), så ville jeg gått for det. Har jo ikke sett kjolene dine, men 50-talls er alltid bra! ;)

Snø, ja! Den har jeg ikke sett siden april/mai, og har ønsket meg det i en måneds tid allerede, men disse værdamene fortsetter bare å melde regn, regn, regn. "Men det er vi jo blitt vant med nå" sa værdamen på TV2 i dag tidlig. Visste ikke om jeg skulle le eller gråte, hehe

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Selv liker jeg veldig godt 50-talls, og siden du ikke skal på julebord med de samme som sist (?), så ville jeg gått for det. Har jo ikke sett kjolene dine, men 50-talls er alltid bra! ;)

Ja, jeg elsker 50-talls klær selv, så jeg ender nok opp med den kjolen. Det er ikke de samme vi skal på med julebord heller, så da spiller det ingen rolle om jeg hadde den på det forrige julebordet. :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fikk handlet noen julepresanger i går:

-Hello Kitty-pyjamas til søskenbarnet mitt

-Stålsåpe (til å fjerne hvitløkslukt med) og te til ei venninne

-Stålsåpe til en tante (skal kjøpe noe annet også)

-Har også bestilt fotokalendere av barna til besteforeldre og oldeforeldre.

Tror de kommer til å sette pris på dem, grei presang til de som har alt.

Gleder meg til å se resultatet! :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Ble litt handel på meg og på salget hos H&M:

-sorte skinnhansker (hadde ikke inne i går, men fått inn i dag!! :) )

-2 fleecebukser til dattera og sønnen min

-fleecejakke til sønnen min (får aldri nok av fleece-klær til barnehagebruk)

Nå fikk jeg nettopp melding på mobilen om at jeg har fått pakke som må hentes på Posten. Så da har nok H&M-pakken kommet! :hoppe:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Gjest Frk. Grønn
Var nettopp innom H&M en tur. Kom over en stilig sort konvolutt-veske, men jeg  lit vær å kjøpe den. Nå er jeg veldig i tvil om jeg skal kjøpe den allikevel. Den kostet bare 129 kr da, så den var jo ikke dyr heller, men jeg prøver å være litt økonomisk. Skal på julebord i morgen, så det hadde matchet bra med sammen med resten av antrekket med den veska...

Har en annen stilig rød veske da, men så skal jeg ikke ha noe annet rødt på meg så da blir det kanskje ikke så fint allikevel. Uff, klarer ikke å bestemme meg jeg... :ler:

Over en måned siden du skrev dette innlegget, og HM skifter jo kolleksjon både nå og da, men jeg lurer på om det er håp for meg å finne en (helst rød) konvluttveske, så jeg lurte på om du hadde sett den du nevner her, hos HM i det siste?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Korleis ser skinnhanskane ut? Blei du nøgd? :)

Ja, er kjempefornøyd med skinnhanskene. De var faktisk enda finere enn forventet! De er helt enkle, sorte, lange, går nesten opp til albuen. :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Over en måned siden du skrev dette innlegget, og HM skifter jo kolleksjon både nå og da, men jeg lurer på om det er håp for meg å finne en (helst rød) konvluttveske, så jeg lurte på om du hadde sett den du nevner her, hos HM i det siste?

Ja, jeg har sett vesken nå ganske nylig. I flere butikker faktisk. Synes den er kjempefin. :)

Har desverre ikke sett noen rød konvoluttveske...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Var på julebord på lørdag, hadde det kjempegøy! Men fy søren så dårlig jeg var i går...! Da jeg kom meg litt utover dagen så dro ei venninne og jeg på et kjøpesenter som hadde søndagsåpent. Fikk handlet følgende julepresanger:

-treningstøy til tante

-klær til 3 tantebarn

-smykke og hårstrikker til datter til noen venner av oss

-kjøpte også en limegrønn grillvott som vi skal brukes til peisen

Da jeg kom hjem spiste vi middag også bakte vi kakemenn. Dattera mi på 10 og sønnen min på 2,5 år var også med. Begge to synes det var kjempegøy. Med forkle og minikjevle så var minsten i sitt ess. Hadde aldri trodd at han ville være så lenge med, han holdt ut i hele 1,5 time! Fikk til og med trykket ut noen figurer. Så det var riktig koselig!

:nisseblunk:

Deretter va dattera mi og jeg på magedans. Følte ikke at jeg hadde det store utbyttet av treninga i går, men det er så gøy at jeg hadde ikke lyst til å gå glipp av en time. Og i går fikk vi en ekstra lang time som varte i 2 hele timer, så jeg kjenner det godt på kroppen i dag! :ler:

Har enda ikke fått pakken fra Asos. Begynner i bli litt bekymret for at den ikke skal komme frem til jul. Får håpe den dukker opp snart.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...